ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Upravljanje projektima za kupce
t.gif (43 bytes)
Proglašenje predsjednika ETK vodećim Ericssonovim menadžerom na poziciji čelnoga čovjeka tržišne jedinice bio je povod da svratimo u Projektni ured (Customer Project Management) koji djeluje u okviru Centra za komunikacijska rješenja i podršku prodaji (ETK/O/P). O principa na kojima djeluje ETK/O/P/G razgovaramo s Ljiljanom Čondrić, rukovoditeljicom Projektnoga ureda u ETK.
  
Osnovna ideja na kojoj funkcionira Projektni ured jest zadovoljstvo kupca na prvome mjestu. Da bismo u tome što bolje uspjeli i bili efikasniji, organizacijski smo objedinili sve voditelje projekata za kupce (Customer Project Managere) i dva kontrolora (Poject Controller) na jednome mjestu kako bi se mogao koordinirati posao, odrediti prioriteti i vizualizirati projekti prema menadžmentu kompanije, kaže Lj. Čondrić.
  
U Projektnome uredu, koji djeluje nešto više od dvije godine, okupljeno je dvanaest voditelja projekata za kupce. To su (abecednim redom): Branimir Antolić, Antun Čikeš, Dean Dech, Nataša Došen, Davor Galić, Miljenko Klarić, Mario Lovreković, Miroslav Ljupša, Željko Pongrac, Igor Poljak, Donat Šolta i Stjepan Žužak, a «pridruženi» član je Milinko Sušić. Kontrolori projekta su Maja Šulc i Gordana Ranilović.

Projektni ured djeluje u poticajnoj atmosferi timskoga rada kompetentnih stručnjaka koje povezuju isti ciljevi, nastavlja Lj. Čondrić. Stoga je komunikacija među ljudima odlična, vlada međusobno povjerenje, a kroz zajedničku diskusiju usvajaju se uvijek najbolje i najučinkovitije ideje. Glavna prednost ovako postavljene organizacije projekata za kupce jest mogućnost da se u svakome trenutku uoče problemi, reagira i osigura uspjeh na vrijeme, a da se pri tome stalno kontroliraju troškovi.

Neuspjeh, jednostavno, nije moguć

Projektni ured, pojašnjava naša sugovornica, angažiran je na svim projektima na domaćem tržištu dakle u području fiksne i mobilne telefonije te poslovnih sustava, a za kupce na ostalim kompanijskim inozemnim tržištima vodi projekte za višeuslužne mreže. Vrlo je važno što smo usko povezani s našom KAM organizacijom. Još u fazi prije same prodaje upoznajemo zahtjeve i potrebe kupca i tome prilagođavamo vrijeme trajanja i troškove projekta. Radimo uvijek u C3 timu što znači da su u svakom zasebnom projektu od početka angažirana tri stručnjaka – Project, Solution i Marketing Manager, kaže Lj. Čondrić.

Uspjehu realizacije projekta za kupce svakako pridonosi izvrsna suradnja među svim organizacijskim jedinicama u kompaniji. «Divota je raditi na ovakav način. Uz takvu suradnju na razini ETK neuspjeh, jednostavno, nije moguć», ocjenjuje rukovoditeljica Projektnoga ureda i dodaje: »Organizacija projektnih ureda je trenutačno svjetski trend jer su zbog globalne gospodarske krize svi okrenuti efikasnosti i smanjenju troškova. Za nas u Ericssonu Nikoli Tesli to nije novost jer smo oduvijek odgajani da treba štedjeti. Projektni ured je lanjske godine ostvario 13% uštede u odnosu na planirane troškove. Ipak naša je trajna ideja vodilja da se bez obzira na potrebu štednje nikada ne smije zanemariti dobar odnos prema kupcu i dovesti u pitanje njegovo zadovoljstvo», zaključila je Ljiljana Čondrić.

Virtualni Projektni ured na razini Srednje Europe 

Od prvoga lipnja na razini Ericssonove tržišne jedinice Srednja Europa formiran je Projektni ured kao virtualna organizacija. Njime također rukovodi Ljiljana Čondrić.

Glavni ciljevi ove virtualne organizacije, slično kao Projektnoga ureda ETK, su postizanje veće efikasnosti, smanjenje troškova, podjela znanja i veća usmjerenost na zadovoljstvo kupca.

Od realizacije te zamisli do sada prošlo je tek nešto više od mjesec i pol dana pa je nužno više vremena da bi se primijetili prvi rezultati. Njih treba očekivati tek na jesen. Trenutačno se analizira situacija u projektnim uredima svih sedam Ericssonovih kompanija u Srednjoj Europi, uočavaju se dobre strane i one koje treba mijenjati, izdvaja se najbolja praksa koju će zatim svi primjenjivati. Dogovaraju se ciljevi prema kupcima, razina efikasnosti koju treba postići i insistira se na međusobnoj komunikaciji. O osnivanju virtualnoga Projektnog ureda na razini Srednje Europe i imenovanju Ljiljane Čondrić odgovornom osobom za njegovo funkcioniranje bilo je riječi i na Ericssonoj web stranici.

D. K.

 

 


S lijeva na desno sjede: Miroslav Ljupša, Ljiljana Čondrić, Milinko Sušić i Maja Šulc, a stoje Donat Šolta, Igor Poljak, Dean Dech, Željko Pongrac, Antun Čikeš i Branimir Antolić

Tehnička podrška

©Copyright    

19-04-2007