ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Promjena – jedino na što možemo sa sigurnošću računati
t.gif (43 bytes)
Razmišljamo o temi: Zašto je važno prilagođavati se?

Djelovati unutar prilagodljive organizacije znači svakodnevno se boriti s vlastitom inercijom, znači prihvaćati novi način rada kao poboljšanje, nove radne uvjete kao izazov, a ne kao problem, nove poslove kao priliku za dokazivanje, a ne kao još jednu nametnutu obavezu. Smoći snage za to znači shvaćati da opstati možemo samo ako idemo ukorak s promjenama, a da napredovati možemo samo ako idemo korak ispred promjena. Strategija Ericssona Nikole Tesle usmjerena je na postizanje upravo takve, prilagodljive organizacije koja pulsira zajedno s novim tržišnim uvjetima. Što to znači za zaposlenike naše kompanije? 

Stalne inovacije nužne

Mijenja li se baš sve? Mijenja li se brzo? Pogledajmo trendove u svjetskom gospodarstvu devedesetih, koji su veličinom brojki postajali "vječne i nepromjenjive" istine poslovnoga svijeta: porast industrijskog sektora visokih tehnologija nezapamćen u povijesti svjetskog gospodarstva – npr. američko gospodarstvo utrostručilo je potrošnju u IT sektoru u samo jednoj dekadi do nevjerojatnoga iznosa od 59% ukupne potrošnje; "mergeromanija" - vrijednost kompanijskih spajanja porasla je s oko 5 milijardi dolara godišnje, početkom dekade, na više od 3 tisuće milijardi dolara krajem dekade; procvat tržišta kapitala - omjer cijene i zarade po dionici na njujorškoj burzi tijekom dekade skočio je s 65-godišnjeg povijesnog prosjeka od 15, na više od 30.
Jeste li se tada usudili posumnjati? Vjerojatno niste. I niste bili jedini. Danas ni jedan od ovih trendova više nije aktualan ili je dosegnuo svoja prirodna ograničenja. Na žalost, i mnoge kompanije koje su nekritički temeljile svoju strategiju na ovako impresivnim pokazateljima više nisu aktualne ili su u ozbiljnim poteškoćama. 
Svjesni smo da se promjene u poslovnom svijetu događaju svakodnevno. Pravovremeno ih prepoznati i odgovoriti na njih temeljno je pitanje konkurentnosti pa i opstanka svake organizacije. To nije pitanje što smo i gdje smo sada, već kuda idemo i što bismo mogli postati. Odgovori se kriju u stalnim inovacijama cjelokupnoga modela poslovanja, tj. okvira koji definira načine na koje stvaramo vrijednost našim kupcima, dioničarima, zaposlenicima, dobavljačima i zajednici. Permanentno usavršavanje modela poslovanja, proširivanje "tradicionalnih" granica industrije, preispitivanje "uhodanih načina", pokušaji "raditi to drugačije" – u protivnom, ne živimo li u posuđenom vremenu? 
             Milan Živković, rukovoditelj jedinice za Razvoj poslovanja

Težnja boljemu nam je prirođena

U prirodi je svakoga čovjeka da uvijek želi nešto više, bolje, stalno istražuje granice do kojih može ići, želi učiniti nešto korisno, a naročito ono što je najvažnije - svaki dan naučiti nešto novo. Ukoliko svega toga nema, vezano uz posao koji obavlja, postupno nastupa zamor, nezainteresiranost i na kraju želja za promjenom posla. Zbog svega toga rad u okruženju u kojemu su promjene, novi zadaci i zahtjevi za prilagođavanje svakodnevna pojava, u svakom slučaju predstavlja izazov. 
Svaki novi obavljeni zadatak, promjena kojoj se uspješno prilagodimo ujedno predstavlja i potvrdu vlastitih kvaliteta i zadovoljstvo. Divno je reći: «Uspio sam, sada znam da to mogu». 
Prilagođavajući se svakodnevnim promjenama, neminovno se događaju i promjene u nama samima. Ponekad tih promjena nismo ni svjesni, jer se odvijaju postupno i možemo ih primijetiti samo kad pogledamo unatrag i napravimo usporedbu – kakav sam bio prije i kakav sam sada.
Radeći u organizaciji kao što je naša, gdje je često zastupljen timski rad, interesantno je promatrati kako svatko od nas kroz izvršenje postavljenih mu zadataka, svojim zalaganjem, daje doprinos ostvarenju zajednički postavljenog cilja. 
Ponekad se susrećemo i sa situacijama koje zahtijevaju pojačan napor i u kojima na početku sami sebe pitamo hoćemo li uspjeti na vrijeme završiti postavljeni zadatak, ali iz iskustva znam da na kraju uvijek uspijemo. 
Za mene u svakom slučaju rad u dinamičnom okruženju predstavlja i zadovoljstvo i poticaj.
                               Vesna Franjić, HR Consultant

