ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 2 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Odlično poslovanje naše kompanije u 2001. i sjajan
početak 2002.
t.gif (43 bytes)
ETK Menadžment forum

Na prvomu okupljanju rukovoditelja naše kompanije, održanomu 12. veljače, prezentirani su rezultati poslovanja Ericssona Nikole Tesle. Dobro iskorištene nove poslovne prilike na izvoznim tržištima udružene s povećanom unutarnjom djelotvornošću kompaniji su na kraju 2001. donijele porast dobiti prije oporezivanja za 240%, što je, kako je u ovoj prilici istaknuo predsjednik Ericssona Nikole Tesle, Ake Enell, u vrijeme u kojemu globalne telekomunikacije pogađa najsnažniji trend smanjenja opsega poslovanja u zadnjih deset godina, ravno podvigu. Na sastanku je bilo riječi i o planovima za 2002.

Svi ključni pokazatelji poslovanja naše kompanije za 2001. su pozitivni, zadovoljno je zaključio svoje izlaganje predsjednik Ericssona Nikole Tesle, Ake Enell, na prvomu ovogodišnjem ETK Menadžment forumu. On je naglasio kako smo zajedničkim naporima tijekom prošle godine stvorili izvrsne preduvjete za daljnji uspješni rad i rast poslovanja tijekom 2002. Dakle, razloga za optimizam u Ericssonu Nikoli Tesli ne manjka. To bi, ukratko, mogao biti zaključak koji se nameće nakon analize rezultata poslovanja naše kompanije u protekloj godini. Prošla je godina u Ericssonovom korporativnom vrhu ocijenjena kao najteža godina na području telekomunikacija do sada, no Ericsson Nikola Tesla i u takvim je otežanim uvjetima poslovanja postigao iznimno dobar rezultat.

Posvetimo pažnju brojkama
Godinu zaključujemo uz pozitivan novčani tok. Bila je to tek prva dobra vijest u sklopu prezentacije Larsa Jacobsona, direktora jedinice za Podršku poslovanju. Uslijedile su i druge: smanjenje troškova poslovanja za 13%, čemu je pridonijela usredotočenost na elektroničko poslovanje i primjena vlastitih poslovnih aplikacija što je značajno pridonijelo povećanoj troškovnoj djelotvornosti kompanije. U cijelosti gledano, prodaja Ericssona Nikole Tesle na području osnovne djelatnosti narasla je tijekom 2001. za 18 %.

Značajni rast izvoza
Porast narudžbi od 7% u odnosu na 2000. rezultat je izvanrednoga uspjeha na kompanijskim izvoznim tržištima te internome Ericssonovu tržištu. Ericsson Nikola Tesla je predano i ustrajno povećavao svoju prisutnost u svijetu, čime je osiguran rast vrijednosti kompanije. Opseg poslovanja na ruskomu tržištu na kojemu kompanija tradicionalno niže poslovne uspjehe je proširen, a vrijedni poslovi sklopljeni su i u Bjelorusiji, Ukrajini te Bosni i Hercegovini. Dobru poziciju na tržištima Istočne Europe i Centralne Azije Ericsson Nikola Tesla dodatno je učvrstio tijekom prošle godine, posebice na području višeuslužnih mreža. Budući da je riječ o zemljama s prilično niskom penetracijom komunikacijskih usluga u kojima je prisutan trend gospodarskoga rasta, očekivanja vezana uz povećanje opsega poslovanja u tom dijelu svijeta ne izostaju.
Povrh toga, posao je stručnjake Ericssona Nikole Tesle tijekom 2001. učestalo odvodio na afrički kontinent. Prvi ugovori sklopljeni su za poslove u Kongu i Lesotu, a početkom ove godine potpisan je ugovor sa sudanskim operatorom, Sudatelom, vrijedan 7,78 milijuna eura. Uz te tri zemlje Ericsson Nikola Tesla je unutar korporacije dobio odgovornost i za sedamnaest drugih afričkih zemalja. Riječ je o zemljama koje žele modernizirati svoje komunikacijske sustave, pa ta tržišta kompaniji otvaraju dobre izglede za daljnje uspješno poslovanje. Ukupno gledajući, prodaja na izvoznim tržištima u odnosu na 2000. je udvostručena, a udio prodaje na izvoznim tržištima u ukupnom poslovanju kompanije iznosio je 60%, što je znatni porast u odnosu na 2000. kada je udio izvoza u ukupnom poslovanju iznosio 42%.
U Hrvatskoj, međutim, Ericsson Nikola Tesla bilježi pad prodaje za 30%. Taj podatak izvor je zabrinutosti čelnih ljudi naše kompanije, a njoj pridonosi i trend rasta troškova prodaje na domaćem tržištu.
Dobro iskorištene nove poslovne prilike udružene s povećanom unutarnjom djelotvornošću kompaniji su na kraju 2001. donijele porast dobiti prije oporezivanja za 240%, što je, istaknuo je Ake Enell, u vrijeme u kojemu globalne telekomunikacije pogađa najsnažniji trend smanjenja opsega poslovanja u zadnjih deset godina, ravno podvigu.
Tijekom 2001. nastavljeno je restrukturiranje kompanije u softversku tvrtku koja istražuje, razvija, projektira i integrira vrhunska cjelovita komunikacijska rješenja i usluge, pa je i na tom području učinjen veliki pomak. Taj će se proces nastaviti i tijekom ove godine, a predsjednik kompanije ukratko je predstavio i novu organizaciju naše kompanije u skladu s kojom će ETK uskoro biti ustrojen.

