Razmišljamo o temi: Svjetski dan čišćenja stola
U
poplavi raznih godišnjica, blagdana i dana u kojima obilježavamo
kojekakve ljudske podvige i dostignuća vjerojatno su rijetki uočili
26. travnja kao važan datum. Toga se dana, naime, obilježava
pobjeda nad vlastitim "kreativnim neredom": Svjetski dan
čišćenja stola. Koncept "Ured bez papira" donekle je
umanjio značaj toga datuma, no i danas se koji puta nađe na
stolu hrpica dokumenata, starih novina i kojekakvih drugih
tiskanih materijala kojima je već davno istekao rok upotrebe. Vi
se, naravno, možete pravdati dosadašnjim iskustvom koje potvrđuje
da vam je uvijek nešto zatrebalo netom nakon što ste to bacili
te nastaviti marljivošću jednoga hrčka slagati papire po svom
stolu. Ali možete, s obzirom na to da je ipak u cijelomu svijetu
čitav jedan dan posvećen redu na vašoj radnoj površini,
zasukati rukave i zadiviti svoje suradnike. Nakon 26. travnja možete
nastaviti po starom - sve do istoga datuma iduće godine. Možete,
ali i ne morate.
"Koliko
ljudi, toliko ćudi", kaže stara poslovica koja se, između
ostaloga, može primijeniti i na naše radne navike. Što prvo
napravite kada dođete u ured? Možete li se uvijek sjetiti gdje
ste pohranili neki dokument? Koliko puta tijekom mjeseca vas
sistem administrator mora podsjetiti da očistite svoj elektronički
poštanski sandučić, ili to možda redovito radite i bez
upozorenja? Svaki posao, pa i ovakvi rutinski zadaci mogu se
obaviti na mnogo različitih načina. Za svakoga od nas postoji
samo jedan pravi - onaj naš. Stoga, premda u Ericssonovim
kompanijama razasutima po svijetu prevladavaju isti radni uvjeti,
svaki od zaposlenika u svoj radni kutak unese svoju osobnost. O
tomu su nam u povodu Svjetskoga dana čišćenja stola neki naši
zaposlenici rekli sljedeće:
Stara
"papirnata" vremena
Prva
misao koja mi se javila na spomen Svjetskoga dana pospremanja
stola bila je : Zar i toga ima? Naravno da u poplavi
"Svjetskih dana..." nije čudo što postoji i ovakav
dan. No, nakon kraćega razmišljanja postao sam čak pomalo
nostalgičan. Glavom su mi prošle misli o "starim
danima" kada je sve bilo na papiru i kada je čovjek mogao
sve dokumente, bilješke, planove, izvještaje imati na dohvat
ruke - na svom stolu. To su bili pravi dani "kreativnoga
nereda" u kojemu se samo vlasnik stola mogao snaći. U
potrazi za nekim dokumentom, nakon kraćega razmišljanja, ruka
vlasnika stola bi krenula u akciju i iz hrpe sličnih papira,
pronašla upravo ono što je tražila. Moram priznati da bi i u
tim davnim "papirnatim" danima ponekad vlasnik stola,
potaknut čudnim nadahnućem, odlučio spremiti stol (iako se ne
sjećam da se tada obilježavao Svjetski dan pospremanja stola).
Rezultat nakon pospremanja je bio uvijek isti: "spremač"
bi padao u očaj svaki put kad bi u tom svom novom redu morao naći
nešto što je u prijašnjem neredu našao bez previše muke. U
zadnje vrijeme se dosta toga promijenilo. Računala i nova
tehnologija stvorili su novu filozofiju i fizionomiju radnog
mjesta. Većina dokumenata pohranjuje se u elektroničkoj formi i
ne može se razmjestiti po stolu. Doduše, moguće ih je
razmjestiti na računalu po različitim "folderima", ali
to je već neka druga priča. Razmišljajući tako o spremanju
stolova, sjetio sam se i "kreativnog nereda" na stolu
moje djece. Svaka moja dosadašnja uputa ili molba da urede svoje
radne stolove završila bi njihovom nekooperativnošću. No, možda
imaju i pravo. Možda ipak ima nečega u tom "kreativnom
neredu".
Mladen
Hajdinjak, Business Manager, KAM VIPnet
Kako
se sjetiti pospremiti stol?
Udubljen
u posao (Samo da vidite moj stol!) nemam puno vremena kako bih se
raspisao o svom (neurednom) stolu. Ali, drago mi je da postoji i
dan u kojem se obilježava takvo što kao red ili nered kojega
stvaramo dok radimo. Eto, i ja sam se podsjetio da bih u vezi toga
trebao nešto učiniti. Moram si negdje napisati podsjetnik o tomu
da je 26. travnja Svjetski dan čišćenja stola tako da barem
jednom godišnje pospremim svoj radni stol. Ali, gdje da stavim
taj podsjetnik? Uz toliko drugih papira i stvari na mom stolu teško
je naći mjesta.
Tomislav
Fulanović, Solution Manager, Centar za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku
Zakonom
odobren radni stol krcat dokumentima
Svjetski
dan pospremanja stola kod mene bi se mogao uvesti svaki put kad se
vratim na posao nakon par dana izbivanja zbog puta. Kada uđem u
sobu prvo što ugledam je hrpa papira na mom stolu. Nažalost, u
mom poslu nije moguće i nije dovoljno imati sve dokumente
pohranjene u elektroničkom obliku, već ih je zbog zakonskih
propisa potrebno arhivirati u papirnatom obliku. Tijekom dana na
mom stolu vlada "kreativni nered", a do kraja dana
nastojim što više papira pohraniti u registratore kako bi na
odlasku moj stol bio koliko-toliko pospremljen. Tada na stolu
ostaje tek puno sitnica koje mi pri pogledu na moj radni stol
razvesele dan.
Melita
Šlat, Procurement Manager, Naručivanje i logistika
Uvedimo
dan čišćenja prostora na računalima
Možda ću
mnoge "razočarati" ako kažem da svoj stol čistim češće
od jednom na godinu, te da se na njemu rijetko nalazi veća količina
papira. Nakon obavljenoga posla veći dio materijala završava u
kanti za recikliranje papira, ali ipak i jedan dio, zlu ne
trebalo, u ladicama ili na policama... Međutim, u eri sveopće
informatizacije (ne)uredno punim desktop svojega računala i tzv.
privremenih direktorija, koji nerijetko prelaze veličine od
nekoliko giga bajtova. Nisam do sada čuo za Svjetski dan
pospremanja stola, ali ću se ubuduće potruditi iskoristiti ga za
čišćenje prostora na svom računalu … prije nego što se ono
"sruši".
Bruno
Majić, Support Engineer, Network Support Group
Kako to
biva u našoj kompaniji, uvijek ima i onih koji rade na projektima
u inozemstvu. U kakvom stanju oni ostavljaju svoja radna mjesta?
Evo jednoga "madridskoga" slučaja:
Gdje se
radi ima i nereda
Trenutačno
se nalazim na jednom transfer projektu u Madridu, no svoj stol sam
pospremila prije puta, pa ću ipak Svjetski dan čišćenja stola
"obilježiti" u pravom svjetlu. Iskreno rečeno prvi
puta čujem da se u svijetu takav dan obilježava. Iako radni stol
s uredno složenim papirima lijepo izgleda, ja svoj glas dajem
"kreativnom neredu". To je pravi znak radne atmosfere.
Renata
Javor, Software Designer iz ETK Instituta za telekomunikacije
Pripremila
J. Lončar |