ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Sony Ericsson: četiri nova aduta za uspješnu budućnost
t.gif (43 bytes)

Naši poslovni partneri

Vijesti o Sony Ericssonu imaju pozitivan prizvuk: nakon što je tijekom prvoga ovogodišnjeg tromjesečja pao na šesto mjesto liste najuspješnijih svjetskih dobavljača mobilnih uređaja, Sony Ericsson u drugom tromjesečju 2003. popeo se na peto mjesto te liste. Prema riječima Zlatka Buzine, direktora zastupništva Sony Ericssona u Hrvatskoj, očekuje se pozitivno poslovanje kompanije u drugom dijelu godine, a zasluge za to pripisuju se novim Sony Ericssonovim adutima, novim vrhunskim mobilnim uređajima: T610, Z600, Z200 i T230. Ovaj prvi model već se dokazao kao veoma uspješan na svjetskom tržištu, a nalazi se i u rukama brojnih korisnika u Hrvatskoj.

Financijski pokazatelji poslovanja Sony Ericssona u prvom dijelu godine ukazuju na poslovni uzlet toga zajedničkoga ulaganja Sonyja i Ericssona na koji se čekalo od samoga osnivanja kompanije. Napuštanje CDMA poslova u Americi i razvojnoga centra u Munchenu s ciljem da se Sony Ericsson usredotoči na osnovno područje poslovanja - GSM, EDGE i UMTS, rezultiralo je određenim kratkoročnim troškovima, odnosno, gubicima u poslovanju. U drugom dijelu godine, međutim očekuje se pozitivno poslovanje, uglavnom zahvaljujući uspješnom izlasku modela T610 na tržište koji se i u Hrvatskoj promovira u sklopu snažne marketinške kampanje.

"Marketinška kampanja za Sony Ericsson T610 prva je značajnija medijska akcija koju smo poduzeli nakon dužega vremena, a rezultati su izvanredni. Na naše veliko zadovoljstvo bilježimo veliki interes kupaca te smo u ovom trenutku nadmašili naš godišnji plan pa tražimo dodatne količine uređaja kako bismo mogli zadovoljiti potražnju na hrvatskom tržištu. Očekujemo da će T610 biti jedan od najbolje prodavanih modela u svom segmentu tijekom uobičajene prodajne špice u predbožićnom razdoblju," objašnjava Zlatko Buzina.

Nova iznenađenja u skoroj budućnosti

Sony Ericssonov T610 je, međutim, tek predvodnica, a nedavno je u seriji promotivnih akcija u svijetu najavljena i snažna trojka - Z600, Z200 i T230, koja je poprilično uzburkala globalno tržište mobilnih uređaja. Zlatko Buzina iznosi pojedinosti o zastupljenosti tih modela na domaćem tržištu:

"U Hrvatskoj će se Z600 i T230 pojaviti već u studenom ove godine, a Z200 očekujemo tijekom iduće godine. Z600 je vrhunski uređaj high end klase. Riječ je o poslovnom uređaju s velikim multimedijskim mogućnostima koji poslovnom čovjeku može uz značajnu podršku u poslu ponuditi i puno zabave. S modelom T230 Sony Ericsson cilja na širu populaciju, pa s obzirom na to da je naše domaće tržište okarakterizirano kao entry level tržište, očekujemo njegovu dobru prodaju u Hrvatskoj. Naša očekivanja potkrijepljena su i činjenicom da će T230 biti zastupljen u kampanji jednoga od naših domaćih operatora koja se planira za kraj godine. To je značajan pomak jer se u zadnjih nekoliko godina nismo uspijevali pozicionirati kod naših operatora onako kako smo priželjkivali."

Da uspjeh ne dolazi slučajno potvrđuju Sony Ericssonovi kontinuirani napori da se unaprijede kanali prodaje te da se proširi kompanijina distributivna i servisna mreža. Naravno, cilj svih akcija koje se poduzimaju u tom pravcu je povećanje zadovoljstva krajnjih korisnika. Značajni doprinos u ostvarenju toga cilja je nedavno pokrenuti projekt usmjeren na jednoobrazno osmišljavanje prodajnih mjesta u Hrvatskoj na kojima se mogu naći Sony Ericsson modeli, što se odrazilo na silinu i agresivnost Sony Ericssonovih poruka i njegovu povećanu prisutnost u medijima. Rezultat: značajni porast prodaje.

"Merchandizing projekt u sklopu kojega pet stručnjaka iz agencije MPG s kojom veoma uspješno surađujemo redovno obilazi naša prodajna mjesta u zemlji i opskrbljuje ih marketinškim i promotivnim materijalima, osmišljava i priprema prodajne akcije, brine o izgledu i pozicioniranju naših proizvoda na policama i obučava osoblje koje radi na Sony Ericssonovim prodajnim mjestima, pokazala se kao veoma uspješna. Taj su program prodavači veoma dobro prihvatili. Sony Ericsson je prvi u Hrvatskoj uveo takav pristup, a primjećujemo da su našim stopama krenuli i neki drugi isporučitelji mobilnih uređaja," iznosi Zlatko Buzina.

Stručna podrška koju Sony Ericsson u Hrvatskoj dobiva od agencija specijaliziranih za različita područja marketinga važan je sastojak ove priče. Uz već spomenutu agenciju MPG, Sony Ericsson uspješno surađuje i s agencijom za odnose s javnošću Imelda Public koja za toga isporučitelja mobilnih uređaja organizira promotivna događanja, tiskovne konferencije i sl. Grafički, odnosno, vizualno Sony Ericssonove promotivne materijale osmišljavaju stručnjaci kreativne agencije Leo Burnett. O pojavljivanju u medijima i medijskoj zastupljenosti Sony Ericssona u Hrvatskoj brigu vodi agencija TME.

Zaključujemo da je Sony Ericsson uz usklađenu, sveobuhvatnu i u konačnici djelotvornu strategiju istupa na tržištu te uz vrhunsku tehnologiju "prebolio dječje bolesti" te da je na dobrom putu i da se i dalje penje prema vrhu liste najboljih svjetskih isporučitelja mobilnih uređaja.

J. Lončar
  


Predstavljamo Sony Ericsson T610

T610 je vrhunski mobitel s ugrađenim fotoaparatom. Opremljen je zaslonom u boji koji podržava 65.536 boja, nudi raznovrsne mogućnosti razmjene slika i najnoviju tehnologiju razmjene poruka. Melodije zvona su polifonske 32-glasovne. A za najbolje od ponude mobilnih igara, T610 podržava Java(TM) preuzimanje.

Najznačajnije osobine:

  • Budilica s funkcijom odgode 
  • AMR (Adaptive Multi-Rate kodiranje glasa) 
  • Bluetooth™ podrška bežičnoj tehnologiji 
  • Spremanje Favorita (URL memorija) 
  • Joystick
  • Infracrveni port

Neke mrežne osobine: 

  • Razmjena posjetnica 
  • Ograničenje poziva 
  • Preusmjeravanje poziva 
  • Poziv na čekanju 
  • Prebacivanje poziva 
  • Funkcija identifikacije pozivatelja (CLI)
 

 

[Zlatko Buzina, direktor zastupništva Sony Ericssona u Hrvatskoj]

Tehnička podrška

©Copyright    

07-10-2003