|
U
petak, 7. veljače 2003., u našoj kompaniji održana je
konferencija za novinare na kojoj su javnosti prezentirani
preliminarni poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle za 2002. i
očekivanja u 2003. godini.
Na konferenciji je bilo prisutno više desetaka novinara i
snimatelja iz trideset i tri redakcije tiskanih medija, radija i
televizije na čija pitanja su bili spremni odgovoriti svi članovi
menedžment tima ETK. Konferenciju za novinare otvorila je i
vodila Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija.
Åke
Enell, predsjednik ETK i predsjednik Ericssonove tržišne
jedinice Srednja Europa, dao je ocjenu poslovne 2002., istaknuvši
najvažnije točke ukupnoga poslovanja u protekloj godini, dok je
Lars Jacobson, direktor Podrške poslovanju, dao pregled glavnih
financijskih rezultata.
Josip Jakovac, potpredsjednik naše kompanije i direktor Izvoza 1,
izvijestio je novinare o rekordnim izvoznim rezultatima ETK.
Gordana Kovačević, potpredsjednica kompanije i tržišne
jedinice Srednja Europa za područje cjelovitih komunikacijskih
rješenja, posebno se zadržala na jednogodišnjim rezultatima
Ericsson Mobility World centra u Hrvatskoj. Također je upoznala
novinare o strateškoj važnosti osnivanja centra izvrsnosti u
području cjelovitih komunikacijskih rješenja u Ericssonu Nikoli
Tesli kao vodećem centru u Ericssonovoj regiji Europa Srednji
Istok i Afrika.
Ocjena
poslovanja Ericssona Nikole Tesle u 2002.
Usprkos
činjenici da se i 2002. pridružila nizu godina tijekom kojih je
svjetska telekomunikacijska industrija bila ispunjena
neizvjesnostima i poteškoćama, Ericsson Nikola Tesla je, prema
preliminarnim analizama rezultata poslovanja, ostvario svoje
planove. To nije bilo lako u razdoblju u kojemu su
telekomunikacije bile suočene sa smanjenim ulaganjima operatora u
razvoj mreža i ponudu novih usluga krajnjim korisnicima, naglasio
je Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle.
Kompanija je 2002. godinu završila uz pozitivan novčani tok i
smanjenje operativnih troškova za 34 posto. Porast narudžbi od
33 posto u odnosu na 2001., rezultat je uspjeha na sva tri
kompanijina tržišta - domaćem, inozemnim i internome
Ericssonovu tržištu. Prodaja Ericssona Nikole Tesle na području
osnovne djelatnosti narasla je tijekom 2002. za 15 posto.
Predsjednik je također naglasio da narudžbe i prodaja u
kompaniji sukcesivno rastu već četiri godine uzastopno.
Govorimo li o strukturi ukupnoga prihoda od prodaje prema tržištima,
treba reći da je domaće tržište zastupljeno s oko 20 posto,
dok izvoz, uključujući i izvoz na Ericssonovo interno tržište,
čini oko 80 posto. U ovome kratkom presjeku poslovnih rezultata
treba svakako podcrtati činjenicu da Hrvatska prošle godine
bilježi rast prodaje za 29 posto. Pri tome je predsjednik naše
kompanije posebno izdvojio strateški važne nove ugovore s
Hrvatskim Telekomom, VIPnetom, Ministarstvom obrane RH i sl.
Åke Enell je ocijenio iznimno važnim činjenicu da Ericsson
Nikola Tesla, u maloj zemlji poput Hrvatske, zahvaljujući
kompetencijama zaposlenih, dobiva široke odgovornosti na razini
Ericssona. Naša je kompanija jedan od važnih centara izvrsnosti
za kreiranje cjelovitih komunikacijskih rješenja u regiji Europa,
Srednji Istok i Afrika, jaki centar za istraživanje i razvoj,
centar za profesionalne usluge, ima odgovornost za marketing i
prodaju fiksnih sustava na tržištima mnogih zemalja i sl.
