Spiritus Movens
U
okrilju Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku
Ericssona Nikole Tesle od sredine prošle godine kao virtualna
Advise jedinica djeluje tim stručnjaka čija je zadaća pružiti
savjetodavnu podršku kompanijinoj KAM organizaciji. Kako naglašava
rukovoditelj te jedinice, Hrvoje Benčić, njena je glavna zadaća
našoj prodajnoj organizaciji pružiti podršku u nastojanjima da
se osmisle nove poslovne prilike te poveća obujam poslovanja.
Ericssonova
lista proizvoda usluge dijeli na tri osnovne grupe - savjetodavne
usluge (Advise) koje su usmjerene na iniciranje prodaje, usluge
integracije (Integrate) koje se odnose na fazu integriranja
proizvoda u operatorovu mrežu te usluge koje se mahom odnose na
održavanje i unaprjeđivanje performansi postojećih sustava
(Manage). Na samom početku lanca su, dakle, usluge usmjerene na
prepoznavanje novih poslovnih prilika utemeljenih na mogućnostima
koje otvaraju suvremene tehnologije. Ne čudi stoga da je tako važno
područje u promišljanjima o organizaciji naše kompanije
izdvojeno u zasebnu cjelinu. Premda Advise organizacija djeluje
tek svega nekoliko mjeseci, prvi rezultati rada već su prisutni. Hrvoje
Benčić, rukovoditelj te jedinice objašnjava:
"Kada
je u travnju prošle godine u našoj kompaniji osnovan Centar za
komunikacijska rješenja, usluge i logistiku (Opertions) jedno
od četiri područja fokusa identificiranih tom organizacijom
bilo je područje konzultantskih usluga (Advise). To područje,
pak, dijelimo na četiri dijela: poslovni konzalting (Business
Consulting), mrežni i tehnološki konzalting (Network &
Technology Consulting), operativni konzalting (Operational
Consulting) te konzalting na području razvoja kompetencija
(Competence Consulting). Konzultantski tim (Advise) čine
kompetentni stručnjaci za svako od spomenutih područja te
moram priznati da mi je izrazito zadovoljstvo raditi s timom
stručnjaka kojega odlikuje učinkovita ravnoteža mladosti i
iskustva. Poslovna je godina iza nas, pa možemo govoriti i o
rezultatima ovoga tima: Ericsson Nikola Tesla je prodaju
konzultantskih usluga u prošloj je godini povećao za 20% u
odnosu na 2002."
Jedinica
za savjetodavne usluge usko surađuje s kompanijinim KAM-ovima
koji su prepoznali te usluge kao aktivnosti koje unaprjeđuju
poslovnu suradnju s kupcem, a kako dodaje Hrvoje Benčić tim
"tijesno surađuje i s 'vojskom' stručnjaka u drugim
jedinicama Centra za komunikacijska rješenja usluge i logistiku
uz čije neiscrpno znanje i iskustvo se rješava bilo koji problem
ili zahtjev kupca. Ericsson danas nije percipiran kao
konzultantska kompanija, premda u odnosu na eminentne
konzultantske kompanije ima značajne prednosti. Naime, ostale
konzultantske firme uče o tehnologiji u prostorijama i na opremi
kupaca (operatora) i za to su čak i plaćeni, a Ericsson
sudjeluje u definiranju standarda i kreiranju tehnologije te o
njoj uči još dok je u eksperimentalnoj fazi. Naša je velika
prednost to što ne samo da možemo našim kupcima predložiti
optimalno rješenje, već to rješenje možemo i realizirati uz
podršku kolega iz ostalih područja fokusa - sistemske
integracije te upravljanja sistemima i uslugama."
Četiri
ključa uspjeha
U
nastavku stručnjaci odgovorni za četiri područja savjetodavnih
usluga komentiraju svoju ulogu u timu.
