ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Ericsson bi morao bolje iskoristiti vaše kompetencije
t.gif (43 bytes)
Lars E. Svensson, predsjednik Ericssonovih poslovnih sustava, u posjetu našoj kompaniji

Kao domaćin susreta Tibor Jerger, KAM ostali kupci i član užega menadžmenta Ericssona Nikole Tesle, imao je čast 18. lipnja u našoj kompaniji pozdraviti Larsa E. Svenssona, predsjednika Ericssonovih poslovnih sustava, koji je u Hrvatsku stigao u pratnji Per-Arnea Wollséna, odgovornoga za upravljanje financijama unutar iste poslovne jedinice. Kroz seriju prezentacija, sastanaka i diskusija dva posjetitelja imala su nas priliku bolje upoznati. U kratkom razgovoru s gospodinom Svenssonom saznali smo nešto više o njegovim dojmovima te mogućnostima uključivanja naših stručnjaka u nove korporativne projekte na području poslovnih sustava. 


- Gospodine Svensson, koji je bio glavni razlog za Vaš dolazak u Ericsson u Hrvatskoj?
- Ericsson u Hrvatskoj uživa dobar profesionalni ugled u korporaciji. Kada je riječ o tehničkim kompetencijama vi ste među najboljima u svijetu. Vaši rezultati u izvoznim aktivnostima su također impresivni. Moja je namjera bila doći i ustanoviti možemo li unutar Ericssona vašu stručnost iskoristiti u većoj mjeri, posebice kada je riječ o izvozu.

- Možete li nam reći sada, nakon dana ispunjenoga prezentacijama rezultata poslovanja Ericssona Nikole Tesle na različitim područjima, jesu li Vaša očekivanja bila opravdana?
- Moja su očekivanja bila i više no opravdana. Prije svega, mogu reći kako su vaše kompetencije na području izvoza jedinstvene. Niti jedna druga kompanija u Ericssonovoj grupi ne može tako uspješno poslovati na toliko mnogo različitih tržišta s toliko različitih kultura te razumjeti kompleksnost toliko različitih načina poslovanja. Mislim da se u Ericssonu ti potencijali ne koriste dovoljno te da bismo vaše izvozne resurse trebali koristiti puno više no što to činimo u ovom trenutku i na području poslovnih sustava, i na drugim područjima po kojima ste već prepoznati u korporaciji. Ali, rezultati koji su mi danas prezentirani pokazuju da vi možete ponuditi puno više od tehničkih i izvoznih znanja. Vi imate solidne kompetencije i u drugim područjima poput kompanijskih komunikacija na kojemu ste realizirali veoma zanimljive i svježe zamisli u promociji poslovnih sustava. Na tom ste području, zahvaljujući raznovrsnosti vještina i znanja, napravili izvrstan posao uz visok stupanj troškovne učinkovitosti. Ono što ste učinili na području kompanijskih komunikacija praksa je poučna i za ostale lokalne Ericssonove kompanije. Nadam se da će mi se pružiti prilika da vaša iskustva iskoristim i na korporativnoj razini. Također, kada je riječ o kompetencijama u kreiranju složenih komunikacijskih rješenja, možemo govoriti o modelu koji bi mogao biti uzorom na drugim Ericssonovim tržištima. 

- Nazire li se neki konkretni projekt ili posao iza Vašega posjeta Ericssonu Nikoli Tesli?
- Ja ću svakako u svakoj prilici braniti i zastupati sve vaše odlike s kojima sam upoznat tijekom boravka u Hrvatskoj. Mogu samo ponoviti kako bi se vaše kvalitete definitivno trebale bolje iskoristiti no što su bile do sada. Konkretnije, znanja i resursi kojima raspolažete u sklopu integracije sustava je definitivno nešto što je u Ericssonu veoma važno i potrebno. Govorimo li o integraciji sustava vi ste ispred mnogih drugih lokalnih kompanija. U nekim drugim europskim zemljama tražili smo kompaniju koja bi mogla ponuditi kvalitetne kompetencije u tako kompleksnoj sferi kao što je integracija sustava, no vi ste danas pokazali zavidnu razinu efikasnosti i izvrsne rezultate upravo na tom području. Stoga mislim da smo u Hrvatskoj završili našu potragu te da ne možemo dobiti bolju podršku od one koju možemo dobiti u Hrvatskoj. 

- Kako ocjenjujete trenutačnu situaciju na području Ericssonovih poslovnih sustava?
- Nije novost da Ericsson trenutačno prolazi kroz period iskušenja. Postojeća se situacija svodi na brojke koje ukazuju na daljnje slabljenje globalnoga telekomunikacijskoga tržišta. Ista je situacija i na području poslovnih sustava. Bilježimo pad poslovanja, ove godine još snažniji nego prošle. Zabrinjavajuće je što nema naznaka da će se takav trend uskoro zaustaviti. Svi polažu velike nade u četvrto tromjesečje iduće godine, no to je još daleko. Bit će veoma teško inicirati preokret na tržištu prema rastu poslovanja, a to je ono čemu svi težimo. Važno je u ovim teškim vremenima ne izgubiti optimizam. Valja imati na umu da pad poslovanja nije samo Ericssonov problem, to je izazov s kojim se u ovom trenutku suočava cjelokupna svjetska telekom industrija. Na kraju, znamo da i naši najoštriji konkurenti imaju iste probleme kao i mi. 

- Veoma je teško prognozirati buduće trendove u tako nesigurnom okružju kakvo danas odlikuje telekomunikacije. Međutim, kao čelni čovjek u korporaciji za poslovne sustave, možete li nam podastrijeti neka Vaša osobna razmišljanja o budućnosti toga područja?
- Ako promotrimo trenutačne trendove na tržištu poslovnih sustava, tada se kao ključni čimbenik neizostavno nameće prodiranje mobilnih tehnologija u to područje. Primjerice, jedna od stvari koju planiramo učiniti unutar Ericssona je povezati sve zaposlenike diljem svijeta mobilnim telefonima uz sve usluge, funkcije i mogućnosti koje danas imamo na fiksnim telefonima. To je interni Ericssonov projekt na korporativnoj razini koji se već počeo provoditi. A i kada govorimo o globalnom tržištu, vjerujem da su mobilni poslovni sustavi definitivno već usvojeni trend. 

                                                                                        J.Lončar
 

 


Tibor Jerger, Lars E. Svensson i Per-Arne Wollsén ispred Stabla prijateljstva u kompanijskom parku koje je prilikom svojega posjeta kompaniji prije dvije godine zasadio Kurt Hellström, predsjednik i generalni direktor Ericssona.

Tehnička podrška

©Copyright    

09-08-2002