|
Program smanjenja troškova i povećanja poslovne efikasnosti
Stvar
je zapravo vrlo jednostavna. Trebamo misliti i ponašati se kao
dobri domaćini kod svoje kuće. Zato, logično, temeljna poruka
Programa za smanjenje troškova i povećanje poslovne efikasnosti
glasi: "Prema kompaniji kao da je moja i novcu kao da je
moj".
Poslovni
plan naše kompanije za 2003. koji uključuje povećanje prodaje i
smanjenje operativnih troškova za daljnjih 20% u odnosu na prošlu
godinu trebao bi kompaniju zadržati u društvu najboljih,
konstatirao je Ake Enell, predsjednik ETK, na zadnjem
Menadžment forumu, održanom krajem prosinca 2002. godine. Kako
bi se osigurali uvjeti za realizaciju takvih planova osnovane su
četiri stručne projektne grupe koje će, svaka na svome području,
osmisliti mjere poboljšanja u poslovanju Ericssona Nikole Tesle
tijekom 2003.
Podsjećamo,
jer smo o tome već informirali naše čitatelje, da će o
optimizaciji ljudskih resursa brinuti tim na čelu s Anom Jožinec.
Stručna grupa, predvođena Tiborom Jergerom, ima zadaću
pronalaziti nove poslovne prilike. Područje troškova i povećanje
troškovne učinkovitosti u središtu je pozornosti tima kojega
predvodi Dragan Fratrić, dok će se pitanjima internoga i
eksternog komuniciranja baviti stručna projektna grupa na čelu
sa Snježanom Bahtijari.
Realizaciju poslovnoga plana naše kompanije čitatelji mogu
pratiti u "Komunikacijama" gdje redovito objavljujemo
najvažnije ugovore o prodaji, a kako se odvijaju spomenuta četiri
projekta, kao sastavni dio plana za 2003., informirat ćemo u više
navrata tijekom godine.
Četiri
osnovna područja za povećanje efikasnosti
Ovaj put
razgovaramo s Draganom Fratrićem, voditeljem tima za provođenje
Programa smanjenja troškova i povećanja poslovne efikasnosti.
U protekla četiri mjeseca stručna projektna grupa, popularno
zvana Dragons Team, u sastavu Lars Jacobson, Ivan Vilić,
Branko Dronjić i Vlatka Maričić, odredila je
osnovna područja, proanalizirala postojeću situaciju te za svako
od njih predložila konkretne mjere za smanjenje troškova i povećanje
poslovne efikasnosti, kaže Dragan Fratrić. Riječ je o četiri
osnovna područja i to: troškovima vezanim uz prodaju,
administrativnim poslovima, investicijama te korištenju zgrada i
poslovnih prostora. Program, uključujući i mjere poboljšanja,
prihvaćen je od predsjednika i prezentiran Senior Management
Teamu ETK. Uvođenje paketa mjera za smanjenje operativnih troškova
je započeto o čemu se svi zaposleni informiraju putem
kompanijinih komunikacijskih kanala ("Komunikacije",
intranet, sastanci s neposrednim rukovoditeljima, prezentacije za
menadžere).
"Cilj ovih mjera", kaže Dragan Fratrić, "je zadržavanje
ili povećavanje standarda rada na koji smo navikli uz pronalaženje
načina kako bismo ono što imamo bolje i efikasnije koristili''.
Također, uz kvalitetno planiranje mogu se postići velike uštede.
U bilo kojem području od putovanja, telefoniranja, korištenja
IS/IT opreme, maketa, radnoga prostora pa čak i uredskoga
materijala ima prostora za efikasnije korištenje, a kroz to i
smanjenje troškova. Da bismo u tome uspjeli trebamo uskladiti i
provođenje sva četiri važna projekta u kompaniji. U provođenje
Programa smanjenja troškova i povećanja efikasnosti moraju biti
uključeni menadžeri svih razina kao i svi zaposleni. Uz plan
akcija te povećanu pažnju menadžmenta ljude se mora informirati
i s njima razgovarati kako bi se razvilo razumijevanje i svijest
zaposlenih da je takav pristup nužnost u poslovanju naše
kompanije. Menadžeri i osobnim primjerom, a ne samo deklarativno
moraju pokazati kako se može učinkovitije poslovati. Želimo
postići da povećanje efikasnosti, a kroz to i štednja, za
svakoga i u svim segmentima poslovanja postane stil života, da se
ponašamo "prema kompaniji kao da je moja i novcu kao da je
moj". U tom smislu razradili smo na koje sve načine
zaposleni mogu pridonjeti poslovnome cilju ETK."
