ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Telekomunikacijske tvrtke - rekorderi u oglašavanju
t.gif (43 bytes)


U 2002. godini na oglašavanje u Hrvatskoj potrošeno je ukupno 2,3 milijarde kuna, što je 27 % više nego godinu ranije, objavljeno je u časopisu "Novinar".
Rekorder u trošenju novaca na reklame u 2002. bio je Hrvatski Telekom koji je u oglašavanje uložio impozantnih 145 milijuna kuna. Kozmetičkoj tvrtki, koja na tržištu nudi proizvode marke kao što su Nivea, Labelo i Hansaplast, za "dlaku" je izmaklo mjesto vodećega oglašivača u prošloj godini. VIPnet, najveći konkurent Hrvatskoga Telekoma, potrošio je prošle godine 132,5 milijuna kuna za oglašavanje što mu je osiguralo poziciju treće plasiranoga oglašivača u 2002.

Prema objavljenim podacima u "Novinaru" najviše se oglašavalo na televiziji (68,35% ukupnih sredstava) što predstavlja rast za gotovo trećinu u odnosu na 2001.godinu. Za takav porastu najzaslužnije je bilo Svjetsko nogometno prvenstvo radi kojega je i HTV zabilježio rekordnu zaradu od reklama. Vodeći televizijski oglašivač u 2002. godini bila je tvrtka Beiersdorf s uloženih 131,9 milijuna kuna.

Ukupno uzevši, tvrtke koje su u 2002. godini najviše uložile u reklamu bile su iz područja telekomunikacija. Od gotovo 298 milijuna kuna potrošenih na oglašavanje, čak 83% otpada na mobilne komunikacije. Na drugom su mjestu oglasi mirovinskih fondova, na trećem mjestu automobili, a potom slijede alkoholna pića pri čemu najviše otpada na reklamiranje piva.

"Karlovačko" s potrošenih 37 milijuna i "Ožujsko" s 23 milijuna kuna su robne marke koje su se najviše reklamirale u Hrvatskoj, u 2002.godini. Slijede ih "Labelo" (22,3 milijuna kuna), "Nivea body losion" (21,9 milijuna kuna), HT TEL (20,8 milijuna kuna), "Dorina" (17,4 milijuna kuna), itd.

V. Mihajlic

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

07-10-2003