ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 1 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Kako do certifikata "Prepoznat po izvrsnosti"
t.gif (43 bytes)

Područje kvalitete

U Ericssonu Nikoli Tesli nedavno je usvojen i na kompanijskome Intranetu publiciran program kvalitete za ovu godinu. Program sadrži tri vrlo značajne aktivnosti:

  • Priprema za dobivanje certifikata "Prepoznat po izvrsnosti" od Europske zaklade za upravljanje kvalitetom - EFQM u Bruxellesu.
  • Recertifikacijski audit prema normi ISO 9001:2000.
  • Samoprocjena prema EFQM modelu izvrsnosti.

U 2003. godini suočit ćemo se s mnogim izazovima, a dobivanje objektivnoga priznanja da smo najbolja kompanija u Hrvatskoj vjerojatno je najznačajniji među njima. Naša dosadašnja poslovna postignuća, odnos prema kupcima, zaposlenicima, društvenoj zajednici, okolišu i održivom razvoju dozvoljavaju nam vjerovati da ćemo i u ovoj godini ostvariti sve naše ambiciozne ciljeve.
Pripreme za certifikat
Već sedam godina naša kompanija provodi samoprocjenjivanja prema modelima izvrsnosti. U Hrvatskoj se, nažalost, tek raspravlja o uvođenju nagrade za kvalitetu koja bi se temeljila na nekom od tih modela. Stoga je ETK prošle godine ponovo prihvatio europski model izvrsnosti. Tim najviših menadžera naše kompanije obavio je u 2002. godini samoprocjenu prema tome modelu. Postignutih 690, od mogućih 1000 bodova, potaklo nas je na odluku da u 2003. godini pošaljemo u EFQM zahtjev da ocijene naša postignuća prema europskom modelu izvrsnosti i to za nekoliko proteklih godina. Ukoliko će auditori iz EFQM-a, ocjenjivanjem aplikacijske brošure i provjerom u našoj kompaniji, doći do rezultata boljega od 400 bodova, EFQM će našoj kompaniji izdati certifikat "Recognized for Excellence". Taj certifikat, uz neposredno ostvarena poboljšanja u kompaniji, sigurno će biti vrlo koristan za intenzivne marketinške aktivnosti Ericssona Nikole Tesle.

Da bismo uspjeli, potreban je dobar plan i program te potpuno i pravodobno ostvarenje zacrtanih planova. Nakon prošlogodišnje samoprocjene, tim stručnjaka koje je imenovao predsjednik ETK, između šesnaest prepoznatih mogućnosti za poboljšavanje odabrao je pet najznačajnijih za ovogodišnji program kvalitete. Tako taj program, pored pet, sadrži još i sljedeće neophodne operativne aktivnosti:

  • Pisanje aplikacijske brošure za EFQM certifikat.
  • Samoprocjena prema EFQM modelu izvrsnosti u 2003.
  • U lipnju 2003. istovremeni recertifikacijski audit prema normi ISO 9001:2000 (uključen i EBA, Sarajevo), certifikacijski audit prema OHSAS 18001 i konverzija ISO 14001 certifikata.
  • Primjena prijedloga za poboljšavanje prepoznatih nakon procjenjivanja temeljenog na riziku (Risk Based Assessment - RBA) provedenog u 2002.
  • RBA u 2003. prema planu publiciranom na ETK Intranetu.

Vidljivo je da nas u ovoj godini, pored brojnih i odgovornih svakodnevnih zadaća očekuju i vrlo značajne aktivnosti specifične za kvalitetu (izvrsnost). Njihovo ostvarenje predstavlja bitan preduvjet za dobivanje planiranih certifikata, jer auditori uvijek pitaju za program i zatim provjeravaju potpunost i dobrotu njegova izvršenja! Ako programom planirane akcije nisu izvršene ili su izvršene samo djelomično, oni zaključuju da sustav upravljanja nije djelotvoran. Vjerujem da će biti zadovoljni s izvršenjem našega programa za 2003.

Revizija sustava upravljanja radom

U okviru priprema za certifikacijske audite naših sustava upravljanja, ali i za certifikat EFQM-a, izvršena je temeljita revizija engleske i hrvatske verzije ETK sustava upravljanja radom - ETK SUR. Prilikom izrade dokumenata za tu reviziju poštivane su korporacijske direktive za dokumentiranje sustava upravljanja primjenom Victor koncepta i alata Visio 2000. Bitna novina jest maksimalno smanjenje količine teksta uz istodobno grafičko prikazivanje procesa, podprocesa i aktivnosti. Težište dokumentiranja sada je na sažetoj i grafički prikazanoj uputi ŠTO treba učiniti, a ne KAKO to treba učiniti. Takav pristup omogućuje vrlo visoka kompetentnost naših zaposlenika i brojne aplikacije, alati i upute publicirane na intranet stranicama naših organizacijskih jedinica i korporacije. ETK SUR i Ericssonov poslovni proces (Ericsson Business Process - EBP) neprestano će biti poboljšavani i nadopunjavani.

ETK sustav upravljanja radom - ETK SUR integrira tri sustava upravljanja: sustav kvalitete (ISO 9001:2000), sustav okoliša (ISO 14001) i sustav zaštite na radu i zaštite zdravlja zaposlenika (OHSAS 18001) s poveznicama na sve odgovarajuće web stranice naših organizacijskih jedinica i Ericssona. Taj integrirani pristup izgradnji jedinstvenoga sustava upravljanja, pored značajnoga smanjenja broja dokumenata, omogućuje također istodobno interno, certifikacijsko i nadzorno auditiranje što vrlo značajno smanjuje troškove izgradnje, primjene te održavanja sustava i certifikata.

Revizija intranet stranica za kvalitetu

ETK intranet stranice za kvalitetu, uz politiku kvalitete, organizaciju i odgovornosti za kvalitetu, sadrže još i neke važne operativne dokumente. Oni služe za praćenje postignuća u pogledu kvalitete tijekom godine, a sada su publicirani: program kvalitete, procjenjivanje temeljeno na riziku, RBA rezultati, samoprocjenjivanjem do TQM-a. Početkom godine trebalo je revidirati te operativne dokumente.

Publiciranje upravljačkih i operativnih dokumenata na web stranicama lokalnih kompanija omogućit će gotovo daljinsko auditiranje odnosno prijelaz Ericssona na certifikacijsko auditiranje na razini korporacije. Time će se drastično smanjiti broj ISO 9001 certifikata kojih danas u korporaciji ima više od 80!

dr. Ivica Oslić

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

31-01-2003