Paket
mjera za smanjenje troškova i povećanje efikasnosti
Dragan
Fratrić upoznao nas je i s određenim konkretnim mjerama
smanjenja troškova koje su prihvaćene na razini kompanije.
Zgrade i radni prostor mogu se koristiti znatno efikasnije
i tako smanjiti troškove. Radni prostor koji koristimo već je
moderniziran i opremljen u skladu s Ericssonovim standardima pa tu
više nisu potrebne velike nove investicije. Treba ga koristiti
efikasnije, u skladu s korporativnim standardom, a prostor koji ne
koristimo ponuditi drugim korisnicima.
Kada je, primjerice, riječ o poslovnim putovanjima treba
ih koristiti jedino ako su doista neophodna za posao, a željeni
rezultati se ne mogu postići e-mailom, telefonski ili nekim
drugim telekomunikacijskim putem. Ali i tada, uz pravodobno
planiranje, mogu se naći jeftinije avio-agencije i avio-karte kao
i hotelski smještaj. Na kraće relacije ne treba putovati
avionom.
Komunikacijski troškovi, IS/IT i telefoniranje, mogu se
smanjiti efikasnijom upotrebom rješenja koja već imamo u
kompaniji (ECN,VPN i MD), uvođenjem jednoga broja i terminala po
osobi (GSM), češćim korištenjem SMS poruka i sl.
Komunikacijskim troškovima treba pridodati i one za IS/IT opremu.
Naravno, i tu postoji prostor za efikasnije korištenje. Dobri
rezultati u smanjenju troškova se, primjerice, mogu postići
daljnjim uvođenjem ESOE 2000 standarda u sva osobna računala,
korištenjem postojećih računala i druge informatičke opreme u
ETK dokle god je to moguće, primjenom politike jedna osoba/jedno
računalo i sl.
U korištenju maketa također su predložene neke nove
mjere. Veća efikasnost postići će se reorganizacijom i
koncentracijom. Stoga će sve makete uskoro biti u jednoj
organizacijskoj cjelini i u jednome prostoru. Na taj način
smanjit će se prostor za makete, troškovi održavanja i povećati
efikasnost korištenja alata i stručnjaka. Investicije u nove
makete bit će samo u slučaju poslovne opravdanosti i novih
tehnologija.
U administrativnim poslovima (ETK/A,B,L i R) također treba
smanjiti troškove, a mjere su predložene i u poslovanju svakoga
KAM-a. Kada je riječ o administrativnim poslovima poseban
naglasak stavljen je na elektroničko poslovanje, kvalitetno i
pravodobno planiranje te izbor preferiranih dobavljača. U ETK
pokrenuto je niz manjih projekata kojima je cilj daljnje
pretvaranje dokumenata u elektronički oblik do postizanja pune
e-administracije (kolanje i autorizacija dokumenta, primjerice, u
internoj i eksternoj distribuciji pošte, arhivi, naručivanju
poslovnih poklona, verifikaciji računa itd). TRAMP, kompanijski
program za službena putovanja, također će doživjeti reviziju
pa će u fazi odobravanja signalizirati autoriziranim menadžerima
jesu li planirani troškovi poslovnoga puta u okvirima predviđenoga.
Jedna od konkretnih akcija u ovome Programu jest i smanjenje potrošnje
papira što će dijelom uslijediti kao posljedica daljnjega
uvođenja e-administracije, a dijelom racionalnijim korištenjem
papira (racionalnijim printanjem, slanjem dokumenta e-mailom ili
na CD-u, prezentacijama uz korištenje beam-projektora itd).
Posebno područje ovoga Programa jest i efikasnije korištenje ljudskih
resursa. U tome pravcu odgovorni tim predlaže, u svim
situacijama koje to dozvoljavaju, što više korištenja
zaposlenih u produktivnom području, a za administraciju koristiti
elektronička pomagala te efikasnije planirati korištenje radnih
sati.
"Očekujemo da će opisani pristup tima i paket mjera
pridonijeti povećanju poslovne efikasnosti naše kompanije, a
time i postizanju novih poslovnih uspjeha. Sretno!", rekao je
na kraju Dragan Fratrić.
D.
Kobsa |
|