|
Razmišljamo o temi
Posjedovati
pobjednički duh znači biti na pola puta do pobjede. On nas drži
i kada stvari krenu nizbrdo te pomaže da se ponovno počnemo
penjati, čak i odskližemo li se do samoga podnožja. Pobjednički
duh spominje se često unutar granica Ericssona Nikole Tesle kao
jedno od glavnih obilježja naše kompanijske kulture. Ističe se
kao jedan od ključnih elemenata našega poslovnog uspjeha. Ubraja
se u nužne odlike perspektivnih kadrova. Sve agresivniji nastup
na tržištu postao je preduvjetom opstanka, a uz njega pobjednički
duh pristaje kao ruka rukavici. Biti prvi i biti najbolji, uz troškovnu
učinkovitost, slogani su koji odražavaju ritam Ericssonova bíla.
Međutim, često i u privatnome životu mnogo toga doživljavamo
kao utakmicu u kojoj valja pobijediti. Natjecanje je u velikoj
mjeri bilo i ostalo široko prihvaćeni životni stil. Zašto
volimo pobjeđivati? Pitali smo neke od naših djelatnika,
odgovorili su ovako:
Životni
stil pobjednika, pobjeda kao životni stil
- Pobjeda
je način i stil života, stalno prisutan u našim postupcima i
mislima. Ona je snaga koja čovjeka tjera naprijed bez obzira na
to o kojem se dijelu života radilo. Kada je riječ o poslovnome
aspektu, to je velika igra znanja, iskustva, psihologije, a
ponekad i sreće. Pobjeda nikada ne dolazi nenajavljena jer je
previše toga utkano u tu igru. Pravilna postava figura, prije ili
kasnije, dovodi do cilja. Međutim, moramo biti svjesni da ne možemo
uvijek pobijediti te da svaka pobjeda i nije tako slatka.
Pobjednika odlikuje ravnoteža njegovih htijenja, sposobnosti,
mogućnosti i tolerancije te razumijevanja tuđih potreba i želja.
Zašto volim pobjeđivati?! A tko ne voli!
(Davor
Rogić, Business Manager u Izvozu 2)
Pogled
s vrha
- Danas
se nalazimo u trci za opstanak i svi se boje gubitničkoga osjećaja.
Zapravo, oduvijek su ljudi voljeli da im se dive, da se u nečemu
osjećaju vrijednima i posebnima. Svi se trudimo prepoznati u sebi
ono vrijedno s čime već raspolažemo i to nastavljamo razvijati:
vlastite vještine, sposobnosti i vizije. Pobjeda bez vizije je
gubljenje vremena. Možda i pobijedimo, ali ne znamo što ćemo s
tom pobjedom i kamo da krenemo s pobjedničkoga trona - jer tu se
ne ostaje zauvijek. Ali, vizija koja na kraju izraste u pobjedu je
put do pravoga vrha, do pravoga uspjeha, do sreće, sigurnosti, duševnoga
mira, dobrih obiteljskih, prijateljskih i poslovnih odnosa.
Pobjednički stav prevladava životne teškoće, gradi
samopouzdanje, a probleme pretvara u izazove i prilike. A kada se
to dogodi, otkrit ćete da više nije riječ samo o težnji prema
vrhu - vi već gledate s vrha! Nije li pogled prekrasan?
(Vesna
Britvić, Marketing and Sales Support u jedinici za Usluge)
Cilj
ne opravdava sredstvo
-
Pobjede, bilo u poslovnome, bilo u privatnom životu, doživljavam
kao popratni efekt ostvarivanja kompanijinih ciljeva ili ciljeva
koje, pak, sami sebi zadajemo. Poštivanje načela koja upućuju
na prihvaćanje i razvijanje timskoga duha, poslovna i tržišna
orijentacija i odgovornost prema kompanijskim zadacima i obvezama,
uvjeren sam, jednoznačno vode ka realizaciji zajedničkih
ciljeva: Neprekidno poboljšavamo naše proizvode i procese. Obvežimo
se da ćemo premašiti očekivanja kupca. Ericsson znači svjetsku
kvalitetu. Ostvarimo li zajedničke ciljeve postajemo ozbiljni
natjecatelji i vjerojatni pobjednici u tržišnoj utakmici koja je
svakim danom sve nemilosrdnija. Međutim, pobjedu ne smijemo doživljavati
kao krajnji cilj. U tom slučaju ona bi bila sama sebi svrha, a
tada bi, bojim se, nestalo moralnih načela koji postavljaju
granicu za fair-play. Jer nema pobjede ako prodamo više ili dođemo
brže na tržište od konkurencije, a pri tom zgazimo sve pred
sobom, ne mareći za poslovnu i moralnu etiku koje moraju biti
nosivi stupovi u procesu ostvarivanja ciljeva. Time smo dobili
bitku ili dvije, a rat u konačnici sasvim izvjesno gubimo.
