|
ETK/C - Usluge Da prodaja usluga mora biti odvojena od
prodaje opreme i rješenja, da svaki od tih dijelova koji zajedno čine naš cjeloviti
nastup prema kupcu, ipak mora imati svoj vidljivi prihod te da udio usluga u ukupnoj
prodaji treba porasti do 30% bilo je puno lakše postaviti kao cilj, nego ga ostvariti.
Djelovanje na promjenu svijesti naših Sales Managera i kupaca pripalo je u zadatak grupi
ljudi u Uslugama (ETK/C) koji čine tim Service Account Managera . O tome pionirskom
poslu, koji danas već pokazuje vrlo dobre rezultate, razgovaramo s Marijom
Fantelom-Vuković, voditeljicom tima.
Kod dosadašnje prodaje
fiksnih sustava bilo je uobičajeno da se proizvodi, rješenja i usluge prodaju kupcu u
jednome paketu. S pojavom novih tehnologija, mobilne telefonije i višeuslužnih mreža,
postalo je bjelodano jasno da usluge sve više dobivaju na značaju i težini te da ih
treba odvojiti od prodaje proizvoda i rješenja, posebno kada je riječ o
izvangarancijskome razdoblju. Promjena svijesti o tome teško je prodirala i kod naših
Sales Managera i tradicionalnih kupaca, dok su operatori mobilne telefonije, s obzirom na
svoje potrebe i iskustvo u praksi, puno lakše prihvatili novi pristup.
U okviru naše organizacijske
jedinice Usluge, osnovan je, pred oko godinu i pol, poseban tim čiji je zadatak postao
promicanje prodaje usluga kao zasebnoga područja. Tim je pretežno ženski, sastavljen od
šest inženjerki i jednoga inženjera. To su, abecednim redom: Vesna Britvić, Marija
Fantela – Vuković, rukovoditeljica tima, Dražen Kosanović, Željka Senjak,
Tijana Pribanić, Nataša Vlahović-Klečina i Sanja Žaja.
Većim
dijelom to su mlađi i
perspektivni stručnjaci. Iako djelujemo kao cjelina, unutar grupe specijalizirani
smo za pojedina tržišta naše kompanije te usluge prema vrsti proizvoda i rješenja ,
kaže Marija Fantela- Vuković, voditeljica tima.
Zadatak tima je podrška
KAM-ovima glede definiranja usluga i Ugovora o podršci po pojedinim tržišnim jedinicama te
u fazi izrade tendera suradnja sa stručnjacima ETK/P kako bi se lakše definirala
ponuda.
Neki od nas već četiri godine rade na promicanju servisa unutar ETK,
tako da danas možemo reći
kako se naš pionirski posao isplatio, jer osjećamo veliki pomak naprijed u poimanju
usluga kao posebne cjeline u ponudi kupcima. Tome je puno pridonio i projekt
“Service Growth Project" koji je vodila Željka Senjak , a u kojem smo uz sudjelovanje svih KAM-ova i svih članovi tima ,
postigli značajan uspjeh te je proglašen za Best
practice na razini Ericssona. Za današnju razinu trebalo je, međutim, puno
razgovora, prezentacija i pojedinačnih kontakata .
Možemo se pohvaliti da naša
kompanija sada sada s ugovorima o pružanju usluga podrške pokriva
skoro sve operatore mobilne, a naročito fiksne telefonije u zemlji i susjednim
republikama te s nekim operatorima na našem istočnoeuropskom tržištu. Tome
broju pridružio se i ovoga mjeseca potpisani ugovor o pružanju usluga podrške s
Hrvatskim Telekomom, što smatramo posebnim uspjehom.
Ugovori o pružanju usluga
podrške kupcima omogućavaju nam dugoročnije planiranje podrške,
pa stoga i veću kvalitetu, što direktno utječe i na veće zadovoljstvo naših kupaca.
Riječ je o osiguranju različitih usluga podrške sustavu poput Help Deska, pomoći kupcu
u hitnim slučajevima, usluzi softverskoga ažuriranja sustava te usluzi popravka i
zamjene hardverskih jedinica.
Pred nama je još veliki posao,
jer treba, uz kvalitetno pružanje ugovorenih usluga ,
proširiti lepezu usluga koje nudimo kupcima i prilagoditi ih njihovim specifičnim
potrebama, ocjenjuje Marija Fantela-Vuković.
D. Kobsa |
|