|
U 2002. godini na oglašavanje u Hrvatskoj potrošeno je ukupno
2,3 milijarde kuna, što je 27 % više nego godinu ranije,
objavljeno je u časopisu "Novinar".
Rekorder u trošenju novaca na reklame u 2002. bio je Hrvatski
Telekom koji je u oglašavanje uložio impozantnih 145 milijuna
kuna. Kozmetičkoj tvrtki, koja na tržištu nudi proizvode marke
kao što su Nivea, Labelo i Hansaplast, za "dlaku" je
izmaklo mjesto vodećega oglašivača u prošloj godini. VIPnet,
najveći konkurent Hrvatskoga Telekoma, potrošio je prošle
godine 132,5 milijuna kuna za oglašavanje što mu je osiguralo
poziciju treće plasiranoga oglašivača u 2002.
Prema
objavljenim podacima u "Novinaru" najviše se oglašavalo
na televiziji (68,35% ukupnih sredstava) što predstavlja rast za
gotovo trećinu u odnosu na 2001.godinu. Za takav porastu najzaslužnije
je bilo Svjetsko nogometno prvenstvo radi kojega je i HTV zabilježio
rekordnu zaradu od reklama. Vodeći televizijski oglašivač u
2002. godini bila je tvrtka Beiersdorf s uloženih 131,9 milijuna
kuna.
Ukupno
uzevši, tvrtke koje su u 2002. godini najviše uložile u reklamu
bile su iz područja telekomunikacija. Od gotovo 298 milijuna kuna
potrošenih na oglašavanje, čak 83% otpada na mobilne
komunikacije. Na drugom su mjestu oglasi mirovinskih fondova, na
trećem mjestu automobili, a potom slijede alkoholna pića pri čemu
najviše otpada na reklamiranje piva.
"Karlovačko"
s potrošenih 37 milijuna i "Ožujsko" s 23 milijuna
kuna su robne marke koje su se najviše reklamirale u Hrvatskoj, u
2002.godini. Slijede ih "Labelo" (22,3 milijuna kuna),
"Nivea body losion" (21,9 milijuna kuna), HT TEL (20,8
milijuna kuna), "Dorina" (17,4 milijuna kuna), itd.
V.
Mihajlic
|
|