ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 6/7 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Utjecaj Interneta na obavljanje pravnih poslova
t.gif (43 bytes)

Područje Internet prava

I dok je sve manji broj pravnika koji mogu raditi bez računala i Interneta, pogledajmo kakve izazove i opasnosti nosi korištenje Interneta u obavljanju pravnih poslova:
- problem sigurnosti, odnosno, zaštite povjerljivih podataka;
- pitanje povjerenja, odnosno, koliko se možemo osloniti na kojekakve podatke koje nalazimo na Internetu jer ipak osloniti se može samo na pouzdane izvore;
- problem pretrpanosti informacijama; koliki se samo dokumenti šalju prevelikome krugu ljudi koji daju ili ne daju komentare, nude druge dokumente, što usporava zaključenje poslova/transakcija među ugovornim stranama;
- ured bez papira još uvijek ne funkcionira jer se još uvijek traži tradicionalni potpis na dokument; dodajmo tome i "risk management"; te činjenicu da je velike dokumente lakše čitati u tvrdoj kopiji itd.;
- ponekad preopterećenost tehnologijom - ne smijemo zaboraviti da nam je tehnologija samo alat za olakšavanje i ubrzavanje rada pa je moramo koristiti koliko nam treba, a ne toliko da nas preopterećuje;
- mrežni kapaciteti nisu bezgranični; previše primanja i slanja mailova s raznim vrstama priloga, može zakrčiti mrežu i zato smanjiti efikasnost rada;
- sve manje potrebe za osobnim susretima jer se gotovo cjelokupno poslovanje potencijalno može obaviti putem Interneta;
- pretrpanost antivirusnim zaštitama koje nam mogu pretjerano ograničiti pristup nekim mrežama;
- problem kompatibilnosti s drugim sustavima;
- pitanje organizacijske strukture; tko ima pristup kojim dokumentima i sustavima;
- velike uštede - nekad se uvođenje Internet tehnologije činilo velikim izdatkom, no rezultat su ipak velike uštede.


Što možemo očekivati u skoroj budućnosti:

- manje uredskoga prostora, jer virtualni ured omogućava spajanje s bilo kojega mjesta;

- sve više kompjutoriziranoga i standardiziranog dnevnoga posla;
- inteligentne sustave koji će pravnike i njihove klijente voditi kroz rješavanje konkretnih zadataka;

- plaćanje naknada po projektu, a ne satnici;

- timski rad pravnika s njihovim klijentima i raznim ekspertima za određena područja;
- online sudovanje i online podnošenje raznih molbi i zahtjeva;

- sve manje papirnatih baza podataka;

- sve više online standarda što će omogućiti sve veću integraciju među korisnicima;

- sve više posla s online kriminalnim aktivnostima (krađama, prijevarama, klevetama, zloupotrebama itd. izvršenih preko Interneta);

- više pravne regulative u korištenju, odnosno, radu putem Interneta;

- pružanje pravnih usluga non-stop, 24 sata na dan i 7 dana u tjednu;

- sve manje susreta s ljudima, a više gledanja lica na ekranu.

Nelka Fikeys Krmić

 

 

 

 


Tehnička podrška

©Copyright    

06-08-2003