Žarko
Tešić odgovoran je za poslovni konzalting:
"U
području poslovnoga konzaltinga radi se o razumijevanju potreba
naših kupaca, njihovih specifičnih poslovnih problema te o načinima
na koje ih je moguće riješiti. Poslovni konzalting je usluga
koja našim kupcima pomaže u donošenju kvalitetnih poslovnih
odluka i najvećim je dijelom usmjerena prema iznalaženju
optimalnih poslovnih rješenja. Zapravo, može se reći da je
glavni cilj poslovnoga konzaltinga ojačati tržišnu
konkurentnost naših kupaca. Glavna područja u kojima, u okviru
ove usluge, pomažemo našim kupcima su povećanje njihovih
prihoda putem programa identifikacije novih poslovnih prilika,
segmentacije tržišta, izrade odgovarajućih poslovnih modela
za nove usluge te pomažući im u izradi marketinške strategije
i upravljanju troškovima. Jedan od primjera u kojima poslovni
konzalting ima značajnu ulogu su programi poput Traffic and
Revenue Growth programa kojim se operatorima pomaže u
identificiranju potencijalnih novih područja za povećanje
prometa, identificiranju odgovarajućih aplikacija kojima će se
promet i realizirati te načina uvođenja usluga u njihovu
ponudu krajnjim korisnicima."
Željko
Paunović odgovoran je za operativni konzalting, a svojim
bogatim dvadesetogodišnjim iskustvom u dizajnu hardvera te
desetogodišnjim iskustvom u području kvalitete podržava rad
stručnoga savjetodavnoga tima:
"Operativni
konzalting se bazira na ISO normama koje reguliraju pouzdaniji i
jasniji razvoj, proizvodnju i nabavu proizvoda i usluga, uvode
jednostavniju i pravedniju trgovinu među državama te omogućavaju
zaštitu potrošača i korisnika proizvoda i usluga. Za isporučene
proizvode i usluge u okviru posebnih ugovora definiraju se
mjerila kvalitete koja predstavljaju zadovoljenje definiranih i
usuglašenih parametara s kupcima."
Igor
Poljanšek i Boris Drilo odgovorni su za mrežni i
tehnološki konzalting. Evo što o svom sudjelovanju u timu kaže
I. Poljanšek:
"Područje
mrežnoga i tehnološkoga konzaltinga obuhvaća usluge Network
Strategy Consulting, Network Design, Network Audit &
Benchmarking te Network Performance Improvement, koje imaju
svoju primjenu u tehnologijama GSM, GPRS, EDGE, WCDMA, WLAN te u
fiksnoj mreži. Riječ je o uslugama definiranja strategija
razvoja mreže operatora u skladu sa specifičnostima određenoga
tržišta, uslugama dimenzioniranja i planiranje radijskoga,
jezgrenoga i pristupnoga dijela mreže, uslugama analize
performansi mreže i iznalaženja načina optimiziranja rada mreže,
a tu spadaju i savjeti o daljnjem razvoju mreže. Ukratko, mrežni
i tehnološki konzalting odnosi se na usluge koje pridonose
prepoznavanju Ericssona kao dobavljača izuzetno kvalitetnih
'turn-key' rješenja."
B.
Drilo od svojih aktivnosti izdvaja suradnju s KAM-om VIPnet te
aktivnosti u okviru mrežno-tehnološkoga konzaltinga na razini tržišne
jedinice Srednja Europa:
"Izdvajam
suradnju s jednim od najznačajnijih partnera naše kompanije,
VIPnetom koji je za mene i iz tehničke i iz osobne, tj.
ljudske, perspektive najzanimljiviji i najugodniji s obzirom na
stalne nove i nepredvidive izazove i atmosferu partnerskih
odnosa kojega naš KAM uspješno gradi s VIPnetom. Također, tu
je i koordiniranje projekata usmjerenih na razvoj mreža
(Network Evolution) na razini tržišne jedinice Srednja Europa
u koji su uključeni vrhunski Ericssonovi stručnjaci iz naše
kompanije te regije i korporacije."
Za
područje usavršavanja kompetencija odgovoran je Davor Pribanić:
"Do
sada se na uslugu izobrazbe uglavnom gledalo kao na dionicu koja
se događa gotovo automatski u poslije-prodajnoj fazi. Međutim,
danas je razvoj kompetencija ključna karika u području
telekomunikacija te je važno da i taj segment bude od samoga početka
pregovora s kupcem uključen u prodajni proces. I više od toga,
nastojimo djelovati proaktivno te edukacijom kupca izgraditi kod
njega potrebu da unaprijedi i nadogradi svoju mrežu. Moja zadaća
kao člana Advise tima je, dakle, da u suradnji s kolegama iz
KAM organizacije postojeće edukativne programe prilagodim
potrebama pojedinoga kupca na lokalnoj i regionalnoj razini te
da osmislim i nove programe razvoja kompetencija koji bi mogli
privući kupca i putem kojih bi mu se objasnile pogodnosti uvođenja
novosti u njihov sustav."
J.
Lončar
|