ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 1 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Plan za 2003: ostati među najboljima
t.gif (43 bytes)

ETK Menadžment forum

Službeno predzadnjega radnog dana prošle godine, 19. prosinca, održan je Menadžment forum na kojemu su izložene prve načelne ocjene poslovnih rezultata koje je ostvarila naša kompanija u 2002. godini. Predsjednik kompanije, Ake Enell govorio je i o ciljevima i izazovima koji nas očekuju u 2003.

Na dnevnome redu tradicionalnoga sastanka svih menadžera Ericssona Nikole Tesle, na kraju jednogodišnjega razdoblja, našle su se teme o rezultatima poslovanja naše kompanije tijekom 2002. koje se odvijalo u veoma složenim uvjetima na svjetskom telekomunikacijskom tržištu. Uvodno izlaganje predsjednika kompanije, Åkea Enella proteklo je u optimističnom tonu, što je donekle neuobičajeno za izvješća o poslovanju telekom kompanija koja smo u zadnje vrijeme navikli slušati ili čitati. Usprkos činjenici da je tijekom prošle godine telekom industrija bila ispunjena neizvjesnostima i poteškoćama, Ericsson Nikola Tesla je, prema prvim analizama rezultata poslovanja, ostvario svoje planove. Održati pobjednički duh u razdoblju u kojemu su telekomunikacije zapale u škripac nije bilo lako, ali samo uz vjeru u svoje sposobnosti i upornost u profesionalnom napredovanju mogli smo ostvariti dobre rezultate, naglasio je Åke Enell. Da se optimizam kompanijina predsjednika temelji na konkretnim rezultatima poslovanja Ericssona Nikole Tesle u ovoj godini potvrdio je kasnije i Lars Jacobsson, direktor jedinice za Podršku poslovanju. On je istaknuo kako smo u ovoj godini ostvarili planirane razine svih ključnih pokazatelja poslovanja, a u nekima i nadmašili planirano. Porast narudžbi u odnosu na 2001. zaslužuje posebnu pozornost: tijekom 2002. u kompaniju su u prosjeku stizale tri narudžbe svakoga dana, istaknuo je Lars Jacobson. U ovome kratkom presjeku poslovnih rezultata ETK ističemo i zadovoljstvo poslovodstva kompanije činjenicom da se Hrvatska ove godine potvrdila kao naše najuspješnije tržište. Naša srednje-europska tržišta ukazuju na značajan rast prodaje, a u Istočnoj Europi, gdje smo također ostvarili rast prodaje, osjetili smo iznimno snažan pritisak na cijene.

Naglasci iz 2002.

U nastavku je Björn Dellas, direktor Instituta za telekomunikacije, iznio pojedinosti o događanjima vezanim uz ETK istraživačko-razvojni centar ocijenivši 2002. kao iznimno tešku godinu. Naši stručnjaci koji rade na istraživanju i razvoju od kraja 2001. do ožujka 2003. ostvarit će ukupno četrnaest transfera, a neki od njih su tijekom 2002. i dva puta mijenjali područje rada. U takvoj neizvjesnoj situaciji Institut ETK uspio je zadržati poziciju značajnoga Ericssonova partnera u području istraživanja i razvoja, što je izniman uspjeh. Nestabilnosti situacije u Institutu svakako je pridonijela i najavljena nakana da se on pretvori u kompaniju-kćer Ericssona Nikole Tesle. No, kako smo već izvještavali od toga se odustalo zbog zaokreta u globalnoj Ericssonovoj strategiji vezanoj uz njegove istraživačko-razvojne centre te zbog velikih troškova koje bi prouzročila takva reorganizacija. Uz sve ove izazove naši su stručnjaci uspješno rješavali svoje poslovne zadaće te se potvrdili kao vrhunski profesionalci na istraživačko-razvojnom području.

Gordana Kovačević, potpredsjednica kompanije i direktorica ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, skup je izvijestila o tijeku događaja koji su rezultirali pozicioniranjem ETK kao jednoga od tri Centra izvrsnosti za komunikacijska rješenja na tržišnom području Europa, Srednji Istok i Afrika. Rezultat je to koji će kompetencije i profesionalni pristup velikoga broja naših stručnjaka lansirati u Ericssonovu korporativnu orbitu. Nove prilike na tržištu telekomunikacija iziskuju od nas promjenu u pristupu - vremena prosječnosti su prošla, priznaje se jedino izvrsnost. Mjesta na tržištu ima samo za one najbolje, a kada je riječ o cjelovitim komunikacijskim rješenjima u Europi, Srednjem Istoku i Africi, Ericsson Nikola Tesla spada među najbolje.

