|
Dežurni menadžer - komunikator
Za
razliku od drugih dobara koja se korištenjem troše, informacije
koje se dijele s drugima donose novu vrijednost - komunikaciju.
Komuniciranje je ne samo osnovna ljudska potreba, ono je i pokretač
čovjekova razvoja i napredovanja. To vrijedi i za svijet
suvremenoga poslovanja koji se u ovo informacijsko-komunikacijsko
doba zapravo vrti oko posjedovanja prave informacije u pravo
vrijeme. Uloga menadžera - komunikatora stoga je iznimno važna,
a njegova ili, u našem slučaju - njena, osnovna zadaća je
kodiranje poruke tako da je primatelj, nakon dekodiranja, pravilno
protumači. O tomu na koji se način kreiraju i koriste
komunikacijski tokovi u Ericssonu Nikoli Tesli govori Snježana
Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija.
Podršku
poslovnoj strategiji i ciljevima Ericssona Nikole Tesle jedinica
Kompanijske komunikacije osigurava radeći na izgradnji
pozitivnoga imidža kompanije u javnosti. Komunikacija sa
zaposlenicima, kupcima, poslovnim partnerima, ulagačima i dioničarima
zahtijeva brižno promišljanje poruka s kojima se kompanija želi
predstaviti te osmišljavanje idealnih komunikacijskih kanala za
prenošenje određenih poruka određenim interesnim grupama.
"Budući da je medij sastavni dio poruke, stručnjaci
kompanijina komunikacijskoga tima pažljivo biraju načine na koje
će se plasirati informacije o Ericssonu Nikoli Tesli. Pri tomu se
u svome radu oslanjamo na integrirane, cjelovite marketinške
komunikacije te kombinacijom raznih komunikacijskih alata
nastojimo kreirati povoljno ozračje oko imena Ericssona Nikole
Tesle i korporacije Ericsson u hrvatskoj javnosti kao i u svim
zemljama u koje naša kompanija izvozi svoja komunikacijska rješenja.
Prema mojim saznanjima u većini drugih kompanija u zemlji
marketing i odnosi s javnošću odvojene su funkcije, dok naš
komunikacijski tim pokriva oba ta područja. Stoga se pojedini
stručnjaci unutar tima bave i jednim i drugim segmentom. Razlog
koji stoji iza takvoga objedinjavanja komunikacijskih aktivnosti
leži u važnosti koju Ericsson, u trenutačnoj konstelaciji tržišnih
uvjeta i snaga, pridaje optimiziranju unutarnjih operativnih troškova.
No, iz te je nužde izrastao ogledni primjer korištenja sinergije
svih područja marketinškoga komuniciranja i odnosa s javnošću
u koje ulazi i sponzoriranje, korištenje korporativnoga zaštitnog
znaka, istraživanje javnoga mnijenja, kreiranje promotivnih
materijala u tiskanom i elektroničkom obliku, odnosi s
investitorima, marketinška podrška kupcima i mnogo toga
drugog," navodi Snježana Bahtijari.
Praksa
po kojoj se pišu udžbenici
Služeći
se informacijom kao oružjem u borbi protiv kaosa, nereda i
entropije komunikacijski tim Ericssona Nikole Tesle profesionalno,
ustrajno i uz poštovanje prema ljudima gradi dobro mišljenje
javnosti o kompaniji. Praksa toga deseteročlanoga tima prepoznata
je i u stručnim krugovima pa su u nizu slučajeva razmjenjivana
iskustva s komunikatorima iz drugih hrvatskih i lokalnih
Ericssonovih kompanija. Ali to nije sve. Način rada Ericssonovih
komunikatora u Hrvatskoj opisuje se kao odličan primjer uspješne
kombinacije svih elemenata marketinške komunikacije te rada u
području odnosa s javnošću u knjizi "Integrirana marketinška
komunikacija", autorice prof. dr. Tanje Kesić s Ekonomskoga
fakulteta u Zagrebu, koja upravo ovih dana izlazi iz tiska. Riječ
je o udžbeniku koji će koristiti studenti poslijediplomskoga
studija iz područja marketinga na zagrebačkome Ekonomskom
fakultetu. Snježana Bahtijari ističe:
"Vrsni stručnjaci koji čine komunikacijski tim Ericssona
Nikole Tesle nižu rezultate koji imaju odjeka i u redovima
struke. Ta je činjenica veliko priznanje za predanost s kojom se
posvećujemo radu. Međutim, važno je kod toga istaći još jednu
pojedinost: bez snažne podrške ostalih dijelova kompanije te
razumijevanja značaja i uvažavanja doprinosa komunikacija
ukupnome poslovnom rezultatu kompanije, naši rezultati ne bi bili
tako sjajni. Imamo sreću što radimo u sredini u kojoj su se u naše
projekte spremni uključiti stručnjaci iz svih kompanijinih
jedinica, ovisno o potrebi. Raditi u takvome okružju pravo je
zadovoljstvo te se svim kolegicama i kolegama zahvaljujem na
njihovoj podršci. Uz takav stav naših suradnika, zalaganja
kompanijina komunikacijskoga tima se oplemenjuju novom snagom pa
nije čudno što medijska prisutnost Ericssona Nikole Tesle, u
zadnjih nekoliko godina, kontinuirano raste u pozitivnome smislu.
To je, ujedno, najznačajniji pokazatelj dodatne vrijednosti koju
u ukupnome poslovanju kompanije stvaraju Kompanijske
komunikacije."
Stilovi,
komunikacijski kanali, prioriteti…
…
mediji, komunikacijske barijere, kulturološke razlike, novi životni
trendovi, političko-gospodarska situacija u zemlji, regiji i
svijetu… Stranice i stranice bismo mogli ispisati elementima
koji ulaze u područje marketinškoga komuniciranja i odnosa s
javnošću. Stoga je posao komunikatora timski, a menadžer-komunikator
brine o ravnoteži svih elemenata kako bi se postigao maksimalni
efekt. O toj zahtjevnoj ulozi naša sugovornica kaže:
"Stručna literatura često navodi tezu poznatoga njemačkoga
filozofa Arthura Schoppenhauera da se misao ponaša prema zakonu
sile teže: iz glave na papir ide lako, ali s papira natrag u
glavu teško. Komunikatori kao odašiljatelji poruka nikada sa
sigurnošću ne mogu očekivati da će ih primatelji ispravno
razumjeti. Stoga je u nizu mogućih kombinacija poruka,
komunikacijskih kanala i stilova komuniciranja teško odabrati baš
onu koja će u određenome trenutku optimalno prenijeti željenu
misao. Valja to imati na umu ne samo ako radite u području
marketinškoga komuniciranja i odnosa s javnošću. To je nešto s
čim se svi svakodnevno susrećemo. Svi m, iz dana u dan,
komuniciramo i izabiremo one oblike komuniciranja koji nam se, od
slučaja do slučaja, čini najprihvatljivijima. Svatko je od nas,
dakle, između ostaloga i komunikator. No, ukoliko je to i područje
vašega rada, pojačano ste svjesni mogućnosti koje vam na
raspolaganje stavljaju različite komunikacijske tehnike te
informacije kao važan poslovni resurs. Uz dobro upravljanje tim
tehnikama i informacijama, iako liku zvuči čudno, može se značajno
utjecati i na brojeve u godišnjem poslovnom izvješću
kompanije."
J.
Lončar
|
|