|
Novi ugovor ETK i HT-a
Ericsson
Nikola Tesla i Hrvatski Telekom potpisali su, krajem 2002. godine,
ugovor o isporuci programske podrške, sklopovlja, licenci i
radova potrebnih za instalaciju, integraciju i puštanje u rad MMS
centra (platforme multimedijskih poruka) u GSM/GPRS mreži
HTcroneta (sada HTmobile). Ovaj, za našu kompaniju strateški važan
ugovor, potpisali su Ivica Mudrinić, izvršni direktor Hrvatskoga
Telekoma i Wolfgang Breuer, član Uprave i glavni operativni
direktor za pokretne komunikacije (sadašnji predsjednik Uprave
mobilne komunikacije - HTmobile) te Tihomir Šicel, direktor i KAM
za HT iz ETK.
U skladu
s ugovorom Ericsson Nikola Tesla implementirat će MMS centar u
tri faze i to prema dogovorenome vremenskom planu.
MMS centar omogućava administriranje, spremanje, slanje i
oblikovanje multimedijskih poruka (tekst, slika, zvuk i video) kao
i kreiranje potrebnih podataka za sustav naplate usluga. Ugovoreni
MMS centar omogućava HTmobile-u brzi izlazak na tržište s MMS
uslugama, od prvoga dana osigurava cjelovito rješenje s kraja na
kraj, otvorene standarde i interoperabilnost s drugim sustavima te
rješenje za buduće mreže (UMTS/3G mreže).
Uvodeći Ericssonov MMS centar, vodeći na svjetskome tržištu,
hrvatski HTmobile pridružio se ostalim mobilnim operatorima u
vlasništvu Deutsche Telecoma (T-Mobile grupa) pa mu je na taj način
osigurano brže, kvalitetnije i povoljnije uvođenje MMS usluga
kao i usluga za mobilni Internet na duži rok, a što će
zasigurno prepoznati i znati cijeniti sve brojniji korisnici našega
domaćeg operatora.
Mobilne
mreže Hrvatskoga Telekoma (sada HTmobile) prve su omogućile korištenje
ove usluge u Hrvatskoj. Usluga se aktivira pozivom na broj Službe
za korisnike Croneta (098 1550) i Simpe (098 1520). Sve što
korisnici trebaju imati jest jedan od uređaja koji podržavaju
ovu uslugu te, ako žele, i dodatnu fotografsku kameru za priključivanje
na mobilni uređaj. Slanje MMS poruka u roamingu omogućeno je od
početka 2003. godine.
U ovome
projektu za Hrvatski Telekom su u raznim fazama, od ponude,
procesa pregovaranja i na kraju završne faze potpisivanja
ugovora, u ime naše kompanije čelne uloge, uz Tihomira Šicela,
direktora i KAM HT-a, imali stručnjaci istoimene organizacijske
jedinice Josip Šemanjski, Marketing and Sales Manager, Darko
Dumbović, Account Manager te Tiana Pribanić, Service
Account Manager. S obzirom na organizaciju te područja
odgovornosti unutar naše kompanije treba spomenuti i vrlo važan
doprinos stručnjaka Centra za komunikacijska rješenja i podršku
prodaji (ETK/O/P), iz Usluga (ETK/O/C) kao i pravnu podršku naših
stručnjaka iz ETK/M/L.
U ovome projektu imali smo vrlo uspješnu suradnju sa stručnjacima
iz HTmobile: Hansom Cronbergom, voditeljem Ureda
predsjednika Uprave HT mobilne komunikacije (HTmobile), Mladenom
Jurešom, direktorom Sektora za razvoj usluga i tehnologije
HTmobile i njegovim zamjenikom Nikolom Margetićem te stručnjacima
Ivanom Skenderom i Ivanom Vrankićem.
Realizacija
prve faze ugovora, implementacija MMS centra u postojeću HTmobile
GSM/GPRS mrežu, obavljena je u vrlo kratkome roku zahvaljujući
ponajprije dobroj pripremi implementacijskoga procesa te visokoj
stručnosti ETK i HT djelatnika kao i njihovoj odličnoj međusobnoj
suradnji.
Ericssonov MMS centar zasigurno je najbolji izbor HTmobile, ne
samo s aspekta tehnologije, već i zbog važnosti lokalne podrške
ETK stručnjaka te njihova profesionalnog pristupa što je već
dokazano kroz dugogodišnju suradnju u nizu projekata u fiksnoj
telefoniji, mobilnoj telefoniji sustava NMT, području usluga i
izobrazbe kupca. Pri tome izdvajamo i nedavno uspješno
realizirani projekt UMTS izobrazbe većega broja HTmobile stručnjaka
svih usmjerenja.
Besprijekorna realizacija preostalih faza MMS ugovora kao i dugoročna
suradnja s HTmobile na području mobilnoga Interneta, strateško
je opredjeljenje naše kompanije. Ericsson Nikola Tesla želi se
dokazati kao ozbiljan strateški partner HTmobile u poslovima
mobilne komunikacije, uključujući i budući UMTS/3G, u čemu
stručnjaci naše kompanije, sudjelujući u brojnim Ericssonovim
projektima širom svijeta, imaju respektabilno iskustvo.
J.
Šemanjski
|
|
|
MMS -
usluga multimedijskih poruka
Usluga
multimedijskih poruka (MMS - Multimedia Messaging Service) je nova
usluga u području mobilnoga Interneta. Ta usluga omogućava
mobilnim korisnicima slanje i primanje poruka putem njihovih
MMS-kompatibilnih terminala, slanje i primanje poruka na e-mail
adrese te slanje i primanje multimedijalnih aplikacija. MMS poruka
po definiciji sastoji se od raznih tipova sadržaja (tekst, slika,
audio, video). Ti medijski tipovi, nadalje, mogu biti vremenski
prikazani u vremenskoj domeni (sinkronizirani) kako bi se ostvario
maksimalan utisak kod korisnika (npr. moguće je poslati rođendansku
čestitku, sa slikom torte i prigodnom melodijom).
Da bi operator ponudio MMS uslugu, treba instalirati novi čvor u
mreži, tzv. MMS-centar. MMS poruka se može poslati i na
MMS-nekompatibilni terminal. U tom slučaju, MMS-centar će
pretvoriti poruku u skladu s karakteristikama primateljeva
terminala i poslati odgovarajuću notifikaciju.
Međunarodna standardizacijska tijela su definirala odgovarajuća
sučelja i standarde koji trebaju biti podržani da bi se MMS
centar uspješno integrirao u mrežu. Ericssonov MMS-centar podržava
sve relevantne standarde, budući da je Ericsson jedan od najvažnijih
i najaktivnijih članova standardizacijskih tijela.
MMS je transparentan po pitanju nositelja i tipa mreže, tj. radi
u svim tipovima mreža (npr. GPRS, CSD, HSCSD) u standardnoj 2G
mreži, u GPRS-temeljenoj mreži i u UMTS/3G mrežama. Sam
prijenos poruka obavlja se putem WAP protokola. Naravno, brzina
prijenosa i opći dojam ovise o kapacitetu (brzini) mreže.
J.
Š.
|
|