ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
SonyEricsson "progovorio"
t.gif (43 bytes)
Mobilni telefoni


Povijest kompanije SonyEricsson je kratka: seže do 28. travnja 2001. kada je najavljeno zajedničko ulaganje kompanije Sony, koja je u "brak" unijela bogato iskustvo u potrošačkoj elektronici i tradiciju potpune predanosti krajnjem korisniku, te Ericsson koji je kontribuirao vrhunsko poznavanje temeljne tehnologije i razvijenu suradnju s mrežnim operatorima, koji, pak, predstavljaju glavni kanal za prodaju terminala. Ericssonovo strateško opredjeljenje za end-to-end rješenja potvrđeno je suradnjom sa SonyEricssonom u okviru Ericsson Mobility Worlda koji osigurava osmišljavanje i testiranje aplikacija namijenjenih suvremenim SonyEricssonovim terminalima. Kompanija je počela s radom 1. listopada 2001., ali se sve do ožujka ove godine nije u javnosti mnogo čulo o njenim aktivnostima. U zadnje vrijeme, međutim, primjećujemo da je "tiho" razdoblje okončano, a SonyEricsson zabljesnuo nas je novim, suvremenim, smjelo i zanimljivo dizajniranim terminalima i popratnom opremom – glavnim zvijezdama globalne marketinške kampanje pokrenute 5. ožujka 2002. Njeni odjeci prisutni su i u Hrvatskoj. Bio je to povod za kratak razgovor sa Zlatkom Buzinom, predstavnikom SonyEricssona u našoj zemlji.

- U zadnjih nekoliko mjeseci u hrvatskim medijima primjećujemo intenzivnu promidžbenu kampanju kompanije SonyEricsson. Znači li to da kompanija nakon razdoblja početnoga uhodavanja doživljava poslovni uzlet?
- Aktivnosti u promicanju proizvoda kompanije SonyEricsson u hrvatskim medijima koje ste uočili predstavljaju novu fazu u životu Sony Ericssonova branda. U ožujku, kada je kompanija postala spremna tržištu ponuditi svoje prve proizvode, završeno je "tiho" razdoblje i počela je otvorena kampanja u cijelome svijetu utemeljena upravo na tim proizvodima. U Hrvatskoj nam u realizaciji marketinških aktivnosti pomaže naš partner, agencija Leo Burnett, a kampanja se koordinira iz regionalnoga centra u Münchenu koji pokriva Europu, Srednji Istok i Afriku. Sljedeće godine planira se treća faza u promidžbi SonyEricssonova branda koja će trenutačnu usredotočenost na proizvode pomaknuti na brand sâm. Sada kada je SonyEricsson izašao na tržište s novim proizvodima koji su cijenom prilagođeni masovnom tržištu možemo govoriti o poslovnom uzletu kompanije. SonyEricsson lider je u novim područjima na tržištu mobilne telefonije, prvenstveno kada je riječ o multmedijalnim porukama (MMS). Za sada je SonyEricssonov T68i jedini aparat na tržištu koji u kombinaciji s kamerom MCA-20 CommuniCam osigurava prijenos slike i zvuka. Uz suradnju sa strateškim partnerima poput kompanije Hallmark, koja krajnjim korisnicima nudi veliki izbor čestitaka preko mobitela ili poput kompanije iFone, koja je vlasnik velikoga broja poznatih naslova video-igara, SonyEricsson pozicionirao se kao lider u mobilnoj zabavi. No, tu naše ambicije ne staju – u planu je strateško povezivanje s kompanijama TDK i 3com na području osobnih računala i bolje iskorištavanje Bluetooth tehnologije koja predstavlja veoma perspektivan standard. Ukratko, cilj je kompanije u roku od pet godina postati vodećom tvrtkom na tržištu mobilnih uređaja.

