|
![](../../../images/t.gif) |
![](../../../images/t.gif) |
Odlično poslovanje naše kompanije u
2001. i sjajan
početak 2002. |
![](../../../images/t.gif) |
![t.gif (43 bytes)](../../../images/t.gif) |
|
ETK Menadžment forum
Na prvomu okupljanju rukovoditelja naše kompanije, održanomu 12. veljače,
prezentirani su rezultati poslovanja Ericssona Nikole Tesle. Dobro iskorištene nove
poslovne prilike na izvoznim tržištima udružene s povećanom unutarnjom
djelotvornošću kompaniji su na kraju 2001. donijele porast dobiti prije oporezivanja za
240%, što je, kako je u ovoj prilici istaknuo predsjednik Ericssona Nikole Tesle, Ake
Enell, u vrijeme u kojemu globalne telekomunikacije pogađa najsnažniji trend smanjenja
opsega poslovanja u zadnjih deset godina, ravno podvigu. Na sastanku je bilo riječi i o
planovima za 2002.
Svi ključni pokazatelji poslovanja naše kompanije za 2001. su pozitivni, zadovoljno je
zaključio svoje izlaganje predsjednik Ericssona Nikole Tesle, Ake Enell, na
prvomu ovogodišnjem ETK Menadžment forumu. On je naglasio kako smo
zajedničkim naporima tijekom prošle godine stvorili izvrsne preduvjete za daljnji
uspješni rad i rast poslovanja tijekom 2002. Dakle, razloga za optimizam u Ericssonu
Nikoli Tesli ne manjka. To bi, ukratko, mogao biti zaključak koji se nameće nakon
analize rezultata poslovanja naše kompanije u protekloj godini. Prošla je godina u
Ericssonovom korporativnom vrhu ocijenjena kao najteža godina na području
telekomunikacija do sada, no Ericsson Nikola Tesla i u takvim je otežanim uvjetima
poslovanja postigao iznimno dobar rezultat.
Posvetimo pažnju brojkama
Godinu zaključujemo uz pozitivan novčani tok. Bila je to tek prva dobra vijest u
sklopu prezentacije Larsa Jacobsona, direktora jedinice za Podršku
poslovanju. Uslijedile su i druge: smanjenje troškova poslovanja za 13%, čemu je
pridonijela usredotočenost na elektroničko poslovanje i primjena vlastitih poslovnih
aplikacija što je značajno pridonijelo povećanoj troškovnoj djelotvornosti kompanije.
U cijelosti gledano, prodaja Ericssona Nikole Tesle na području osnovne djelatnosti
narasla je tijekom 2001. za 18 %.
Značajni rast izvoza
Porast narudžbi od 7% u odnosu na 2000. rezultat je izvanrednoga uspjeha na
kompanijskim izvoznim tržištima te internome Ericssonovu tržištu. Ericsson Nikola
Tesla je predano i ustrajno povećavao svoju prisutnost u svijetu, čime je osiguran rast
vrijednosti kompanije. Opseg poslovanja na ruskomu tržištu na kojemu kompanija
tradicionalno niže poslovne uspjehe je proširen, a vrijedni poslovi sklopljeni su i u
Bjelorusiji, Ukrajini te Bosni i Hercegovini. Dobru poziciju na tržištima Istočne
Europe i Centralne Azije Ericsson Nikola Tesla dodatno je učvrstio tijekom prošle
godine, posebice na području višeuslužnih mreža. Budući da je riječ o zemljama s
prilično niskom penetracijom komunikacijskih usluga u kojima je prisutan trend
gospodarskoga rasta, očekivanja vezana uz povećanje opsega poslovanja u tom dijelu
svijeta ne izostaju.
Povrh toga, posao je stručnjake Ericssona Nikole Tesle tijekom 2001. učestalo odvodio na
afrički kontinent. Prvi ugovori sklopljeni su za poslove u Kongu i Lesotu, a početkom
ove godine potpisan je ugovor sa sudanskim operatorom, Sudatelom, vrijedan 7,78 milijuna
eura. Uz te tri zemlje Ericsson Nikola Tesla je unutar korporacije dobio odgovornost i za
sedamnaest drugih afričkih zemalja. Riječ je o zemljama koje žele modernizirati svoje
komunikacijske sustave, pa ta tržišta kompaniji otvaraju dobre izglede za daljnje
uspješno poslovanje. Ukupno gledajući, prodaja na izvoznim tržištima u odnosu na 2000.
je udvostručena, a udio prodaje na izvoznim tržištima u ukupnom poslovanju kompanije
iznosio je 60%, što je znatni porast u odnosu na 2000. kada je udio izvoza u ukupnom
poslovanju iznosio 42%.
