|
Uzlet znanja: centri izvrsnosti jačaju suradnju s poslovnim
jedinicama
Na inicijativu menadžment tima za područje cjelovitih rješenja
u Europi, Srednjem Istoku i Africi 9. i 10. listopada održan je u
Stockhlomu skup, nazvan jednostavno Solutions Forum, na
kojemu su se razmatrale mogućnosti povećanja poslovanja i
daljnjega unaprjeđenja koncepta centara izvrsnosti za cjelovita
komunikacijska rješenja. Uz stalne promjene na telekom tržištu
i način djelovanja centara izvrsnosti nužno se mora mijenjati i
usavršavati, što izvrsnost u poslovanju i podrazumijeva. Kao
najznačajniji korak kojega u ovom trenutku valja učiniti kako bi
se to i ostvarilo nametnulo se osnaživanje suradnje s poslovnim
jedinicama korporativne razine.
Solutions Forum je okupio čelnike svih triju centara
izvrsnosti u Europi, Srednjem Istoku i Africi (EMEA), predstavnike
trinaest tržišnih jedinica na tom području te triju
Ericssonovih poslovnih jedinica – Sustavi (BSYS), Transportne i
transmisijske mreže (BTTN) i Globalne usluge (BUGS).
U uvodnom dijelu skup su pozdravili članovi Upravnoga odbora
centara izvrsnosti, ?ke Enell i Steinar Tveit te
Gordana Kovačević, odgovorna za vođenje rada triju
centara izvrsnosti u Europi, Srednjem Istoku i Africi. Tijekom
njihovih izlaganja naglasak je stavljen na značaj koji je za
vrijeme nedavno održane Ericssonove Globalne konferencije menadžera
pridijeljen operativnoj izvrsnosti kao kompetitivnom alatu na sve
zahtjevnijem telekomunikacijskom tržištu te cjelovitim
komunikacijskim rješenjima kao Ericssonovom adutu u postizanju
profitabilnosti i pokretača poslovnoga rasta korporacije. Koncept
centara izvrsnosti, kako su se sudionici skupa zajedno podsjetili,
temelji se na umreženoj organizaciji baziranoj na zajedničkom
korištenju znanja i resursa, koja je prilagodljiva promjenama
bilo vanjske okoline u kojoj radimo, bilo internim organizacijskim
promjenama.
Skupu
je prisustvovao i novi potpredsjednik Ericssona za Sustave (BSYS),
Björn Olsson, koji je održao veoma inspirativnu završnu
riječ pridonijevši pozitivnom i pobjedničkom duhu globalnoga
tima.
Tijekom prezentacija i rasprava održanih u ovoj prigodi
raspravljalo se o doprinosu koje model centara izvrsnosti kao umrežena
virtualna organizacija može dati da se Ericsson od
multinacionalne korporacije transformira u istinsku globalnu
kompaniju znanja. Razmjena stručnih znanja i iskustava te korištenje
lokalnih kompanija ne samo kao predstavnika na pojedinim tržištima,
već kao izvora profesionalnih kompetencija i iskustava, za što
se zalažu centri izvrsnosti, najbolji je put u tom pravcu. Govora
je bilo i o novomu pristupu kupcu koji podrazumijeva rješavanje
njegovih poslovnih problema, svijest o zajedničkom djelovanju na
turbulentnom telekom tržištu te timski rad s kupcem s ciljem da
se korak po korak povećaju njegove investicije u razvoj mreže. U
tom je dijelu zapaženo izlaganje pod nazivom "MUCE
Network Migration Strategy" održao stručnjak naše
kompanije Boris Drilo, koji je predstavio rezultate i
zaključke pilot projekta realiziranoga u tržišnoj jedinici
Srednja Europa usmjerenoga na kreiranje strateških smjernica koje
bi Ericsson u regionalnim okvirima trebao slijediti kako bi
udovoljio zahtjevima kupaca, naročito onima koji se odnose na uvođenje
mreža nove generacije. Uz ovaj, predstavljeni su i neki drugi
projekti čija je zadaća pokrenuti Ericssonov poslovni rast u
okvirima cjelovitih rješenja kupcima u Europi, Srednjem Istoku i
Africi: Stefan Karlson, Traffic Growth Business Manager
iz poslovne jedinice Sustavi govorio je o značajnom utjecaju GPRS
usluga na rast poslovanja i prodaje, a Bjarne Andersson, New
Account Sales Manager na području Azije i Pacifika predstavio
je, na temelju svojih iskustava stečenih na projektu Ericssona u
Australiji za kompaniju Telstra, učinkovite načine i taktiku za
povećanje prodaje softvera. Fabio Pasquazi, potpredsjednik
tržišne jedinice Italija odgovoran za rješenja kupcima i podršku
prodaji, prezentirao je uspješne aktivnosti ostvarene u Italiji
na području prodaje usluga i integracije sustave.
