|
Možemo biti još bolji i konkurentniji
Sve oštrije tržišno natjecanje na području telekomunikacija
traži operativnu izvrsnost od svih koji se bave tom industrijom.
Ericssonov odgovor na takve zahtjeve tržišta je maksimalno
jednostavan način rada, transparentnost poslovnih procesa te
visoka razina opunomoćenosti zaposlenika koja im omogućava učinkovito
izvršavanje dodijeljenih im zadaća. Ericsson Nikola Tesla u tom
je pravcu već mnogo učinio te u određenim segmentima svojega
poslovanja može biti ogledni primjer za druge Ericssonove lokalne
kompanije. To potvrđuju i rezultati ostvareni u prvom dijelu ove
godine, zaključeno je na ETK Menadžment forumu održanom 3.
listopada 2003.
Okvirni plan Ericssona Nikole Tesle za 2003. kojega je krajem prošle
godine definirao menadžment kompanije ukratko se može sažeti na
sljedeći način: ostati među najboljima. Je li Ericsson Nikola
Tesla u tomu uspio? Sudeći prema onomu što je rečeno na
nedavnom okupljanju menadžera naše kompanije – jest. Potvrdili
smo da smo svjesni kako se kontinuirano moramo usavršavati da
bismo ostali među najboljima te smo to u prvom dijelu ove godine
i činili. Uspjeh nije izostao, istaknuo je u svom uvodnom
izlaganju Ake Enell, predsjednik kompanije, koji se
upravo vratio sa Ericssonove globale konferencije menadžera održane
u Stockholmu i koji je okupljenima prenio glavne poruke s
korporativnoga vrha. Ukratko, one se mogu sažeti na sljedeći način:
u svom poslovanju Ericssonove lokale kompanije nužno se moraju
orijentirati na transparentnost operativnih procesa, jasno
pridjeljenu odgovornost i jednostavnost u svim svojim
aktivnostima.
Naša kompanija s tim se porukama u dobroj mjeri već uskladila,
istaknuo je Ake Enell, te se mi u svom poslovanju pridržavamo
principa usredotočenosti na profitabilne poslove i uz snažan leadership
na svim tržištima na kojima smo prisutni, stručan kadar i
jasnu, integriranu komunikaciju postižemo veoma dobre rezultate u
današnjim veoma složenim uvjetima. No, niti jedna organizacija,
direktiva ili strategija ne može donijeti uspjeh ukoliko ju ne
prihvate svi zaposlenici i ukoliko ona ne zaživi na svim
kompanijskim razinama. Stoga zajedničkim snagama moramo i dalje
graditi svoje kompetencije, tražiti mogućnosti za unaprjeđenje
našega rada i tako stvoriti preduvjete za poslovni rast, zaključio
je predsjednik Enell.
Niti
jedna organizacija, direktiva ili strategija ne može donijeti
uspjeh ukoliko ju ne prihvate svi zaposlenici i ukoliko ona ne zaživi
na svim kompanijskim razinama. Stoga zajedničkim snagama moramo i
dalje graditi svoje kompetencije, tražiti mogućnosti za unaprjeđenje
našega rada i tako stvoriti preduvjete za poslovni rast
Naša nova organizacija s tri glavne operativne jedinice –
Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, Marketing
i prodaja te Institut za telekomunikacije u kombinaciji s četiri
funkcije podrške – Podrška poslovanju, Upravljanje ljudskim
potencijalima, Kompanijske komunikacije i Opće usluge, veoma je
jednostavna te nam omogućava da udovoljimo svakoj želji i
potrebi naših kupaca. Ericsson Nikola Tesla već je, dakle, svoj
ustroj prilagodio korporativnim odrednicama o jednostavnosti i
transparentnosti te su poduzete mjere koje ukazuju da hitamo u
pravom smjeru.
Naša specijalnost: sučeljavanje s izazovima
U nastavku Foruma Lars Jacobson, direktor jedinice za Podršku
poslovanju iznio je pojedinosti o financijskim pokazateljima
poslovanja u prvih šest mjeseci ove godine. ETK rezultati u
lipnju 2003. u usporedbi s rezultatima u lipnju 2002. ukazuju na
porast neto prodaje za 23%, dobit prije oporezivanja veća je
172%, a bilježimo i značajan pad operativnih troškova. Pad knjiženih
narudžbi u prvoj polovini ove godine u usporedbi s istim prošlogodišnjim
razdobljem je, međutim, veći no što je bilo očekivano – 36%.
No, Lars Jacobson zvučao je ohrabrujuće napomenuvši kako do
kraja godine i u tom segmentu još puno možemo učiniti kako
bismo se uskladili s planom te kako bismo one pokazatelje
poslovanja koji već jesu pozitivni još više poboljšali. Pred
nama su veliki izgledi da i 2003. pridružimo nizu svojih uspješnih
poslovnih godina.
Thomas Svanefalk, direktor Marketinga i prodaje, uz
asistenciju Josipa Jakovca, odgovornoga za strateške
programe u toj organizaciji, predstavio je najznačajnija prodajna
postignuća u prvom dijelu ove godine. Riječi je bilo i o mjerama
koje se poduzimaju ne bi li se naša marketinško-prodajna
jedinica osnažila, osuvremenila i učinila maksimalno učinkovitom.
Uspostavljanje nove marketinško-prodajne organizacije kakvu danas
imamo u Ericssonu Nikoli Tesli te isticanje njene uloge u
cjelovitom djelovanju naše kompanije, napomenuo je Thomas
Svanefalk, korak je prema našoj boljoj budućnosti. Uska suradnja
Marketinga i prodaje s ETK Centrom za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku te kompanijinim Institutom za telekomunikacije
i postizanje sinergije u međusobnom nadopunjavanju naše tri
glavne operativne jedinice omogućit će nam postizanje našega
cilja: kvalitetnije procjenjivanje naših tržišnih mogućnosti i
prilika u dinamičnom svijetu telekomunikacija u kojemu danas
djelujemo.
