|
Podrobnije o novom načinu rada istraživačko-razvojne jedinice
ETK
U
novu organizaciju Institut za telekomunikacije ušao je s
otprilike tri stotine i trideset stručnjaka. Broj zaposlenika u
našoj istraživačko-razvojnoj jedinici smanjio se, naime,
prelaskom četrdesetak zaposlenika u jedinicu za e-sustave. Gotovo
dvije stotine i pedeset onih koji danas rade u Institutu raspoređeno
je u sedam odjela jedinice za Istraživačko-razvojne operacije
(R&D Operations). Ti odjeli će međusobno usko surađivati uz
povećanu fleksibilnost. Kao promotor novoga načina djelovanja i
razmišljanja u Institutu će djelovati i jedinica Novi programi.
Pojedinosti o tom iznosi rukovoditelj jedinica za Istraživačko-razvojne
operacije i za Nove programe, Siniša Krajnović.
Značajan
korak u novom organizacijskom ustroju ETK Instituta predstavlja
uspostavljanje jedinice za Istraživačko-razvojne operacije te
suradnja pojedinih odjela unutar nje. Upravo stoga djelovanje te
jedinice našlo se u žarištu naše pozornosti. Detalje saznajemo
od Siniše Krajnovića koji uz odgovornost za tu jedinicu predvodi
i jedinicu za Nove programe:
"Ukratko, fleksibilnost je bitna odrednica našega novoga načina
rada što znači da se krute granice između pojedinih odjela brišu
te da su za određene poslove u sklopu projekta odgovorni oni koji
su to zbog svojih kompetencija i iskustva zavrijedili. Takvim
pristupom, ujedno, otvaramo prostor za povećanje motivacije naših
stručnjaka i njihove posvećenosti poslu. Vjerujemo da će uz naš
nov način rada porasti naša ukupna učinkovitost te da će se
projekti realizirati još brže i kvalitetnije no što je to bilo
do sada. Zadovoljstvo poslom potaknut će i veće mogućnosti za
rotaciju na pojedinim poslovima, pa su prednosti novoga načina
rada višestruke.
Inzistiranje na kvalitenom i pravovremenom informiranju naših
djelatnika, te na izgradnji i neprekidnom unaprijeđivanju
dvosmjerne komunikacije još je jedan od prioriteta nove jedinice.
Rukovoditelji pojedinih odjela fokusirat će se na rad s ljudima i
kontinuirani razvoj kompetencija te na budžetiranje i troškovnu
učinkovitost."
Lista
naših prednosti
Promjene
je, iskustvo govori, teško uvesti. I o tomu se u Institutu vodilo
računa. Upravo stoga je oformljena i jedinica za Nove programe čije
će djelovanje prožimati sve aktivnosti Instituta. Ta će
jedinica prednjačiti u uspostavljanju kontakata između Instituta
i ostalih jedinica u Ericssonu Nikoli Tesli, analizirat će
poslovno okruženje u kojemu Institut djeluje te sudjelovati u
kreiranju i provođenju glavnih smjernica njegove strategije. Siniša
Krajnović kaže:
"Želimo se profilirati ne samo kao interni Ericssonov istraživačko-razvojni
centar i ne samo kao centar znanja o telekomunikacijama, već kao
organizacija koja ima snage djelovati regionalno, pa i globalno te
koja može ponuditi paletu proizvoda i rješenja iz širokoga
područja konvergiranih medija, komunikacija i informatike za
kojima na tržištu postoji potreba. U ovom trenutku, primjerice,
veoma zanimljivo je IS/IT područje unutar kojega upravo provodimo
poslovne analize. Naše komparativne prednosti su brojne:
posjedujemo ekspertna tehnička znanja u razvoju softverskih
aplikacija, imamo iskustva u vođenju kompleksnih internacionalnih
projekata, njegujemo inovativni pristup radu te imamo podršku
drugih organizacijskih jedinica u matičnoj kompaniji i u
korporaciji koja djeluje globalno."
Izgleda
da Siniša Krajnović nakon povratka u Ericsson Nikolu Teslu s
trogodišnjega rada u Ericssonu u Irskoj na poziciji direktora
tamošnjega razvojnoga centra ima pune ruke posla. Spomenuto
iskustvo iz Irske u tomu će mu, nesumnjivo, biti od velike
koristi:
"Sudjelujući u radu menadžment tima irskog Ericssona
shvatio sam da je u promoviranju novoga načina rada veoma važno
postići razumijevanje i prihvaćanje nove strategije u svim
dijelovima organizacije. To je u ovom trenutku ključna zadaća
koja stoji pred jedinicom za Nove programe: biti ambasador novoga
načina razmišljanja obilježenoga prilagodljivošću,
jednostavnošću i transparentnim procesima te fokusom na one
ideje koje su komercijalno isplative i koje na tržištu imaju
svoje potencijalne kupce."
J.
Lončar
|
|