- Na kakvoj se strategiji i poslovnoj filozofiji temelji SonyEricssonov istup u javnosti u ovoj fazi?
- Poslovanje i marketinški pristup temelje se na novomu poslovnom modelu kojega smo nazvali Mobile Integrated Business Model čija je osnovna ideja operatorima uz fantastičan proizvod ponuditi i aplikacije koje će krajnjem korisniku, u suradnji s njima, omogućiti pristup novom atraktivnom sadržaju. Na taj način krajni korisnik dobiva i čvrst razlog za upgrade, tj. kupnju novoga mobilnog aparata. Važno je naglasiti kako SonyEricsson nema ambicija postati pružateljem sadržaja, već će ga koristiti kao "mamac" za daljnje učitavanje sličnih sadržaja s operaterovih portala. Za dostupnost sadržaja SonyEricsson je sklopio partnerstvo sa sestrinskim kompanijama poput Sony Digital Entertainment i Sony Music.

- Koje su zajedničke karakteristike novih proizvoda koje je u zadnjih nekoliko mjeseci SonyEricsson plasirao na tržište i kome su oni namijenjeni?
- Novi proizvodi SonyEricssona su kombinacija najsuvremenijih rješenja popularnih elektroničkih i mobilnih komunikacija. Oni su osmišljeni tako da pružateljima usluga osiguravaju prostor za ponudu novih vrijednosti u obliku usluga, kao i uzbudljive sadržaje kojima će se nova rješenja učiniti još popularnijima. SonyEricsson danas ima proizvodni program koji je znatno proširen i u stanju je udovoljiti potrebama puno širega raspona korisnika. 
SonyEricsson opredijelio se za tri ključna područja djelovanja: prijenos slika (immaging), zabavu (entertainment) i povezivost (connectivity). U sladu s tim opredjeljenjem dizajnirani su i naši novi proizvodi. Primjerice, model T200, koji bi tijekom kolovoza trebao stići i u Hrvatsku, uz digitalnu kameru CommuniCam MCA-10 osigurava snimanje fotografija u pokretu, njihovo pregledavanje na zaslonu telefona te slanje elektroničkom poštom. Zajedno s telefonima T300 i T600, model T200 upotpunjuje paletu triple band GSM proizvoda SonyEricssona za masovno tržište, a svi proizvodi zajedno osiguravaju vrhunsko iskustvo kod primjene. Dalje, model P800 koji će također uskoro stići na tržište, imati će i mogućnosti proširenja memorije pomoću dodatka Memory Stick Duo, kao i mogućnost reprodukcije MP3 zapisa. Uz 128 MB maksimalne memorije Memory Stick Duo omogućuje jednostavno pohranjivanje dokumenata i slika te je idealan za poslovne ljude. Ovo je, naravno, samo nekoliko kratkih naznaka o karakteristikama i namijeni SonyEricssonovih novih proizvoda. Više možete saznati na SonyEricssonovim Internet stranicama.

- Kakva se strategija u planiranju prodaje i promidžbi branda primjenjuje kada je riječ o hrvatskome tržištu?
- U planiranju strategija za Hrvatsko tržište na umu smo imali trenutačnu gospodarsku situaciju i kupovnu moć prosječnoga hrvatskog građanina. S obzirom na stanje u zemlji Hrvatska spada u tržište za koje su primjereniji cijenom pristupačniji modeli, namijenjeni masovnoj uporabi. Dozvolite da se poslužim još jednim engleskim izrazom – mi smo entry level tržište. Naravno, i u našoj zemlji ima i tzv. "tehnoloških pionira" koji su usmjereni na najsuvremenije modele, a trudit ćemo se da niti njih ne razočaramo.

                                                                                      J. Lončar
 

 



Zlatko Buzina, predstavnik SonyEricsson u Hrvatskoj, ističe kako je cilj kompanije u roku od pet godina postati vodećom tvrtkom na tržištu mobilnih uređaja.

Tehnička podrška

©Copyright    

09-08-2002