ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 5 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Pronađite tip generacije kojemu pripadate
t.gif (43 bytes)

Nedavno smo na Internetu pronašli zanimljivu analizu. Možete i sami pretpostaviti, riječ je o američkom istraživanju. Znanstvenici iz SAD-a obznanili su sociološko analizu generacija rođenih u 20 stoljeću. Iako se radi o američkom uzorku ispitanika, vjerujemo, da će zaključci biti prepoznati i primjenjivi u našem podneblju. Pronađite stoga kojemu tipu generacije pripadate što, možda, nije uvijek strogo vezano uz godinu rođenja.

Prema rezultatima ispitivanja dominantna svjetska zbivanja u o pojedinim razdobljima 20. stoljeća, naročito na gospodarskome planu, odredila su način života i vrijednosne stavove pojedinih generacija. Zbog toga su i tri tipa generacija, koliko su ih znanstvenici definirali, međusobno vrlo različiti.
Generaciju rođenu u razdoblju 1925.-1945., koja je proživjela svjetsku ekonomsku krizu, Drugi svjetski rat, mnoge napore i odricanja, dakle, vrijeme zatomljenga i odgođenoga životnog veselja, znanstvenici su nazvali "Tihom generacijom" ili "Tradcionalistima". Da pojasnimo to su današnji 80 i 60-godišnjaci
Već u idućem razdoblju, ubrzo nakon Drugoga svjetskog rata (1946.-1964.) počinje u svijetu gospodarski zamah, naziru se počeci potrošačkoga društva i društva obilja. Živi se smirenije i opuštenije. Stoga ne čudi da se u miljeu lišenome borbe za egzistenciju, u kojemu je otvoren prostor za humaniji život i više slobodnoga vremena, rodila i ideja seksualne revolucije. Generacija rođena i stasala u takvom okruženju dobila je naziv "Yuppies" ili "Baby Boomers". Prisjetimo se to su današnji 60 i 40-godišnjaci.
Razdoblje 20. stoljeća, od 1965. do 1980, prema ovome istraživanju, karakterizira tmurna ekonomska realnost i epidemija AIDS-a, što sve zajedno rađa cinizam te generacije. "Yiffies" ili generacija X rođeni su i odrastali u takvome društvenom i gospodarskom okruženju, to su današnji 20 i 30-godišnjaci.

Razlike među generacijama

Kakve su dominantne razlike između te tri generacije po stavovima prema obiteljskome životu, povjerenju prema nekomu ili nečemu, radnoj etici i vrednovanju zaposlenosti, odnosu prema autoritetima, organizacijskoj strukturi i stilu rukovođenja, odanosti, gledanju na komunikaciju, glazbenim pravcima. Istraživanje je također pokazalo što te tri gneracije općenito ne vole, a što općenito cijene. Krenimo redom.

Obiteljski život
Tiha generacija živi u cjelovitoj obitelji kao jezgri života. Yuppies, najvjerojatnije, zbog općega nedostatka strpljenja i nesklonosti kompromisima, često su rastavljeni, dok Yiffies, današnji dvateset i tridesetogodišnjaci, spadaju u kategoriju djece "s ključem oko vrata".

Povjerenje prema nekomu ili nečemu
Ispitivanje stavova u ovoj kategoriji bit će vam zanimljivo i prepoznatljivo. Tiha generacija vjeruje liječnicima, Yuppies vjeruju osjećajima, a Yiffies tehnologiji.

Radna etika i vrednovanje zaposlenosti
Najstarija generacija vjeruje da posao definira čovjeka. Smatra da treba raditi puno, platiti svakome svoje, raditi s "pognutom glavom". Zaposlenost tretira kao stabilnost i sigurnost.
Oni mlađi, dakle, Yuppies kažu: "Posao je moj život". Pripadnici ove generacije su radoholičari i okrenuti izgradnji karijere. Stoga i zaposlenost doživljavaju kao put uspona i rasta.
Oni najmađi - Yiffies - imaju potpuno drugačiji stav. Njihov je moto: "Posao mi daje život". Vole nezavisnost, rad od 9 do 17 sati i neskloni su velikim kompanijama. Zaposlenost vrednuju kao most za ostvarenje drugih životnih ciljeva.

Odnos prema autoritetu
Tiha generacija poštuje društvene autoritete, Yuppies ih stavlja pod upitnik, a Yiffies ih izazivaju.

Organizacijska struktura i stil rukovođenja
Nastarija generacija poštuje formalnu hijerarhijsku organizacijsku strukturu, podržava naređenja i kontrolu kao način rukovođenja..
Srednja generacija više teži neformalnoj organizacijskoj strukturi i jednostavnome dostupu nadređenima, Podržava suradnički stil rukovođenja.
Najmlađa generacija zagovara nekonvencionalnost i stvaranje mreže odnosa u organizaciji, a sklona je poduzetničkom stilu rukovođenja.

Osjećaj odanosti
Tiha generacije ponajprije osjeća odanost prema kompaniji, Yuppies prema sebi i svojoj profesiji, a Yiffies, koji teže individualnome, prema svojoj obitelji.

Doživljavanje organizirane društvene zajednice
Najstarija generacija posvećena je i predana društvenim normama, srednja generacija je bez iluzija, rezervirana i nastoji ih slomiti, a najmlađa ima realistični odnos i ne želi etablirane norme.
Gledanje na komunikaciju
Tiha generacija bi rekla: "Nikakva vijest je dobra vijest" (No news is good news), srednja: "Bilo koja vijest je dobra vijest" (Any news is good news), a najmlađa generacija zahtijeva biti informirana, teži izravnom razgovoru i traži povratne informacije.

Glazbeni pravci
Na kraju, evo i stavova prema glazbenim pravcima. Tiha generacija zaljubljena je u swing, evergreen, dakle, glazbu starih standarda,Yuppies su zaljubljenici rock and rolla, jazza i "New age" glazbe, dok su Yiffies pobornici rapa, punka, heavy metala i alternativne glazbe.

Tri gneracije - što ne vole, a što cijene
Pripadnici Tihe generacije ne vole promjene i nedostatak poštovanja, a cijene osjećaj stabilnosti, povjerenja i odanosti kao i težak rad.
Yuppies ne vole društvenu kontrolu i zabušante, ali zato cijene uspjehe, provođenje dogovorenoga u djelo, karijeru, raznovrsnost i fleksibilnost.
Yiffies ne vole stroge korporativne politike, srednju generaciju koja blokira sustav, a pobornici su stalnoga učenja, kvalitetnoga života, angažiranosti, raznih oblika stimulacija i zabave.

Pripredila: D. Kobsa

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

11-06-2003