|
3GSM kongres u Cannesu
U
Cannesu je od 23. do 27. veljače održan deseti 3GSM kongres,
najznačajniji svjetski skup o GSM sustavima, uslugama, rješenjima
i tehnologiji. Uz očitu dobru perspektivu i porast broja
korisnika 3G mobilnih usluga u svijetu, ovaj GSM kongres protekao
je u ozračju milijarditog korisnika koji se negdje u svijetu
spojio na GSM mrežu.
3GSM
kongres je ove godine okupio 624 telekomunikacijske tvrtke, 150
mobilnih operatora i 200 vodećih ljudi telekomunikacijske
industrije iz 160 zemalja. Na kongresu je izlagalo 18 posto više
izlagača nego prošle godine, prisutno je bilo 35.000
posjetitelja, odnosno 30 posto više nego lani, a pratilo ga je više
od 700 akreditiranih novinara.
Ove godine na kongresu bila je i skupina rukovoditelja naše
kompanije, a jedan od njih bio je i Alen Ludaš, KAM
VIPneta. Prenosimo njegove dojmove vezane uz ovo značajno događanje:
"Ovogodišnji
3GSM kongres upamtit ću po izuzetno puno ljudi, velikoj gužvi i
prilično dobroj organizaciji. Na seminarima i predavanja većinom
su se ponavljale poznate stvari, ali pozitivno je što se moglo uživo
čuti vodeće ljude industrije. Najinteresantniji dio meni osobno
bio je javni intervju s Arunom Sarinom, generalnim
direktorom Vodafonea, Reneom Obermannom, generalnim
direktorom T-Mobilea i Erkki Liikanenom, predsjednikom
Europske komisije za regulatorna pitanja. Sva su trojica
odgovarala na pitanja voditelja i delegata iz publike. Trećega
dana kongresa imali smo priliku uživo čuti i Jormu Ollilu,
generalnoga direktora Nokie te Carl-Henrica Svanberga,
predsjednika i generalnoga direktora Ericssona koji su iznijeli
glavne odrednice razvoja telekom infrastrukture."
Ponešto
s Ericsonovoga 3GSM repertoara
Dokaz da
3G mreže, mobilni uređaji i usluge doista bez problema rade,
jedan je od najznačajnijih zadataka pred telekomunikacijskom
industrijom u ovom trenutku. Ericsson je na 3GSM kongresu održao
niz demonstracija, upravo s ciljem zornog prikaza onoga što stoji
iza riječi standardizacija i međuoperabilnost. U demonstraciji
međuoperabilnosti sudjelovali su Motorola, NEC, Nokia, Samsung,
Sony Ericsson i Sanyo, a sama demonstracija dodatno je osnažila
Ericssonovo vodstvo u industriji. Na tu temu organizirana je vrlo
zanimljiva panel diskusija na kojoj je sudjelovao i Boris Nemšić,
generalni direktor Mobilkoma Austria. Osnovna poruka te panel
diskusije bila je da je interoperabilnost među operatorima bitan
preduvjet uspjeha naprednih mrežnih usluga. Posjetitelji
Ericssonovoga izložbenog prostora su, uz glasovne usluge, mogli
isprobati video pozive uživo, video konferencije s više
sudionika te video prijenos između mobilnoga uređaja i računala.
Demonstracija je pokazala snagu proizvoda poput Ericssonovih video
pristupnika te Content Delivery rješenja. Veliku pozornost
izazvale su i vijesti s kineskog TV kanala koje su posjetitelji
mogli pratiti na zaslonu mobilnoga terminala.
Komercijalni
uspjeh treće generacije mobilnih komunikacija
Na
kongresu su isticani pokazatelji komercijalnoga uspjeha treće
generacije mobilnih komunikacija. Uz 15000 novih korisnika svaki
dan, WCDMA napreduje sigurnim korakom. Od 13 WCDMA mreža u
komercijalnom radu, 9 je isporučio Ericsson, a broj korisnika je
dosegao 3 milijuna korisnika. Vodafone će u sljedećim mjesecima
u komercijalni rad pustiti sedam mreža, što će broj WCDMA mreža
u komercijalnom radu povećati na 20, a 12 EDGE mreža s mogućnošću
3G nadogradnje već su dosegle 71 milijun potencijalnih korisnika.
