|
KAM HT
Priznat
ćete, vrlo neobičan naslov za članak u
"Komunikacijama". Uvjeravam vas da upravo takva
metafora, kada saznate karakeristike ovih životinjica, odgovara
priči u kojoj vas upoznajemo s članovima, organizacijom i radnom
atmosferom koja vlada u nevelikoj grupi, nazvanoj Core Team za HT.
Duh dabra simbolizira organizaciju bez lidera: članovi grupe
imaju svoju samostalnu ulogu u svakodnevnoj situaciji, ali kada
nastanu problemi, svaki od njih, bez puno dogovora, "uskače"
tamo gdje treba kako bi se problem riješio. Duh guske simbolizira
formaciju koja leti na čelu s vođom kojega svi bodre. Ako vođi
zatreba predah, svaki član jata osposobljen je privremeno
zamijeniti ga i davati mu podršku. I na kraju, za duh vjeverice
karakteristični su marljivost i strpljenje.
Dolaskom
Deutsche Telekoma, jednoga od najsnažnijih globalnih operatora,
kao najvećega pojedinačnog vlasnika Hrvatskoga telekoma i završetkom
velikih zajedničkih poslova HT-a i Ericssona Nikole Tesle na
izgradnji i modernizaciji fiksne nacionalne mreže, naš najveći
kupac na domaćem tržištu, uzeo je investicijski predah. Za našu
kompaniju - koja je do tada zajedno s ovim operatorom izgradila u
Hrvatskoj 95% fiksne mreže, ukupnoga kapaciteta 2,2 milijuna
telefonskih linija i analogni mobilni sustav NMT 450, ukupnoga
kapaciteta od oko 130 tisuća pretplatnika - nastupilo je
nepovoljno vrijeme jer se poslovanje ETK na domaćem tržištu
znatno smanjilo.
Zbog promijenjenih tržišnih uvjeta i novih vlasničkih odnosa i
zahtjevi kupca uvelike su se promijenili. Okrenutost suvremenim
potrebama u skladu sa svjetskim telekomunikacijskim trendovima,
tehnološka inovativnost, ponuda i brza isporuka novih usluga koje
će zainteresirati krajnje korisnike i fleksibilnost rada, uz
istodobno jaku konkurenciju isporučitelja opreme i rješenja na
domaćem tržištu, postale su glavne karakteristike novoga
poslovnog okruženja u Hrvatskoj.
Upravo u takvim uvjetima osnovan je 2000. godine novi KAM HT. Kao
novoformirani tim, KAM HT bio je u situaciji od početka
uspostaviti novu mrežu poslovnih kontakata te izgradnjom
partnerskih odnosa i povjerenja osigurati uspješne rezultate za
našu kompaniju. Zadatak više no zahtjevan, zar ne?
U početku, odgovornost KAM HT-a obuhvaćala je samo fiksnu, a od
2002. proširena je i na mobilnu telefoniju. Tako je danas
odgovoran za cjelokupno poslovanje s Hrvatskim telekomunikacijama
(HT), a od početka ove godine i, od HT izdvojene tvrtke, HT
mobilne komunikacije (HT mobile).
Tim KAM
HT-a postavio se odmah vrlo fleksibilno. Usredotočio se na
intenzivne kontakte i razumijevanje potreba i mogućnosti svoga
kupca, nudeći takva suvremena rješenja i usluge u razvoju mreže
HT-a koja će pridonijeti njegovom većem poslovnom uspjehu.
Osigurao je i dugoročnu podršku kompetentnih stručnjaka naše
kompanije. Uz sve to kontinuirano ulaže velike napore da bi se
pokrenuli novi poslovi.
Uz takva nastojanja u proteklome razdoblju KAM HT osigurao je višemilijunske
poslove za našu kompaniju: dugoročni ugovor o pružanju usluga
podrške u fiksnoj mreži, uvođenje ISDN-a i ADSL-a, proširenje
kapaciteta NMT mobilne telefonije, ugovorio izobrazbu stručnjaka
HT-a za 3G mobilnih sustava te integraciju platforme za MMS,
uslugu multimedijskih poruka u mrežu HT-a.
