|
Stručnjaci naše kompanije pokrenuli su nove projekte u području
e-administracije. Riječ je o informatizaciji procesa verifikacije
ulaznih računa te o unaprjeđenju procesa zaprimanja,
distribucije i otpreme pošte kao i ostale dokumentacije koja
putuje kompanijinim "poštanskim kanalima".
Sukladno
našoj davno prihvaćenoj orijentaciji ka unaprjeđenju internih
administrativnih procesa kako bi se povećala efikasnost i
transparentnost odvijanja svih aktivnosti, svako malo pokrećemo
nove projekte. Davno smo već shvatili da efikasnost možemo povećati
standardizacijom procesa, ukidanjem nepotrebnih aktivnosti i
papirnatih dokumenata te uvođenjem raznih informatičkih rješenja.
Tehnologija nam je u tome znatno pomogla.
Već sada na kompanijinoj intranet stranici imamo mozaik
aplikacija koje, jednom riječju, možemo nazvati
e-administracija. Planiranje i obračunavanje putnih troškova,
naručivanje poslovnih poklona, naručivanje uredskoga i IS/IT
materijala, upravljanje posjetima, prijavljivanje odrađenih sati
po projektima, prenošenje ovlasti te odobravanje putem elektroničke
potpisne mape čine spomenuti mozaik. Budući da je uvođenje
svake od navedenih aplikacija u svakodnevnu praksu rezultiralo
povećanjem efikasnosti i transparentnosti, jasno je da nećemo na
tome stati. Trenutačno su u tijeku novi projekti kojima ćemo
napraviti nove iskorake prema uredu bez papira te dalje razvijati
naš koncept e-administracije.
Verifikacija
ulaznih računa
Vjerujem
da je mnogima od vas poznat problem verifikacije ulaznih računa.
Računi, nakon što stignu u našu kompaniju, a prije no što se
proknjiže u našem poslovnom sustavu, moraju biti odobreni od
strane primatelja troška, odnosno, odgovornoga potpisnika. Danas
se proces odvija tako da original računa "putuje" po
kompaniji jer se na njegovoj poleđini moraju prikupiti potpisi
svih relevantnih osoba. Vjerujem da nije potrebno objašnjavati
kako putovanje računa može potrajati, nerijetko zapeti u nečijoj
ladici, a ponekad i nestati. Nevjerojatan je tada broj sati rada
utrošenih na istraživanje gdje se račun nalazi te u osiguranje
da u razumnome roku, ovjeren, dođe na odredište.
Projekt pod radnim nazivom "Invoice verification"
pokrenut je pod sponzorstvom Larsa Jacobsona, direktora
Podrške poslovanju. Nadzirat će ga Karmen Bobanac i Nevenka
Kruc, a projektni tim čine Daniela Zadravec, Zdravko
Čolić i Boris Kranic. Temelj ovoga projekta je
implementacija aplikativnoga rješenja kojim će se
"putovanje" računa po kompaniji realizirati elektroničkim
putem, a parafiranje i potpisivanje realizirati kroz već postojeću,
prije spomenutu, elektroničku potpisnu mapu. Projekt će se
realizirati u suradnji s ETH (Ericsson Mađarska),
implementiranjem i integriranjem njihove aplikacije u naš sustav
e-administracije. Vjerujemo da će pozitivni efekti ovoga projekta
biti brzi i najmanje na istoj razini kao oni ostvareni u ETH.
Unaprjeđenje
zaprimanja, distribucije i otpreme pošte
Paralelno
s ovim projektom pokrenut je i projekt s radnim nazivom "Mail
& Documents distribution" također pod sponzorstvom Larsa
Jacobsona. Nadzirat će ga Ivan Vilić, Karmen Bobanac
i Dragan Fratrić, a projektni tim čine Ljiljana Krznar,
Tomislav Sila, Marijan Dobrović, Daut Damarija
i Boris Kranic. Riječ je o projektu kojim se pokušava
unaprijediti proces zaprimanja, distribucije i otpreme pošte te
ostale dokumentacije koja putuje našim "poštanskim
kanalima".
Proces je segmentiran na zaprimanje eksterne pošte, internu
distribuciju i eksternu otpremu. Svaki od segmenata ima elemente
koji se mogu unaprijediti pa su pred projektni tim postavljeni
upravo takvi zadaci. Zadaća je projekta, sukladno korporacijskim
sigurnosnim standardima i postojećim pravilima manipuliranja poštom,
maksimalno smanjiti troškove, a uvođenjem aplikativnoga rješenja
racionalizirati fizičko "putovanje" originalnih
dokumenata po kompaniji.
Oba spomenuta projekta temelje se na učitavanju originalnih
dokumenata u digitalni oblik, a cijeli proces primanja,
pregledavanja, zaprimanja ili prosljeđivanja trebao bi se
odvijati elektroničkim putem. Istodobno bi sustavi morali
osigurati skraćenje vremena trajanja tih procesa.
Vjerujemo da će se projekti realizirati uspješno i na
zadovoljstvo većine korisnika. Kao i do sada očekujemo potporu i
pomoć svih koji će doći u kontakt s projektnim aktivnostima.
Pohvale, kritike, a naročito prijedloge pozorno ćemo razmatrati
i ugrađivati u konačno rješenje. Optimizam temeljimo na
pozitivnim iskustvima u dosadašnjoj realizaciji koncepta
e-administracije.
B.
Kranic
|
|