Naši poslovni partneri
Vijesti
o Sony Ericssonu imaju pozitivan prizvuk: nakon što je tijekom
prvoga ovogodišnjeg tromjesečja pao na šesto mjesto liste
najuspješnijih svjetskih dobavljača mobilnih uređaja, Sony
Ericsson u drugom tromjesečju 2003. popeo se na peto mjesto te
liste. Prema riječima Zlatka Buzine, direktora zastupništva Sony
Ericssona u Hrvatskoj, očekuje se pozitivno poslovanje kompanije
u drugom dijelu godine, a zasluge za to pripisuju se novim Sony
Ericssonovim adutima, novim vrhunskim mobilnim uređajima: T610,
Z600, Z200 i T230. Ovaj prvi model već se dokazao kao veoma uspješan
na svjetskom tržištu, a nalazi se i u rukama brojnih korisnika u
Hrvatskoj.
Financijski
pokazatelji poslovanja Sony Ericssona u prvom dijelu godine
ukazuju na poslovni uzlet toga zajedničkoga ulaganja Sonyja i
Ericssona na koji se čekalo od samoga osnivanja kompanije. Napuštanje
CDMA poslova u Americi i razvojnoga centra u Munchenu s ciljem da
se Sony Ericsson usredotoči na osnovno područje poslovanja -
GSM, EDGE i UMTS, rezultiralo je određenim kratkoročnim troškovima,
odnosno, gubicima u poslovanju. U drugom dijelu godine, međutim očekuje
se pozitivno poslovanje, uglavnom zahvaljujući uspješnom izlasku
modela T610 na tržište koji se i u Hrvatskoj promovira u sklopu
snažne marketinške kampanje.
"Marketinška
kampanja za Sony Ericsson T610 prva je značajnija medijska akcija
koju smo poduzeli nakon dužega vremena, a rezultati su
izvanredni. Na naše veliko zadovoljstvo bilježimo veliki interes
kupaca te smo u ovom trenutku nadmašili naš godišnji plan pa
tražimo dodatne količine uređaja kako bismo mogli zadovoljiti
potražnju na hrvatskom tržištu. Očekujemo da će T610 biti
jedan od najbolje prodavanih modela u svom segmentu tijekom uobičajene
prodajne špice u predbožićnom razdoblju," objašnjava Zlatko
Buzina.
Nova
iznenađenja u skoroj budućnosti
Sony
Ericssonov T610 je, međutim, tek predvodnica, a nedavno je u
seriji promotivnih akcija u svijetu najavljena i snažna trojka -
Z600, Z200 i T230, koja je poprilično uzburkala globalno tržište
mobilnih uređaja. Zlatko Buzina iznosi pojedinosti o
zastupljenosti tih modela na domaćem tržištu:
"U
Hrvatskoj će se Z600 i T230 pojaviti već u studenom ove godine,
a Z200 očekujemo tijekom iduće godine. Z600 je vrhunski uređaj
high end klase. Riječ je o poslovnom uređaju s velikim
multimedijskim mogućnostima koji poslovnom čovjeku može uz značajnu
podršku u poslu ponuditi i puno zabave. S modelom T230 Sony
Ericsson cilja na širu populaciju, pa s obzirom na to da je naše
domaće tržište okarakterizirano kao entry level tržište, očekujemo
njegovu dobru prodaju u Hrvatskoj. Naša očekivanja
potkrijepljena su i činjenicom da će T230 biti zastupljen u
kampanji jednoga od naših domaćih operatora koja se planira za
kraj godine. To je značajan pomak jer se u zadnjih nekoliko
godina nismo uspijevali pozicionirati kod naših operatora onako
kako smo priželjkivali."
Da
uspjeh ne dolazi slučajno potvrđuju Sony Ericssonovi
kontinuirani napori da se unaprijede kanali prodaje te da se proširi
kompanijina distributivna i servisna mreža. Naravno, cilj svih
akcija koje se poduzimaju u tom pravcu je povećanje zadovoljstva
krajnjih korisnika. Značajni doprinos u ostvarenju toga cilja je
nedavno pokrenuti projekt usmjeren na jednoobrazno osmišljavanje
prodajnih mjesta u Hrvatskoj na kojima se mogu naći Sony Ericsson
modeli, što se odrazilo na silinu i agresivnost Sony Ericssonovih
poruka i njegovu povećanu prisutnost u medijima. Rezultat: značajni
porast prodaje.
"Merchandizing
projekt u sklopu kojega pet stručnjaka iz agencije MPG s kojom
veoma uspješno surađujemo redovno obilazi naša prodajna mjesta
u zemlji i opskrbljuje ih marketinškim i promotivnim
materijalima, osmišljava i priprema prodajne akcije, brine o
izgledu i pozicioniranju naših proizvoda na policama i obučava
osoblje koje radi na Sony Ericssonovim prodajnim mjestima,
pokazala se kao veoma uspješna. Taj su program prodavači veoma
dobro prihvatili. Sony Ericsson je prvi u Hrvatskoj uveo takav
pristup, a primjećujemo da su našim stopama krenuli i neki drugi
isporučitelji mobilnih uređaja," iznosi Zlatko Buzina.
Stručna
podrška koju Sony Ericsson u Hrvatskoj dobiva od agencija
specijaliziranih za različita područja marketinga važan je
sastojak ove priče. Uz već spomenutu agenciju MPG, Sony Ericsson
uspješno surađuje i s agencijom za odnose s javnošću Imelda
Public koja za toga isporučitelja mobilnih uređaja organizira
promotivna događanja, tiskovne konferencije i sl. Grafički,
odnosno, vizualno Sony Ericssonove promotivne materijale osmišljavaju
stručnjaci kreativne agencije Leo Burnett. O pojavljivanju u
medijima i medijskoj zastupljenosti Sony Ericssona u Hrvatskoj
brigu vodi agencija TME.
Zaključujemo
da je Sony Ericsson uz usklađenu, sveobuhvatnu i u konačnici
djelotvornu strategiju istupa na tržištu te uz vrhunsku
tehnologiju "prebolio dječje bolesti" te da je na
dobrom putu i da se i dalje penje prema vrhu liste najboljih
svjetskih isporučitelja mobilnih uređaja.
J.
Lončar
|