|
Rezultati ankete Dialog u 2002. godini
Kao što
je već poznato, anketa Dialog se u 2002. godini istodobno
organizirala u svim lokalnim kompanijama unutar tržišne jedinice
Srednja Europa.
Novost u odnosu na dosadašnju organizaciju Dialoga jest što se
ankete provela prema funkcijskoj strukturi tržišne jedinice, tj.
linijskoj odgovornosti, a što je bilo od posebne važnosti za
menadžment tim tržišne jedinice. Tako su zaposlenici u
Ericssonovim kompanijama unutar tržišne jedinice Srednja Europa
(BiH, Češka, Mađarska, Poljska, Slovačka i Slovenija)
odgovarali na pitanja prema situaciji u funkcijskim jedinicama u
kojima rade (rješenja za kupce, usluge, ljudski potencijali,
komunikacije, KAM-ovi i drugo) i to bez obzira na kompaniju ili
zemlju kojoj pripadaju.
Jedino odgovori zaposlenika naše kompanije, koja ima specifičan
položaj unutar tržišne jedinice, odnosila su se na unutarnju
situaciju u kompaniji Ericsson Nikola Tesla, a ne na funkcijske
jedinice. Zbog toga su rezultati ove ankete u našoj kompaniji
usporedivi s prošlogodišnjim, osim u pojedinim jedinicama koje
su tijekom godine imale određenih organizacijskih promjena.
I ove godine bilo je vrlo važna brojnost sudionika kako bi
dobiveni rezultati bili što realniji.
U cijeloj tržišnoj jedinici anketi se odazvalo ukupno 1762 ili
87,8%, a u našoj kompaniji 1050 ili 89,1% zaposlenika pa su zbog
tako velikoga odaziva, dobiveni rezultati vrlo realni.
Veliki
odaziv zaposlenika Ericssona Nikole Tesle u anketi Dialog i još
više izraženo zadovoljstvo u nekim jedinicama rezultat su
brojnih prethodnih aktivnosti. One su se pokazale učinkovitima, a
planirane su prema kritičnim točkama iz rezultata prethodne
godine.
Posebno
treba istaknuti veći postotak zadovoljstva zaposlenika u grupi
pitanja kod modula Empowerment i Leadership. Određeno povećanje
zadovoljstva kod spomenutih modula postavljeno je kao kompanijski
cilj za 2001.god.
Tako se u modulu Leadership prosječni postotak zadovoljstva
zaposlenika naše kompanije s rukovoditeljima, s obzirom na
njihove vještine u rukovođenju s ljudima, povećao sa 72% u
2001. na 73% u 2002. godini.
Istodobno, na razini kompanije povećao se broj zaposlenika koji
su motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja,
ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama
(Empowerment index). Taj se postotak s 31% u 2001. povećao na 35%
u 2002. godini. S takvim rezultatom daleko smo premašili
korporacijski cilj za 2003.koji je planiran na razini 28%!
Tako visoke pokazatelje zadovoljstva zaposlenika Ericssona Nikole
Tesle bilo je vrlo teško zadržati bez kontinuiranih aktivnosti
koje su bile usmjerene na ostvarenje kompanijskih ciljeva za
2002.godinu.
I ovom prilikom, zaposlenici organizirani u tzv. "fokus
grupe", trebali su, kroz dobivene rezultate, pronaći područja
koja bi se morala unaprijediti. Na osnovu kritičnih točaka
planirale su se aktivnosti u kojima su mogli sudjelovati svi
zaposlenici.
Kompanija cijeni mišljenje svojih zaposlenika i prihvaća sve
prijedloge koji vode efikasnosti i uspješnosti.
Visoki
rezultati teško, ali ipak, održivi
Prošlogodišnji
vrlo visoki rezultati bili su velika odgovornost za sve
zaposlenike. Naime, njih je, prema planu, trebalo zadržati ili čak
povećati. I ovaj put su dobiveni rezultati menadžerima bili
dragocjen pokazatelj jesu li u 2002. poduzete prave aktivnosti i
jesu li postignuti zacrtani ciljevi, odnosno, što treba mijenjati
u idućem razdoblju.
