ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Partnerstvom do značajnih rezultata
t.gif (43 bytes)
Zrnca uspjeha

Ugled Ericssona Nikole Tesle u korporaciji Ericsson višestruko je potvrđen. Jedan od dokaza da je stručnost i profesionalni pristup naše kompanije prepoznat u Ericssonu jest i Partnership Program u sklopu kojega je ostvarena suradnja tima stručnjaka Ericssona Nikole Tesle za cjelovita komunikacijska rješenja i korporativne istraživačko-razvojne organizacije za razvoj jezgrenih mreža (Core Unit Development - CCND). Ta suradnja traje već pet godina, a sudeći prema rezultatima dogovora koji je postignut tijekom nedavnoga posjeta predstavnika korporativne CCND jedinice Ericssonu Nikoli Tesli, ona će se nastaviti i dalje. 

Sredinom lipnja s predstavnicima Ericssonove istraživačko-razvojne organizacije za razvoj jezgrenih mreža (CCND) Connyijem Anderssonom i Erikom Sandom koji su posjetili Ericsson Nikolu Teslu, uglavljen je nastavak suradnje te korporativne jedinice i stručnjaka naše kompanije iz jedinice za Upravljanje proizvodima u višeuslužnim mrežama (Multiservice Networks Product Management). 
O značaju te partnerske suradnje Marija Kalačić Živković, rukovoditeljica jedinice Ericssona Nikole Tesle u čijem okrilju se suradnja realizira, kaže:
"U eri optimizacija i redukcija, koje trenutačno nitko na telekomunikacijskom tržištu nije pošteđen, zadržati dosadašnje poslove pravi je podvig. Samo oni koji su u stanju ponuditi kvalitetnu profesionalnu uslugu po povoljnoj cijeni i poštivati dogovorene rokove imaju šansu opstati. Konkurencija je velika, a mjesta ima samo za najbolje. Stručnjaci Ericssona Nikole Tesle, pa tako i jedinice kojom rukovodim, cijenjeni su u korporaciji po stručnosti i odanosti poslu kojim se bave. Svjesni smo da je to jedina garancija opstanka pa se trudimo opravdati povjerenje korporacije koje nam je danim odgovornostima ukazano."

Posao onomu tko ga obavlja bez greške

U Partnership Program s CCND organizacijom uključeno je desetak stručnjaka naše kompanije. O kakvoj suradnji je konkretno riječ saznajemo od nekih od njih. Ognjen Ilić, primjerice, kaže:
"U sklopu Patrnership Programa bavim se razvojem i održavanjem softverskog alata MST konfigurator (Market and Sales Tool Configurator). To je alat namijenjen za dimenzioniranje i konfiguraciju Ericssonovih proizvoda. On podržava glavne proizvode na području višeuslužnih mreža: Engine Integral 2.0, AXE Enabler 1.0, Engine Access Ramp 1.3 i Ethernet DSL Access (EDA). Koristi se na više od 80 Ericssonovih tržišta, na kojima značajno ubrzava izradu ponuda i jednoga dijela projektne dokumentacije.
Na ovom poslu radim od veljače 2000. godine. Prvih godinu i pol proveo sam u Stockholmu radeći zajedno sa stručnjacima iz tadašnjega Ericssonovog CPM odjela (Configuration Product Management). Sredinom 2001. posao sam prenio u Zagreb, odakle ga obavljam i danas. Zajedno sa mnom, na projektu su radili moji kolege: Damir Bušić, Stjepan Cerovečki, Ranka Grubešić i Ivan Gagro. Radili smo kao pravi tim, uz česte diskusije o konkretnim problemima. Svatko je sudjelovao sa svojim prijedlozima, što je kasnije donijelo brojna poboljšanja u MST konfigurator. 
Trenutačno radim na održavanju programa za konfiguraciju AXE centrala u aplikacijama: AXE Enabler 1.0, AXE Local 7.2 i AXE Translocal 4.2. Programi obuhvaćaju nove objekte i proširenja postojećih, a u aplikaciji AXE Local 7.2 izvedena je i adaptacija za kinesko tržište.
Posao doživljavam kao izazov, programi za dimenzioniranje i konfiguraciju AXE centrala su složeni i zahtjevni. Izrada jednog takvog programa često traži nekoliko mjeseci intenzivnoga rada. Prije rada na razvoju MST konfiguratora bio sam njegov korisnik, tako da dobro znam koliko je važna točnost svakog proračuna. Kako se programi često koriste, upiti, prijedlozi i primjedbe dolaze s različitih strana svijeta. Nastojim ih riješiti što prije, dodatno motiviran spoznajom da mogu pomoći drugima da svoj posao obave precizno i brzo."

U timu koji radi u sklopu Partnership Programa među onima koji su najviše svojih radnih sati posvetili upravo tom poslu su i Ana Plavac i Marijan Slovenc, koji u zajedničko ime objašnjava:
"Već otprilike tri godine Ana i ja sudjelujemo u Partnership Programu, konkretno na poslu održavanja baze podataka za PPT-SE, pomagalo kojim se služe sve Ericcsonove kompanije za izradu izvedbene dokumentacije (C-modula) za mobilnu i fiksnu telefoniju, IP telefoniju itd., uključujući i uređaje za napajanje i transmisiju. PPT-SE osim dokumenata C-modula sadrži i dio softvera kojega nazivamo Allocation commands bez kojih niti jedna telefonska centrala ne može raditi jer bez njega, da se slikovito izrazim, 'ne bi znala gdje joj je glava, a gdje udovi'. Osim što definiramo osnovne podatke za PPT-SE koji obuhvaćaju pojedinosti o broju, nazivu i reviziji proizvoda, njegovim fizičkim dimenzijama i slično, za neke proizvode kreiramo i tzv. Copy Library, odnosno, cjelovitu bazu podataka o proizvodima koji korisnicima olakšavaju rad. Radimo s pločicama, magazinima, opremljenim kabinetima, a često se bavimo i kabelskim povezivanjem unutar tih sustava. Posao je interesantan jer iziskuje komunikaciju s mnogo ljudi koji šalju različite zahtjeve. Trudimo se svima u najkraćem roku udovoljiti. Budući da se susrećemo sa svim vrstama i generacijama proizvoda koje je Ericsson ikada proizveo te s proizvodima drugih kompanija koje Ericsson koristi, naš posao je i iznimno zahtjevan. Uz to ide i velika odgovornost jer neke podatke koje mi unosimo u bazu koristi u svom radu mnogo ljudi za mnogo raznih telekomunikacijskih objekata u cijelom svijetu, pa su eventualne greške kobne. No, u tomu i u jest naša vrlina na kojoj se temelji nastavak suradnje s korporacijom – mi gotovo nikada ne griješimo."

 J. Lončar

 

 

 


Marija Kalačić Živković, Ana Plavac, Marijan Slovenc i Ognjen Ilić



       

 

Tehnička podrška

©Copyright    

04-08-2003