|
ETK Menadžment forum
Službeno
predzadnjega radnog dana prošle godine, 19. prosinca, održan je
Menadžment forum na kojemu su izložene prve načelne ocjene
poslovnih rezultata koje je ostvarila naša kompanija u 2002.
godini. Predsjednik kompanije, Ake Enell govorio je i o ciljevima
i izazovima koji nas očekuju u 2003.
Na
dnevnome redu tradicionalnoga sastanka svih menadžera Ericssona
Nikole Tesle, na kraju jednogodišnjega razdoblja, našle su se
teme o rezultatima poslovanja naše kompanije tijekom 2002. koje
se odvijalo u veoma složenim uvjetima na svjetskom
telekomunikacijskom tržištu. Uvodno izlaganje predsjednika
kompanije, Åkea Enella proteklo je u optimističnom tonu,
što je donekle neuobičajeno za izvješća o poslovanju telekom
kompanija koja smo u zadnje vrijeme navikli slušati ili čitati.
Usprkos činjenici da je tijekom prošle godine telekom industrija
bila ispunjena neizvjesnostima i poteškoćama, Ericsson Nikola
Tesla je, prema prvim analizama rezultata poslovanja, ostvario
svoje planove. Održati pobjednički duh u razdoblju u kojemu su
telekomunikacije zapale u škripac nije bilo lako, ali samo uz
vjeru u svoje sposobnosti i upornost u profesionalnom napredovanju
mogli smo ostvariti dobre rezultate, naglasio je Åke Enell. Da se
optimizam kompanijina predsjednika temelji na konkretnim
rezultatima poslovanja Ericssona Nikole Tesle u ovoj godini
potvrdio je kasnije i Lars Jacobsson, direktor jedinice za
Podršku poslovanju. On je istaknuo kako smo u ovoj godini
ostvarili planirane razine svih ključnih pokazatelja poslovanja,
a u nekima i nadmašili planirano. Porast narudžbi u odnosu na
2001. zaslužuje posebnu pozornost: tijekom 2002. u kompaniju su u
prosjeku stizale tri narudžbe svakoga dana, istaknuo je Lars
Jacobson. U ovome kratkom presjeku poslovnih rezultata ETK ističemo
i zadovoljstvo poslovodstva kompanije činjenicom da se Hrvatska
ove godine potvrdila kao naše najuspješnije tržište. Naša
srednje-europska tržišta ukazuju na značajan rast prodaje, a u
Istočnoj Europi, gdje smo također ostvarili rast prodaje,
osjetili smo iznimno snažan pritisak na cijene.
Naglasci
iz 2002.
U
nastavku je Björn Dellas, direktor Instituta za
telekomunikacije, iznio pojedinosti o događanjima vezanim uz ETK
istraživačko-razvojni centar ocijenivši 2002. kao iznimno tešku
godinu. Naši stručnjaci koji rade na istraživanju i razvoju od
kraja 2001. do ožujka 2003. ostvarit će ukupno četrnaest
transfera, a neki od njih su tijekom 2002. i dva puta mijenjali
područje rada. U takvoj neizvjesnoj situaciji Institut ETK uspio
je zadržati poziciju značajnoga Ericssonova partnera u području
istraživanja i razvoja, što je izniman uspjeh. Nestabilnosti
situacije u Institutu svakako je pridonijela i najavljena nakana
da se on pretvori u kompaniju-kćer Ericssona Nikole Tesle. No,
kako smo već izvještavali od toga se odustalo zbog zaokreta u
globalnoj Ericssonovoj strategiji vezanoj uz njegove istraživačko-razvojne
centre te zbog velikih troškova koje bi prouzročila takva
reorganizacija. Uz sve ove izazove naši su stručnjaci uspješno
rješavali svoje poslovne zadaće te se potvrdili kao vrhunski
profesionalci na istraživačko-razvojnom području.
Gordana
Kovačević, potpredsjednica kompanije i direktorica ETK
Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, skup je
izvijestila o tijeku događaja koji su rezultirali pozicioniranjem
ETK kao jednoga od tri Centra izvrsnosti za komunikacijska rješenja
na tržišnom području Europa, Srednji Istok i Afrika. Rezultat
je to koji će kompetencije i profesionalni pristup velikoga broja
naših stručnjaka lansirati u Ericssonovu korporativnu orbitu.
