|
Iz programa za smanjenje troškova poslovanja
U okviru programa za smanjenje troškova koji je menadžment naše kompanije prihvatio za ovu godinu, otvoren je projektni zadatak koji se odnosi na unapređenje funkcije nabave za tzv.
Non-TTC proizvode i usluge. Riječ je o proizvodima i uslugama koji nisu sastavni dio našega finalnog proizvoda na tržištu već su u osnovi namijenjeni potrebama internih korisnika radi osiguranja normalnih uvjeta rada (oprema, materijali, usluge).
Zadatak projektnoga tima u sastavu: Zdenka Čulina, Daut Damarija, Branka Đorđević, Zoran Jelaković, Boris Kranic, Ljiljana Krznar, Verica Mihajlic, Borka Rebić, Tomislav Sila i Daniela Zadravec je izrada prijedloga za unaprjeđenje sustava snabdijevanja kompanije
(Procurement, Purchasing) kojim će se ostvariti pozitivni pomaci u području učinkovitosti, smanjenja troškova i optimizacije ljudskih resursa. Ta tri elementa su i osnovica programa za smanjenje troškova u ETK.
Radom tima upravlja Nadzorni odbor (Steering Committee) čiji su članovi
Snježana Bahtijari, Karmen Bobanac, Lars Jacobson (sponzor tima),
Ivan Mijačika i Ivan Vilić.
Prema prihvaćenome terminskom planu, do kraja listopada, treba organizirati novi sustav snabdijevanja kompanije koji će zadovoljiti slijedeće glavne ciljeve:
- definirati jedinstveni proces naručivanja
Non-TTC proizvoda i usluga te standardizirati postupak internoga i eksternog naručivanja, napraviti selekciju dobavljača i ugovaranja međusobnih odnosa,
- uvesti sustav internoga naručivanja putem intraneta i odgovarajuće aplikacije (slično već postoji u Tramp-u i Giftshop-u), te osigurati preduvjete za eksterno naručivanje preko web-a (e-shopping),
- objediniti skladište potrošnoga materijala (uredski, IT/IS materijali) i reprezentacije, uz značajno smanjenje razine zaliha, što će se kroz sustav kontinuiranoga snabdijevanja kompanije prebaciti na ugovorne dobavljače,
- standardizirati postupak, kriterije i uvjete za odabir najpovoljnijih dobavljača, stvoriti uvjete za smanjenje njihova broja i uskladiti se sa standardima Ericssonovih ugovora o snabdijevanju (GPA, SPA).
Iako su rokovi za dovršenje ovih zadatka prilično kratki, u projektnome timu prevladava mišljenje da su ostvarivi. Rad na ovome projektnom zadatku u skladu s terminskim planom zahtijevat će maksimalni angažman svih članova tima s obzirom na druge poslove koje redovno obavljaju te određeno zatišje zbog sezone godišnjih odmora. Funkcioniranje sustava u cijelosti može se očekivati do kraja godine.
Što se očekuje od realizacije zadatka? Primjena novoga sustava snabdijevanja rezultirat će pozitivnim efektima za kompaniju, od kojih su najvažniji:
- smanjenje troškove nabave, povećanje kvalitete i efikasnosti rada, poboljšanje stručne podrške internim korisnicima, povećanje zadovoljstva internih korisnika,
- pojednostavljenje postupka naručivanja, smanjenje «papirnatoga» dijela posla, orijentacija internih korisnika na njihov
core business,
- bolje korištenje sustava SAP u eksternome naručivanju i postizanje svih pozitivnih efekata,
- unaprjeđenje odnosa sa ugovornim dobavljačima.
T. Sila |
|