|
ETK Competence Management
Tijekom lipnja u našoj je kompaniji, za pedesetak djelatnika iz Ericssona Nikole Tesle te Ericssona iz Češke, Slovačke i Litve, uspješno održan trodnevni “Operator understanding” program. Tijekom intenzivnoga, teorijskog i praktičnog rada polaznici su dobili priliku još bolje razumjeti poslovne procese koji upravljaju poslovnim logikama njihovih kupaca, spoznati odnose i razlike između raznih financijskih modela koje primjenjuju isporučitelji telekomunikacijskih usluga te prikupiti osnovna ekonomska znanja i povezati ih s odgovarajućim ključnim pokazateljima poslovanja.
Usprkos vrlo napornom i zahtjevnom programu, te opsežnom materijalu koji je prethodno trebalo proučiti, kreativno osmišljena atmosfera tržišne utakmice između deset fiktivnih menadžment timova nikoga nije ostavila ravnodušnim.
Stručnjaci BTS, poduzetničke tvrtke globalnoga imidža s kojom Ericsson surađuje još od 1992. godine, polaznicima su dali priliku da u ulozi top menadžera osnuju vlastite kompanije -telekom operatore i timski ih vode tijekom četiri godine. Pogađate, tu je zapravo trebalo primjeniti stečena teorijska znanja, paziti na financije, marketing, komunikacije, razvoj poslovanja, održavanje mreže, segmentaciju tržišta, zapošljavanje, nove usluge i tome slično. Najuspješniji su u jednoj regiji bili menadžeri Telneta:
Nataša Vlahović-Klečina, Marija Fantela-Vuković,
Petr Schula, Hrvoje Naglić i Danijel Jozić, dok je u drugoj regiji pobijedio TY2 tim s najmalobrojnijim menadžmentom u sastavu:
Stjepan Horvatić, Miodrag Božinović, Kača Tolj i
Jasna Glavaš.
No, prema završnom mišljenju BTS-ovih voditelja svi su sudionici iznimno uspješno unaprijedili svoje kompetencije, neki postižući rezultate nominalno bolje od onih koje u stvarnoj tržišnoj utakmici postižu ponajbolji globalni operatori.
Svjesni razlike između stvarnosti i simulacije, očigledno zadovoljni sudionici ovoga “Operator understanding” programa, nedvojbeni su dokaz kako se i vrlo složeni programi kvalitetno i istodobno “šparno” mogu izvesti bez putovanja u inozemstvo i brojnih drugih dodatnih troškova. Glavni organizator ove obuke u Hrvatskoj bio je
Robert Lakovnik, ETK Competence Manager u Upravljanju ljudskim potencijalima, čija računica pokazuje nominalnu uštedu od oko 800.000,00 kn zahvaljujući činjenici da su putovali predavači, a ne većina polaznika.
Hvale vrijedna ideja koju – provjereno – podržavaju svi sudionici.
Možemo li ovo iskustvo primjeniti i šire?
J. Glavaš
|
|