Sredinom srpnja izašao je prvi ovogodišnji broj ETK Revije, stručnoga časopisa naše kompanije. Ovaj broj tematski je posvećen Ericssonovom konceptu inteligentnih mreža.
U najnovijem broju autori su objavili tri članka I. Malić: Radno okružje uslužne mreže;
D. Šulc, T. Fulanović: Telekomunikacijska mreža s inteligentnim čvorovima i
S. Lučić: Telekomunikacijska uslužna platforma.
Svijet komunikacijskih usluga se u zadnjih nekoliko godina uvelike izmijenio zahvaljujući iznimno brzom tehnološkom napretku koji uključuje razvoj Interneta te drugih podatkovnih i mobilnih usluga. Kako postojeće arhitekture mreža ne mogu zadovoljiti rastuće zahtjeve novih funkcija putem koncepta inteligentne mreže, između ostaloga, nudi se i pristup organizaciji mreže u cjelini te kreiranje i implementiranje novih usluga u mreži.
Pristupi realizaciji inteligentne mreže mogu biti različiti, od uspostavljanja inteligentnoga čvora s centraliziranim skupom funkcija, do kompletno distribuirane mreže s komutacijskoga i upravljačkoga gledišta ili s gledišta pohranjivanja podataka. Veliki korak naprijed na tome području predstavlja telekomunikacijska uslužna platforma - jedinstvena aplikacijska platforma današnjice i treće generacije mreža koja nudi visoku dostupnost, pouzdanost i mogućnost linearnoga proširivanja kapaciteta platforme. Njen modularni dizajn obuhvaća integraciju najboljih programskih i sklopovskih elemenata. Telekomunikacijska uslužna platforma može funkcionirati kao zajednička platforma za cijeli niz aplikacija.
Već je danas jasno da će uspješnost UMTS operatora ovisiti o tome kakve usluge će nuditi i kojim tempom će ih uvoditi u svoju mrežu. Kako bi se što bolje pripremili za budućnost i veliki broj usluga u mrežama treće generacije, veoma je važno da se uslužna mreža već danas gradi uz osiguranje preduvjeta za uvođenje novih usluga u budućnosti. Ericssonovi koncepti uslužne mreže i radnoga okružja uslužne mreže rješavaju problem postojanja velikoga broja vertikalno strukturiranih sustava u uslužnim mrežama telekom operatora kojoj nedostaju zajednički mehanizmi za važne funkcije poput aktiviranja novih usluga ili korisnika, upravljanja sustavom i naplate usluga.