ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 01/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Koga to ne bi razveselilo?
t.gif (43 bytes)


ETK/L - Rođendanske proslave zaposlenika

U ožujku će se napuniti pune tri godine od kako naša kompanija svim svojim zaposlenicima čestita rođendan. Svakoga mjeseca prosječno imamo 86 slavljenika. Ne samo da u mjesecu u kojemu su rođeni, svakome ponaosob na računalu "osvane" lijepa čestitka već se, u organizaciji Upravljanja ljudskim potencijalima, organizira zajednička proslava rođendana - domjenak uz glazbu i pravu, veliku rođendansku tortu. Svaki slavljenik dobije i lijepi, pažljivo osmišljeni poklon, a to, morate priznati, svakoga na svijetu veseli. Praksa je to rijetka, ne samo u Hrvatskoj, već i daleko šire.
Ova mala obljetnica povod je za razgovor o proslavi rođendana u ETK s Anom Jožinec, direktoricom Upravljanja ljudskim potencijalima i organizacijom. Tema za razgovor ugodna i opuštena, a ujedno svjedoči o opredjeljenju naše kompanije da je zadovoljstvo zaposlenika sastavni dio strategije upravljanja ljudskim resursima.

Kako je rođena ideja o rođendanskim proslavama zaposlenika? Postoji li slična praksa u još nekim hrvatskim i Ericssonovim kompanijama?
- Takva praksa ne postoji u drugim Ericssonovim lokalnim kompanijama, a koliko znam, nije prisutna ni u hrvatskim poduzećima. Ponekad na naše rođendanske proslave pozovemo poslovne partnere iz zemlje i inozemstva koji se toga dana, slučajno, zateknu u ETK i moram reći da su svi ugodno iznenađeni. O rođendanskim proslavama u tvrtkama postoje podaci u literaturi, a takva praksa češće se susreće u kompanijama u Velikoj Britaniji i SAD-u. Osobno sam takvome događanju prisustvovala, prije nekoliko godina, u Hotelu Intercontinental u Beču. Mislim da je takva praksa dobra jer potiče zbližavanje ljudi, a ujedno je vid priznanja i zahvale kompanije na uloženome trudu zaposlenika. Zato sam svojedobno predložila da i mi uvedemo proslave rođendana zaposlenika, a menadžment ETK je to prihvatio. Mislim, da to dosta govori i o samoj kompaniji.
U godinama kada smo intenzivno zapošljavali nove stručnjake i mijenjali strukturu zaposlenih u ETK, nametnula se potreba uvođenja nekoga oblika druženja koje će pridonijeti zbližavanju ljudi. Posvećeni poslu, mi danas imamo sve manje vremena za druženje u kolektivu, a poslovno smo orijentirani, uglavnom, na uvijek iste ljude. Proslavu rođendana stoga smo osmislili kao mali ugodni forum koji će spojiti ljude i po drugome, a ne samo poslovnome filtru, što će posredno pridonijeti atmosferi prisnosti, boljemu razumijevanju i suradnji u kompaniji.

Kako je obilježavanje rođendana prihvaćeno među zaposlenicima ETK i hoće li se takva praksa i dalje nastaviti?
- Osobno redovito dolazim na rođendanske proslave jer me to veseli, a mi smo i organizatori. Svoj kalendar obaveza uvijek usklađujem s terminom proslave, a jedino me može spriječiti neodgodivo i iznenadno službeno putovanje.
Rekla bih da su na prvim rođendanskim proslavama, prije tri godine, ljudi bili pomalo zbunjeni i oprezni, jer je za sve to bila velika novina. Međutim, ta zbunjenost i "službeno" držanje tope se iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Sada je već zamjetno opuštenija atmosfera na tim proslavama. Uočavamo i veću posječenost, prosječno 76 posto ukupnoga broja pozvanih, što nas raduje pa ćemo tu praksu svakako nastaviti.
Postoji i jedan mali kuriozitet vezan uz ove proslave. Slike sa svakoga rođendanskog događanja promptno objavljujemo na kompanijskim intranet stranicama, a statistika kaže da su upravo to najviše posjećene stranice u ETK.

Kakva je učestalost dolaska na proslave i što se događa s poklonom ako se slavljenik ne dođe?
- Naša Brigita Jerosimović, koja je maksimalno uključena u organizaciju rođendanskih proslava, vodi i preciznu statistiku. Sve one koji se jave, a spriječeni su doći na proslavu, poklon čeka čak i više mjeseci. Simpatično je da dobivamo elektronsku poštu sa svih naših tržišta. Službeno spriječeni, ljudi se ispričavaju i ujedno čestitaju rođendan svojoj grupi. Te poruke obično pročitamo na proslavi. Takvih slavljenika je 10 do 20 posto mjesečno. Uvriježilo se, međutim, da se prosječno 5 posto slavljenika zaboravi javiti. Njihovi pokloni idu u fond nagrada za tombolu Obiteljskoga dana ETK na Jarunu.
Imamo i primjera kakav je bio u studenome 2003. Apsolutno svi slavljenici podigli su svoje poklone.

