Prenosimo s korporativnoga intraneta
Marita
Hellberg, direktorica za Upravljanje ljudskim potencijalima i
organizaciju u Ericssonu komentira nove trendove internoga ustroja
i načina rada u korporaciji.
U
korporaciji Ericsson u zadnjih je godinu dana, pa čak i nekoliko
godina, organizacija mijenjana više puta. Kako bi se razjasnile
pojedine interne odgovornosti te se transparentno definirali
poslovni procesi izvršni menadžment tim korporacije nedavno je
izdao dokument koji, jednostavno rečeno, definira tko u
organizaciji ima koji djelokrug rada. Sličan je dokument postojao
i prije, no ovaj novi usklađen je s novim korporativnim ustrojem.
Marita Hellberg komentira:
"S obzirom na važnost koju Ericsson pridaje operativnoj
izvrsnosti, potreba za sasvim transparentnim definiranjem
poslovnih procesa je očita i veća no ikada prije. Ne treba,
naravno, dokumentu koji definira odgovornosti unutar korporacije
davati prevelik značaj, no on će u svakom slučaju služiti kao
putokaz u velikoj i razgrananoj Ericssonovoj grupi te se nadam da
će se naši zaposlenici s njim i služiti i da neće biti tek još
jedan od niza dokumenata objavljen na korporativnom
intranetu."
M.
Hellberg također naglašava kako nikakav dokument ne može
zasjeniti značaj ljudi i njihovih kompetencija. Pri tomu je veoma
važno da svi razumijemo svoju ulogu u timu te korporativne
vrijednosti i ciljeve.
Jedna
kompanija, jedan zajednički cilj
Prema
tumačenju M. Hellberg posebnu odgovornost u promoviranju
korporativnih ciljeva i strategija imaju menadžeri.
"Bez obzira na to na kojoj rukovodećoj razini djelovali,
menadžeri imaju zadaću osigurati uspostavljanje organizacije
koju obilježavaju jednostavnost i jasnoća uloga, odnosno,
odgovornosti", kaže ona.
"Ljudi
moraju znati kome se mogu obratiti s pitanjima te od svojih
rukovoditelja moraju dobiti nedvosmislene odgovore kako bi jasnije
sagledali svoje dužnosti i razumjeli svoj djelokrug rada",
objašnjava M. Hellberg dalje.
Na
papiru sve izgleda sjajno, međutim, kako to uistinu funkcionira u
stvarnosti? I na to pitanje M. Hellberg ima spreman odgovor:
"Naša iskustva su za sada veoma dobra. Povratne informacije
koje dobivamo iz jedinica koja su najviše bile na udaru
reorganizacija više su no zadovoljavajuće. No, svjesni smo da
uvijek može bolje. I u ovom pogledu težimo izvrsnosti. Važno je
napomenuti kako za ostvarivanje rezultata i pravo sagledavanje
situacije moramo novom Ericssonovom ustroju dati još malo
vremena, moramo pružiti novoj organizaciji šansu da se dokaže.
Ne smijemo smetnuti s uma, međutim, da djelujemo u veoma složenom
i dinamičnom području u kojemu su promjene veoma česte. Ali, to
nas ne treba brinuti jer organizacije koje se dovoljno često ne
usklađuju s novim okolnostima stagniraju. "
J.
Lončar
|