ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Unaprijeđen sustav zaključavanja
t.gif (43 bytes)

ETK/RFS - Razvoj kompanijina sustava sigurnosti

Ericsson Nikola Tesla u području zaštite osoba i imovine, isto kao i u području svoje temeljne djelatnosti, koristi najsuvremenija tehnička i tehnološka rješenja. Težište je na tehničkoj zaštiti. Implementirani tehnički sustavi, u skladu s definiranim korporacijskim politikama i direktivama, moraju osigurati najviše standarde sigurnosti. Očekuje se pouzdanost i učinkovitost te mogućnost stalnoga i potpunog pristupa podacima i upravljanju sustavima.

Svi uređaji kojima se nadzire pojedini tehnički sustav u kompaniji povezani su preko postojećih mrežnih resursa putem TCP/IP tehnologije. Da bi se izbjegla mogućnost prekida u radu, uslijed mogućih zastoja u prijenosu podataka putem mreže ili prekida u dobavi električne energije, svaki sustav ima ugrađene autonomne redundantne uređaje za upravljanje i napajanje. Na taj način postiže se kontinuirano funkcioniranje sustava i dostupnost svim podacima nužnim u slučaju otklanjanja posljedica neželjenih događaja kao što su primjerice požari, krađe ili drugi oblici ugrožavanja osoba i imovine. Značajno je olakšano i održavanje sustava pa tako i njegova pouzdanost i vjerodostojnost prikupljenih i arhiviranih podataka.
Tehnički sustavi zaštite stalno se dograđuju i unaprjeđuju. Prateći suvremena dostignuća u industriji sustava zaštite postiže se njegova veća učinkovitost, brzina pristupa i kvaliteta obrade podataka. Najnovija akvizicija je ormarić za ključeve koji osigurava elektronsku i potpuno informatiziranu pohranu i izdavanje ključeva.
Sustav generalnoga ključa uveden je u kompaniju 1999. godine. Zaključavanje je organizirano hijerarhijski; od najniže razine (ključevi soba), preko grupnih (sistemskih) ključeva kao što su katni i ključevi objekata te servisni ključevi pa do glavnoga ključa. Uvođenjem takvoga sustava omogućen je 24-satni pristup svim prostorima u ETK. Uz zadržavanje maksimalne zaštite imovine i poslovnih procesa podržane su i potrebe pratećih djelatnosti kao što su hitne intervencije, čišćenje, adaptacije prostora, izlaz u slučaju evakuacije i slično.
Ključevi su do sada izdavani na pomalo arhaičan način - primopredajom uz potpis na pripremljene obrasce. Pojedini ključ se mogao pratiti tek pregledom sve dokumentacije. Po novome, svaki korisnik sistemskoga ključa vlastitom šifrom pristupa ključu za čije je korištenje autoriziran. Baratanje ključevima vremenski se ograničava za razdoblje za koje je definirano izvođenje određenih radnji: tehničkih intervencija, čišćenja, servisiranja opreme. Budući da je razvidna funkcija svakoga ključa lako je utvrditi tko je i kada pristupio pojedinom prostoru, osiguranom sistemskim ključem.
Svaka informacija o podizanju ili povratu ključa generira se i pohranjuje na upravljačkom sklopu na ormariću i dostupna je, putem intraneta uz zaštitu pristupnim zaporkama, na svakome računalu koje ima instalirani specijalizirani softver. Na taj način svi elementi sustava kontrole pristupa postali su potpuno komplementarni. Uz do sada dostupne informacije o kretanju pojedine osobe putem čitača na ulazima u štićeni prostor, možemo pristupati i informacijama o ulascima unutar samoga prostora.
Tehnički sustavi zaštite značajna su stavka u kompanijinim investicijskim troškovima, ali pružaju i mogućnost velikih ušteda. Svojim utjecajem ljudi mogu prouzročiti značajnu izravnu i često puno veću posredovanu štetu. To se osobito odnosi na moguće štete na najvažnijoj "imovini" kompanije - podacima i poslovnim informacijama. Mogućnost "curenja" informacija bitno se uvećava kada pristup informacijskoj mreži i dokumentaciji ne uključuje i fizičku zaštitu. Dobro osmišljenim i implementiranim tehničkim sustavima postiže se nadzor nad ukupnim aktivnostima unutar kompanije. Iako se rizici ne mogu potpuno izbjeći opasnost od šteta može se drastično smanjiti, a u slučaju incidenta ubrzati postupanje u otklanjanju njegovih posljedica.
Zbog toga kompanijska sigurnost će i dalje, u suradnji s odgovarajućim službama u korporaciji i tvrtkama s kojima radimo kao i državnim službama, ulagati napore u stalnome podizanju razine zaštite u ETK i tako stvarati okolinu za miran i siguran rad naših zaposlenika.

M. Kovačević
  

 

 

[Uređaji kojima se nadzire pojedini tehnički sustav u kompaniji]

Tehnička podrška

©Copyright    

07-10-2003