Kako je osmišljena proslava ? Koliko kompanija izdvaja za tu namjenu?
- Moram odmah naglasiti da mjesečno, zapravo, postoje dvije proslave rođendana - u Zagrebu i u našem odjelu u Splitu. Iako je broj ljudi manji, proslava u Splitu na istoj je razini kao i u Zagrebu, a u to sam i osobno uvjerila jer sam, krajem prošloga listopada, prisustvovala tome druženju.
Rođendanske proslave u Zagrebu organiziramo u kompanijskome restoranu ili, kada je toplo vrijeme, u našem parku, pokraj fontane. Uz slavljenike, poziv obavezno dobiva predsjednik kompanije i menadžeri organizacijskih jedinica iz kojih potiču slavljenici. Njihovo prisustvo važno je uzvanicima na proslavama. Nastojimo uključiti i strane stručnjake iz Ericssona koji toga mjeseca imaju rođendan, a zateknu se na radu u ETK. To je za njih uvijek veliko i ugodno iznenađenje.
Organizaciju ovoga jednosatnoga druženja, uz Upravljanje ljudskim potencijalima i organizaciju, spotpomažu i druge organizacijske cjeline u kompaniji. Treba se pobrinuti za glazbu, jelo, piće, osmisliti i urediti prostor, naručiti uvijek, pomalo, drugačiju tortu i sl. Važno nam je da proslave ne budu stereotipne. Zato smo uveli nagradne odgovore na aktualna pitanja određenoga mjeseca, a iz područja zaštite okoliša te zaštite na radu i zdravlja zaposlenika. Pomoć u tome pružaju nam Dubravka Bačun i Gorana Lipnjak. Rezanje rođendanske torte također je posebni događaj, začinjen često pjesmom samih slavljenika.
Želja nam je da kreiranje proslave što više približimo željama zaposlenika pa od siječnja ove godine uvodimo "odbor za proslavu", sastavljen od samih slavljenika. Zamislili smo da oni preuzmu ulogu domaćina tj. animiranje prisutnih. Vjerujem da ćemo na taj način otkriti nove talente naših ljudi.
Za rođendanske proslave, uključujući poklone, kompanija mjesečno izdvaja oko 9 tisuća kuna.

Kako se planiraju i izabiru pokloni?
- Poklon je simbolična pažnja firme prema zaposlenicima. U nabavi poklona pomažu nam Kompanijske komunikacije jer je tamo organizacijski smješten ETK Gift Shop. U suradnji s njima biramo najbolje od ponuđenih darova ili od dobavljača tražimo da ih nabave prema našoj zamisli. Rukovodimo se time da pokloni budu uvijek raznovrsni kako se ne bi dogodilo da ista grupa slavljenika ponovno dobije isti poklon te da su prihvatljivi za žene i muškarce. Moraju biti kvalitetni, ali i cjenovno prihvatljivi. Do sada su to bile majice, ručnici, šalovi, novčanici, ruksaci, kišobrani i tome slično.

U kojem mjesecu imamo najviše slavljenika? Uočavaju li se, prema vašem iskustvu, neke karakteristike slavljenika vezane uz horoskopske znakove?
- Prosječno, mjesečno imamo 86 slavljenika, a najviše ih je 100 i to u rujnu. Sukladno ukupnoj strukturi zaposlenih, mjesečno imamo trećinu slavljenica i dvije trećine slavljenika. Proslave okupljaju sve one rođene u određenome mjesecu što znači da objedinjuju po dva horoskopska znaka. Ako čovjek u to vjeruje, onda u ETK imamo najviše Lavova i Djevica.

I na kraju još jedno pitanje. S obzirom da imate radnih iskustava i u drugim tvrtkama možete li nam reći kako ocjenjujete raznolikost i kvalitetu socijalnoga života u našoj, u odnosu na druge kompanije?
- Suvremeni način i tempo rada nametnuo je nove zakonitosti koje utječu na naš stil života i rada. Radni zadaci sve su složeniji, od nas se zahtijeva stalno učenje, kreativni pristup, korištenje suvremenih tehnologija itd. Tržište i sve jača konkurencija postavljaju nam nove zahtjeve i stalno moramo dokazivati svoju sposobnost ostvarivanja dobrih poslovnih rezultata. Radno vrijeme zbog toga postaje sve fleksibilnije, ali to često znači da se radi i duže od 8 sati dnevno.
U takvome okruženju nije čudo da ljudi imaju manje vremena za razne oblike druženja i međusobno upoznavanje kolega kao što je to bilo ranijih godina. Istodobno upravo elementi radne dinamike i uspješnosti u savladavanju profesionalnih izazova pridonose većem zadovoljstvu na poslu i boljem timskome radu što, u krajnjoj konzekvenci, znači i postizavanje kvalitetnijih radnih rezultata.
Zato i dalje, koliko je to moguće, njegujemo raznovrstan društveni život unutar kompanije. Između ostaloga, i dalje potičemo rad mnogobrojnih sportskih i kulturnih sekcija. Nove generacije zaposlenika osnivaju čak i nove sekcije. To je dobra strana tradicije koja desetljećima traje u ETK, a nije je bilo ili je u međuvremenu nestala u mnogim drugim tvrtkama u zemlji. Naša kompanija je nedavno uredila i posebni prostor za okupljanje članova sekcija. Planiramo vratiti i galerijski prostor, a razmatramo i mogućnosti organizirane rekreacije u kompaniji.
Odgovor na vaše pitanje može biti samo jedan. U odnosu na druge, naša kompanija doista još uvijek ima bogati društveni život i takva atmosfera je dobra i korisna.

D. Kobsa

 

 

[Ana Jožinec u veselom društvu slavljenika]

[Rezanje slavljeničke torte uvijek ima posebnu važnost]

[Brigita Jerosimović ima važnu ulogu na rođendanskim proslavama jer je, između ostaloga, zadužena i za podjelu poklona]

Tehnička podrška

©Copyright    

03-02-2004