Dialog – rezultati iznad očekivanja
U nastavku sastanka Ana Jožinec, direktorica za Upravljanje ljudskim potencijalima, prezentirala je rezultate ispitivanja mišljenja zaposlenika provedenoga krajem prošle godine.. Budući da je Ericsson Nikola Tesla kompanija koja želi biti odabrani poslodavac u Hrvatskoj, brizi o ljudima i postizanju njihova što većega zadovoljstva posvećuje se posebna pažnja, a kroz anketu Dialog dolazi se do mišljenja naših zaposlenika o važnim pitanjima iz poslovanja. Stoga je ta anketa važan alat u rukama naših rukovoditelja u procesu definiranja promjena kojima je cilj unaprjeđenje kompanijskih procesa. Prošlogodišnjem Dialogu su naši zaposlenici ukazali iznimno povjerenje – u anketi je sudjelovalo 92% naših zaposlenika. Posebno valja istaknuti kako je, ukupno gledajući, rezultat ispitivanja zadovoljstva zaposlenika ETK premašio sva očekivanja. Rezultat je to brojnih aktivnosti planiranih prema kritičnim točkama prepoznatim u rezultatima iz prethodne godine. I ovaj put je u sklopu Dialoga definirano nekoliko područja koje valja poboljšati.

Očekivanja i izazovi za 2002.
Poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle ostvareni u 2001. pokazuju da kompanija hita u dobromu smjeru, pa će tako nastaviti i tijekom tekuće godine. Početak je više no obećavajući: samo u siječnju u kompaniju su pristigle narudžbe čija vrijednost dosiže 304 milijuna kuna. Nadalje, nastavit ćemo graditi kompanijsku kulturu koja u prvi plan stavlja rezultate i prilagođivanje tržišnoj situaciji te optimiziranje poslovanja. Tijekom 2002. planira se smanjenje troškova poslovanja za 20%.
U našoj se kompaniji posebna briga uvijek vodila o razvoju kompetencija potrebnih u suvremenoj organizaciji koja posluje u području vrhunske tehnologije, a razvoju stručnjaka će se i dalje pridavati iznimna važnost. Uz takvu kompanijsku kulturu ne doimlje se previše zahtjevnim planirati porast narudžbi i neto prodaje tijekom ove godine uz istodobno daljnje smanjivanje troškova poslovanja. Rusija će i dalje biti kompanijsko najznačajnije tržište, puno se očekuje od tržišta susjednih zemalja i novih afričkih tržišta, ali i od izvoza na interno Ericssonovo tržište. Tijekom 2002 planira se povećanje izvoza za 100%, dok bi se prodaja na domaćem tržištu trebala uvećati za 50%.
Prošle je godine naša kompanija pridijeljena novoosnovanoj tržišnoj jedinici Srednja Europa, a neki od čelnih ljudi kompanije, kako smo već izvještavali, imenovani su za članove regionalnoga rukovodećega tima. Time je naša kompanija dobila priliku povećati svoju vidljivost u korporaciji te dobiti nove odgovornosti. Preostaje nam samo da tu priliku iskoristimo za daljnju afirmaciju i poslovni rast. Ili, kako je to kratko i jasno na kraju svojega izlaganja definirao Ake Enell: “Djela govore više od riječi!”

J. Lončar

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

10-06-2002