ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Održan ETK Menadžment forum
t.gif (43 bytes)


Možemo biti još bolji i konkurentniji

Sve oštrije tržišno natjecanje na području telekomunikacija traži operativnu izvrsnost od svih koji se bave tom industrijom. Ericssonov odgovor na takve zahtjeve tržišta je maksimalno jednostavan način rada, transparentnost poslovnih procesa te visoka razina opunomoćenosti zaposlenika koja im omogućava učinkovito izvršavanje dodijeljenih im zadaća. Ericsson Nikola Tesla u tom je pravcu već mnogo učinio te u određenim segmentima svojega poslovanja može biti ogledni primjer za druge Ericssonove lokalne kompanije. To potvrđuju i rezultati ostvareni u prvom dijelu ove godine, zaključeno je na ETK Menadžment forumu održanom 3. listopada 2003.

Okvirni plan Ericssona Nikole Tesle za 2003. kojega je krajem prošle godine definirao menadžment kompanije ukratko se može sažeti na sljedeći način: ostati među najboljima. Je li Ericsson Nikola Tesla u tomu uspio? Sudeći prema onomu što je rečeno na nedavnom okupljanju menadžera naše kompanije – jest. Potvrdili smo da smo svjesni kako se kontinuirano moramo usavršavati da bismo ostali među najboljima te smo to u prvom dijelu ove godine i činili. Uspjeh nije izostao, istaknuo je u svom uvodnom izlaganju Ake Enell, predsjednik kompanije, koji se upravo vratio sa Ericssonove globale konferencije menadžera održane u Stockholmu i koji je okupljenima prenio glavne poruke s korporativnoga vrha. Ukratko, one se mogu sažeti na sljedeći način: u svom poslovanju Ericssonove lokale kompanije nužno se moraju orijentirati na transparentnost operativnih procesa, jasno pridjeljenu odgovornost i jednostavnost u svim svojim aktivnostima.

Naša kompanija s tim se porukama u dobroj mjeri već uskladila, istaknuo je Ake Enell, te se mi u svom poslovanju pridržavamo principa usredotočenosti na profitabilne poslove i uz snažan leadership na svim tržištima na kojima smo prisutni, stručan kadar i jasnu, integriranu komunikaciju postižemo veoma dobre rezultate u današnjim veoma složenim uvjetima. No, niti jedna organizacija, direktiva ili strategija ne može donijeti uspjeh ukoliko ju ne prihvate svi zaposlenici i ukoliko ona ne zaživi na svim kompanijskim razinama. Stoga zajedničkim snagama moramo i dalje graditi svoje kompetencije, tražiti mogućnosti za unaprjeđenje našega rada i tako stvoriti preduvjete za poslovni rast, zaključio je predsjednik Enell.

Niti jedna organizacija, direktiva ili strategija ne može donijeti uspjeh ukoliko ju ne prihvate svi zaposlenici i ukoliko ona ne zaživi na svim kompanijskim razinama. Stoga zajedničkim snagama moramo i dalje graditi svoje kompetencije, tražiti mogućnosti za unaprjeđenje našega rada i tako stvoriti preduvjete za poslovni rast

Naša nova organizacija s tri glavne operativne jedinice – Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, Marketing i prodaja te Institut za telekomunikacije u kombinaciji s četiri funkcije podrške – Podrška poslovanju, Upravljanje ljudskim potencijalima, Kompanijske komunikacije i Opće usluge, veoma je jednostavna te nam omogućava da udovoljimo svakoj želji i potrebi naših kupaca. Ericsson Nikola Tesla već je, dakle, svoj ustroj prilagodio korporativnim odrednicama o jednostavnosti i transparentnosti te su poduzete mjere koje ukazuju da hitamo u pravom smjeru.

Naša specijalnost: sučeljavanje s izazovima
U nastavku Foruma Lars Jacobson, direktor jedinice za Podršku poslovanju iznio je pojedinosti o financijskim pokazateljima poslovanja u prvih šest mjeseci ove godine. ETK rezultati u lipnju 2003. u usporedbi s rezultatima u lipnju 2002. ukazuju na porast neto prodaje za 23%, dobit prije oporezivanja veća je 172%, a bilježimo i značajan pad operativnih troškova. Pad knjiženih narudžbi u prvoj polovini ove godine u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem je, međutim, veći no što je bilo očekivano – 36%. No, Lars Jacobson zvučao je ohrabrujuće napomenuvši kako do kraja godine i u tom segmentu još puno možemo učiniti kako bismo se uskladili s planom te kako bismo one pokazatelje poslovanja koji već jesu pozitivni još više poboljšali. Pred nama su veliki izgledi da i 2003. pridružimo nizu svojih uspješnih poslovnih godina.

Thomas Svanefalk, direktor Marketinga i prodaje, uz asistenciju Josipa Jakovca, odgovornoga za strateške programe u toj organizaciji, predstavio je najznačajnija prodajna postignuća u prvom dijelu ove godine. Riječi je bilo i o mjerama koje se poduzimaju ne bi li se naša marketinško-prodajna jedinica osnažila, osuvremenila i učinila maksimalno učinkovitom. Uspostavljanje nove marketinško-prodajne organizacije kakvu danas imamo u Ericssonu Nikoli Tesli te isticanje njene uloge u cjelovitom djelovanju naše kompanije, napomenuo je Thomas Svanefalk, korak je prema našoj boljoj budućnosti. Uska suradnja Marketinga i prodaje s ETK Centrom za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku te kompanijinim Institutom za telekomunikacije i postizanje sinergije u međusobnom nadopunjavanju naše tri glavne operativne jedinice omogućit će nam postizanje našega cilja: kvalitetnije procjenjivanje naših tržišnih mogućnosti i prilika u dinamičnom svijetu telekomunikacija u kojemu danas djelujemo. 
Hrvatska i Rusija i dalje su naša najuspješnija tržišta, a posebnu pozornost svakako zaslužuju ugovori s novim kupcima na ruskom tržištu te nedavno potpisani ugovor na bjeloruskom tržištu. Izlaganje predstavnika ETK Marketinga i prodaje zaključeno je tvrdnjom kako ta naša organizacijska jedinica svoje uspjehe postiže zahvaljujući tomu što djeluje u okviru snažnoga tima kojega čine sve kompanijine organizacijske cjeline te kako se samo zajedništvom i udruživanjem snaga možemo oduprijeti izazovima na današnjem telekomunikacijskom tržištu.

