ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 02/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Timski rad za integraciju i održavanje rješenja
t.gif (43 bytes)


Spiritus Movens

Novi ustroj ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave obuhvaća i aktivnosti u području uslužnih mreža i aplikacija te integracije sustava (Service Network and Application & System Integration), a važan dio posla odnosi se i na usluge održavanja i nadgledanja isporučenih sustava (Manage). U toj domeni djeluju dva složna tima stručnjaka predvođena Damirom Bušićem i Sašom Vojvodićem, a dokaz da se radi o tijesnoj suradnji je i zajednički team building upriličen 23. veljače na Sljemenu s kojega su se javili zajedničkim odgovorima na novinarska pitanja.

- Rad u području uslužnih mreža i aplikacija te integracije sustava (Service Network and Application & System Integration), odnosno u području održavanja i nadgledanja isporučenih sustava (Manage) zasigurno podrazumijeva mnogo toga. O čemu je konkretno riječ?.
- Service Network and Application & System Integration aktivnosti obuhvaćaju dizajn rješenja, implementaciju te integraciju mreža ili sustava u okolinu koja se sastoji od raznolike opreme. Cilj nam je pojednostaviti i ubrzati uvođenje novih usluga i upravljanje mrežama kako bismo operatorima stvorili preduvjete za profitabilnije poslovanje, vodeći računa o potrebama krajnjih korisnika. Danas razvoj telekomunikacijskih tehnologija podrazumijeva migraciju iz područja u kojemu dominira glasovna komunikacija ka puno široj vrsti komunikacije. Danas se mobilni terminali koriste za razmjenu elektroničkih poruka, slika, melodija, za usluge pozicioniranja, za dostup informacijama i sl. Operatori kod uvođenja novih usluga ovise o nekoliko čimbenika kao što su telekom dobavljači, IT dobavljači, industrija glazbe, razvoj aplikacija te isporučitelji mobilnoga sadržaja. Telekom industrija transformira se iz područja koje su karakterizirali rast i tehnologija, u područje usmjereno na povećanje dobiti uz što manja ulaganja. Problemi s kojim se operatori susreću su postojeći sustavi koji ne podržavaju uvođenje nove usluge, nužnost puno kompleksnije uslužne okoline te brze isplativosti novih usluga. Tu su i zahtjevi krajnih korisnika koji žele jednostavan dostup do novih usluga usklađenih s njihovim potrebama. Ericsson ima jedinstvenu poziciju kako bi podržao operatore u rješavanju tih zahtjeva imajući široke kompetencije u području uslužnih mreža i upravljanja mrežama, uključujući razvoj vlastitih proizvoda, integracijske usluge te tzv. 3rd party rješenja. Osim toga, Ericsson ima i stručne kompetencije za dizajniranje, implementaciju, integraciju te održavanje uslužnih, jezgrenih i pristupnih mreža. ETK SNA&SI organizacija zajedno s Ericsson Mobility World centrom predstavlja lokalno uporište kompetencija u tom području koje podržava kompanijine kupce pružajući im usluge identificiranja novih usluga, definiranja rješenja te implementacije i integracije projekata svih veličina.
Usluge održavanja i nadgledanja prethodno modificiranog i integriranog produkta (Manage), prirodni su dodatak svakom kupljenom proizvodu. U našem slučaju one su ne samo prirodne, nego i esencijalne jer se okolina (pod kojom podrazumijevamo usluge, sadržaj, sučelja, produkte i mreže) mijenja doslovce svakodnevno. U tom smislu standardno održavanje proizvoda zamijenjeno je održavanjem životnoga ciklusa rješenja, a ne proizvoda, te stalnim modifikacijama uzrokovanim "živom" okolinom.

- Koliko je u Vašem djelokrugu posla važan timski rad? U čemu se to očituje?
- Timski rad je naša svakodnevica. Bez njega se ne bi mogao ni zamisliti ovako složen posao kakvoga obavljamo. Naši su projekti različiti, a ta raznolikost naglašava potrebu za dobro definiranim ulogama i procesima koji neće sputavati ljude u kreativnosti, nego će ubrzati donošenje odluka i spriječiti preklapanje ili odsustvo odgovornosti. Odluke se moraju donijeti u vrlo kratkom vremenu pa se shodno tome osim tehničke stručnosti od osoba uključenih u tim zahtijeva otvorenost u komuniciranju i radu s ljudima, fleksibilnost, jasnoća izražavanja, širina gledanja te osobnost.
Ono što naše timove čini drugačijim je razina znanja potrebnih da se u konačnici pripremljeno rješenje dostavi kupcu. Prodaja u našem slučaju ne ovisi u potpunosti o prethodnoj želji kupca (npr. implementacija bazne stanice da se popuni nepokrivena zona), koliko o našim sposobnostima da, shvaćanjem kupčeva poslovanja, uz neophodno poznavanje trenutačno implementiranih rješenja na mreži, prepoznamo buduće potrebe prije njih samih. Vrlo je važno sagledati problematiku iz različitih perspektiva: kroz perspektivu dizajna, integracije i održavanja, marketinga i, što je najznačajnije, naše i kupčeve profitabilnosti.

- Koja stručna znanja moraju posjedovati članovi timova?
- Stručna znanja se razlikuju po tipovima posla. Primjerice, znanja koje mora imati Solution Arhitect uključuju poznavanje osnovnih IT tehnologija i programskih jezika, poznavanje Ericssonovih i 3rd party rješenja u području uslužnih mreža i upravljanja mrežama te poznavanje poslovnih procesa.
Sistem integrator, prije svega, treba izvrsno poznavati tehnologiju s kojim radi. Za pojedina rješenja potrebno znanje vrlo teško možemo koncentrirati u jednoj osobi. Npr., ako govorimo o MMS sustavu, govorimo o operativnom sustavu UNIX, govorimo o relacijskoj bazi podataka Oracle, o proizvodima koji omogućavaju visoku dostupnost sustava, o rasporedu opterećenja, o poznavanju hardverske platforme SUN i, na kraju, o razini aplikacije i sučelja MMS-a koja se promijenila tri puta u posljednje dvije godine. Nije lako, morate priznati.
Tu je također i dizajn rješenja. Znanja u tom području sežu, uz dio gore navedenog, do specifičnih programerskih sposobnosti. Uz opće znanje mreža i aplikacija, detaljno poznavanje baza podataka i programskih jezika neophodan je preduvjet za stvaranje sistem integracijskoga tima.
Za razliku od standardne integracije pojedinog proizvoda, kod sistemske integracije cjelokupnog rješenja poslovna osviještenost člana tima važan je čimbenik na putu uspješne realizacije svakog projekta.

- Koliko je u Vašem poslu važna suradnja s drugim organizacijskim cjelinama u kompaniji?
- Za profitabilno i rastuće poslovanje važna je suradnja s marketinško-prodajnom organizacijom koju podržavamo u prepoznavanju novih poslovnih prilika u području uslužnih mreža i upravljanja telecom sustavima.
Za uspješnu realizaciju svakog projekta integracije sustava, rad u projektnim timovima je vrlo bitan čimbenik, a kako sastav tima isključivo ovisi o rješenju, on nije vezan uz linijsku strukturu u kompaniji. U tom smislu, proces i projekt imaju nadređenu ulogu standardnim linijskim strukturama, pa suradnja s drugim kompanijinim jedinicama dolazi do punoga izražaja.

J. Lončar

 

 

[Članovi timova]

Tehnička podrška

©Copyright    

03-03-2004