ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
SAMOPROCJENA 2002 – ETK JE IZVRSNA KOMPANIJA
t.gif (43 bytes)

Područje kvalitete


Naša kompanija provodi samoprocjenjivanje prema modelima poslovne izvrsnosti već od 1996. godine. Sukladno tome najviši menadžment ETK obavio je u lipnju 2002. godine samoprocjenu prema modelu poslovne izvrsnosti Europske zaklade za upravljanje kvalitetom - EFQM.

EFQM je neprofitna organizacija osnovana 1988. godine od strane četrnaest vodećih kompanija Europe. Misija EFQM-a je promicanje kvalitete i održive izvrsnosti u europskim kompanijama kako bi se one mogle uspješnije natjecati s konkurencijom na tržištima svijeta. U siječnju 2001. godine EFQM je već imao više od 800 članica iz gotovo svih država Europe. EFQM je vlasnik modela izvrsnosti (EFQM Excellence Model) i upravlja procesom natjecanja i dodjeljivanja Europske nagrade za kvalitetu. 
EFQM model izvrsnosti ima devet aspekata od kojih pet osposobljava kompaniju za postizanje izvrsnih rezultata, a četiri ukazuju na postignute rezultate. Za svaki od aspekata razvijen je niz pitanja na koja treba dati što točnije i objektivnije odgovore u smislu dobrote primijenjenih pristupa te potencijala i širine njihove primjene u kompaniji. Sustav bodovanja rezultata omogućuje dobro razlikovanje postignutih razina za svaki od aspekata kao i za ukupan rezultat. 

Pristup upitnika
Za provođenje samoprocjene u 2002. godini u ETK je usvojen pristup upitnika revizije iz 1999. Na taj je način osigurana usporedivost s rezultatima ranijih samoprocjena prema EFQM upitniku. U razdoblju 1999. do 2001. u našoj je kompaniji korišten Ericssonov model zrelosti poslovne izvrsnosti i zato na dijagramu postignuća od 1996. do 2002. nedostaju te godine. Upitnik omogućuje provođenje samoprocjenjivanja uz relativno maleni utrošak vremena zaposlenika uz dobivanje vrijednih informacija o postignućima i mogućim vrijednim prigodama za poboljšavanje – i to sve prema europskim kriterijima. 
Upitnik EFQM-a sastoji se od 50 jednakovrijednih pitanja raspoređenih u 9 aspekata koji su navedeni na slici na zrakama radar dijagrama. Svaki od članova tima za samoprocjenu odgovarao je na svako od pitanja birajući jedan od četiri moguća odgovora, od «nije niti počelo» pa sve do «potpuno postignuto». Sustav bodovanja je tako osmišljen da se dobiju bodovi za svaki aspekt, kao i za ukupno postignuće. Maksimalno je moguće dobiti 1000 bodova (100%). Rezultat od 500 i više bodova znači vrlo dobro do izvrsno postignuće, a više od 750 bodova postignuće svjetske razine.

Postignuti rezultati
Dijagram samoprocjena prema EFQM modelu pokazuje da je ukupno postignuće za ETK u 2002. godini 690 bodova ili 69%. To je izvrstan rezultat pa se slobodno može reći da je ETK u 2002. godini izvrsna europska kompanija! Za razdoblje 1996. – 2002. također je vidljiv izraziti trend poboljšavanja. Ukupno poboljšanje u spomenutome razdoblju iznosi 86%. 
Radar dijagram, uz ukupno postignuće za ETK u 2002., pokazuje i postignuća za svaki od devet aspekata EFQM modela. Očito je da više nema značajnijih razlika u rezultatima za pojedine aspekte, što znači da se u kompaniji poklanja podjednaka pažnja svim aspektima poslovne izvrsnosti. Pored postignutih izvrsnih rezultata, taj dijagram pokazuje da još uvijek ima dosta prostora za planiranje akcija za nova, neprestana poboljšavanja. 
Detaljnija statistička analiza razlika između rezultata pojedinih članova tima za samoprocjenu, te raspona rezultata za svaki od devet aspekata, otkrila je konkretne i vrijedne mogućnosti za poboljšavanje. Te će mogućnosti koristiti odgovarajuće službe za planiranje vlastitih poboljšavanja. 

                                                                               dr. Ivica Oslić

 

 

 

 


Tehnička podrška

©Copyright    

08-08-2002