"Ured bez papira" rezultat je prve faze procesa sređivanja
stanja u kompanijinome sustavu opskrbe proizvodima koji se
nabavljaju za potrebe internoga funkcioniranja ETK. Projekt je
započet sredinom prošle godine i na tragu je ovogodišnjega
Programa za smanjenje troškova i povećanja poslovne učinkovitosti
kompanije.
Početkom
prosinca puštena je u rad web aplikacija e-shopa koja na
jednostavan i efikasan način svim zaposlenicima kompanije daje
mogućnost samostalnoga planiranja, izbora i pravodobnoga naručivanja
proizvoda (uredski materijal, IS/IT potrošni materijal i poslovni
pokloni). U procesu naručivanja izbjegnuti su posrednici i
potpuno ukinuto interno kolanje papira.
Vlasnici skupina proizvoda (Commoditiy owners) koji su odgovorni
za asortiman proizvoda, kvalitetu, izbor dobavljača, uvjete naručivanja
i troškove, a u suradnji sa stručnjacima iz odjela Nabavljanja
(ETK/BP), nastavili su aktivnosti na daljnjem unaprjeđenju
procesa nabavljanja po grupama proizvoda. Prvi učinci već su
vidljivi u grupi proizvoda marketinškoga komuniciranja
(M-commodity).
Poslovni
pokloni u SAP sustavu
Što je i
koliko učinjeno objasnila nam je Zdenka Čulina, Strategic
Sourcing Manager Principal iz odjela Nabavljanje (ETK/BP):
- U drugoj fazi procesa sređivanja nabave fokusirali smo se na
uređivanje naših odnosa s dobavljačima. Svakodnevnom i dobrom
suradnjom stručnjaka iz Kompanijskih komunikacija (ETK/A) koje su
odgovorne za grupu proizvoda marketinškoga komuniciranja
(M-commodity) i odjela Nabavljanje uspjeli smo proces nabavljanja
proizvoda za potrebe Gift shopa učiniti transparentnim i troškovno
učinkovitim za kompaniju. Stručnjaci iz Kompanijskih
komunikacija standardizirali su proizvode koji će se tijekom
godine nalaziti u ponudi Gift-shopa. Nakon toga smo u odjelu
Nabavljanje kodirali standardne proizvode sukladno korporacijskim
pravilima i registrirali ih u SAP sustavu. Na taj način osigurani
su preduvjeti da se naručeni standardni proizvodi u Gift shopu
eksterno naručuju od dobavljača putem SAP-a, čime je
komuniciranje s dobavljačem postavljeno na višu razinu, sa svim
prednostima koje SAP omogućava, izjavila je Z. Čulina.
Nakon
istraživanja tržišta - izabrana četiri dobavljača
Mnogo se
učinilo i na području istraživanja tržišta i odabira
preferiranih dobavljača. Snježana Bahtijari, direktorica
Kompanijskih komunikacija i odgovorna osoba za marketinško-komunikacijsku
grupu proizvoda formirala je stručni tim, sastavljen od stručnjaka
iz ETK/A i ETK/BP, čiji je zadatak bio istraživanje tržišta i
odabir dobavljača s kojima se krenulo u pregovore. Evaluacijom
prispjelih ponuda dobili smo četiri preferirana dobavljača za
sve standardne proizvode u Gift shopu i s njima potpisali Opći
nabavni ugovor i cjenik.
Važno
pravodobno planiranje poslovnih poklona
Komentirajući
sadašnju fazu sređivanja odnosa s dobavljačima u dijelu
reprezentacije vezane uz poslovne poklone, Snježana Bahtijari je
naglasila:
- Uz transparentnost i troškovnu učinkovitost jedan od važnih
ciljeva cijeloga projekta je zadovoljstvo naših internih kupaca
kvalitetom, cijenama, dizajnom i rokovima isporuke poslovnih
poklona. Kvalitetnim povezivanjem s preferiranim dobavljačima
ostvarili smo povoljnije komercijalne uvjete za kompaniju,
smanjili zalihe na privremenom skladištu i prebacili odgovornost
za skladištenje proizvoda na dobavljače. Tijekom godine s
preferiranim dobavljačima održavat ćemo redovitu komunikaciju
kako bi se izbjegli eventualni problemi, a krajem ugovorenoga
razdoblja procijenit ćemo dobavljače i odlučiti o nastavku
suradnje i potpisivanju ugovora za sljedeće razdoblje.
Daljnji uspjeh cijeloga projekta ovisi umnogome i o menadžerima
koji među svojim odgovornostima imaju i obvezu planiranja
poslovnih poklona. Njihova procjena potrebnih količina poslovnih
poklona tijekom godine te pravodobno informiranje o tome, velika
su pomoć nama koji smo odgovorni za optimalno funkcioniranje
procesa osiguranja kvalitetnih i lijepih poklona u ponudi našega
Gift shopa, rekla je na kraju S. Bahtijari.
Verica
Mihajlic |