Danas, nakon dvije godine, Hrvatska je ponovno najveće pojedinačno
tržište Ericssona Nikole Tesle. Razlog je to za priču o KAM
HT-u i ljudima koji su, radeći u duhu dabra, guske i vjeverice,
uvelike, zajedno s drugim KAM-ovima i jedinicama prodaje u ETK,
pridonjeli ostvarivanju ovoga zahtjevnoga zadataka.
Čovjek
- temelj dobrih poslovnih rezultata
Tihomir
Šicel, čelni čovjek KAM HT-a, već uvodno naglašava:
- Imao sam veliku sreću što mi se, već na početku preuzimanja
ove dužnosti, pružila mogućnost samostalno izabrati suradnike
unutar kompanije i postaviti organizaciju u skladu s mojom
koncepcijom. Uz vrhunsku profesionalnost bile su mi iznimno važne
ljudske osobine mojih suradnika. Zajednički smo pokušali, a
vjerujem i uspjeli, stvoriti virtualnu, ali čvrstu organizaciju
koja ima poslovnu i projektnu osnovu, a nije hijerarhijski strogo
strukturirana. Formiran je Core Team za HT od ukupno sedmero stručnjaka
iz samoga KAM HT, kao poslovna osnova, i šestoro iz drugih
linijiskih organizacija ETK (Centar za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku te Podrška poslovanju), kao projektna osnova.
Dnevno održavamo sastanke užega prodajnog tima, a obavezno,
jednom tjedno, čitavoga Core Teama jer, kao što znamo, prava
informacija najjače je oružje koje imamo. Svaki član Core Teama
za HT ima precizno definiranu pojedinačnu ulogu iako su zapravo
samo vrh "sante leda" kada je riječ o ukupnoj podršci
koju dobivamo unutar kompanije. Na taj način sinergijom svih u
ETK osiguravamo maksimalno kvalitena projektna i poslovna rješenja
za našega kupca koji to očigledno zna prepoznati. Da bismo
uspjeli provesti koncepciju prema kojoj je trebalo uskladiti i
staviti pod kontrolu sve dijelove naše kompanije, korporacije i
druge poslovne partnere važne za uspješnu realizaciju ugovora s
HT-om, bio nam je potreban efikasni i konkretni suport na razini
menadžmenta ETK. Dobili smo ga ponajprije od Ake Enella,
predsjednika kompanije i Gordane Kovačević,
potpredsjednice ETK i direktorice Centra za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku te Ane Jožinec, direktorice Upravljanja
ljudskim potencijalima i Larsa Jacobsona, direktora Podrške
poslovanju.
Cijela naša koncepcija temelji se na jako izraženom timskom radu
i usmjerenosti ka zajedničkome cilju, a to su povjerenje i
zadovoljstvo kupca. Budući da nas je brojčano malo, dobre
rezultate postižemo jedino ako je svaki od nas ponaosob
maksimalno angažiran, a mi to jesmo. Naši ukupni rezultati odraz
su i visokoga međsobnog povjerenja, tolerancije i razumijevanja.
Strategija i rezultati koje smo postigli u našem dvogodišnjem
postojanju, govore da smo očigledno na pravome putu, pogotovo ako
se uzme u obzir odakle smo krenuli i kakvi uvjeti vladaju na tržištu.
To je prepoznato i u menadžmentu kompanije, koji nas ne mjeri
samo u kunama, a to je za sve nas priznanje i poticaj za
ostvarivanje još boljih rezultata.
Financijski
stručnjak u svim fazama ugovora
Borka
Rebić, Business Controler iz ETK/B, pridruženi je, ali važan
član Core Teama HT. Njena je zadaća podrška KAM-u kod izrade
ponuda, ugovaranja i financiranja kupca:
- Ranije iskustvo cjelovitoga poznavanja procesa prodaje, iznimno
puno mi je pomoglo u sadašnjem poslu. S obzirom na timski način
rada uključena sam u ugovore od faze ponude do realizacije pa kao
financijski stručnjak mogu u svim fazama sugerirati promjene ako
su potrebne. Inače se bavim analizom profitabilnosti KAM-a i
ugovora, analizom troškova i pripremam razne izvještaje za
potrebe KAM-a. Često kontaktiram s financijašima u HT-u i mogu
reći da su odnosi vrlo korektni.
