ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 1 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Usluge u središtu pozornosti
t.gif (43 bytes)

Tržišna jedinica Srednja Europa

Ericsson je najveći svjetski isporučitelj komunikacijskih usluga za operatore, a u tome području je zaposleno 17 tisuća stručnjaka koji rade u 120 zemalja. Kada je riječ o izgradnji komunikacijskih mreža i upravljanju njima te o integraciji različitih tehnologija, Ericsson je kompanija bez premca. U današnje vrijeme, a u skladu sa zahtjevom krajnjih korisnika, operatori sve više pozornosti posvećuju uslugama. Ericsson se kao isporučitelj usluga prilagodio takvome trendu pa je u njegovoj ukupnoj prodaji zastupljenost usluga u porastu.
Dio toga svijeta su i Ericssonovi stručnjaci koji se uslugama bave na području Srednje Europe. Povećana svijest o nužnosti kontrole troškova potaknula je osnivanje Ericssonove jedinice za Usluge na razini Srednje Europe koje će podržati poslovni rast Ericssonovih regionalnih kupaca, a time i rast poslovanja samoga Ericssona. Više saznajemo od Carl-Olofa Bergqvista, direktora za Usluge u Srednjoj Europi i Bo-Gorana Arfwidssona, člana rukovodećega tima te jedinice odgovornoga za razvoj poslovanja.

Kratko i jasno Carl-Olof Bergqvist, čelni čovjek u tržišnoj jedinici Srednja Europa kada govorimo o području usluga, objašnjava poslovnu filozofiju na kojoj počiva rad regionalne jedinice koju predvodi:

"Mi našim kupcima osiguravamo cjelovite usluge kako bismo zadovoljili njihove poslovne potrebe. To podrazumijeva sve od savjetovanja o komunikacijskim modelima, preko integracije ili pregrupiranja do upravljanja uslugama. Naš pristup radu osigurao nam je povjerenje kupaca, a to je temelj dugoročne i uzajamno korisne poslovne suradnje. Za nas to povjerenje znači i određenu sigurnost da ćemo i ubuduće ostvarivati značajnu prodaju usluga. Važna je još jedna pojedinost - dugoročni ugovori, recimo oni koji obuhvaćaju razdoblje od pet godina osiguravaju kontinuirani priliv sredstava, dok kratkoročni ugovori, premda također značajni, zahtijevaju povećani angažman u iznalaženju novih poslovnih prilika. Stoga se u svome radu usredotočujemo na izgradnju dugoročnih partnerstava s našim kupcima. Kao isporučitelj cjelovitih komunikacijskih rješenja nastojimo ne samo razumjeti poslovanje naših kupaca, već i kontinuirano biti njegov sastavni dio što znači da svojim djelovanjem nastojimo kupcima osigurati dodatne vrijednosti. U svojoj regionalnoj organizaciji gradimo kulturu u kojoj su novi izazovi shvaćeni kao prilika za dokazivanje individualnih potencijala."

Odgovornosti i poslovanje u 2002.

Kada su prije nešto više od godinu dana resursi na području usluga u Srednjoj Europi udruženi pod kapom tržišne jedinice, regionalna organizacija za Usluge počela se polako ustrojavati kako bi što efikasnije djelovala bez obzira na državne granice. Danas se itekako osjećaju pogodnosti takve strategije. Posebno to osjećaju Ericssonovi kupci u regiji kojima su sada na raspolaganju ne samo lokalni, već i regionalni Ericssonovi stručnjaci, što im osigurava puno snažniju podršku kada je riječ o komunikacijskim uslugama. Za Ericssonove zaposlenike to pak podrazumijeva interesantnije projekte i sudjelovanje u poslovima koji nadilaze granice država u kojima žive i rade. Budući da se pri svemu tome postiže i povećana troškovna učinkovitost, možemo reći da je jedinica za Usluge u Srednjoj Europi ispisala scenarij za win-win-win situaciju u kojoj sretan kraj očekuje i kupce i zaposlenike i samu tržišnu jedinicu Srednja Europa.

Odgovornosti jedinice obuhvaćaju marketing, prodaju i isporuku komunikacijskih usluga te tehničku podršku kupcima svih usluga s Ericssonove liste proizvoda uz njihovu prilagodbu zahtjevima srednje-europskoga tržišta. Trenutačne teškoće u telekomunikacijama odrazile su se i na djelovanje Usluga u Srednjoj Europi, a ta se regionalna jedinica suočava s iskušenjima uz povećanu usredotočenost na izgradnju imidža najpouzdanijega partnera.

Rezultati postignuti tijekom 2002. su više no zadovoljavajući s obzirom na tržišne uvjete u kojima je organizacija formirana i u kojima djeluje. Carl-Olof Bergqvist daje kratke naznake ostvarenja u prošloj godini:

"Osnivanje regionalne organizacije za Usluge u Srednjoj Europi s nakanom da se udruživanjem ulaznih dijelova postigne veća rezultanta vrijednosti no što je puki zbroj tih ulaznih dijelova, pokazalo se kao pravi potez. Premda je 2002. bila godina ispunjena izazovima i teškoćama za cijelu industriju, jedinica za Usluge u Srednjoj Europi uspjela je ostvariti planirane financijske rezultate zahvaljujući apsolutno svakome pojedincu koji radi u organizaciji. Uspjehu je pridonijela i povećana usredotočenost na troškovnu učinkovitost."

Kratak pogled u budućnost također je uobičajen u ovakvim prilikama. Bo-Goran Arfwidsson, koji je kao član rukovodećega tima jedinice za Usluge u Srednjoj Europi odgovoran za razvoj poslovanja, komentira:

"Rezultati koje smo u svojoj prvoj godini djelovanja postigli u prodaji usluga u Srednjoj Europi ukazuju na ostvarenje naših planova. To znači da smo krenuli dobrim putem. Stoga ćemo tijekom 2003. zadržati isti princip djelovanja - nastojat ćemo svojim kupcima pomoći u realizaciji njihovih poslovnih težnji nudeći im troškovno-učinkovite usluge. I sami ćemo također voditi računa o smanjenju operativnih troškova te povećavati kvalitetu našega rada usavršavanjem kompetencija i potencijala. Operatorima koji su naši kupci pomoći ćemo da zadovolje potrebe krajnjih korisnika. Učinit ćemo sve kako bismo, najviše što je moguće, profitirali iz povećanoga interesa naših kupaca za komunikacijske usluge."

J. Lončar

 

 

[Carl-Olof Bergqvist, direktor jedinice za Usluge u Srednjoj Europi, odnedavna je i predsjednik Ericssona u Poljskoj.]

[Bo-Goran Arfwidsson član je rukovodećega tima za Usluge u Srednjoj Europi i odgovoran je za razvoj poslovanja].

Tehnička podrška

©Copyright    

30-01-2003