U iznimno uspješnome zadnjem mjesecu u prošloj godini potpisan je novi ugovor s jednim od strateških partnera naše kompanije na domaćem tržištu - VIPnetom. Riječ je o poslu vrijednome 10 milijuna eura. Kako je u svome izvješću na Menadžment forumu istaknuo Milivoj Pejković, KAM VIPnet, uspjeh je veoma značajan ne samo zbog velike vrijednosti ugovora, već i zbog činjenice da se naš tim uspio probiti na GMSC područje koje je do sada za VIPnet isključivo pokrivao drugi dobavljač.

Što nas očekuje u 2003.

Završnu riječ na zadnjem prošlogodišnjem Menadžment forumu održao je Åke Enell očekivano se osvrnuvši na našu blisku budućnost - 2003. Tijekom ove godine ne očekuju se značajnije promjene na globalnome telekomunikacijskom tržištu. Stoga se u planovima za 2003. naša kompanija zadržava na realizaciji razina koje smo ostvarili u 2002. godini. I dalje valja brižno pratiti situaciju te joj se maksimalno prilagođavati, smanjivati operativne troškove i optimizirati poslovne procese. Nastojanja da se poveća prodaja te smanje operativni troškovi za daljnjih 20% u odnosu na prošlu godinu mjere su koje bi kompaniju trebale održati u društvu najboljih. Pri tomu bi povećanje prodaje na domaćem tržištu za 30%, uz jedan 3G ugovor, trebali biti naši najblistaviji poslovni potezi. Realizacija takvoga plana usmjerena je na percepciju Ericssona Nikole Tesle kao najbolje hrvatske kompanije. Poticanje i unaprjeđenje procesa internetizacije Hrvatske i u 2003. bit će jedna od naših ključnih zadaća.

Planirana i strukturirana poboljšanja

Kako bi se osigurali uvjeti za realizaciju ovogodišnjih planova kompanije osnovane su, prema izvještaju Åkea Enella, četiri stručne projektne grupe koje će, svaka na svome području, osmisliti mjere poboljšanja u našem poslovanju tijekom 2003.

Tim koji će definirati učinkovite načine prilagođavanja novim prilikama u telekomunikacijama, parametre optimizacije ljudskih resursa i izdvajanja dijelova koji ne spadaju u kompanijino osnovno područje poslovanja predvodit će Ana Jožinec, direktorica jedinice za Upravljanje ljudskim potencijalima. Tibor Jerger, KAM Ostali kupci, zajedno s članovima svoje stručne grupe bavit će se utvrđivanjem novih poslovnih prilika. Područje troškova i povećanje troškovne učinkovitosti bit će u središtu pozornosti tima kojega će predvoditi Dragan Fratrić, odnedavna "povratnik" u Ericsson Nikolu Teslu nakon angažmana u Poljskoj i tržišnoj jedinici Srednja Europa. Internim i eksternim komuniciranjem bavit će se grupa koju predvodi Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija.

Prema završnome izlaganju predsjednika kompanije u idućoj godini Ericsson će i dalje provoditi sveobuhvatne mjere štednje, redukcija i optimiziranja. Te će mjere neizostavno zahvatiti i Ericsson Nikolu Teslu, no uz dodatne napore nastojat ćemo zadržati svoju poziciju pouzdanoga i kvalitetnog partnera u Ericssonovoj grupi. Usprkos tomu što u 2003. godini ne očekujemo nagli obrat situacije u telekomunikacijama, nova je godina nova prilika. Treba ju iskoristiti.

J. Lončar 

 

 

[Menadžeri pažljivo prate izlaganje predsjednika koji je na kraju svima čestitao na ostvarenim poslovnim uspjesima]

[Ake Enell uoči zadnjega sastanka svih menadžera ETK u 2002.]

Tehnička podrška

©Copyright    

31-01-2003