|
Prema objavljenim podacima, u 2002. godini u svijetu je prodano
423 milijuna ili 6% više mobilnih terminala od onoga što su
predviđali poslovni prognozeri. Očekuje se da će u 2003.
prodaja rasti još više.
Zanimljivi su i rezultati ankete provedene u Švedskoj na 1000
ispitanika koju je organizirala agencija Sifo (ista agencija
provodi i Dialog, ispitivanje o zadovoljstvu zaposlenika u
Ericssonu). Prema rezultatima toga istraživanja mlađi ljudi, očekivano,
više koriste mobilne telefone od starije populacije, a muškarci
ih koriste češće nego žene. Poduzetnici koriste mobilne
telefone više nego klasični zaposlenici, s tim da ih ovi zadnji
u čak 58% slučajeva nikada ne koriste ili ih koriste vrlo
rijetko. Oko 10% korisnika mobilne telefonije služi se dnevno
svojim uređajima deset ili više puta. Predviđanja, na temelju
ovoga istraživanja, ukazuju da će u skoroj budućnosti biti još
više korisnika mobilne telefonije te da će komunikacija ovim
putem biti sve češća i sve duža pa će djelomično sasvim
zamijeniti upotrebu fiksnih telefona.
S druge
strane, podaci objavljeni na švedskoj televiziji, pokazuju da
korištenje mobilne telefonije postaje sve skuplje. Od 1998. do
danas poskupilo je 66%. To se tumači povećanjem roaminga između
pretplatnika različitih operatora što poskupljuje komunikaciju.
To očigledno ne smeta Kineze. Naime, samo u siječnju ove godine
broj korisnika mobilne telefonije u Kini porastao je za 2,1
milijun pa ih je sada ukupno 121, 8 milijuna. Oni sve češće
koriste mobilne uređaje svojih domaćih proizvođača što jako
brine Nokiu i Motorolu.
Prema realnim brojevima neusporediva s Kinom, ali ipak zanimljiva
činjenica jest da u Hrvatskoj 75% kućanstava koristi mobilne
telefone. Fiksni telefon u Hrvatskoj ima čak 97% kućanstava i to
je, uz televizor od 98%, svakako najzastupljeniji proizvod tehnike
u nas.
D.
K. |
|