Tržišna jedinica Srednja Europa
Ericsson
je najveći svjetski isporučitelj komunikacijskih usluga za
operatore, a u tome području je zaposleno 17 tisuća stručnjaka
koji rade u 120 zemalja. Kada je riječ o izgradnji
komunikacijskih mreža i upravljanju njima te o integraciji različitih
tehnologija, Ericsson je kompanija bez premca. U današnje
vrijeme, a u skladu sa zahtjevom krajnjih korisnika, operatori sve
više pozornosti posvećuju uslugama. Ericsson se kao isporučitelj
usluga prilagodio takvome trendu pa je u njegovoj ukupnoj prodaji
zastupljenost usluga u porastu.
Dio toga svijeta su i Ericssonovi stručnjaci koji se uslugama
bave na području Srednje Europe. Povećana svijest o nužnosti
kontrole troškova potaknula je osnivanje Ericssonove jedinice za
Usluge na razini Srednje Europe koje će podržati poslovni rast
Ericssonovih regionalnih kupaca, a time i rast poslovanja samoga
Ericssona. Više saznajemo od Carl-Olofa Bergqvista, direktora za
Usluge u Srednjoj Europi i Bo-Gorana Arfwidssona, člana rukovodećega
tima te jedinice odgovornoga za razvoj poslovanja.
Kratko i
jasno Carl-Olof Bergqvist, čelni čovjek u tržišnoj jedinici
Srednja Europa kada govorimo o području usluga, objašnjava
poslovnu filozofiju na kojoj počiva rad regionalne jedinice koju
predvodi:
"Mi
našim kupcima osiguravamo cjelovite usluge kako bismo zadovoljili
njihove poslovne potrebe. To podrazumijeva sve od savjetovanja o
komunikacijskim modelima, preko integracije ili pregrupiranja do
upravljanja uslugama. Naš pristup radu osigurao nam je povjerenje
kupaca, a to je temelj dugoročne i uzajamno korisne poslovne
suradnje. Za nas to povjerenje znači i određenu sigurnost da ćemo
i ubuduće ostvarivati značajnu prodaju usluga. Važna je još
jedna pojedinost - dugoročni ugovori, recimo oni koji obuhvaćaju
razdoblje od pet godina osiguravaju kontinuirani priliv sredstava,
dok kratkoročni ugovori, premda također značajni, zahtijevaju
povećani angažman u iznalaženju novih poslovnih prilika. Stoga
se u svome radu usredotočujemo na izgradnju dugoročnih
partnerstava s našim kupcima. Kao isporučitelj cjelovitih
komunikacijskih rješenja nastojimo ne samo razumjeti poslovanje
naših kupaca, već i kontinuirano biti njegov sastavni dio što
znači da svojim djelovanjem nastojimo kupcima osigurati dodatne
vrijednosti. U svojoj regionalnoj organizaciji gradimo kulturu u
kojoj su novi izazovi shvaćeni kao prilika za dokazivanje
individualnih potencijala."
Odgovornosti
i poslovanje u 2002.
Kada su
prije nešto više od godinu dana resursi na području usluga u
Srednjoj Europi udruženi pod kapom tržišne jedinice, regionalna
organizacija za Usluge počela se polako ustrojavati kako bi što
efikasnije djelovala bez obzira na državne granice. Danas se
itekako osjećaju pogodnosti takve strategije. Posebno to osjećaju
Ericssonovi kupci u regiji kojima su sada na raspolaganju ne samo
lokalni, već i regionalni Ericssonovi stručnjaci, što im
osigurava puno snažniju podršku kada je riječ o komunikacijskim
uslugama. Za Ericssonove zaposlenike to pak podrazumijeva
interesantnije projekte i sudjelovanje u poslovima koji nadilaze
granice država u kojima žive i rade. Budući da se pri svemu
tome postiže i povećana troškovna učinkovitost, možemo reći
da je jedinica za Usluge u Srednjoj Europi ispisala scenarij za
win-win-win situaciju u kojoj sretan kraj očekuje i kupce i
zaposlenike i samu tržišnu jedinicu Srednja Europa.
Odgovornosti
jedinice obuhvaćaju marketing, prodaju i isporuku komunikacijskih
usluga te tehničku podršku kupcima svih usluga s Ericssonove
liste proizvoda uz njihovu prilagodbu zahtjevima
srednje-europskoga tržišta. Trenutačne teškoće u
telekomunikacijama odrazile su se i na djelovanje Usluga u
Srednjoj Europi, a ta se regionalna jedinica suočava s iskušenjima
uz povećanu usredotočenost na izgradnju imidža najpouzdanijega
partnera.
Rezultati
postignuti tijekom 2002. su više no zadovoljavajući s obzirom na
tržišne uvjete u kojima je organizacija formirana i u kojima
djeluje. Carl-Olof Bergqvist daje kratke naznake ostvarenja u prošloj
godini:
"Osnivanje
regionalne organizacije za Usluge u Srednjoj Europi s nakanom da
se udruživanjem ulaznih dijelova postigne veća rezultanta
vrijednosti no što je puki zbroj tih ulaznih dijelova, pokazalo
se kao pravi potez. Premda je 2002. bila godina ispunjena
izazovima i teškoćama za cijelu industriju, jedinica za Usluge u
Srednjoj Europi uspjela je ostvariti planirane financijske
rezultate zahvaljujući apsolutno svakome pojedincu koji radi u
organizaciji. Uspjehu je pridonijela i povećana usredotočenost
na troškovnu učinkovitost."
Kratak
pogled u budućnost također je uobičajen u ovakvim prilikama. Bo-Goran
Arfwidsson, koji je kao član rukovodećega tima jedinice za
Usluge u Srednjoj Europi odgovoran za razvoj poslovanja,
komentira:
"Rezultati
koje smo u svojoj prvoj godini djelovanja postigli u prodaji
usluga u Srednjoj Europi ukazuju na ostvarenje naših planova. To
znači da smo krenuli dobrim putem. Stoga ćemo tijekom 2003. zadržati
isti princip djelovanja - nastojat ćemo svojim kupcima pomoći u
realizaciji njihovih poslovnih težnji nudeći im troškovno-učinkovite
usluge. I sami ćemo također voditi računa o smanjenju
operativnih troškova te povećavati kvalitetu našega rada usavršavanjem
kompetencija i potencijala. Operatorima koji su naši kupci pomoći
ćemo da zadovolje potrebe krajnjih korisnika. Učinit ćemo sve
kako bismo, najviše što je moguće, profitirali iz povećanoga
interesa naših kupaca za komunikacijske usluge."
J.
Lončar
|