Komentari sudionika
Po završetku Foruma sudionici su izrazili zadovoljstvo
njegovom organizacijom, sadržajem, otvorenom diskusijom te su
naglasili potrebu da se među centrima izvrsnosti i dalje njeguje
uska suradnja.
"Tijekom sastanka postalo mi je sve jasnije u kojoj mjeri
centri izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja pridonose
Ericssonovom poslovnom rastu. Impresioniran sam tom snagom,"
komentirao je, primjerice, Lennart Nordvall, potpredsjednik
za rješenja kupcima i podršku prodaji u tržišnoj jedinici
Iberia.
Alan Slater, menadžer za Network Consulting u
Sjeverozapadnoj Europi, naglašava svoje zadovoljstvo s dobrim
izborom sveobuhvatne teme sastanka - izvrsnost.
"Svi smo Forum napustili osnaženi novom energijom i odlučniji
podržati rad centara izvrsnosti usmjerenih na poticanje
Ericssonovoga poslovnoga rasta," zaključio je Noel Reid
odgovoran za rješenja kupcima u tržišnoj jedinici Izrael i
Turska.
Tomislav Migotti, potpredsjednik za rješenja kupcima i
podršku prodaji u tržišnoj jedinici Istočna Europa i Centralna
Azija komentirao je:"Još je jednom potvrđeno kako tek uz
istovjetni pristup i korištenje zajedničkih resursa i
kompetencija na području cjelovitih komunikacijskih rješenja
Ericsson može krenuti prema naprijed. Tek na taj način ćemo moći
uspješno poslovati. Ovaj Forum pomoći će u realizaciji toga
cilja."
Fabio
Pasquazi,
kaže: "Izložene teme i diskusije tijekom Foruma bile su
veoma zanimljive. Susret s predstavnicima poslovnih jedinica bio
je veoma koristan za daljnji razvoj naših tržišnih strategija.
Drago mi je što i naši kolege iz poslovnih jedinica imaju
pozitivan pristup prema našoj tješnjoj suradnji te što su
pokazali spremnost za otvorenu raspravu o svim aspektima te
suradnje. Sam Forum vrijedna je inicijativa te bi ga ubuduće
trebalo redovito pripremati."
Nils
Torstensson,
odgovoran za upravljanje poslovanjem i poticanje prodaje u
korporativnoj jedinici Sustavi, koji je zajedno s Gordanom Kovačević,
imao i ulogu domaćina Foruma govorio je o stavu predstavnika
poslovnih jedinica: "Naš
je cilj bio poboljšati suradnju s organizacijama za cjelovita
komunikacijska rješenja. Do sada smo mi iz poslovnih jedinica više
komunicirali s KAM strukturama, no sada želim uključiti i timove
za cjelovita komunikacijska rješenja budući da oni imaju izravan
kontakt i s KAM-ovima i s kupcima na tržištu."
Korak dalje
Najznačajniji
zaključak sastanka, međutim, odnosio se na potrebu još tješnje
suradnje centara izvrsnosti i poslovnih jedinica. To bi, naime,
trebao biti novi korak prema povećanju djelotvornosti centara
izvrsnosti koji podrazumijeva izvjesne promjene u tradicionalnom
pristupu prodaji i povećanje značaja komunikacijskih rješenja
postignuto aktivnim kreiranjem poslovnih prilika i privlačenjem
kupaca spremnih na investiranje u rast i razvoj mreža. U tom
smislu treba u ovom razdoblju u kojemu se nazire novi Ericssonov
uzlet i u kojemu se planiraju aktivnosti za iduću godinu
iskoristiti brojne inicijative, programe i ideje iz raznih
dijelova Ericssonove grupe te ih profesionalno usmjeriti na
stvaranje dodatne vrijednosti za kupce, a time i za sam Ericsson.
J. Lončar |
|