ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Korak dalje
t.gif (43 bytes)
Planiranje kompetencija i upravljanje rezultatima rada

Ericsson Nikola Tesla na dobrom je putu stvoriti jednu od najvećih i najkvalitetnijih baza podataka o stručnim kompetencijama zaposlenika koja postoji u Ericssonu. Naime, u kompaniji je između 4. i 16. lipnja ove godine održan niz predavanja o dva veoma značajna modula u sklopu sustava upravljanja ljudskim potencijalima: planiranje kompetencija i upravljanje rezultatima rada (Competence Planning/Performance Management). Ukupno petnaest prezentacija, što znači dvije svakoga radnoga dana u navedenom razdoblju, od otprilike sat i pol na tu temu održala je Iva Lukić-Ćuže, zamjenica direktorice za Upravljanje ljudskim potencijalima. Uz posjećenost od 70%, što konkretno znači da je prezentaciji prisustvovalo ukupno 667 naših zaposlenika od 957 pozvanih, naša kompanija dobro se pripremila za još jedan korak u osuvremenjivanju internih poslovnih procesa. 

Svi koji rade u telekomunikacijama svjesni su značaja kompetencija u ovom zahtjevnom području. Nije nam stran niti Ericssonov princip usmjerenosti na ostvarivanje planiranih rezultata. Razvoj kompetencija i evaluacija našega rada na temelju ostvarenih ciljeva su, prema našoj korporativnoj strategiji, dva glavna preduvjeta uspješnoga poslovanja. Upravo stoga je značajan početak korištenja modula sustava za upravljanje ljudskim potencijalima koji su razvijeni za ta područja. 

Strateški razvoj kompetencija

Planiranje kompetencija i upravljanje rezultatima rada, dakle, dva su modula sustava upravljanja ljudskim potencijalima o kojima su zaposlenici naše kompanije više mogli saznati pohodivši jedno od predavanja koje je u prvom dijelu lipnja svakodnevno održavala Iva Lukić-Ćuže, zamjenica direktorice za Upravljanje ljudskim potencijalima. Ona komentira ciljeve s kojima se krenulo u ovaj složeni projekt:
"Još 1999. godine kada je Ericsson počeo uvoditi elektronički sustav upravljanja ljudskim potencijalima naša kompanija se pridružila projektu. Module za osnovnu administraciju i zapošljavanje koristimo već duže vrijeme, također i modul za planiranje menadžera, a sada su na red došli i moduli koji se odnose na planiranje kompetencija i upravljanje rezultatima rada (Comepetence Planning/Performacne Management). Kako bismo što efikasnije počeli koristiti ova dva zadnja modula unutar sustava upravljanja ljudskim potencijalima organizirali smo seriju predavanja tijekom kojih su se naši zaposlenici mogli upoznati s načinom na koji moduli funkcioniraju i prednostima koje oni unose u naše svakodnevno poslovanje. Željeli smo potaknuti naše zaposlenike da već sada počnu unositi podatke u sustav. U tomu im može pomoći veoma jednostavan interaktivni web alat, iTutor koji funkcionira poput multimedijalne radionice i korisnicima nudi odgovore na sva pitanja o modulima za planiranje kompetencija i upravljanje rezultatima rada. U rujnu ćemo utvrditi koliko zaposlenika je svoje podatke unijelo u bazu i na koji način se moduli koriste te ćemo na razini organizacijskih jedinica definirati poticajne mjere. Cilj nam je da od nove godine moduli za planiranje kompetencija i upravljanje rezultatima rada budu u punoj funkciji, odnosno, da elektronički sustav upravljanja ljudskim potencijalima uistinu postane naš novi način rada."

Naravno, od toga novoga načina rada očekuje se i da u proces upravljanja ljudskim potencijalima unese neka unaprjeđenja. Prema ocjeni Ive Lukić-Ćuže prednosti kompanijine elektroničke baze kompetencija i elektroničkoga upravljanja rezultatima rada su višestruke:
"Naša kompanija, koja je okrenuta suvremenim načinima komuniciranja nužno usvaja elektroničko poslovanje kao djelotvoran, jednostavan i transparentan način rada. Prednosti takvoga pristupa, odnosno uvođenje svih modula elektroničkoga sustava upravljanja ljudskim potencijalima su brojne: smanjenje administracije i samim tim administrativnih troškova, bolji uvid u kompetencije naših zaposlenika i naših stručnih timova, lakše prepoznavanje nedostataka u strukturi naših kompetencija te njihovo učinkovitije nadograđivanje, olakšano strukturiranje timova s odgovarajućim kompetencijama za realizaciju projekata, više informacija o vještinama i znanjima naših zaposlenika koje omogućuju preciznije mjerenje snage kompanijihih ljudskih potencijala. Na dobrom smo putu da stvorimo kvalitetnu bazu podataka o onomu što umijemo i možemo raditi, a s obzirom na to da naša kompanija zapošljava nešto više od tisuću ljudi od kojih velika većina, 80% njih, ima visoku stručnu spremu bit će to jedna od najsnažnijih baza o kompetencijama registriranih u korporaciji Ericsson. Kada je, pak, o modulu za upravljanje rezultatima rada riječ i on će u značajnoj mjeri unaprijediti i olakšati proces kreiranja individualnih godišnjih planova zadataka, njihovo dosljedno provođenje te tako podići razinu njihove realizacije."

Danas kada na tržištu vladaju sve oštrija pravila igre i kada uspjeh u poslovanju ovisi o zadržavanju tržišnoga udjela, djelotvorno upravljanje kompetencijama i njihov strateški razvoj imaju velik značaj. Stoga je aktivno sudjelovanje svakoga zaposlenika Eicssona Nikole Tesle u ovom projektu preduvjet za prepoznatljivost naše kompanije u Ericssonovoj grupi kao prilagodljive radne sredine koja je spremna učiti i usavršavati se. Krenite i vi korak dalje.

J. Lončar

 

 

 


Uz podršku Ive Lukić-Ćuže, zamjenice direktorice za Upravljanje ljudskim potencijalima, zaposlenici Ericssona Nikole Tesle dobro su se pripremili za još jedan korak u osuvremenjivanju internih poslovnih procesa. 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

04-08-2003