Kao posebnu kvalitetu u stilu rada KAM HT-a, koji bih preporučila
svima u kompaniji, istaknula bih redovite sastanke jer smo na taj
način dobro informirani i imamo cjelovitu sliku o realizaciji
pojedinačnih ugovora i zahtjevima kupca. Prijateljski odnosi koje
smo izgradili pridonose osjećaju pripadnosti grupi i motiviraju
na ostvarenje zajedničkoga cilja.
Važno
poznavanje mreže kupca
Davor
Kolovrat, Solution Manager iz ETK/O/P, zadužen je za višeuslužne
mreže i kontakt osoba je prema ostalim odjelima unutar Centra za
komunikacijska rješenja i podršku prodaji:
- Moj dio posla, kao pridruženoga člana Core Teama, su
prezentacije Ericssonovih proizvoda i rješenja, izrada tehničkih
rješenja na temelju specifičnih zahtjeva HT-a te procjena troškova
implementacije tih rješenja u mrežu kupca. Stalni kontakti sa
stručnjacima iz HT-a omogućuju mi relativno dobro poznavanje mreže
te ujedno prepoznavanje potreba kupca. Takav partnerski odnos
osigurava da rješenja koja kreiramo za HT budu u potpunosti u
skladu s potrebama našega glavnog kupca.
Partnerski
rad na razvoju mreže HT-a
Željko
Popović, Strategic&Solution Manager iz ETK/O/P:
- Moj dio posla u Core Teamu HT je analiza telekomunikacijskoga tržišta
u Hrvatskoj i tehnoloških trendova razvoja fiksnih mreža, naročito
u segmentu Interneta i IP temeljenih mreža te razvoj strategije i
predlaganje specifičnih rješenja za HT. Da bi se mogli
identificirati zahtjevi i kreirati suvremena rješenja kakva
odgovaraju potrebama kupca, nužni su stalni kontakti. Sa stručnjacima
HT-a imam česte poslovne razgovore na tu temu, a organiziramo i
različite workshopove o novim telekomunikacijskim trendovima i
tehnološkim mogućnostima.
Mislim da je timski rad kakav je organiziran u KAM HT-u vrlo
efikasan i da se tu najdalje otišlo u izgradnji partnerskih
odnosa s kupcem.
Borba
za svaki ugovor
Ivica
Buruš, Bid&Sales Manager, dugi je niz godina poslovno
orijentiran na kupca HT i dobro poznaje faze njegova razvoja:
- Kao član današnjega KAM HT-a odgovoran sam za pronalaženje
novih mogućnosti na području poslovnih sustava i klasičnoga
AXE-a, za uvođenje novih rješenja i njihovu implementaciju. Također
vodim Bid Management što podrazumijeva sve poslove prema HT-u
kada se raspiše natječaj, uključujući analizu cijena, isporuku
opreme te rješenja za mobilne i fiksne sustave kao i niz drugih
poslova.
S obzirom na svoje dugogodišnje iskustvo u suradnji s HT-om mogu
reći da su promijenjeni vlasnički odnosi, dolazak globalnoga
operatora i novi odnosi na tržištu bitno promijenili i otežali
način poslovanja naše kompanije s ovim najjačim hrvatskim
operatorom. Uz drugačiji način poslovanja došli su i novi
ljudi. HT je vrlo zahtjevan kupac koji točno zna što želi pa je
važno da ETK ima kompetentne stručnjake koji mogu poslovno i
tehnološki pratiti njegove zahtjeve. U novim okolnostima bilo je
nužno da se i mi, kao isporučitelji opreme i rješenja,
mijenjamo u skladu s potrebama HT-a. Iako je relativna prednost naše
kompanije što je u 95% fiksne mreže HT-a implementiran
Ericssonov AXE sustav, kontinuirano ulažemo velike napore za
dobivanje svakog ugovora.
Fleksibilna timska organizacija rada, kakvu je postavio naš KAM,
optimalna je za nove uvjete poslovanja i očigledno je dala
rezultate.
Fleksibilnost
je snaga
Robert
Njegač, Marketing&Sales Manager u KAM HT:
U timu KAM HT imam odgovornost za pronalaženje novih mogućnosti
u mrežama za prijenos podataka, za implementaciju novih rješenja
u širokopojasnim pristupnim mrežama te uvođenje modernih rješenja
zasnovanih na Internet tehnologijama. Osim svakodnevnih
"sales" aktivnosti, s našim strateškim partnerom -
Hrvatskim Telekomom surađujem pri nastupima na sajmovima,
konferencijama i specijaliziranim izložbama. To je interesantan,
zahtjevan i dinamičan posao, pogotovo kada na onoj drugoj strani
imate iznimno stručne i vrlo odgovorne sugovornike.
