Nova Ericssonova web platforma u tržišnoj jedinici Srednja
Europa
Korporativna
uputa o jedinstvenoj web platformi izdana 13. ožujka 2002. godine
vrijedi za sve Internet adrese u Ericssonovoj grupi te se za sve
stranice koje nisu u skladu s tom direktivom mora pripremiti
migracijski plan za čiju provedbu je nužno zatražiti odobrenje
od korporativnoga IS/IT menadžmenta. Ta je inicijativa zapravo počela
krajem 2000., a godinu dana kasnije izdana je prva službena uputa
o centralizaciji web adresa, što znači da sve web adrese moraju
pripadati središnjoj korporativnoj platformi utemeljenoj na GIS
(Global Information Services) sustavu. Za sve Internet stranice
ubuduće će se naplaćivati godišnja naknada koja će obuhvaćati
sve usluge uključene u platformu. Uputom je također propisan i
vizualni identitet Internet, a potom i intranet stranica. Naravno,
i Ericssonove lokalne kompanije u tržišnoj jedinici Srednja
Europa obuhvaćene su tim procesom. Kako bi se osiguralo učinkovito
usklađivanje svih Internet stranica Ericssonovih
srednje-europskih kompanija s novim korporativnim pravilima
pokrenut je projekt na regionalnoj razini nazvan MUCE InNet. Više
o njemu saznajemo od voditelja projekta, Mirana Starešinčića.
Svi
Ericssonovi intranet i Internet projekti ubuduće će se
realizirati kroz tzv. GO proces, poznat i kao
"ericsson.com" proces, a kao jedinstveni alat u tom će
se procesu kao alat za kreiranje web sadržaja primjenjivati
Interwoven TeamSite. Korištenje drugih alata neće biti
dozvoljeno, a za sve web stranice za koje se trenutačno
primjenjuju drugi alati potrebno je što skorije osmisliti
migracijski plan kako bi se njihova produkcija uskladila s novim
korporativnim pravilima. GO procesom osigurat će se visoka razina
tehničke izvedbe, dizajna i sigurnosti te svim web projektima
otvoriti prostor za uspješniju realizaciju.
Takva korporativna strategija u području web izdavaštva
usmjerena je na istovjetnost izgleda svih stranica Ericssonovoga
intraneta i Interneta, jednostavnije kreiranje atraktivnoga web
sadržaja te, što je najvažnije, povećanje troškovne učinkovitosti.
Budući da su, u pravilu, sadržaji na Internetu daleko
jednostavniji i manjeg obujma no katkad sofisticirani i kompleksni
intranet sadržaji, donesena je odluka da se Internet riješi i
obuhvati prije intraneta.
Nova
web pravila u tržišnoj jedinici Srednja Europa
Naravno,
lokalne kompanije u Srednjoj Europi također su obuhvaćene
procesom ujednačavanja korporativnoga elektroničkoga izdavaštva.
Projekt MUCE InNet pokrenut je stoga na regionalnoj razini
sredinom 2002., a inicirao ga je tadašnji regionalni direktor za
Komunikacije, Kjell Persson. Za voditelja projekta imenovan
je Miran Starešinčić, IS menadžer iz Ericssona Nikole
Tesle.
"Projekt MUCE InNet pokrenut je s ciljem da se definira učinkovito
usklađivanje Internet sadržaja lokalnih Ericssonovih kompanija u
Srednjoj Europi s novim korporativnim uputama. Kao prvi korak u
tom procesu pokrenute su Internet stranice Ericssona u Sloveniji
budući da ih u tom trenutku jedino ta kompanija u regiji nije
imala. Kasnije su razrađeni scenariji za migraciju Internet sadržaja
i ostalih lokalnih kompanija u Srednjoj Europi u skladu s
korporativnim uputama. Pri tomu se prije svega vodilo računa o
realizaciji projekta na troškovno učinkovit način. Nastojali
smo realizaciju osmisliti tako da se maksimalno iskoriste postojeći
regionalni resursi. Postizanje usklađenoga regionalnoga
vizualnoga identiteta bila je također jedna od točaka na našoj
listi prioriteta," komentira Miran Starešinčić.
Projekt
odobren na korporativnoj razini
U samom
početku u projekt MUCE InNet uključili su se i regionalni stručnjaci
za upravljanje informacijskim sustavima (Business Information
Management - BIM) predvođeni Orjanom Stoltom iz Ericssona u
Poljskoj. U prvoj fazi novi koraci u projektu činili su se gotovo
"stidljivo" budući da se je čekalo odobrenje
regionalnoga zahtjeva s korporativnoga vrha. Stručnjaci uključeni
u projekt prihvatili su se prvo usklađivanja stranica
regionalnoga Interneta, a po završetku te faze svoje će snage
usmjeriti na puno "veći zalogaj": regionalni intranet.
U ovom trenutku su sve pripremne aktivnosti realizacije MUCE InNet
projekta uspješno završene. Prijedlog realizacije projekta službeno
je odobren na korporativnoj razini u prosincu prošle godine.
Uz Mirana Starešinčića kao voditelja projekta u njegovoj
realizaciji sudjeluju i sljedeći članovi: Katerina Slanska
i Antonin Ecer odgovorni za Republiku Češku i Slovačku, Nada
Jeraj iz Slovenije, Daut Damarija, Inga Sternak-Popočovski
i Stanislav Marušić zaduženi za Hrvatsku te Bosnu i
Hercegovinu, Gabriella Liptay i Szabolcs Szekeres iz
Mađarske, Katarzyna Pak i Radoslaw Dutkovski iz
Poljske.
Sponzor
projekta je Hugo Österlund, direktor Komunikacija na
razini tržišne jedinice Srednja Europa.
Spomenimo
na kraju da su neki članovi ovoga tima krajem travnja sudjelovali
u tečaju o TeamSite alatu održanom u Stockholmu te se dodatno
oboružali znanjima koja će im u realizaciji daljnjih faza ovoga
projekta zasigurno biti neophodna.
J.
Lončar |