|
ETK/L - Rođendanske proslave zaposlenika
U
ožujku će se napuniti pune tri godine od kako naša kompanija
svim svojim zaposlenicima čestita rođendan. Svakoga mjeseca
prosječno imamo 86 slavljenika. Ne samo da u mjesecu u kojemu su
rođeni, svakome ponaosob na računalu "osvane" lijepa
čestitka već se, u organizaciji Upravljanja ljudskim
potencijalima, organizira zajednička proslava rođendana -
domjenak uz glazbu i pravu, veliku rođendansku tortu. Svaki
slavljenik dobije i lijepi, pažljivo osmišljeni poklon, a to,
morate priznati, svakoga na svijetu veseli. Praksa je to rijetka,
ne samo u Hrvatskoj, već i daleko šire.
Ova mala obljetnica povod je za razgovor o proslavi rođendana u
ETK s Anom Jožinec, direktoricom Upravljanja ljudskim
potencijalima i organizacijom. Tema za razgovor ugodna i opuštena,
a ujedno svjedoči o opredjeljenju naše kompanije da je
zadovoljstvo zaposlenika sastavni dio strategije upravljanja
ljudskim resursima.
Kako
je rođena ideja o rođendanskim proslavama zaposlenika? Postoji
li slična praksa u još nekim hrvatskim i Ericssonovim
kompanijama?
- Takva praksa ne postoji u drugim Ericssonovim lokalnim
kompanijama, a koliko znam, nije prisutna ni u hrvatskim poduzećima.
Ponekad na naše rođendanske proslave pozovemo poslovne partnere
iz zemlje i inozemstva koji se toga dana, slučajno, zateknu u ETK
i moram reći da su svi ugodno iznenađeni. O rođendanskim
proslavama u tvrtkama postoje podaci u literaturi, a takva praksa
češće se susreće u kompanijama u Velikoj Britaniji i SAD-u.
Osobno sam takvome događanju prisustvovala, prije nekoliko
godina, u Hotelu Intercontinental u Beču. Mislim da je takva
praksa dobra jer potiče zbližavanje ljudi, a ujedno je vid
priznanja i zahvale kompanije na uloženome trudu zaposlenika.
Zato sam svojedobno predložila da i mi uvedemo proslave rođendana
zaposlenika, a menadžment ETK je to prihvatio. Mislim, da to
dosta govori i o samoj kompaniji.
U godinama kada smo intenzivno zapošljavali nove stručnjake i
mijenjali strukturu zaposlenih u ETK, nametnula se potreba uvođenja
nekoga oblika druženja koje će pridonijeti zbližavanju ljudi.
Posvećeni poslu, mi danas imamo sve manje vremena za druženje u
kolektivu, a poslovno smo orijentirani, uglavnom, na uvijek iste
ljude. Proslavu rođendana stoga smo osmislili kao mali ugodni
forum koji će spojiti ljude i po drugome, a ne samo poslovnome
filtru, što će posredno pridonijeti atmosferi prisnosti, boljemu
razumijevanju i suradnji u kompaniji.
Kako
je obilježavanje rođendana prihvaćeno među zaposlenicima ETK i
hoće li se takva praksa i dalje nastaviti?
- Osobno redovito dolazim na rođendanske proslave jer me to
veseli, a mi smo i organizatori. Svoj kalendar obaveza uvijek
usklađujem s terminom proslave, a jedino me može spriječiti
neodgodivo i iznenadno službeno putovanje.
Rekla bih da su na prvim rođendanskim proslavama, prije tri
godine, ljudi bili pomalo zbunjeni i oprezni, jer je za sve to
bila velika novina. Međutim, ta zbunjenost i "službeno"
držanje tope se iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Sada je
već zamjetno opuštenija atmosfera na tim proslavama. Uočavamo i
veću posječenost, prosječno 76 posto ukupnoga broja pozvanih,
što nas raduje pa ćemo tu praksu svakako nastaviti.
Postoji i jedan mali kuriozitet vezan uz ove proslave. Slike sa
svakoga rođendanskog događanja promptno objavljujemo na
kompanijskim intranet stranicama, a statistika kaže da su upravo
to najviše posjećene stranice u ETK.
Kakva
je učestalost dolaska na proslave i što se događa s poklonom
ako se slavljenik ne dođe?
- Naša Brigita Jerosimović, koja je maksimalno uključena u
organizaciju rođendanskih proslava, vodi i preciznu statistiku.
Sve one koji se jave, a spriječeni su doći na proslavu, poklon
čeka čak i više mjeseci. Simpatično je da dobivamo elektronsku
poštu sa svih naših tržišta. Službeno spriječeni, ljudi se
ispričavaju i ujedno čestitaju rođendan svojoj grupi. Te poruke
obično pročitamo na proslavi. Takvih slavljenika je 10 do 20
posto mjesečno. Uvriježilo se, međutim, da se prosječno 5
posto slavljenika zaboravi javiti. Njihovi pokloni idu u fond
nagrada za tombolu Obiteljskoga dana ETK na Jarunu.
Imamo i primjera kakav je bio u studenome 2003. Apsolutno svi
slavljenici podigli su svoje poklone.
Kako
je osmišljena proslava ? Koliko kompanija izdvaja za tu namjenu?
- Moram odmah naglasiti da mjesečno, zapravo, postoje dvije
proslave rođendana - u Zagrebu i u našem odjelu u Splitu. Iako
je broj ljudi manji, proslava u Splitu na istoj je razini kao i u
Zagrebu, a u to sam i osobno uvjerila jer sam, krajem prošloga
listopada, prisustvovala tome druženju.