Björn Dellas, direktor Instituta za telekomunikacije objasnio je prednosti nove organizacije naše istraživačko-razvojne jedinice naglasivši kako o uspješnosti Instituta mnogo govori činjenica da su naši resursi do kraja godine u cijelosti angažirani na Ericssonovim i drugim programima. Uspješno realiziranih osamnaest transfera tijekom zadnjih osamnaest mjeseci podvig je kojim se ETK Institut posebno diči. Svoja iskustva stečena tijekom rada u irskom istraživačko-razvojnom centru s prisutnima je podijelio Siniša Krajnović, rukovoditelj jedinice za Nove proizvode i jedinice za Istraživačko-razvojne operacije u Institutu. Prema njegovim riječima, u korporaciji su stručnjaci za istraživanje i razvoj poznati po svojoj profesionalnosti, stručnosti te sposobnosti da planirane ciljeve ostvare i u najtežim uvjetima, odnosno, na najzahtjevnijim tržištima.

U Ericssonu Nikoli Tesli međusobno surađuju stručnjaci različitih generacija, iskustava, s različitim pristupima poslu: to je veliko bogatstvo koje valja njegovati i zbog kojega uvjete rada u kompaniji i pogodnosti koje imaju naši zaposlenici kontinuirano unaprjeđujemo.

Gordana Kovačević, direktorica Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, govorila je o daljnjim koracima koji se poduzimaju kako bi se usavršio koncept centara izvrsnosti za komunikacijska rješenja, o našem Mobility World centru koji ima vodeće mjesto u Srednjoj Europi te o našoj spremnosti za UMTS. S obzirom na tijesnu suradnju Centra s jedinicom za Marketing i prodaju Gordana Kovačević simboličnim je poklonima zahvalila istaknutim suradnicima iz te jedinice na učinkovitoj podršci, zagrijavši atmosferu među kompanijinim menadžerima i potaknuvši zajednički entuzijazam.

Potvrdili smo da smo svjesni kako se kontinuirano moramo usavršavati da bismo ostali među najboljima te smo to u prvom dijelu ove godine i činili.

Tibor Jerger, KAM Poslovni sustavi, govorio je o našim projektima na području e-sustava te je naglasio značaj ulaska Ericssona Nikole Tesle na to tržište, a kratki osvrt na trenutačni profil ljudskih resursa kompanije dala je Ana Jožinec, direktorica za Upravljanje ljudskim potencijalima. U Ericssonu Nikoli Tesli međusobno surađuju stručnjaci različitih generacija, iskustava, s različitim pristupima poslu: to je veliko bogatstvo koje valja njegovati i zbog kojega uvjete rada u kompaniji i pogodnosti koje imaju naši zaposlenici kontinuirano unaprjeđujemo. Ana Jožinec spomenula je i kako je u prvom dijelu ove godine tek nešto više od 4% stručnjaka napustilo našu kompaniju, što valja usporediti sa stopom koja vrijedi za američku Silikonsku dolinu koja se kreće između 17 i 20%.

Kompanija izvrsnosti
Zaključnu riječ i kratak sažetak ključnih pokazatelja poslovanja naše kompanije u prvom dijelu ove godine dao je predsjednik, Ake Enell: financijski pokazatelji poslovanja ukazuju da smo usklađeni s planom, nedavno je obnovljen ugovor s korporacijom o tržištima za koja imamo odgovornosti i u skladu s kojim smo zadržali naša veoma uspješna tržišta, Rusiju i Bjelorusiju, Institut za telekomunikacije dokazao se kao važan član Ericssonove itraživačko-razvojne zajednice, a na području e-sustava ETK se promovirao kao kompetentni partner.

Moramo se orijentirati na transparentnost operativnih procesa, jasno pridjeljenu odgovornost i jednostavnost u svim svojim aktivnostima.

U sklopu sastanka istaknuto je i kako je kompanijski pobjednički duh rezultirao novim priznanjem: ETK je prva kompanija u Hrvatskoj i prva Ericssonova kompanija koja je uspjela dobiti EFQM certifikat "Prepoznat po izvrsnosti (Recognized for Excellence), o čemu je prisutne izvijestio Ivica Oslić, ETK menadžer za kvalitetu.
Razloga za zadovoljstvo, dakle, ima, međutim Ericsson Nikola Tesla može biti još bolji i još konkurentniji na svim svojim tržištima, domaćem, internom Ericssonovom te na izvoznim tržištima. Da bismo i dalje ostali u društvu najboljih moramo se nastaviti usavršavati.

                                                                   J. Lončar

 

 

[Priprema, pozor, sad! Ake Enell, predsjednik kompanije, naglašava potrebu za daljnjim unaprjeđenjima.]

[Ključna poruka s ETK Menadžment foruma: hitamo u pravom smjeru, korak ispred korporacije.]

 

Tehnička podrška

©Copyright    

07-11-2003