Trenutačno rezultate naše kompanije ne možemo usporediti s
korporacijskim prosjekom jer ti podaci nisu još objavljeni. Međutim,
vrlo je interesantno uspoređivanje s prosjekom tržišne jedinice
Srednja Europa te s kompanijama izvan Ericssona ili s najboljima u
grupaciji. Treba svakako istaknuti da je zadovoljstvo u gotovo
svim modulima iznad prosjeka tržišne jedinice, a u pojedinim
modulima i iznad rezultata prosjeka kompanija iste grupacije.
Zaposlenici nekih jedinica unutar naše kompanije, iskazali su čak
i veće zadovoljstvo od do sada najboljih kompanija u grupaciji.
Međutim, ako želimo usporediti podatke naše kompanije za 2002.
s podacima iz prethodne godine, to se ne može napraviti jedino za
organizacijske jedinice koje su tijekom 2002. imale
organizacijskih promjena ili su bile u izvještaju o Dialogu
stopljene u veće grupe, kao što je primjerice to bio slučaj s
ETK/K, ETK/HT i ETK/V zbog manjega broja zaposlenih.
Budući
da će se u svakoj organizacijskoj jedinici detaljno analizirati
rezultati po svim modulima, ovom prilikom dajemo pregled rezultata
zadovoljstva zaposlenika kod pitanja koja su uključena u modulima
Leadership i Empowerment čije povećanje je, da se podsjetimo, i
postavljeno kao kompanijin cilj za 2002.god.:
|
0112A |
Robust/ |
Committed/ |
Stretched |
4.1
DIALOG index |
|
|
|
|
4.2
Empowerment |
31% |
27% |
31% |
35% |
4.3
Management/Leadership |
72% |
64% |
72% |
74% |
Modul
Leadership
U modulu
Leadership prosječni postotak zadovoljstva zaposlenika u ETK s
rukovoditeljima, a s obzirom na njihove vještine u rukovođenju s
ljudima, povećan je sa 72% na 73%. To povećanje po jedinicama
daje sljedeću sliku: u ETK/EE s 89% na 97%; u ETK/L s 84% na
100%; u ETK/A s 84% na 91%; u ETK/O/L sa 74% na 81%; u ETK/O/P s
81% na 87% te u ETK/R sa 68% na 80%.
Kod manjih jedinica, koje nisu imale prošlogodišnje izvještaje
o zadovoljstvu svojih zaposlenika, u modulu Leadership evidentno
su visoki rezultati jedinica ETK/HT-95% te ETK/V-84%.
Modul
Empowerment
Rezultati
za Empowerment se mogu iskazati samo za organizacijske jedinice
koji imaju više od 20 zaposlenika.
Naravno, i kod ovoga modula, ukoliko želimo usporediti podatke za
2002. s podacima iz prethodne godine, to možemo učiniti jedino
za organizacijske jedinice koje tijekom 2002. godine nisu imale većih
organizacijskih promjena.
Na razini kompanije povećao se broj zaposlenika koji su
motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja,
ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama sa
31% na 35%. S takvim rezultatom, kako je već rečeno, premašili
smo čak i korporacijski cilj za 2003. (28%).
Porast Empowerment indeksa u odnosu na prošlu godinu, u
jedinicama koje se mogu uspoređivati, evidentiran je u jedinici
ETK/O/P sa 44% na 52%; ETK/O/L sa 47% na 50%; ETK/B sa 40% na 47%;
ETK/O/C s 25% na 27% te ETK/D s 20% na 21% . I dalje je vrlo
visoki indeks od 62% iskazan u jedinici ETK/EE.
U
Ericssonu Nikoli Tesli još traju prezentacije rezultata.
Rezultate Dialoga za najviši menadžment kompanije prezentirala
je Ana Jožinec, direktorica jedinice Upravljanje ljudskim
potencijalima. Rukovoditeljima odjela, odnosno svim zaposlenicima
pojedinih jedinica, rezultate prezentira Neva Duić, HR konzultant
iz iste jedinice.
I ove godine, u organizacijskim jedinicama u kojima je iskazano nešto
manje zadovoljstvo u pojedinim područjima, grupe zaposlenika
definirat će određene aktivnosti kako bi se obavila poboljšanja
tamo gdje je to još uvijek potrebno.
N.
Duić
|
|