U Hrvatskoj, međutim, Ericsson Nikola Tesla bilježi pad prodaje za 30%. Taj podatak
izvor je zabrinutosti čelnih ljudi naše kompanije, a njoj pridonosi i trend rasta
troškova prodaje na domaćem tržištu.
Dobro iskorištene nove poslovne prilike udružene s povećanom unutarnjom
djelotvornošću kompaniji su na kraju 2001. donijele porast dobiti prije oporezivanja za
240%, što je, istaknuo je Ake Enell, u vrijeme u kojemu globalne
telekomunikacije pogađa najsnažniji trend smanjenja opsega poslovanja u zadnjih deset
godina, ravno podvigu.
Tijekom 2001. nastavljeno je restrukturiranje kompanije u softversku tvrtku koja
istražuje, razvija, projektira i integrira vrhunska cjelovita komunikacijska rješenja i
usluge, pa je i na tom području učinjen veliki pomak. Taj će se proces nastaviti i
tijekom ove godine, a predsjednik kompanije ukratko je predstavio i novu organizaciju
naše kompanije u skladu s kojom će ETK uskoro biti ustrojen.
Dialog – rezultati iznad očekivanja
U nastavku sastanka Ana Jožinec, direktorica za Upravljanje ljudskim
potencijalima, prezentirala je rezultate ispitivanja mišljenja zaposlenika provedenoga
krajem prošle godine.. Budući da je Ericsson Nikola Tesla kompanija koja želi biti
odabrani poslodavac u Hrvatskoj, brizi o ljudima i postizanju njihova što većega
zadovoljstva posvećuje se posebna pažnja, a kroz anketu Dialog dolazi se do mišljenja
naših zaposlenika o važnim pitanjima iz poslovanja. Stoga je ta anketa važan alat u
rukama naših rukovoditelja u procesu definiranja promjena kojima je cilj unaprjeđenje
kompanijskih procesa. Prošlogodišnjem Dialogu su naši zaposlenici ukazali iznimno
povjerenje – u anketi je sudjelovalo 92% naših zaposlenika. Posebno valja istaknuti
kako je, ukupno gledajući, rezultat ispitivanja zadovoljstva zaposlenika ETK premašio
sva očekivanja. Rezultat je to brojnih aktivnosti planiranih prema kritičnim točkama
prepoznatim u rezultatima iz prethodne godine. I ovaj put je u sklopu Dialoga definirano
nekoliko područja koje valja poboljšati.
Očekivanja i izazovi za 2002.
Poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle ostvareni u 2001. pokazuju da kompanija hita
u dobromu smjeru, pa će tako nastaviti i tijekom tekuće godine. Početak je više no
obećavajući: samo u siječnju u kompaniju su pristigle narudžbe čija vrijednost
dosiže 304 milijuna kuna. Nadalje, nastavit ćemo graditi kompanijsku kulturu koja u prvi
plan stavlja rezultate i prilagođivanje tržišnoj situaciji te optimiziranje poslovanja.
Tijekom 2002. planira se smanjenje troškova poslovanja za 20%.
U našoj se kompaniji posebna briga uvijek vodila o razvoju kompetencija potrebnih u
suvremenoj organizaciji koja posluje u području vrhunske tehnologije, a razvoju
stručnjaka će se i dalje pridavati iznimna važnost. Uz takvu kompanijsku kulturu ne
doimlje se previše zahtjevnim planirati porast narudžbi i neto prodaje tijekom ove
godine uz istodobno daljnje smanjivanje troškova poslovanja. Rusija će i dalje biti
kompanijsko najznačajnije tržište, puno se očekuje od tržišta susjednih zemalja i
novih afričkih tržišta, ali i od izvoza na interno Ericssonovo tržište. Tijekom 2002
planira se povećanje izvoza za 100%, dok bi se prodaja na domaćem tržištu trebala
uvećati za 50%.
Prošle je godine naša kompanija pridijeljena novoosnovanoj tržišnoj jedinici Srednja
Europa, a neki od čelnih ljudi kompanije, kako smo već izvještavali, imenovani su za
članove regionalnoga rukovodećega tima. Time je naša kompanija dobila priliku povećati
svoju vidljivost u korporaciji te dobiti nove odgovornosti. Preostaje nam samo da tu
priliku iskoristimo za daljnju afirmaciju i poslovni rast. Ili, kako je to kratko i jasno
na kraju svojega izlaganja definirao Ake Enell: “Djela govore više od riječi!”J. Lončar |
|
|
|
![](../../../images/t.gif) |
|