ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Tri ključne riječi: posao, usredotočenost i troškovi
t.gif (43 bytes)

Nove korporativne smjernice poslovanja


Dvodnevna Ericssonova konferencija o upravljanju poslovanjem održana je u Frankfurtu krajem svibnja i početkom lipnja 2002., a prisustvovalo joj je oko dvije stotine čelnih ljudi korporacije. Konferenciju je otvorio Kurt Hellström, predsjednik i CEO Ericssona. Zaključci konferencije daju osnovne smjernice poslovanja korporacije u idućem razdoblju, a sažete su u tri ključne riječi: posao, usredotočenost i troškovi. 

Ake Enell, predsjednik naše kompanije, prenio je menadžerima ETK na Managers Forumu osnovne naglaske sa spomenute konferencije. Kako je istaknuto 2002. je godina izazova za cijeli Ericsson. Osnovno je da s kupcima treba raditi na partnerskoj osnovi, povezanije i brže. Kupce treba upoznati s mogućnostima i funkcionalnostima Ericssonovih sustava i rješenja koji će im vratiti profitabilnost poslovanja. Nužno je stoga usredotočiti se i selektirati telekom proizvode i platforme u skladu s potrebama tržišta. U pogledu troškova ostaje i dalje na snazi izrazita potreba štednje u svakome segmentu kako bi se postigla maksimalna poslovna efikasnost na razini korporacije. 
Teška vremena kroz koja prolazimo zahtijevaju hrabrost i samopouzdanje, ali također i znanje, disciplinu te čvrsti način upravljanja, poruke su konferencije u Frankfurtu. 

Situacija na globalnome telekomunikacijskom tržištu

Kasne devedesete godine bile su za područje telekomunikacija razdoblje izrazito velikoga rasta posebno kada je riječ o mobilnoj telefoniji i optičkim vezama. Godine 2001. došlo je do nagle makroekonomske nestabilnosti. Broj korisnika se više ne povećava očekivanom dinamikom, a tržište se istodobno suočava s velikim postojećim kapacitetom mreža i porastom konkurencije. Suprotno očekivanjima najveći pad investicija zabilježen je u području optičkih veza i prijenosa, najnovijih generacija mobilne telefonije i bežičnom prijenosu podataka. Mnogi među glavnim svjetskim operatorima, France Telecom, Deutsche Telecom, Telefonica, Telecom Italia, Vodafone, Verizon, WorldCom, AT&T Corp, KDDI, NTT DoCoMo itd., počinju bilježiti velike gubitke. 
Svjetski telekom operatori našli su se u situaciji koja nameće nužnost velikih promjena i brzu konsolidaciju. Predviđa se da će mnogi od njih morati bankrotirati, da će na svakome tržištu moći opstati najviše tri do četiri operatora te da će na kraju 20 najjačih držati više od 80% svjetskoga prihoda u telekomunikacijama. Operatori više nisu orijentirani prvenstveno na rast već na profitabilnost, redefiniraju svoj core business, fokusiraju se na postojeću bazu svojih korisnika i samo na svoje najglavnije obaveze. Komunikacija glasom ostaje i dalje najvažnija aplikacija.
Cjelokupna situacija u svjetskim telekomunikacijama, naravno, bitno se odrazila i na isporučitelje sustava i rješenja. Ericsson kao i njegovi glavni svjetski konkurenti Nortel, Lucent, Cisco, Alcatel itd. u 2001. bilježe sličan pad prodaje i prihoda u odnosu na 2000. godinu. Među glavnim svjetskim isporučiteljima jedino Siemens bilježi porast prodaje od 10%. Da bi opstali u takvoj situaciji svi isporučitelji telekomunikacijske opreme također su se suočili s nužnošću promjena u načinu poslovanja i smanjenjem svih troškova među kojima je i smanjenje broja zaposlenih.

Nove smjernice poslovanja u Ericssonu

Prenoseći menadžerima ETK glavne poruke Ake Enell je posebno obrazložio nove smjernice u poslovanju korporacije. Ericsson mijenja poslovnu politika izrazito velikoga rasta s politikom normalnoga rasta. Korporativne vrijednosti – poštovanje, profesionalnost i upornost – te poslovna strategija Ericssona i dalje ostaju nepromijenjeni, ali se mora mijenjati način rada, ponajprije prema kupcima.
Na razini korporacije nužno je smanjiti troškove poslovanja za dodatnih 20 milijardi SEK i smanjiti troškove prodaje za više od 10%. To se, između ostaloga, planira postići novom, jače integriranom organizacijom, racionalizacijom broja i razina istraživačko-razvojnih centara, redukcijom troškova prodaje, administracije i proizvodnje, uvođenjem jedinstvene strukture opskrbe, smanjenjem broja zaposlenih za dodatnih 20 tisuća ljudi i sl.
Govoreći o korporativnoj politici prema istraživačko-razvojnim centrima predsjednik ETK je prenio da će se oni od sada više orijentirati na razvoj i profitabilnost proizvoda i sustava, a manje na nova istraživanja u području telekomunikacija. Uz to, na korporativnoj razini će se smanjiti njihov broj i odrediti samo dvije razine - 15 glavnih centara i 15 centara za podršku.
Unatoč trenutačnoj situaciji na svjetskom telekom tržištu i sadašnjoj potrebi uvođenja novih poslovnih smjernica u korporaciji, na Ericssonovoj konferenciji u Frankfurtu, ocijenjeno je da u svijetu ima malo industrija koje obećavaju više od telekomunikacija. Očekuje se da će se situacija stabilizirati u nerednome razdoblju jer su potencijalne potrebe svijeta objektivno velike. Naime, čak više od 80% svjetskoga stanovništva još uopće nije povezano s telekomunikacijskom mrežom i uslugama. Stoga daljnja penetracija, okrenutost novim mobilnim tehnologijama i uslugama, širenje tržišta i kupaca i dalje ostaju u fokusu Ericssona.

Na kraju svoga izlaganja predsjednik naše kompanije je također spomenuo da je na konferenciji u Frankfurtu posebno istaknuta važnost uloge rukovođenja u postizanju ovako zahtjevnih ciljeva na razini korporacije. Istakao je da su upravo Ericsson Nikola Tesla i Ericssonova kompanija u Maleziji apostrofirani kao sredine koje postižu značajne uspjehe kada je riječ o pronalaženju i osposobljavanju najboljih ljudi za preuzimanje važnih uloga u vođenju kompanija u skladu s izazovima budućnosti. 


                                                                                      D. Kobsa
 

 



Tehnička podrška

©Copyright    

07-08-2002