ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 02/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Duh tima uvijek je odraz duha njihova lidera
t.gif (43 bytes)


Najvažnije karakteristike vrhunskih menadžera

Tjednik "Nacional" (br. 418) objavio je članak pod nazivom "Deset pravila za uspješno upravljanje kompanijom" u kojemu se objavljuju najvažnije karakteristike vrhunskih menadžera o kojima ovisi ostvarivanje poslovnih ciljeva kompanije, a koje im istodobno osiguravaju održavanje na hijerarhijskome vrhu. Članak prenosimo u skraćenoj verziji.

1. ETIČNOST
Vodstvo ne znači tjerati, nego istinski voditi. Tako se stvaraju najkonstruktivniji pristupi kod podređenih i najbolji dugoročni rezultati. Sposobni ljudi ne vole raditi za onoga koga ne respektiraju i u čije kvalitete ne vjeruju.
"Istinski uspjeh pothvata, više od ičega, ovisi o duhu ljudi koji su u njega uključeni. A duh tih ljudi uvijek je odraz duha njihova lidera", napisao je J. Donald Walters u knjizi "Umijeće vodstva".

2. DONOŠENJE TEŠKIH ODLUKA
Osobe na odgovornim položajima često moraju donijeti odluke na temelju nepotpunih informacija. Oni kojima treba čvrst dokaz, jer jedino tako mogu napraviti potez bez rizika, nisu podobni za položaj ovoga profila.

3. JASNOĆA I FOKUS
Vođenje velike kompanije i baratanje golemom količinom kompliciranih podataka iziskuje znatan intelektualni napor. Sposobnost uočavanja i koncentriranje na ono što je zaista bitno, važan je korak za određivanje efikasne strategije.

4. AMBICIJA
Najbolji lideri su oni koji žele izgraditi nešto što će ih nadživjeti. "Egocentričnost je uvijek samoporažavajuća. Dok teži zadovoljavanju sebe, zatvara upravo one putove kojima može postići istinsko ispunjenje: širenje znanja i spoznaja, napredak kreativnost. Zapamtite, vodstvo nije igra ega", poručuje J. Donald Walters.

5. EFIKASNA KOMUNIKATIVNOST
Potreba za efikasnom komunikacijom porasla je s razvojem svijeta kao "globalnoga sela", nužnosti razmjene informacija, jačanje uloge medija, potrebe stvaranja raznih analiza i sl. Takva okolina zahtijeva lidera koji zna uspješno uvjeravati prenoseći svoju viziju na druge, što se katkad kosi s iznošenjem cijele istine.

6. SPOSOBNOST PROCJENE
Jedan od ključnih zadataka lidera jest znati procijeniti tko je u timu za što najbolji. Za tako nešto potrebna je i intuicija i dugogodišnje iskustvo.

7. KORIŠTENJE TALENATA
Činjenica je da ljudi više nauče od dobrih mentora negoli iz knjiga. Dakle, zadatak dobrog lidera nije samo utvrđivanje područja rada u kojemu bi se najefikasnije razvio potencijalni talent, već uključuje stvaranje atmosfere u kojoj se podučavaju, prenosi znanje i ohrabruju drugi na takvo ponašanje kako bi se kreirali lideri na svim razinama.

8. EMOCIONALNO SAMOPOUZDANJE
Prepoznavanje talenata drugih osoba često iziskuje sposobnost suradnje s ljudima koji su u svome poslu sposobniji od samoga mentora ili lidera. Lideri koji pokazuju zavist prema svojim sljedbenicima nisu sposobni inspirirati odanost. Vlastito samopouzdanje znači priznati vlastite slabosti što olakšava traženje pomoći.

9. SPOSOBNOST PRILAGODBE
Sposobnost prilagodbe u novim uvjetima od neprocjenjive je vrijednosti. Važno je uočiti se i prilagoditi promjenama na tržištu, promjenama javnoga mišljenja ili promjeni političke klime.

10. ŠARM
Šarm je nešto što čovjek, jednostavno, ima ili nema, možda se čini nevažnim, ali rijetki ljudi su bez njega uspjeli.

Pripremila D. Kobsa

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

04-03-2004