|
Dialogom drugi put zajedno u tržišnoj jedinici Srednja Europa
I
ovaj se put anketa Dialog 2003. istodobno organizirala u svim
lokalnim kompanijama Ericssona unutar tržišne jedinice Srednja
Europa.
Kao i prethodne godine, anketa se provela prema funkcijskoj
strukturi tržišne jedinice, tj. linijskoj odgovornosti, a što
je od posebne važnosti za menadžment tim tržišne jedinice.
Tako su zaposlenici u Ericssonovim kompanijama unutar tržišne
jedinice Srednja Europa (BiH, Češka, Mađarska, Poljska, Slovačka
i Slovenija) odgovarali na pitanja prema situaciji u kompaniji u
kojoj rade, ali se s obzirom na funkcijsku pripadnost, na taj način
istodobno dobila i slika o zadovoljstvu zaposlenika po funkcijskim
jedinicama unutar naše tržišne jedinice.
Odgovori zaposlenika naše kompanije, koja ima specifičan položaj
unutar tržišne jedinice, i ove godine su se odnosili samo na
unutarnju situaciju u kompaniji Ericsson Nikola Tesla, a ne na
funkcijske jedinice. Rezultati ove ankete u našoj kompaniji
usporedivi su s prošlogodišnjim, osim u pojedinim jedinicama
koje su tijekom godine imale određenih organizacijskih promjena.
Dialog
nam je važan alat kojim, kroz procjenu samih zaposlenika, mjerimo
našu organizacijsku sposobnost u stvaranju novih vrijednost za naše
kupce. Zaposlenici u anketi procjenjuju organizacijsku klimu i
efikasnost radnih procesa, a rezultate možemo uspoređivati s
rezultatima u drugim Ericssonovim kompanijama, ali i izvan
Ericssona tj. unutar naše industrije.
U
cijeloj tržišnoj jedinici anketi se odazvalo ukupno 1580 ili
91,1%, a u našoj kompaniji 903 ili 92,8% zaposlenika pa su zbog
takvoga, do sada najvećeg odaziva, dobiveni rezultati vrlo realni
i zato vrlo relevantni.
Veliki
odaziv zaposlenika Ericssona Nikole Tesle i izražena poboljšanja
u svim dimenzijama ankete rezultat su brojnih prethodnih
aktivnosti tijekom protekle godine. One su se pokazale učinkovitima,
a planirane su prema kritičnim točkama iz rezultata prethodne
godine.
Povećanje
Hunman Capital i Empowerment indeksa
Zadovoljstvo
zaposlenika na razini kompanije povećalo se kod svih modula pa je
tako evidentan porast kod Human Capital indeksa (prosjek rezultata
zadovoljstva u grupi pitanja vezanih za kompetencije, motivaciju,
odgovornost i inicijativu, ovlaštenja, kooperaciju i procese te
organizacijsku efikasnost) i Empowerment indeksa.
Istodobno, na razini kompanije povećao se broj zaposlenika koji
su motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja,
ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama
(Empowerment index).
Prošlogodišnje visoke pokazatelje zadovoljstva zaposlenika
Ericssona Nikole Tesle bilo je vrlo teško zadržati, a pogotovo
povećati bez kontinuiranih aktivnosti unutar organizacijskih
jedinica koje su bile usmjerene na ostvarenje kompanijskih ciljeva
za 2003.godinu.
Kao i do sada, zaposlenici organizirani u tzv. "fokus
grupe", trebali su, kroz dobivene rezultate, pronaći područja
koja bi se morala unaprijediti. Na osnovu kritičnih točaka
planirale su se aktivnosti u kojima su mogli sudjelovati svi
zaposlenici.
Visoki
rezultati se održavaju ali i povećavaju
Prošlogodišnji
vrlo visoki rezultati bili su velika odgovornost za sve
zaposlenike. Naime, njih je, prema planu, trebalo zadržati ili čak
povećati. I ovaj put dobiveni rezultati menadžerima su bili
dragocjen pokazatelj jesu li u 2003. poduzete prave aktivnosti i
jesu li postignuti zacrtani ciljevi, odnosno, što treba mijenjati
u idućem razdoblju.