Tijekom 2002. nastavljen je kontinuirani proces restrukturiranja
Ericssona Nikole Tesle u softversku tvrtku s velikim
intelektualnim kapitalom koja razvija, projektira i integrira
vrhunska cjelovita komunikacijska rješenja i usluge, ocijenio je
predsjednik ETK. Kontinuirano se ulaže u rast kompetencija i
odgovarajuću strukturu zaposlenih. Kompanija danas ima više od
80 posto visoko obrazovanih stručnjaka, a 400 zaposlenih mlađih
je od 32 godine. Zadovoljstvo poslom i kompanijom među
zaposlenima kontinuirano raste što je dokazala i anketa Dialog,
provedena krajem 2002., rekao je na kraju Åke Enell.
Dobit
i najvažnija tržišta
Lars
Jacobson, direktor Podrške poslovanju, informirao je novinare
o još nekim pokazateljima poslovanja u 2002. godini. Iako u
strukturi ukupnoga prihoda od prodaje gledano s aspekta tržišta,
domaće tržište predstavlja oko 20 posto, a izvoz, uključujući
i izvoz na Ericssonovo interno tržište, ukupno oko 80 posto,
Hrvatska se u 2002. godini potvrdila kao kompanijino najuspješnije
pojedinačno tržište. Izvoz na inozemna tržišta porastao je 17
posto u odnosu na godinu prije, a jedino je izvoz na Ericssonovo
interno tržište smanjen za 7 posto, što je zabilježeno prvi
put nakon 1996. godine.
Kada je riječ o izvoznim tržištima, nastavio je Lars Jacobson,
valja podcrtati da srednje-europska tržišta Ericssona Nikole
Tesle ukazuju na značajan rast prodaje. Odlični rezultati
ostvareni su i u Istočnoj Europi gdje je, usprkos iznimno snažnome
pritisku na smanjenje cijena kojega su u prvome redu nametnuli
dalekoistočni dobavljači komunikacijske opreme i usluga, također
ostvaren rast prodaje. Dobri poslovni rezultati zabilježeni su i
na novome kompanijinom tržištu u Africi.
Najveća pojedinačna tržišta Ericssona Nikole Tesle u 2002.
godini bili su: Hrvatska, Ruska Federacija, Švedska, Bjelorusija,
Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Sudan i Ukrajina.
Dobro iskorištene nove poslovne prilike, udružene s povećanom
unutarnjom efikasnošću, jakom kontrolom troškova,
e-orijentiranim i web-orijentiranim načinom poslovanja, kompaniji
su na kraju 2002. godine donijele dobit prije oporezivanja od 168
milijuna kuna. Iznos je manji nego godinu prije, ali je to
rezultata nestabilnosti i pada tečaja dolara, zaključio je Las
Jacobson.
Rekordni
izvoz
Josip
Jakovac, potpredsjednik naše kompanije i direktor Izvoza 1,
konstatirao je da je Ericsson Nikola Tesla u 2002. ostvario ukupno
rekordne izvozne rezultate i premašio iznimno ambiciozni cilj na
sva tri svoja tržišna područja - tržištima zemalja Istočne
Europe i Srednje Azije, susjednim republikama i na afričkome tržištu..
Ukupne izvozne narudžbe ostvarene su na razini oko 150 milijuna
dolara. Taj iznos ne treba posebno komentirati ako se zna da su
kompanijini izvozni poslovi ranijih godina iznosili šezdesetak
milijuna dolara.
Izvozne narudžbe u iznosu od devedeset milijuna ostvarene su u
prošloj godini na istočnoeuropskome i srednjoazijskom tržištu.
