|
Organizacijske promjene u Ericssonu Nikoli Tesli
Kolektivni
intelektualni kapital novoosnovanoga Centra za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku (Operations) u Ericssonu Nikoli Tesli
impresivan je. Gotovo 500 stručnjaka koji djeluju na zahtjevnom
području cjelovitih komunikacijskih rješenja, usluga i logistike
raspolaže sa zavidnom razinom ukupnih profesionalnih
kompetencija. Sličnoga tima koji je u stanju podržati i
realizirati sve faze u produkciji cjelovitih komunikacijskih rješenja
nema u cijeloj korporaciji Ericsson, a usuđujemo se reći niti u
jednoj drugoj telekomunikacijskoj kompaniji u svijetu. Velika je
to prednost koja ETK Centru za komunikacijska rješenja, usluge i
logistiku otvara nove poslovne mogućnosti, no snaga i veličina
tima su, ujedno, i izazov jer za punu iskoristivost tima iziskuju
regionalne i globalne poslove.
Ideja o
objedinjavanju jedinice za Usluge, jedinice za Naručivanje i
logistiku i Centra za komunikacijska rješenja i podršku prodaji
načelno je realizirana sredinom prošle godine, no od 1. travnja
na snagu je stupila nova organizacija u kojoj je ta ideja do kraja
usvojena. Gordana Kovačević, potpredsjednica Ericssona
Nikole Tesle i direktorica toga novoosnovanoga Centra i njen
rukovodeći tim održali su za svoje djelatnike prezentaciju nove
organizacije 27. ožujka u dva dijela. Zašto u dva dijela? Razlog
je vrlo jednostavan: kompanijina Velika dvorana ne prima pet
stotina ljudi koliko broji trenutačno najveća jedinica unutar
Ericssona Nikole Tesle.
"Idući
put unajmit ćemo kino-dvoranu i okupiti se svi zajedno", našalila
se na početku Gordana Kovačević. U uvodnom dijelu prezentacije
ona je navela potrebu za stvaranjem i vođenjem prilagodljive
organizacije kao glavni trenutačni izazov vodstva bilo koje
Ericssonove organizacije, kako bi se korporaciji osigurao status
odabranoga isporučitelja komunikacijskih rješenja i usluga
pridobivanjem većih i boljih poslova te usredotočenošću na sve
što radimo uz kontinuiranu troškovnu učinkovitost. To je izazov
s kojim su se Gordana Kovačević i stručnjaci Centra spremni suočiti.
"S
moje točke gledišta to možemo ostvariti prvenstveno učinkovitim
vodstvom i uz jasnu stratešku usredotočenost te bržim
organizacijskim djelovanjem, učenjem, razmjenom znanja i
inovacijama", naglasila je tijekom prezentacije direktorica
Centra.
U nastavku ona je okupljenim djelatnicima objasnila i to kako se
je u strateškim promišljanjima iskristalizirala i željena
pozicija organizacije: biti lokalni, regionalni i globalni
ekspertni centar za cjelovita komunikacijska rješenja. To
konkretno znači da će naši stručnjaci morati uprijeti sve
svoje profesionalne snage kako bi Centar u kojemu rade zadržao
svoju vodeću poziciju kao stup jednoga od Centara izvrsnosti za
komunikacijska rješenja na području Europe, Srednjega Istoka i
Afrike. Na istom tržišnom području u fiksnoj telefoniji
Ericsson Nikola Tesla predstavit će se i kao globalni isporučitelj
komunikacijskih usluga i vrstan integrator. Također, to znači da
će se naši stručnjaci nastojati nametnuti kao centar
kompetencija na UMTS području, da će Mobility World Centar koji
djeluje u sklopu nove organizacije nastojati zadržati svoju
trenutačnu ulogu te da će se velik trud uložiti u proširivanje
odgovornosti prema mobilnim poslovnim sustavima.
Jasno
definirane uloge i odgovornosti
Prilagodljivost,
spremno prihvaćanje promjena i praćenje novih tržišnih
trendova ne znači da pojedine uloge u stručnom timu nisu jasno
definirane te da su odgovornosti raspršene u neprepoznatljivu
bujicu zadaća i ciljeva. Premda je nova organizacijska struktura
ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku
usmjerena na postizanje protočnosti i podržava interno
pregrupiranje prema zahtjevima posla, ona jasno određuje zaduženja
i područja rada, a jedna od njenih specifičnosti odnosi se na činjenicu
da su uloge unutar tima, uključujući i one rukovodeće, višestruke
čime je osigurana bolja interna umreženost i povezanost svih
dijelova organizacije.
U drugom dijelu susreta stručnjaka Centra za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku okupljenima su se obratili linijski
rukovoditelji pojedinih organizacijskih cjelina kratko se
predstavivši te iznijevši načelne ciljeve na čiju realizaciju
će biti usmjereno njihovo djelovanje.