Prošlogodišnje rezultate naše kompanije ne možemo usporediti s
korporacijskim prosjekom jer ti podaci nisu još objavljeni. Međutim,
vrlo je interesantno uspoređivanje s prosjekom tržišne jedinice
Srednja Europa te s kompanijama izvan Ericssona ili s najboljima u
grupaciji. Treba svakako istaknuti da su postignuti rezultati u
svim modulima iznad prosjeka tržišne jedinice, a u pojedinim
modulima i iznad rezultata prosjeka kompanija iste grupacije. U
nekim dimenzijama naši rezultati su čak bolji od do sada
najboljih kompanija u grupaciji.
Budući
da će se u svakoj organizacijskoj jedinici detaljno analizirati
rezultati po svim modulima, a na ETK/L web stranicama može se
vidjeti kompletan pregled rezultata na razini kompanije, ovdje
dajemo pregled rezultata zadovoljstva zaposlenika kod pitanja koja
su uključena pod modulima Leadership i Empowerment. Njihovo povećanje
je, da podsjetimo, i postavljeno kao kompanijin cilj za
2003.godinu:
|
0112A |
Robust |
Committed |
Stretched |
4.1
DIALOG index |
|
|
|
|
4.2
Empowerment |
35% |
31% |
35% |
37% |
Management/Leadership |
73% |
66% |
73% |
75% |
Modul
Leadership
U
modulu Leadership prosječni postotak zadovoljstva zaposlenika u
ETK s rukovoditeljima, a s obzirom na njihove vještine u rukovođenju
s ljudima, povećan je sa 73% na 75%. Tom prosječnom povećanju
pridonijelo je povećano zadovoljstvo u jedinicama ETK/A s 91% na
97%; ETK/B sa 73% na 78%, ETK/D sa 66% na 72%, ETK/H s 95% na 98%;
te posebno ETK/N s 81% na 91%.
Modul
Empowerment
Rezultati
za Empowerment se mogu iskazati samo za organizacijske jedinice
koji imaju više od 20 zaposlenika.
Naravno, i kod ovoga modula, ukoliko želimo usporediti podatke za
2003. s podacima iz prethodne godine, to možemo učiniti jedino
za organizacijske jedinice koje tijekom 2003. godine nisu imale većih
organizacijskih promjena.
Empowerment modul nam pokazuje koliko je zaposlenika, od onih koji
su iskazali svoju visoku motiviranost, pokazalo istodobno i visoko
zadovoljstvo sa podrškom rukovoditelja, te s ovlaštenjima,
odgovornostima i profesionalnim kompetencijama koje ima.
Na razini kompanije povećao se broj zaposlenika koji su
motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja,
ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama sa
35% na 39%. S takvim rezultatom, kako je već rečeno, premašili
smo čak i korporacijski cilj za 2005. (32%).
Porast Empowerment indeksa, u odnosu na prošlu godinu, u
jedinicama koje se mogu uspoređivati, evidentiran je u ETK/D s
21% na 29% što je veliko povećanje s obzirom na broj zaposlenika
te u ETK/E s visokih 62% na još viših 87%.
U
Ericssonu Nikoli Tesli u tijeku su prezentacije rezultata. Kao i
prijašnjih godina za najviši menadžment kompanije rezultate na
razini kompanije prezentirala je Ana Jožinec, direktorica
jedinice Upravljanje ljudskim potencijalima. Rukovoditeljima
odjela, odnosno svim zaposlenicima pojedinih jedinica, rezultate
prezentira Neva Duić, HR konzultant iz iste jedinice.
Naša
dosadašnja odlična iskustva s anketom zaposlenika dodatni su
poticaj da zajedno nastavimo sa sustavnim radom u svim
organizacijskim jedinicama. Naš je cilj aktivno se usredotočiti
na područja gdje su, prema anketi, potrebna poboljšanja,
definirati korektivne aktivnosti koje bi trebale osigurati stalni,
pozitivni trend rasta te ostvariti još bolje rezultate Dialoga u
2004. godini.
N.
Duić
|
|