Moram naglasiti da sam po dolasku u KAM HT bio vrlo ugodno iznenađen
fleksibilnom organizacijom i ugodnom radnom atmosferom što je
vrlo poticajno za postizanje dobrih rezultata. Svi članovi tima
vrlo su kooperativni, nastoje pomoći jedan drugome, dijele
informacije i znanje što nije slučaj u svim drugim kompanijama.
Usmjeren na ostvarenje zajedničkoga cilja, zadovoljnoga kupca, naš
tim funkcionira kao švicarski sat. Vlada međusobno povjerenje pa
je uz takve odnose lakše raditi u često stresnim situacijama.
Dobri rezultati i osobno zalaganje se uočavaju i nagrađuju.
Takav pristup našega menadžera, uz podršku Upravljanja ljudskim
potencijalima, također stvara zadovoljstvo radom u toj sredini.
Kvaliteta
i ispunjenje ugovornih obaveza - ključ zadovoljstva kupca
Sandra
Joha, Service Delivery Manager iz ETK/O/C:
- Ugovori o uslugama podrške postali su jedan od načina kojim se
odnosi s kupcem mogu bitno poboljšati, ukoliko se takvi ugovori
dobro realiziraju. Zbog toga je u Ericssonu osmišljena uloga
Service Delivery Managera kao ključne osobe koja vodi brigu o
provedbi takvih ugovora. Upravo je to moja odgovornost kada se
radi o tri HT-ova ugovora za podršku fiksne mreže, dijela HINET
mreže, te podršku CRONET-ovom MMS sustavu.
U Core Teamu KAM HT-a relativno sam kratko vrijeme, ali unatoč
tome, moram priznati da se osjećam kao među starim prijateljima.
Iznimno cijenim otvorenu komunikaciju, podjelu informacija i
znanja koja se njeguje u ovome timu.
Realizacija
projekta
Stjepan
Žužak, Project Manager iz ETK/O/P
- Moja odgovornost kao člana Core Teama HT je planiranje i vođenje
realizacije projekata za HT, koordiniranje aktivnosti s našim
vanjskim partnerima koji su također uključeni u realizaciju
ugovora, briga za izvršenje ugovornih obveza prema kupcu i sl.
Sudjelujem također u timovima za izradu ponuda.
Tijekom realizacije projekta u stalnome sam kontaktu s odgovarajućim
stručnjacima HT-a kako bi se realizacija projekta odvijala uz što
manje problema. Dobro se već međusobno poznajemo s
predstavnicima kupca i to uvelike olakšava rad. To je jedna od
prednosti ovako postavljenoga timskoga rada, a druga je suradnja i
povjerenje unutar članova Core Teama.
S
kupcem treba "živjeti"
Tiana
Pribanić, Service Account Manager:
- Kao član užega tima u KAM-u HT zadužena sam za Ericssonov
portfolio usluga. U dogovoru s članovima Core Teama brojnim našim
stručnjacima iz Centra za komunikacijska rješenja, usluge i
logistiku i u stalnom kontaktu sa stručnjacima HT-a prepoznajem
mogućnosti i tražim načine da se usluge implementiraju u skladu
s potrebama kupca i zahtjevima tržišta. Prošle godine,
primjerice, u našem ukupnome poslovanju s HT-om, usluge su činile
36%. Takav posao traži stalnu interakciju s kupcem, te potpunu
posvećenost. Zato svi mi u KAM-u doslovce živimo s
"kupcem".
Također vrlo cijenim organizaciju timskoga rada u KAM HT u kojemu
je konačni "proizvod" zaista rezultat zajedničkoga
rada svih članova tima.
"Dobri
duh" KAM HT-a
Dubravka
Jakovac, tajnica, zadužena je za logističku i
administrativnu podršku KAM-u i članovima Core Teama HT.