Nove prilike na tržištu telekomunikacija iziskuju od nas
promjenu u pristupu - vremena prosječnosti su prošla, priznaje
se jedino izvrsnost. Mjesta na tržištu ima samo za one najbolje,
a kada je riječ o cjelovitim komunikacijskim rješenjima u
Europi, Srednjem Istoku i Africi, Ericsson Nikola Tesla spada među
najbolje.
U iznimno
uspješnome zadnjem mjesecu u prošloj godini potpisan je novi
ugovor s jednim od strateških partnera naše kompanije na domaćem
tržištu - VIPnetom. Riječ je o poslu vrijednome 10 milijuna
eura. Kako je u svome izvješću na Menadžment forumu istaknuo Milivoj
Pejković, KAM VIPnet, uspjeh je veoma značajan ne samo zbog
velike vrijednosti ugovora, već i zbog činjenice da se naš tim
uspio probiti na GMSC područje koje je do sada za VIPnet isključivo
pokrivao drugi dobavljač.
Što
nas očekuje u 2003.
Završnu
riječ na zadnjem prošlogodišnjem Menadžment forumu održao je
Åke Enell očekivano se osvrnuvši na našu blisku budućnost -
2003. Tijekom ove godine ne očekuju se značajnije promjene na
globalnome telekomunikacijskom tržištu. Stoga se u planovima za
2003. naša kompanija zadržava na realizaciji razina koje smo
ostvarili u 2002. godini. I dalje valja brižno pratiti situaciju
te joj se maksimalno prilagođavati, smanjivati operativne troškove
i optimizirati poslovne procese. Nastojanja da se poveća prodaja
te smanje operativni troškovi za daljnjih 20% u odnosu na prošlu
godinu mjere su koje bi kompaniju trebale održati u društvu
najboljih. Pri tomu bi povećanje prodaje na domaćem tržištu za
30%, uz jedan 3G ugovor, trebali biti naši najblistaviji poslovni
potezi. Realizacija takvoga plana usmjerena je na percepciju
Ericssona Nikole Tesle kao najbolje hrvatske kompanije. Poticanje
i unaprjeđenje procesa internetizacije Hrvatske i u 2003. bit će
jedna od naših ključnih zadaća.
Planirana
i strukturirana poboljšanja
Kako bi
se osigurali uvjeti za realizaciju ovogodišnjih planova kompanije
osnovane su, prema izvještaju Åkea Enella, četiri stručne
projektne grupe koje će, svaka na svome području, osmisliti
mjere poboljšanja u našem poslovanju tijekom 2003.
Tim koji
će definirati učinkovite načine prilagođavanja novim prilikama
u telekomunikacijama, parametre optimizacije ljudskih resursa i
izdvajanja dijelova koji ne spadaju u kompanijino osnovno područje
poslovanja predvodit će Ana Jožinec, direktorica jedinice
za Upravljanje ljudskim potencijalima. Tibor Jerger, KAM
Ostali kupci, zajedno s članovima svoje stručne grupe bavit će
se utvrđivanjem novih poslovnih prilika. Područje troškova i
povećanje troškovne učinkovitosti bit će u središtu
pozornosti tima kojega će predvoditi Dragan Fratrić,
odnedavna "povratnik" u Ericsson Nikolu Teslu nakon angažmana
u Poljskoj i tržišnoj jedinici Srednja Europa. Internim i
eksternim komuniciranjem bavit će se grupa koju predvodi Snježana
Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija.
Prema
završnome izlaganju predsjednika kompanije u idućoj godini
Ericsson će i dalje provoditi sveobuhvatne mjere štednje,
redukcija i optimiziranja. Te će mjere neizostavno zahvatiti i
Ericsson Nikolu Teslu, no uz dodatne napore nastojat ćemo zadržati
svoju poziciju pouzdanoga i kvalitetnog partnera u Ericssonovoj
grupi. Usprkos tomu što u 2003. godini ne očekujemo nagli obrat
situacije u telekomunikacijama, nova je godina nova prilika. Treba
ju iskoristiti.
J.
Lončar
|
|