Najveći poslovi ugovoreni su u Ruskoj Federaciji, tržištu na
kojemu je naša kompanija prisutna više od 40 godina,
Bjelorusiji, Ukrajini, Kazahstanu i Moldaviji. Na taj način
kompanija kontinuirano nastavlja svoje tradicionalno, uspješno
prisustvo na spomenutim tržištima isporučujući suvremenu
opremu i rješenja za fiksnu telefoniju, transmisijske sustave,
GSM mobilne sustave, poslovne sustave i sustave za paketski
prijenos podataka. Stručnjaci naše kompanije također su
sudjelovali i u važnome projektu konsolidacije i modernizacije
fiksne telefonske mreže u Rusiji, čiji je nositelj Loniis,
Lenjingradski znanstveni institut, rekao je Josip Jakovac.
U susjednim republikama, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori,
Ericsson Nikola Tesla zabilježio je narudžbe u vrijednosti oko
40 milijuna dolara. Ugovorio je i isporučio opremu i rješenja za
izgradnju novih i proširenje postojećih GSM mobilnih mreža,
transmisijskoga sustava te opremu i rješenja za nove AXE centrale
kao i modernizaciju postojećih u skladu s najsuvremenijim
svjetskim standardima.
U Africi su tijekom 2002. godine ugovoreni poslovi vrijedni oko 20
milijuna dolara. Najveći ugovori sklopljeni su u Sudanu, Keniji i
Botsvani, a riječ je o izgradnji fiksnih mreža u tim zemljama.
Naša
kompanija važna sastavnica Ericsson Mobility Worlda i vodeći
centar izvrsnosti u regiji Europa, Srednji Istok i Afrika
Gordana
Kovačević, potpredsjednica ETK i tržišne jedinice Srednja
Europa za područje cjelovitih komunikacijskih rješenja, a od
nedavno i koordinator svih triju centara izvrsnosti u Ericssonovoj
regiji Europa, Srednji Istok i Afrika upoznala je novinare s
rezultatima jednogodišnjega djelovanja Ericsson Mobility World
centra u Hrvatskoj, smještenoga u našoj kompaniji.
Ericsson Mobilty World u Hrvatskoj ravnopravni je član globalne
korporativne mreže od 30 takvih centara koji međusobno usko surađuju,
a okupljaju oko 100 tisuća stručnjaka širom svijeta.
Glavna zadaća Ericsson Mobility Worlda je razvoj novih aplikacija
i usluga za Ericssonova rješenja mobilnih i poslovnih sustava.
One su iznimno važne za komunikacijska rješenja "s kraja na
kraj", a operatorima i poslovnim subjektima pomažu da brzo
odgovore na rastuću potrebu tržišta za takvim uslugama.
Ericsson Mobility World centri okupljaju i razvijaju suradnju s
manjim tvrtkama i kreativnim pojedincima osiguravajući im
laboratorije za testiranje, tehnološku, marketinšku i poslovnu
potporu.
Na razini tržišne jedinice Srednja Europa, u zadnju godinu dana,
broj članova Ericsson Mobility Worlda narastao je na 1500
individualnih stručnjaka i 15 pridruženih tvrtki-partnera koji
su zajedno razvili 17 novih aplikacija za suvremene mobilne i
poslovne sustave temeljene na Ericssonovim rješenjima.
Gordana Kovačević pozvala je mlade kompanije u našoj zemlji,
koje se bave razvojem aplikacija za mobilni Internet, da se u što
većem broju pridruže Ericsson Mobility Worldu u Hrvatskoj.