Zamjenik
direktorice Centra, Branko Dronjić, u svom je kratkom obraćanju
skupu posebno naglasio kako je tim toliko velik i po svojim
kompetencijama toliko snažan da mora i može opstati na
zahtjevnom telekomunikacijskom tržištu uz osiguranje lokalnih te
regionalnih i globalnih poslova, za što će na području
komunikacijskih rješenja kroz Centar izvrsnosti, u novoj
organizaciji biti odgovorna Snježana Ivezić-Torbarina. Na
tom području glavni je cilj iskoristiti sve mogućnosti koje se
otvaraju konceptom Centara izvrsnosti i širim marketiranjem naših
kompetencija i usluga te tako pribaviti što više poslova za naše
stručnjake.
Hrvoje
Benčić predstavio je organizaciju za komunikacijska rješenja
i podršku prodaji kojoj će biti na čelu te kao način rada
istaknuo tijesnu suradnju s KAM organizacijom i kupcima kako bi se
osiguralo uspješnije poslovanje i Ericssona Nikole Tesle i
kupaca. Osnovne ciljeve servisne organizacije predstavio je Srećko
Lepri koji će njom i rukovoditi, a kao glavnu zadaću
jedinice on je istaknuo ulogu odabranoga i djelotvornoga isporučitelja
komunikacijskih usluga koji ne samo da zadovoljava sve potrebe
svojih kupaca, već se trudi i proniknuti u njihove buduće
potrebe. Ankica Kurelja, kao i do sada, bit će odgovorna
za Naručivanje i logistiku. Niti ime jedinice se, dakle, nije
promijenilo, no prema riječima rukovoditeljice, djelokrug rada će
biti širi i složeniji. Ubuduće će se više pažnje posvećivati
kvalitetnijem prognoziranju o zaključivanju ugovora budući da će
kompanija snositi troškove proistekle iz krivoga prognoziranja. U
sklopu najveće kompanijine jedinice djelovat će i Globalni
centar za isporuku usluga (Global Service Delivery Center - G(SD)
Center). Njime će rukovoditi Dario Runje koji je upozorio
kako odstupanja od dosadašnje prakse neće biti: aktivnosti će
biti usmjerene na povećanje djelotvornosti i troškovne učinkovitosti.
Za upravljanje projektima bit će odgovorna Ljiljana Čondrić
koja će u svom radu iskoristiti bogato iskustvo na vođenju
projektnoga ureda na razini tržišne jedinice Srednja Europa.
Povećanje zadovoljstva kupaca jedan je od glavnih ciljeva prema
kojemu će svoje aktivnosti određivati stručnjaci za upravljanje
projektima kupaca.
Složenost
poslova koje će obavljati stručnjaci Centra za komunikacijska
rješenja, usluge i logistiku očituje se i u djelovanju četiri
područja fokusa: upravljanje proizvodima za koji će odgovorna
biti Marija Kalačić Živković, konzalting usluge za koje
će odgovoran biti Hrvoje Benčić, područje rješenja ,
aplikacija i sistemske integracije u servisnoj mreži (SNA&SI)
kojim će rukovoditi Damir Bušić, a upravljanje
"Manage" uslugama će biti u fokusu Saše Vojvodića.
Smjernice
djelovanja
U promišljanju
postavki po kojima je krojena nova organizacija na području
cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga timski je rad
apostrofiran kao uvjet bez kojega se ne može. To je, uostalom, u
zaključnoj riječi ustvrdila i Gordana Kovačević:
"Snaga ovoga tima koja se mjeri u znanju i iskustvu je
ogromna. Nema toga što zajedno ne bismo mogli napraviti. Kao
gomila pojedinaca ili izoliranih grupa nećemo se moći uhvatiti u
koštac sa svim zadaćama koje nam predstoje. Stoga je važno da
svaki od nas prepozna svoje mjesto u timu, da promisli o zajedničkim
ciljevima te da svoje težnje uklopi u kolektivna nastojanja da
budemo što bolji, što uspješniji te da našim kupcima osiguramo
prosperitet. Uz usredotočenost na potrebe i povećanje
zadovoljstva krajnjih korisnika stvorit ćemo preduvjete za
vlastiti rast i rast naših poslovnih partnera i kupaca. Kreiranje
cjelovitih komunikacijskih rješenja složen je posao te samo oni
koji djeluju kao skladan i stručan tim taj posao mogu učinkovito
obavljati. Ja osobno ne sumnjam da ćemo u tomu uspjeti i uvjerena
sam da Centru za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku
predstoji period dokazivanja na regionalnoj i globalnoj
telekomunikacijskoj sceni."
J.
Lončar |
|