ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 02/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Tko kaže da telekomunikacije nisu "žensko" područje?
t.gif (43 bytes)


Djelić svemira

Ericsson Nikola Tesla voli se pohvaliti kako u kompaniji radi 30% žena, među kojima je i veliki broj onih na rukovodećim pozicijama, premda se područje kompanijinoga djelovanja tradicionalno smatra "muškim" terenom. Tih 30% zna biti veoma glasno, pa se katkada čini da ih je čak i više. Uostalom, kada je o komunikaciji riječ, bilo koji priručnik iz osnova psihologije vam došao pod ruku, u svakom ćete pročitati kako su tu žene jače od "jačega" spola. Upravo zato Tatjana Akik, Sales Manager za Internet usluge, vjeruje u Ericssonov slogan "Komunicirajmo - sve ostalo je tehnologija!" te ga uporno ponavlja.

Promet
a) je sve oko nas. Prometujemo ne samo ulicama, tračnicama ili zrakom, već i sjećanjima, znanjima, htijenjima, težnjama, snovima… I komunikacija je promet - promet glasova, podataka i slika. Stoga sam tijekom studija na Fakultetu prometnih znanosti pažljivo pratila telekomunikacije kao moje ciljno područje rada. I diplomski rad sam izabrala upravo u području telekomunikacija, a kada mi se ukazala prilika za zaposlenje Ericssonu Nikoli Tesli, objeručke sam ju prihvatila.

b) i proučavanje problematike prometa naučili su me da sagledavam stvari s više strana. Probleme naročito! Naime, svugdje gdje postoji ulaz, ima i izlaza, ako se nekom stazom može penjati, može se i spuštati. Put za rješenje problema uvijek postoji. Mislite da ga nema? Dobro, idemo ga onda izgraditi.

c) označava dinamiku, promjenu, novosti, kretanje. A to su karakteristike koje savršeno pristaju uz moj temperament.

d) podrazumijeva postojanje i nekoga cilja prema kojemu se krećemo. Imati cilj u poslu i u privatnom životu veoma je važno. On nas određuje, motivira i ispunjava.

Prodaja
a) je područje u koje sam zakoračila prije tek nešto više od godinu dana. Do tada sam radila u organizacijskoj jedinici koja se sada zove Centar za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave, a interno ju i danas zovemo jednostavno "Projektni". Tamo sam stasala u profesionalnom smislu. U početku sam se bavila AXE područjem, preciznije, pisanjem programa putem kojih AXE dobiva spoznaje o sebi i svijetu oko sebe. Potom sam prešla u odjel planiranja podatkovnih i više-uslužnih mreža, gdje se i danas osjećam "kao kod kuće" svakodnevno dijeleći s kolegama, više prijateljima, iz odjela tisuće dnevnih sitnica - poslovnih i privatnih.
Iskustvo rada u odjelu projektiranja podatkovnih mreža mi je danas veoma korisno u poslu kojim se bavim, budući da znam kako prodavati komunikacijska rješenja ne znači uzeti proizvod s police, lijepo ga umotati te ga predati kupcu i naplatiti. Prodaja komunikacijskoga rješenja zajedničko je traganje s kupcem za proizvodom koji će na najbolji način zadovoljiti njegove potrebe i želje. Za to treba vremena, za to treba znati kupcu postaviti pravo pitanje i na pravi način razumjeti njegov odgovor, dakle, treba s kupcem svrsishodno i strpljivo komunicirati. To, međutim, ne znači govoriti mu ono što on želi čuti, već reći mu ono s čim može sigurno računati i što konkretno njegov odabir znači, i kada je riječ o tehnologiji, i kada se radi o planiranju budućnosti njegove mreže i ostvarenju poslovnih uspjeha u području telekomunikacija.

b) je bio izazov kojemu nisam mogla odoljeti. Činilo mi se kako sam svoje znanje o tehnologijama, sustavima, uslugama u području telekomunikacija mogla iskoristiti na nov način.

c) je, znala sam, veoma teško područje. Biti uspješan prodavač zahtjevan je cilj. Svi znamo priče o prodaji hladnjaka Eskimima i urođenoj prodavačkoj vještini i sreći, međutim, ono što doista vrijedi u ovom poslu je - iskustvo. S obzirom na to da svoje iskustvo u prodaji vremenski mogu, takoreći, još mjeriti u mjesecima, a ne godinama, preda mnom je dug put. To me ne obeshrabruje. Znam da sam sa svakim poslovnim razgovorom odmakla korak dalje, da sam sa svakom ponudom koju pripremim bliže cilju.

Tko kaže
a) da telekomunikacije nisu "žensko" područje? Premda statistike pokazuju kako su u tom području i dalje prisutniji muškarci, rekla bih da su telekomunikacije područje na kojemu i žena može ostvariti svoje profesionalne ciljeve. Dokazuje to sve brojnije i istaknutije prisustvo stručnjakinja i menadžerica u telekomunikacijskim kompanijama i tvrtkama-operatorima telekom sustava, raznim telekomunikacijskim tijelima i visokim obrazovnim ustanovama. Pitanje omjera broja muškaraca i žena u telekomunikacijama zapravo smatram perifernim. Po meni, riječ je o koegzistenciji profesionalaca koji u jednom složenom području timski rade kako bi realizirali zajednički cilj.

b) da mladi u Hrvatskoj nemaju šansu? Uz volju, znanje i upornost mnogo toga se može postići. Ericsson Nikola Tesla jedna je od domaćih kompanija u kojoj mladi stručnjaci mogu naći uvjete za rad koji nisu nimalo lošiji od onih u zemljama koje smatramo razvijenim. Mogućnost usavršavanja, putovanja, rada na globalnim projektima i s najsuvremenijim komunikacijskim tehnologijama otvorena je svim zaposlenicima. Naš temperament i želja da budemo sve bolji savršena su kombinacija kojom se naši ljudi ističu i na globalnoj razini. Živeći u Hrvatskoj i radeći za Ericsson Nikolu Teslu imamo mogućnost sudjelovati u svjetskim kretanjima u telekomunikacijama i još uvijek uživati u suncu južnoeuropskoga podneblja.

c) da danas malo tko ima slobodnoga vremena? Vremena imamo onoliko koliko si ga stvorimo. Uz dobru organizaciju i primjereno određivanje prioriteta može se odvojiti i dio dana za neke druge interese osim posla - obitelj, prijatelje. Važno je znati što hoćemo i kamo idemo. Važno je znati odabrati. Evo primjera. S obzirom na to da, između ostaloga, u moj djelokrug rada spada i prodaja kabelskih TV sustava, zvučat ću nedosljedna ako kažem da, primjerice, televizijski program pratim vrlo rijetko... u šumi kanala, programa i sadržaja koji nas vabe s malih ekrana odabirem samo one koje me zaista zanimaju. Većinu slobodnoga vremena provodim družeći se s meni dragim ljudima, a u zadnje dvije godine bavim se i plesom. Pronaći me, dakle, možete na vrućim salsa plesnim podijima uz muziku koja krv čini kipućom, a tijelo neumornim. Salsa je dinamičan latinsko-američki ples koji čovjeka ne zamara nego - pokreće. Uostalom, nije to tako niti daleko od onoga čime se profesionalno bavim. I ples je, naime, vrsta komunikacije... Komunicirajmo, jer sve ostalo je zaista samo tehnologija.

J. Lončar

 

 

[U profesionalnom i privatnom životu Tatjane Akik ima još mnogo mjesta za nove izazove.]

Tehnička podrška

©Copyright    

03-03-2004