ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Ericsson prilagođava svoju organizaciju principima
poslovne izvrsnosti
t.gif (43 bytes)

Prenosimo iz Ericssonovoga korporativnoga lista Contact

Ukratko, najznačajnije organizacijske promjene u Ericssonu koje će stupiti na snagu početkom iduće godine obuhvaćaju sljedeće: tržišne jedinice bit će izravno odgovorne korporativnom izvršnom menadžmentu, a razina tržišnih područja (Europa, Srednji Istok i Afrika, zatim Pacifik i Azija te Sjeverna i Južna Amerika) bit će ukinuta, oformit će se nova poslovna jedinica za Pristupne sustave (Access) čime će se razdvojiti odgovornosti za radio proizvode od odgovornosti jedinice Sustavi. Dio Ericssonove nove organizacije činit će i zajednička funkcija za prodaju i marketing. I uz novu organizaciju, međutim, Ericsson će ostati prisutan na svim svojim dosadašnjim tržištima.

U svojim odgovorima na novinarska pitanja u korporativnom listu Contact Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor Ericssona prvo obrazlaže zašto vjeruje kako ukidanje razine tržišnoga područja neće imati utjecaja na Ericssonovo globalno prisustvo:
"Vjerujem da ćemo upravo uz izravniji kontakt s našim tržišnim jedinicama mi koji sjedimo u korporativnom menadžmentu moći bolje sagledati situaciju na tržištima. Tako ćemo ostvariti tješnju međusobnu suradnju."

Nadalje, Carl-Henric Svanberg objašnjava ulogu novouvedene funkcije za marketing i prodaju te razloge za samostalno djelovanje jedinice za Pristupne sustave (Access):
"Nova korporativna funkcija za marketing i prodaju bit će uspostavljena kako bi se Ericssonu osigurao profitabilni rast i daljnje unaprjeđenje profesionalne prodajne kulture. Odvajanje područja radio proizvoda u samostalnu jedinicu Pristupni sustavi, dakle odcjepljenje toga područja od jedinice Sustavi odraz je razlika u potrebama naših kupaca te u procesima nužnim u implementaciji različitih dijelova infrastrukture."
Jedinica za Pristupne sustave (Access) imat će odgovornost za proizvode u području radio stanica koje odlikuje visoki stupanj standardiziranosti i masovnija produkcija. Odgovornost za proizvode koji se dizajniraju u skladu sa specifičnim zahtjevima kupaca te ponuda koja obuhvaća sve dijelove mreže ostat će u djelokrugu odgovornosti jedinice Sustavi. Ta jedinica uključivat će i jezgrene mreže, proizvode iz fiksne telefonije, servisni dio mreže te širokopojasni pristup.

Takva nova organizacija pretpostavlja i neke kadrovske promjene u samom korporativnom vrhu. Kurt Jofs, stručnjak koji se u novoj organizaciji pridružuje Ericssonovom korporativnom menadžment timu predvodit će jedinicu za Pristupne sustave. Prije dolaska u Ericsson radio je kao industrijski savjetnik te je u svojoj karijeri obnašao niz poslovodnih dužnosti. Bert Nordberg, koji u ovom trenutku stoji na čelu jedinice Sustavi imenovan je na novu poziciju s koje će upravljati korporativnim marketinško prodajnim aktivnostima. Björn Olsson, trenutačno na čelu korporativne IS/IT jedinice preuzet će u novoj organizaciji vodstvo Sustavima. Per Tjernberg, danas odgovoran za Opskrbu (Sourcing), rukovodit će objedinjenim funkcijama IS/IT i Opskrba (IS/IT & Sourcing).

Carl -Henric Svanberg objašnjava i pojedinosti vezane uz činjenicu da u novoj organizaciji na korporativnoj razini više neće samostalno djelovati jedinice za Nabavu (Supply) i Opskrbu:
"Nabava ima veoma važnu ulogu u postizanju operativne izvrsnosti pa mora biti inkorporirana u nabavne kanale unutar svake jedine kako bi se postigla njena najbolja učinkovitost. S druge strane, povezivanje Opskrbe i IS/IT funkcije u jednu organizacijsku cjelinu logično je kada se ima u vidu da smo svoje IS/IT aktivnosti izdvojili. "

U planiranju nove organizacije korporativni menadžment nije zahvatio u istraživačko-razvojnu organizaciju, međutim, Ericssonov predsjednik i generalni direktor vjeruje kako će i ovo područje osjetiti poboljšanja i prednosti koje će doći s jednostavnijim poslovnim procesima te izravnijom međusobnom suradnjom svih jedinica u korporaciji.

Novi potez za bolji Ericsson

U nastavku prenosimo komentare Carla-Henrica Svanberga o ciljevima nove Ericssonove strategije i razlozima njenoga uvođenja:
"Kako bismo mogli našim kupcima isporučiti upravo ono što žele moramo i dalje pojednostavniti našu organizaciju te interne poslovne procese učiniti sasvim transparentnima. U ovom trenutku nismo dosegli onaj stupanj poslovne izvrsnosti kojega naši kupci očekuju. Broj zaposlenika u našoj korporaciji se smanjio pa moramo naći jednostavniji način za obavljanje svih dosadašnjih poslova i tako osigurati jedinicama unutar naše organizacije učinkovito obavljanje njihovih zadaća," objašnjava Carl- Henric Svanberg razloge uvođenja nove organizacije te priznaje da je svjestan kako mnogi zaposlenici Ericssona vjerojatno priželjkuju određeni predah u neprekidnom slijedu reorganizacija koje su u zadnjih nekoliko godina zahvatile Ericsson. U vezi toga on kaže:
"Mislim da će mnogi naši zaposlenici osjetiti olakšanje kada naša nova, jednostavnija organizacija zaživi i kada osjete prednosti transparentnosti odgovornosti koje će donijeti novi način rada. Jedan od razloga zašto novu organizaciju najavljujemo tako rano je želja da prema svima koji će biti zahvaćeni promjenama pokažemo dužno poštovanje i damo im priliku za prilagodbu i suradnju."

Nova organizacija stupa na snagu 1. siječnja 2004.
Na kraju intervjua Carl-Henric Svanberg najavljuje sastanak na korporativnom vrhu tijekom kojega će biti iznijete nove korporativne smjernice i koji je planiran za kraj rujna. O tijeku i zaključcima sastanka čitajte više u idućem broju našega kompanijskoga lista.

J. Lončar
  

 

 

[Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor Ericssona]

Tehnička podrška

©Copyright    

07-10-2003