Koordinator je za kvalitetu i okoliš, zaštitu na radu i zdravlje
zaposlenika te sigurnost. Ovu, duhovitu, uvijek vedru i nasmijanu
osobu, koju po tome već gotovo dva desetljeća zna cijela naša
kompanija, također smo zamolili za kratku izjavu:
- Imam iznimnu sreću raditi s fenomenalnim ljudima. Jako volim
svoj posao jer je dinamičan, raznolik i zanimljiv. Svakodnevno
kontaktiram s tajnicama u HT-u, koje su važna karika svakoga
poslovnog lanca, i imamo izvrsne odnose. Na taj način se s lakoćom
rješava većina problema. Moj tajnički posao možda nije
mjerljiv u milijunima kuna, ali nadam se, pridonosi uspješnom
odvijanju poslova.
Uz to rado osluškujem "bilo" našega malog tima i
trudim se svima pomoći gdje god mogu. Nastojim unijeti vedar duh
u našu međusobnu komunikaciju i sitnicama, poput jutarnjih
fritula, neočekivanih sitnih poklona, zdravica uz šampanjac za
svaki potpisan ugovor i sl., oplemeniti radno okruženje. To i
nije teško jer svi mi funkcioniramo složno kao mala obitelj.
Povjerenje
- glavni preduvjet dobroga poslovanja
Darko
Dumbović, Account Manager i zamjenik KAM-a, odgovoran je za
poslovanje s HT i HTmobile, kreiranje i provođenje strategije i
taktike, pronalaženje novih poslovnih područja te razvoj
poslovnih i partnerskih odnosa:
- U KAM HT došao sam odmah po njegovu osnivanju, zajedno s
Tihomirom Šicelom, jer smo i ranije vrlo dobro surađivali.
Naviknuti na jako naglašeni timski rad, jednakopravnost u donošenju
odluka, funkcioniranje u zajedništvu, ali bez čvrste
hijerarhijske strukture, takvu smo organizaciju, stil rada i
odnose prenijeli i u KAM HT. Iz iskustva znam da upravo takvi
odnosi među stručnim, kvalitetnim i motiviranim ljudima daju
najbolje poslovne rezultate.
Svoju ulogu u KAM HT-u vidim kao izgradnju povjerenja s kupcem jer
je, po meni, upravo to bit prodaje. Ako se želi s nekim dugoročno
raditi mora postojati međusobno povjerenje. Mislim, kada je riječ
o HT-u, da smo u tome i uspjeli. Ipak svjestan sam da se, bez
obzira na sadašnje odnose s kupcem, naše zalaganje i kvalitetu
opreme i rješenja koja nudimo, na tržišnoj sceni uvijek mogu
pojaviti drugi interesi, na koje ne možemo utjecati, i ugroziti
naše poslovne rezultate.
Timski
rad smanjuje broj stresnih situacija
Josip
Šemanjski, Marketing&Sales Manager, odgovoran je za
pronalaženje novih mogućnosti u mobilnoj mreži HT mobile-a:
- Ranijih sam godina bio zadužen za prodaju poslovnih sustava.
Iako smo i tada radili timski svaki od nas imao je kompletnu
odgovornost za određeni ugovor. Način na koji funkcionira tim
KAM HT, mislim, bolji je i efikasniji. Uz razmjenu informacija i
znanja, izrazitu međusobnu suradnju članova tima i
prijateljstvo, lakše se donose odluke i smanjuje broj stresnih
situacija.
Svakodnevno kontaktiramo s kupcem što je osjetno poboljšalo
poslovnu komunikaciju. Ipak, pokretanje svakoga novog posla
zahtjeva i dalje dugotrajni i veliki angažman.
Bez
dobre logistike nema realizacije ugovora
Katica
Galić, Contract Manager iz ETK/O/L:)
- Kao član Core Teama HT odgovorna sam za poslove logistike u
realizaciji ugovora: naručivanje opreme, isporuku i naplatu
ugovora od kupca. Moj je posao često biti poveznica između
logistike i nabave.
Često sam angažirana i u pripremi dokumentacije u predugovornim
aktivnostima, posebno kod izrade ponuda i sudjelovanja na
licitacijama, kao podrška Sales Managerima.
Usko surađujem sa sličnim službama kod našega kupca i imamo
vrlo dobar kontakt. Za kupca mi ništa nije teško napraviti, a
kao što znate, upravo osobno poznanstvo, ljubaznost i
"sitnice" često utječu na dobre poslovne odnose.
Lijepo mi je raditi u timu KAM HT jer tu vladaju prijateljastvo i
povjerenje.
D.
Kobsa |
|