O predviđanjima komercijalnoga uspjeha treće generacije mobilnih
komunikacija objavljenima na 3GSM kongresu Alen Ludaš kaže:
"Tijekom
kongresa naglašavan je nešto vedriji pogled na komercijalizaciju
3G sustava, s primjetnim pomakom s prošlogodišnjih dilema izraženih
u pitanju 'Hoće li 3G komercijalno uspjeti?' na mnogo optimističnije
pitanje 'Kada će 3G komercijalno uspjeti?' Svi ključni telekom
igrači, posebno operatori, ističu izuzetno veliku važnost
masovnije ponude 3G terminala, s prihvatljivim cijenama i tehničkim
karakteristikama usporedivim s današnjim GSM terminalima. Opće
je mišljenje da će kraj 2004. godine donijeti veće isporuke te
više modela komercijalnih terminala i da će to obilježiti početak
stvarnoga komercijalnog uspjeha 3G mreža u Europi i
svijetu."
Na
kraju Alen Ludaš zaključuje:
"Općenito
uzevši, najveća vrijednost 3GSM kongresa iz Ericssonove
perspektive je jedinstvena prilika da se na jednom mjestu okupe
ključni kupci zajedno s najvišim rukovodstvom korporacije te da
se organiziraju formalni ili neformalni sastanci na najvišem
nivou, što je inače gotovo nemoguće bez dugotrajnih
priprema."
S.
Marušić
|
|
|
Komunikacijska
vizija postaje stvarnost
Naglasci
iz govora Carla-Henrica Svanberga, predsjednika i generalnoga
direktora Ericssona na 3GSM kongresu
Svjetski
3GSM kongres koji se održava u Cannesu bez sumnje je najvažniji
događaj u telekomunikacijskoj industriji. Ovom prilikom želio
bih istaknuti da radimo u industriji koja ima dobru perspektivu.
Telekom promet se udvostručuje svake treće godine. Tijekom prošle
godine pridružilo nam se više od 200 milijuna novih
pretplatnika. Želim podsjetiti da je taj napredak započeo još
tijekom posljednjih nekoliko godina kada su se na tržištu događale
velike promjene .
Kada
smo se spremali na put uoči božićnih blagdana, prvo što je
moja kći stavila u svoju torbu bio je MP3 player, kako bi mogla
slušati svoju omiljenu glazbu, digitalna kamera kojom je bilježila
nezaboravne trenutke s praznika te ih slala elektronskom poštom
i, naravno, mobilni telefon kako bi bila u kontaktu sa svojim
prijateljima. Sve ove tri, za nju, najvažnije stvari mogla je naći
u mobilnom telefonu s ugrađenom kamerom. Međutim, za njezine
potrebe, snimanje glazbe i slika s Interneta je još uvijek
presporo. Danas, kvaliteta slika i kapacitet memorije za glazbu ne
zadovoljava njezine potrebe. Mladi ljudi u mnogim dijelovima
svijeta čine isto što i moja kći - ne odlaze iz kuće bez
svojih naprava.
Stoga
je naša vizija pružiti korisnicima širokopojasne usluge,
ponuditi dostup i jednostavno korištenje usluga. Tu viziju
komunikacijskih potreba ostvarit će suvremena tehnologija.
Ohrabrujuće je primijetiti da već danas ta vizija postaje
stvarnost. Besprijekorne usluge su prioritet svakog operatora,
infrastruktura bilježi razvoj, a svakodnevno se upoznajemo sa sve
većim brojem mobilnih telefona treće generacije.
Ono
što nam ulijeva samopouzdanje je činjenica da postoje tri glavna
preduvjeta za treću generaciju mobilne telefonije. Prvo, uspješno
smo proveli standardizaciju mreže. Otvoreni standardi su potrebni
za rješenja s "kraja na kraj", interoperabilnost i rast
telekomunikacija. Drugo, terminali su danas dostupni u velikim
količinama. Posebno je važno da su međusobno kompatibilni i da
funkcioniraju preko mreža različitih proizvođača. Ovdje u
Cannesu demonstrirat ćemo kako deset terminalnih uređaja od osam
različitih proizvođača funkcionira preko WCDMA mreže. Treće,
komunikacijska industrija je mnogo naučila iz prvih početaka
razvoja treće generacije sustava mobilne telefonije. To nam omogućuje
da bržim korakom uvodimo nove komercijalne usluge s atraktivnim
aplikacijama.
Svi
smo mi sudionici razvoja komunikacijske industrije koji je
uzbudljiv i mnogo obećava. Komunikacije koje dobro funkcioniraju
danas su nezaobilazne u suvremenom načinu života. Komunikacija
je temeljni pokretač razvoja društva i demokracije. Možemo biti
ponosni razvojem industrije koja pridonosi sveopćem napretku.
Pripremila
D. Morduš
|
|