|
Djelić svemira
Ericsson
Nikola Tesla voli se pohvaliti kako u kompaniji radi 30% žena, među
kojima je i veliki broj onih na rukovodećim pozicijama, premda se
područje kompanijinoga djelovanja tradicionalno smatra "muškim"
terenom. Tih 30% zna biti veoma glasno, pa se katkada čini da ih
je čak i više. Uostalom, kada je o komunikaciji riječ, bilo
koji priručnik iz osnova psihologije vam došao pod ruku, u
svakom ćete pročitati kako su tu žene jače od "jačega"
spola. Upravo zato Tatjana Akik, Sales Manager za Internet usluge,
vjeruje u Ericssonov slogan "Komunicirajmo - sve ostalo je
tehnologija!" te ga uporno ponavlja.
Promet
a) je sve oko nas. Prometujemo ne samo ulicama, tračnicama
ili zrakom, već i sjećanjima, znanjima, htijenjima, težnjama,
snovima… I komunikacija je promet - promet glasova, podataka i
slika. Stoga sam tijekom studija na Fakultetu prometnih znanosti
pažljivo pratila telekomunikacije kao moje ciljno područje rada.
I diplomski rad sam izabrala upravo u području telekomunikacija,
a kada mi se ukazala prilika za zaposlenje Ericssonu Nikoli Tesli,
objeručke sam ju prihvatila.
b)
i proučavanje problematike prometa naučili su me da sagledavam
stvari s više strana. Probleme naročito! Naime, svugdje gdje
postoji ulaz, ima i izlaza, ako se nekom stazom može penjati, može
se i spuštati. Put za rješenje problema uvijek postoji. Mislite
da ga nema? Dobro, idemo ga onda izgraditi.
c)
označava dinamiku, promjenu, novosti, kretanje. A to su
karakteristike koje savršeno pristaju uz moj temperament.
d)
podrazumijeva postojanje i nekoga cilja prema kojemu se krećemo.
Imati cilj u poslu i u privatnom životu veoma je važno. On nas
određuje, motivira i ispunjava.
Prodaja
a) je područje u koje sam zakoračila prije tek nešto više
od godinu dana. Do tada sam radila u organizacijskoj jedinici koja
se sada zove Centar za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku
i e-sustave, a interno ju i danas zovemo jednostavno
"Projektni". Tamo sam stasala u profesionalnom smislu. U
početku sam se bavila AXE područjem, preciznije, pisanjem
programa putem kojih AXE dobiva spoznaje o sebi i svijetu oko
sebe. Potom sam prešla u odjel planiranja podatkovnih i više-uslužnih
mreža, gdje se i danas osjećam "kao kod kuće"
svakodnevno dijeleći s kolegama, više prijateljima, iz odjela
tisuće dnevnih sitnica - poslovnih i privatnih.
Iskustvo rada u odjelu projektiranja podatkovnih mreža mi je
danas veoma korisno u poslu kojim se bavim, budući da znam kako
prodavati komunikacijska rješenja ne znači uzeti proizvod s
police, lijepo ga umotati te ga predati kupcu i naplatiti. Prodaja
komunikacijskoga rješenja zajedničko je traganje s kupcem za
proizvodom koji će na najbolji način zadovoljiti njegove potrebe
i želje. Za to treba vremena, za to treba znati kupcu postaviti
pravo pitanje i na pravi način razumjeti njegov odgovor, dakle,
treba s kupcem svrsishodno i strpljivo komunicirati. To, međutim,
ne znači govoriti mu ono što on želi čuti, već reći mu ono s
čim može sigurno računati i što konkretno njegov odabir znači,
i kada je riječ o tehnologiji, i kada se radi o planiranju budućnosti
njegove mreže i ostvarenju poslovnih uspjeha u području
telekomunikacija.
b)
je bio izazov kojemu nisam mogla odoljeti. Činilo mi se kako sam
svoje znanje o tehnologijama, sustavima, uslugama u području
telekomunikacija mogla iskoristiti na nov način.
c)
je, znala sam, veoma teško područje. Biti uspješan prodavač
zahtjevan je cilj. Svi znamo priče o prodaji hladnjaka Eskimima i
urođenoj prodavačkoj vještini i sreći, međutim, ono što
doista vrijedi u ovom poslu je - iskustvo. S obzirom na to da
svoje iskustvo u prodaji vremenski mogu, takoreći, još mjeriti u
mjesecima, a ne godinama, preda mnom je dug put. To me ne
obeshrabruje. Znam da sam sa svakim poslovnim razgovorom odmakla
korak dalje, da sam sa svakom ponudom koju pripremim bliže cilju.
Tko
kaže
a) da telekomunikacije nisu "žensko" područje?
Premda statistike pokazuju kako su u tom području i dalje
prisutniji muškarci, rekla bih da su telekomunikacije područje
na kojemu i žena može ostvariti svoje profesionalne ciljeve.
Dokazuje to sve brojnije i istaknutije prisustvo stručnjakinja i
menadžerica u telekomunikacijskim kompanijama i
tvrtkama-operatorima telekom sustava, raznim telekomunikacijskim
tijelima i visokim obrazovnim ustanovama. Pitanje omjera broja muškaraca
i žena u telekomunikacijama zapravo smatram perifernim. Po meni,
riječ je o koegzistenciji profesionalaca koji u jednom složenom
području timski rade kako bi realizirali zajednički cilj.
b)
da mladi u Hrvatskoj nemaju šansu? Uz volju, znanje i upornost
mnogo toga se može postići. Ericsson Nikola Tesla jedna je od
domaćih kompanija u kojoj mladi stručnjaci mogu naći uvjete za
rad koji nisu nimalo lošiji od onih u zemljama koje smatramo
razvijenim. Mogućnost usavršavanja, putovanja, rada na globalnim
projektima i s najsuvremenijim komunikacijskim tehnologijama
otvorena je svim zaposlenicima. Naš temperament i želja da
budemo sve bolji savršena su kombinacija kojom se naši ljudi
ističu i na globalnoj razini. Živeći u Hrvatskoj i radeći za
Ericsson Nikolu Teslu imamo mogućnost sudjelovati u svjetskim
kretanjima u telekomunikacijama i još uvijek uživati u suncu južnoeuropskoga
podneblja.
c)
da danas malo tko ima slobodnoga vremena? Vremena imamo onoliko
koliko si ga stvorimo. Uz dobru organizaciju i primjereno određivanje
prioriteta može se odvojiti i dio dana za neke druge interese
osim posla - obitelj, prijatelje. Važno je znati što hoćemo i
kamo idemo. Važno je znati odabrati. Evo primjera. S obzirom na
to da, između ostaloga, u moj djelokrug rada spada i prodaja
kabelskih TV sustava, zvučat ću nedosljedna ako kažem da,
primjerice, televizijski program pratim vrlo rijetko... u šumi
kanala, programa i sadržaja koji nas vabe s malih ekrana odabirem
samo one koje me zaista zanimaju. Većinu slobodnoga vremena
provodim družeći se s meni dragim ljudima, a u zadnje dvije
godine bavim se i plesom. Pronaći me, dakle, možete na vrućim
salsa plesnim podijima uz muziku koja krv čini kipućom, a tijelo
neumornim. Salsa je dinamičan latinsko-američki ples koji čovjeka
ne zamara nego - pokreće. Uostalom, nije to tako niti daleko od
onoga čime se profesionalno bavim. I ples je, naime, vrsta
komunikacije... Komunicirajmo, jer sve ostalo je zaista samo
tehnologija.
J.
Lončar
|
|