Hrvatska i Rusija i dalje su naša najuspješnija tržišta, a
posebnu pozornost svakako zaslužuju ugovori s novim kupcima na
ruskom tržištu te nedavno potpisani ugovor na bjeloruskom tržištu.
Izlaganje predstavnika ETK Marketinga i prodaje zaključeno je
tvrdnjom kako ta naša organizacijska jedinica svoje uspjehe postiže
zahvaljujući tomu što djeluje u okviru snažnoga tima kojega čine
sve kompanijine organizacijske cjeline te kako se samo zajedništvom
i udruživanjem snaga možemo oduprijeti izazovima na današnjem
telekomunikacijskom tržištu.
Björn Dellas, direktor Instituta za telekomunikacije
objasnio je prednosti nove organizacije naše istraživačko-razvojne
jedinice naglasivši kako o uspješnosti Instituta mnogo govori činjenica
da su naši resursi do kraja godine u cijelosti angažirani na
Ericssonovim i drugim programima. Uspješno realiziranih osamnaest
transfera tijekom zadnjih osamnaest mjeseci podvig je kojim se ETK
Institut posebno diči. Svoja iskustva stečena tijekom rada u
irskom istraživačko-razvojnom centru s prisutnima je podijelio Siniša
Krajnović, rukovoditelj jedinice za Nove proizvode i jedinice
za Istraživačko-razvojne operacije u Institutu. Prema njegovim
riječima, u korporaciji su stručnjaci za istraživanje i razvoj
poznati po svojoj profesionalnosti, stručnosti te sposobnosti da
planirane ciljeve ostvare i u najtežim uvjetima, odnosno, na
najzahtjevnijim tržištima.
U
Ericssonu Nikoli Tesli međusobno surađuju stručnjaci različitih
generacija, iskustava, s različitim pristupima poslu: to je
veliko bogatstvo koje valja njegovati i zbog kojega uvjete rada u
kompaniji i pogodnosti koje imaju naši zaposlenici kontinuirano
unaprjeđujemo.
Gordana Kovačević, direktorica Centra za komunikacijska
rješenja, usluge i logistiku, govorila je o daljnjim koracima
koji se poduzimaju kako bi se usavršio koncept centara izvrsnosti
za komunikacijska rješenja, o našem Mobility World centru koji
ima vodeće mjesto u Srednjoj Europi te o našoj spremnosti za
UMTS. S obzirom na tijesnu suradnju Centra s jedinicom za
Marketing i prodaju Gordana Kovačević simboličnim je poklonima
zahvalila istaknutim suradnicima iz te jedinice na učinkovitoj
podršci, zagrijavši atmosferu među kompanijinim menadžerima i
potaknuvši zajednički entuzijazam.
Potvrdili
smo da smo svjesni kako se kontinuirano moramo usavršavati da
bismo ostali među najboljima te smo to u prvom dijelu ove godine
i činili.
Tibor Jerger, KAM Poslovni sustavi, govorio je o našim
projektima na području e-sustava te je naglasio značaj ulaska
Ericssona Nikole Tesle na to tržište, a kratki osvrt na trenutačni
profil ljudskih resursa kompanije dala je Ana Jožinec,
direktorica za Upravljanje ljudskim potencijalima. U Ericssonu
Nikoli Tesli međusobno surađuju stručnjaci različitih
generacija, iskustava, s različitim pristupima poslu: to je
veliko bogatstvo koje valja njegovati i zbog kojega uvjete rada u
kompaniji i pogodnosti koje imaju naši zaposlenici kontinuirano
unaprjeđujemo. Ana Jožinec spomenula je i kako je u prvom dijelu
ove godine tek nešto više od 4% stručnjaka napustilo našu
kompaniju, što valja usporediti sa stopom koja vrijedi za američku
Silikonsku dolinu koja se kreće između 17 i 20%.
Kompanija izvrsnosti
Zaključnu riječ i kratak sažetak ključnih pokazatelja
poslovanja naše kompanije u prvom dijelu ove godine dao je
predsjednik, Ake Enell: financijski pokazatelji poslovanja
ukazuju da smo usklađeni s planom, nedavno je obnovljen ugovor s
korporacijom o tržištima za koja imamo odgovornosti i u skladu s
kojim smo zadržali naša veoma uspješna tržišta, Rusiju i
Bjelorusiju, Institut za telekomunikacije dokazao se kao važan član
Ericssonove itraživačko-razvojne zajednice, a na području
e-sustava ETK se promovirao kao kompetentni partner.
Moramo
se orijentirati na transparentnost operativnih procesa, jasno
pridjeljenu odgovornost i jednostavnost u svim svojim
aktivnostima.
U sklopu sastanka istaknuto je i kako je kompanijski pobjednički
duh rezultirao novim priznanjem: ETK je prva kompanija u Hrvatskoj
i prva Ericssonova kompanija koja je uspjela dobiti EFQM
certifikat "Prepoznat po izvrsnosti (Recognized for
Excellence), o čemu je prisutne izvijestio Ivica Oslić,
ETK menadžer za kvalitetu.
Razloga za zadovoljstvo, dakle, ima, međutim Ericsson Nikola
Tesla može biti još bolji i još konkurentniji na svim svojim tržištima,
domaćem, internom Ericssonovom te na izvoznim tržištima. Da
bismo i dalje ostali u društvu najboljih moramo se nastaviti
usavršavati.
J. Lončar |
|