ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 02/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Kada sigurno komuniciranje dolazi na prvo mjesto
t.gif (43 bytes)


Naši kupci

Prije gotovo stoljeća i po na različitim stranama svijeta nikle su dvije sasvim različite kompanije, jedna telekomunikacijska koju je osnovao Šved L. M. Ericsson i druga, za preradu nafte u Rijeci, najstarija rafinerija u jugoistočnom dijelu Europe. U međuvremenu je Ericsson ušao u Hrvatsku te se ukazala prilika da te dvije kompanije surađuju. Pogodili ste, naravno, riječ je o suradnji Ericssona Nikole Tesle i članice INA-Grupe, INA-Maziva Rijeka. O toj suradnji više doznajemo od Predraga Domijana iz Ureda proizvodnje u riječkoj rafineriji.

- Nedavno je u sklopu pogona INA-Maziva Rijeka pušten u rad jedan od Ericssonovih poslovnih komunikacijskih sustava. O kojem sustavu se radi i koje su njegove karakteristike?
- U tvrtci INA-Maziva Rijeka odlučili smo uvesti interni mobilni komunikacijski sustav budući da veći dio naših zaposlenika radi u rafinerijskim pogonima te je uz korištenje fiksnih telefona često izostajao pravovremeni dostup informacijama, pa stoga i pravovremene i odgovarajuće aktivnosti. Odgovarajuće rješenje pronašli smo u Ericssonovom DECT sustavu za mobilnu komunikaciju. Taj sustav uz onu osnovnu karakteristiku, dostupnost naših zaposlenika u svakom trenutku, u ma kojemu dijelu pogona rafinerije se nalazili, odlikuje još jedna važna značajka - sigurnost korištenja. Naime, pošto u pogonu rafinerije postoje zone s povećanom mogućnošću eksplozije, tzv. S-zone, potrebno je posebnu pažnju posvetiti korištenju bilo kakvih elektronskih uređaja koji bi tijekom svojega rada mogli iskriti te tako izazvati eksploziju. Ericssonov DECT sustav certificirala je hrvatska S-agencija, čime je potvrđeno da su DECT mobilne stanice sigurne za korištenje u S-zonama rafinerije.
U suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom smo, dakle, postojeći komunikacijski sustav MD110 nadogradili na verziju BC11, a u sklopu toga unaprjeđenja implementirali smo DECT sustav s mogućnošću korištenja pedesetak protu-eksplozivnih DT430 telefona.

- Uz sigurno korištenje u specifičnim uvjetima u rafineriji nafte te bolju dostupnost, koje su druge pogodnosti koje Ericssonov sustav podržava?
- Rješenje koje nam je ponudila kompanija Ericsson Nikola Tesla u potpunosti je integrirano s postojećom telefonskom centralom Ericsson MD 110, što je u našem odabiru isporučitelja internoga kompanijskoga mobilnoga komunikacijskoga sustava predstavljalo veliku prednost u odnosu na druge ponuđače. Uz to, za takav sustav nismo od Državne agencije za telekomunikacije morali tražiti odobrenje za korištenje frekvencija, a budući da je to usluga koja se naplaćuje u konačnici je za nas rješenje Ericssona Nikole Tesle bilo i troškovno učinkovito.

- U kojoj mjeri ste zadovoljni suradnjom sa stručnjacima Ericssona Nikole Tesle?
- Rad na ovom projektu nije bio prvi put da se mi u tvrtci INA-Maziva Rijeka susrećemo sa stručnjacima Ericssona Nikole Tesle, a s obzirom na naša prethodna iskustva očekivali smo vrhunsku i profesionalnu uslugu. Ta su naša, pa i moja osobna, očekivanja bila opravdana. Suradnjom s kolegama, nadam se da tako mogu reći, iz Ericssona Nikole Tesle sam izuzetno zadovoljan. Njihov odnos prema realizaciji projekta i našim zahtjevima bio je korektan i profesionalan te tehnički na zavidnom nivou.

- Od kada ta suradnja datira i na čemu se ona temelji?
- Osobno, surađujem s Ericssonom Nikolom Teslom od 2001. godine kada smo realizirali naš prvi zajednički projekt. Radilo se o implementaciji FCT (Fixed Cellular Terminal) sustava koji podržava smanjenje troškova telefonskih usluga pri ostvarenju telefonske veze iz fiksne telekomunikacijske mreže prema mobilnoj (GSM) i obratno. Korištenjem toga sustava postižu se značajne uštede budući da se zapravo komunicira unutar samo jedne mrežne skupine, u ovom slučaju mobile, a ne radi se o komunikaciji unutar mobilne i fiksne mreže. Troškovi se smanjuju za otprilike 40%. Uz primjenu FCT uređaja u kombinaciji s VPN (Virtual Private Network) sustavom HT-a mi, primjerice, postižemo uštedu u iznosu od 70.000 kuna godišnje na pozivima prema mrežama 098 i 091.

Darko Kolovrat, Sales Manager iz ETK Poslovnih sustava vodio je projekt nadogradnje internoga komunikacijskoga sustava u kompaniji INA-Maziva Rijeka. U svom kratkom komentaru on naglašava po čemu je taj projekt bio poseban:

"Ugovor s INA-Mazivima u Rijeci zahtijevao je od naše organizacije maksimalno zalaganje i krajnje profesionalni pristup. Svoje kompetencije imali smo prilike proširiti budući da smo u sklopu nadogradnje postojećega komunikacijskoga sustava na BC11 reviziju, koja je u trenutku realizacije projekta bila najviša inačica Ericssonovoga poslovnoga sustava, implementirali i bežični DECT sustav s 36 baznih stanica i 50 protu-eksplozivnih telefona, prvih takve vrste u Hrvatskoj. U realizaciji ovoga projekta odlično smo surađivali s našim partnerom, tvrtkom Steiner."

J. Lončar

 

 

[Predrag Domijan, Ured proizvodnje, INA-Maziva Rijeka]

[Darko Kolovrat, Sales Manager iz ETK Poslovnih sustava]

Tehnička podrška

©Copyright    

04-03-2004