Stekli
smo poziciju onih koji vode, a ne onih koji slijede
Potpredsjednica
ETK zatim je upoznala novinare s čelnom ulogom koju naša
kompanija ima u području kreiranja cjelovitih komunikacijskih rješenja
i usluga za operatore fiksne i mobilne telefonije te velike
poslovne korisnike. Ona je naglasila da je, zbog specifične
organizacije rada, znanja i iskustva naših stručnjaka stečenih
u najzahtjevnijim projektima za operatore i poslovne korisnike u
sedamdesetak zemalja svijeta, koji imaju razvijenu kompanijsku
kulturu, a uvijek nastoje biti maksimalno troškovno efikasni,
Hrvatska dobila vodeću ulogu u koordinaciji triju centara
izvrsnosti, koliko ih je ukupno definirano u regiji Europa,
Srednji istok i Afrika. To je veliko priznanje našoj kompaniji
ako se zna da u toj regiji djeluje 115 Ericssonovih kompanija sa
110 tisuća zaposlenih.
Takvim pristupom organizaciji, uz profesionalnost i kreativnost,
Ericsson Nikola Tesla je na razini korporacije stekao poziciju
onoga koji vodi, a ne koji samo slijedi. Gordana Kovačević na
kraju je Vladi i ministarstvima Republike Hrvatske poručila da
moraju shvatiti kvalitetu stručnih timova u ETK i iskoristiti je
za tehnološki i gospodarski razvoj zemlje.
Očekivanja
u poslovnoj 2003. godini
Predsjednik
naše kompanije je prisutnim novinarima ukratko ocrtao i poslovne
planove ETK u 2003. godini. U tekućoj godini ne očekuju se značajnije
promjene na globalnome telekomunikacijskom tržištu. Stoga se u
planovima za 2003. Ericsson Nikola Tesla zadržava na realizaciji
razina ostvarenih u 2002. I dalje valja brižno pratiti situaciju
te joj se maksimalno prilagođavati, smanjivati operativne troškove
i optimizirati poslovne procese, rekao je Åke Enell.
Nastojanja da se poveća prodaja te smanje operativni troškovi za
daljnjih 20% u odnosu na prošlu godinu, mjere su koje bi
kompaniju trebale održati u društvu najboljih. Pri tomu bi povećanje
prodaje na domaćem tržištu za 30%, uz prodor u 3G područje,
trebali biti kompanijini najblistaviji poslovni potezi..
Kako se očekuje korporacija Ericsson će i dalje provoditi
sveobuhvatne mjere štednje, redukcija i optimiziranja. Te će
mjere neizostavno zahvatiti i Ericsson Nikolu Teslu, no uz dodatne
napore, kompanija će nastojati zadržati svoju poziciju
pouzdanoga i kvalitetnog partnera u zemlji, na izvoznim tržištima
te u Ericssonovoj grupi.
Kompanija neće posustati u svojim nastojanjima da se nametne kao
odabrani isporučitelj komunikacijskih rješenja i usluga te
poslodavac koji privlači ljude po svome izboru. Maksimalni napori
će se uložiti da u korporaciji, ali i izvan njenih granica,
Ericsson Nikola Tesla ostane zapaženi centar za razvoj i istraživanje.
U predviđanjima vezanim uz poslovanje u ovoj godini velika očekivanja
polažu se u tržišta susjednih zemalja. Povrh toga, Ericsson
Nikola Tesla svojim će djelovanjem kao integrator komunikacijskih
sustava i u 2003. nastaviti pridonositi promoviranju e-društva u
Hrvatskoj. Poticanje i unaprjeđenje procesa internetizacije
Hrvatske i u idućoj će godini biti jedna od kompanijinih ključnih
zadaća.
Realizacija takvoga plana usmjerena je na percepciju Ericssona
Nikole Tesle kao najbolje hrvatske kompanije, zaključio je na
kraju predsjednik naše kompanije.
Novinari
su prisutnim menadžerima postavili više pitanja i što posebno
treba naglasiti, dogovorili više njihovih medijskih nastupa u
novinama, na radiju i televiziji. Podaci o poslovanju Ericssona
Nikole Tesle, izneseni na ovoj konferenciji, objavljeni su nakon
toga u mnogim glasilima što je važno za pozitivnu prisutnost naše
kompanije u javnosti.
D.
Kobsa
|
|