Rođendanske proslave u Zagrebu organiziramo u kompanijskome
restoranu ili, kada je toplo vrijeme, u našem parku, pokraj
fontane. Uz slavljenike, poziv obavezno dobiva predsjednik
kompanije i menadžeri organizacijskih jedinica iz kojih potiču
slavljenici. Njihovo prisustvo važno je uzvanicima na proslavama.
Nastojimo uključiti i strane stručnjake iz Ericssona koji toga
mjeseca imaju rođendan, a zateknu se na radu u ETK. To je za njih
uvijek veliko i ugodno iznenađenje.
Organizaciju ovoga jednosatnoga druženja, uz Upravljanje ljudskim
potencijalima i organizaciju, spotpomažu i druge organizacijske
cjeline u kompaniji. Treba se pobrinuti za glazbu, jelo, piće,
osmisliti i urediti prostor, naručiti uvijek, pomalo, drugačiju
tortu i sl. Važno nam je da proslave ne budu stereotipne. Zato
smo uveli nagradne odgovore na aktualna pitanja određenoga
mjeseca, a iz područja zaštite okoliša te zaštite na radu i
zdravlja zaposlenika. Pomoć u tome pružaju nam Dubravka Bačun i
Gorana Lipnjak. Rezanje rođendanske torte također je posebni
događaj, začinjen često pjesmom samih slavljenika.
Želja nam je da kreiranje proslave što više približimo željama
zaposlenika pa od siječnja ove godine uvodimo "odbor za
proslavu", sastavljen od samih slavljenika. Zamislili smo da
oni preuzmu ulogu domaćina tj. animiranje prisutnih. Vjerujem da
ćemo na taj način otkriti nove talente naših ljudi.
Za rođendanske proslave, uključujući poklone, kompanija mjesečno
izdvaja oko 9 tisuća kuna.
Kako
se planiraju i izabiru pokloni?
- Poklon je simbolična pažnja firme prema zaposlenicima. U
nabavi poklona pomažu nam Kompanijske komunikacije jer je tamo
organizacijski smješten ETK Gift Shop. U suradnji s njima biramo
najbolje od ponuđenih darova ili od dobavljača tražimo da ih
nabave prema našoj zamisli. Rukovodimo se time da pokloni budu
uvijek raznovrsni kako se ne bi dogodilo da ista grupa slavljenika
ponovno dobije isti poklon te da su prihvatljivi za žene i muškarce.
Moraju biti kvalitetni, ali i cjenovno prihvatljivi. Do sada su to
bile majice, ručnici, šalovi, novčanici, ruksaci, kišobrani i
tome slično.
U
kojem mjesecu imamo najviše slavljenika? Uočavaju li se, prema
vašem iskustvu, neke karakteristike slavljenika vezane uz
horoskopske znakove?
- Prosječno, mjesečno imamo 86 slavljenika, a najviše ih je 100
i to u rujnu. Sukladno ukupnoj strukturi zaposlenih, mjesečno
imamo trećinu slavljenica i dvije trećine slavljenika. Proslave
okupljaju sve one rođene u određenome mjesecu što znači da
objedinjuju po dva horoskopska znaka. Ako čovjek u to vjeruje,
onda u ETK imamo najviše Lavova i Djevica.
I
na kraju još jedno pitanje. S obzirom da imate radnih iskustava i
u drugim tvrtkama možete li nam reći kako ocjenjujete
raznolikost i kvalitetu socijalnoga života u našoj, u odnosu na
druge kompanije?
- Suvremeni način i tempo rada nametnuo je nove zakonitosti koje
utječu na naš stil života i rada. Radni zadaci sve su složeniji,
od nas se zahtijeva stalno učenje, kreativni pristup, korištenje
suvremenih tehnologija itd. Tržište i sve jača konkurencija
postavljaju nam nove zahtjeve i stalno moramo dokazivati svoju
sposobnost ostvarivanja dobrih poslovnih rezultata. Radno vrijeme
zbog toga postaje sve fleksibilnije, ali to često znači da se
radi i duže od 8 sati dnevno.
U takvome okruženju nije čudo da ljudi imaju manje vremena za
razne oblike druženja i međusobno upoznavanje kolega kao što je
to bilo ranijih godina. Istodobno upravo elementi radne dinamike i
uspješnosti u savladavanju profesionalnih izazova pridonose većem
zadovoljstvu na poslu i boljem timskome radu što, u krajnjoj
konzekvenci, znači i postizavanje kvalitetnijih radnih rezultata.
Zato i dalje, koliko je to moguće, njegujemo raznovrstan društveni
život unutar kompanije. Između ostaloga, i dalje potičemo rad
mnogobrojnih sportskih i kulturnih sekcija. Nove generacije
zaposlenika osnivaju čak i nove sekcije. To je dobra strana
tradicije koja desetljećima traje u ETK, a nije je bilo ili je u
međuvremenu nestala u mnogim drugim tvrtkama u zemlji. Naša
kompanija je nedavno uredila i posebni prostor za okupljanje članova
sekcija. Planiramo vratiti i galerijski prostor, a razmatramo i
mogućnosti organizirane rekreacije u kompaniji.
Odgovor na vaše pitanje može biti samo jedan. U odnosu na druge,
naša kompanija doista još uvijek ima bogati društveni život i
takva atmosfera je dobra i korisna.
D.
Kobsa
|
|