Postizanje poslovnoga uspjeha doživljavam kao win-win situaciju i
upravo najveću pobjedu. Tek tada konkurencija shvaća da je
pobijeđena od boljega, poštovanje koje smo tako zaslužili daje
nam "pješaka fore" u svakoj sljedećoj tržišnoj
utakmici.
Samo tako krajnji rezultat može biti pozitivan i zadovoljavajući,
za nas kao pojedince, za kompaniju i za društvo u cjelini.
(Vjeran
Buća, Customer Project Manager iz jedinice za Posebne sustave)
Želja
za pobjedom je pokretač
- Kroz
cijeli život smo u prilici pobjeđivati i na poslovnome planu i u
privatnom životu. A protivnik je uvijek različit: priroda, čovjek,
imaginarni protivnici poput rokova, rješenja... Lijepo je u svemu
sudjelovati, a još ljepše je pobijediti. Pobjede otvaraju nove
vidike, postavljaju nove ciljeve, otvaraju nove mogućnosti, jer
nikada nismo zadovoljni dostignutim, uvijek tražimo nova
dokazivanja i nove izazove. Profesionalno i uspješno obavljen
posao, npr. rad proizvoda u čijem smo kreiranju sudjelovali,
ispunjava nas onom dodatnom unutarnjom energijom, prijeko
potrebnom za zadovoljstvo na poslu. Na sreću, posao u našoj
kompaniji je takav da nam daje kontinuiranu pozitivnu napetost, želju
za pobjedom i uspjehom. To je pokretač osobnoga i grupnog razvoja
u kompaniji, jer u većini pobjeda ne sudjelujemo sami.
Ipak, svaka pobjeda zahtijeva dostojanstvo i poštovanje prema
protivniku, bio to čovjek ili priroda. I zato zaboravimo
letargiju, potrebna nam je brza i energična reakcija koja nas
nosi i donosi kvalitetu u naš život.
(Dean
Marušić, rukovoditelj jedinice Multi Service Call Control
Signaling u Institutu za telekomunikacije)
Želja
za pobjeđivanjem znak je zdravlja
- Pobjeđivati
je u svakom slučaju slađe od gubljenja i to bi bio pravi razlog
za tu magičnu želju i htijenje da se pobijedi. Kad se tome
dodaju sve životno-povijesne traume kojima obiluje podneblje u
kojemu živimo razumljiva je ta silna želja da se pobijedi i
radost zbog svake pobjede, bez obzira na to o kojem segmentu života
se radilo - sportu, zdravlju najbližih ili sitnome dobitku na
kakvoj igri na sreću. Naravno, s društveno-političkim
promjenama koje su nas prije desetak godina zadesile pobjeđivanje
je postalo imperativ i jedan od glavnih preduvjeta opstanka. Način
razmišljanja i poslovanja se promijenio jer treba opstati u
nemilosrdnoj tržišnoj borbi. Meni je osobno zadovoljstvo raditi
u sredini koja je do sada uspijevala nositi taj duh pobjednika i
koja ne preže pred teškoćama već im, prilagođavajući se
novim uvjetima, odolijeva. Shvaćam to kao znak zdravlja, a
zdravlje treba čuvati. Na kraju krajeva, puno toga ovisi o nama
samima.
(Marijan
Bokulić, administrator u IS/IT jedinici, Podrška poslovanju)
Svaka
pobjeda nadilaženje je vlastitih ograničenja
- Volim
pobjeđivati jer je pobjeđivati teško. Kada pobijediš postaneš
svjestan da si ponajprije pobijedio sebe i da si nadišao svoja
ograničenja. To te čini snažnijim i daje ti samopouzdanja.
Pomisliš: pa ja to mogu... a možda mogu i malo više. Svaka
pobjeda stoga u sebi nosi klicu potrage za novim izazovom, za
novom prilikom za natjecanje i novu pobjedu. Vjerujem da čovjekov
duh počinje stariti kada se jednom prestane prepuštati zovu
pobjede. Dok god smo spremni upustiti se u novu utrku za
"trofejem" dotle dokazujemo i drugima i sebi da smo
duhom snažni i mladi, ma koliko godina zapravo imali.
(Josip Živković
Junaković, softver dizajner iz jedinice Novi proizvodi u
Institutu za telekomunikacije)
Sugovornike
na razmišljanje o temi navela J. Lončar
|
|