Diktat tržišta

Smatram da je potreba za kontinuiranim poboljšanjima u organizaciji kompanije svima jasna i potpuno opravdana ako uzmemo u obzir cjelokupnu situaciju na tržištu. Međutim, isto tako mislim da učestale promjene i najave novih reorganizacija u kompaniji unose stanoviti nemir među djelatnike i da sigurno u jednoj mjeri negativno utječu na radnu atmosferu. Međutim, to su okolnosti na koje se iz dana u dan privikavamo i koje moramo prihvatiti ukoliko želimo raditi u ovoj branši. Shvatimo ih kao izazov i dokažimo sami sebi da možemo ići ukorak s vremenom!
                               Alen Bulić, TSS System Manager

Lakše je uz podršku suradnika

Područje mobilnih komunikacija, koje je okosnica rada u KAM-u VIPnet je izrazito turbulentno područje. Iz svih informacija koje nas bombardiraju iz medija proizlazi jedna konstanta koja se nekada više, nekada manje nameće, bez obzira radi li se o usluzi ili proizvodu, a to je - novo, novost, bolje, brže, prvi i sl. To često ima samo jednu posljedicu: prilagoditi se gotovo trenutačno novim prilikama u mikro i makro tržišnom okruženju, gotovo dnevno procjenjivati koje korake treba poduzeti kako bi stekli barem malu prednost u komercijalno-tehničkim rješenjima i tako našli željeno mjesto pod tržišnim suncem. Na našu sreću timovi ljudi koji prate KAM izvanredno su sposobni i vrlo spretni u pravovremenom prikupljanju i adekvatnom prezentiranju vitalnih informacija, što rezultira u pravovremenoj zajedničkoj akciji na burnom telekomunikacijskom tržišnom području.
                           Krešimir Golub, Marketing and Sales Manager 

Kreativno stvaranje novoga načina rada

Postoje faktori u životu, pa tako i u organizaciji u kojoj radimo, na koje možemo utjecati, a i oni na koje ne možemo. Budući da sam po naravi dinamična i fleksibilna osoba, nikakve promjene unutar organizacije ne stvaraju mi probleme, jer smatram da ću uvijek biti sposobna pronaći rješenje svog problema bez obzira na oblik organizacije u određenom trenutku. Djelovati unutar prilagodljive organizacije znači također i mogućnost prilagođavanja te organizacije potrebama poslovanja, mogućnost fleksibilnog i brzog organiziranja timova koji će dati zadatak obaviti u najkraćem roku s najvišom razinom kvalitete.
Dinamična radna okolina je naša svakodnevica i potrebno je pratiti kretanja tržišta, nastojati oblikovati i usmjeriti ta kretanja u skladu s našim vizijama, a ujedno raditi na nesputanosti, na maksimalno fleksibilnoj i dinamičnoj okolini unutar naše kompanije.
Mi smo tu da svojim idejama, kreativnošću, svojom fleksibilnošću i svojom aktivnošću sudjelujemo u stvaranju načina rada organizacije.
U svakoj organizaciji čovjek je najvažniji; čovjek je osnovni faktor i ukoliko se njeguju dobri međuljudski odnosi, možemo biti sigurni da će i organizacija savršeno funkcionirati.
                                       Tatjana Akik, Sales Manager for ISP,
                                        CATV & New Telecom Operators

Imperativ opstanka

Zbog svoje obrazovne strukture, stručnoga znanja i iskustva mi u Ericssonu Nikoli Tesli smo izuzetno fleksibilni i prihvaćamo sve promjene relativno bezbolno. Zbog toga su sve dinamičke promjene "glatke", bez nekih značajnih problema koji bi utjecali na kompanijine poslovne procese. Naravno, da bi bilo lakše "voziti" po dobro utrtim putovima, ali u uvjetima današnje konkurencije u tehnološkom sektoru prilagodljiva organizacija je imperativ opstanka. Mi u ETK smo toga svjesni i zato smo spremni na dodatne napore stalne adaptacije.
                         Zdravko Kasalo, Solution Manager u jedinici
                                       Transport Network Solutions 

J. Lončar

 

 

 

 

 


Milan Živković

 

 

 

 

 

 

Vesna Franjić

 

 

 

 

 


Alen Bulić


Krešimir Golub

 


Tatjana Akik 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

06-08-2003