ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Održan Solutions Forum u Stockholmu
t.gif (43 bytes)


Uzlet znanja: centri izvrsnosti jačaju suradnju s poslovnim jedinicama

Na inicijativu menadžment tima za područje cjelovitih rješenja u Europi, Srednjem Istoku i Africi 9. i 10. listopada održan je u Stockhlomu skup, nazvan jednostavno Solutions Forum, na kojemu su se razmatrale mogućnosti povećanja poslovanja i daljnjega unaprjeđenja koncepta centara izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja. Uz stalne promjene na telekom tržištu i način djelovanja centara izvrsnosti nužno se mora mijenjati i usavršavati, što izvrsnost u poslovanju i podrazumijeva. Kao najznačajniji korak kojega u ovom trenutku valja učiniti kako bi se to i ostvarilo nametnulo se osnaživanje suradnje s poslovnim jedinicama korporativne razine.

Solutions Forum je okupio čelnike svih triju centara izvrsnosti u Europi, Srednjem Istoku i Africi (EMEA), predstavnike trinaest tržišnih jedinica na tom području te triju Ericssonovih poslovnih jedinica – Sustavi (BSYS), Transportne i transmisijske mreže (BTTN) i Globalne usluge (BUGS). 

U uvodnom dijelu skup su pozdravili članovi Upravnoga odbora centara izvrsnosti, ?ke Enell i Steinar Tveit te Gordana Kovačević, odgovorna za vođenje rada triju centara izvrsnosti u Europi, Srednjem Istoku i Africi. Tijekom njihovih izlaganja naglasak je stavljen na značaj koji je za vrijeme nedavno održane Ericssonove Globalne konferencije menadžera pridijeljen operativnoj izvrsnosti kao kompetitivnom alatu na sve zahtjevnijem telekomunikacijskom tržištu te cjelovitim komunikacijskim rješenjima kao Ericssonovom adutu u postizanju profitabilnosti i pokretača poslovnoga rasta korporacije. Koncept centara izvrsnosti, kako su se sudionici skupa zajedno podsjetili, temelji se na umreženoj organizaciji baziranoj na zajedničkom korištenju znanja i resursa, koja je prilagodljiva promjenama bilo vanjske okoline u kojoj radimo, bilo internim organizacijskim promjenama.  

Skupu je prisustvovao i novi potpredsjednik Ericssona za Sustave (BSYS), Björn Olsson, koji je održao veoma inspirativnu završnu riječ pridonijevši pozitivnom i pobjedničkom duhu globalnoga tima.

Tijekom prezentacija i rasprava održanih u ovoj prigodi raspravljalo se o doprinosu koje model centara izvrsnosti kao umrežena virtualna organizacija može dati da se Ericsson od multinacionalne korporacije transformira u istinsku globalnu kompaniju znanja. Razmjena stručnih znanja i iskustava te korištenje lokalnih kompanija ne samo kao predstavnika na pojedinim tržištima, već kao izvora profesionalnih kompetencija i iskustava, za što se zalažu centri izvrsnosti, najbolji je put u tom pravcu. Govora je bilo i o novomu pristupu kupcu koji podrazumijeva rješavanje njegovih poslovnih problema, svijest o zajedničkom djelovanju na turbulentnom telekom tržištu te timski rad s kupcem s ciljem da se korak po korak povećaju njegove investicije u razvoj mreže. U tom je dijelu zapaženo izlaganje pod nazivom "MUCE Network Migration Strategy" održao stručnjak naše kompanije Boris Drilo, koji je predstavio rezultate i zaključke pilot projekta realiziranoga u tržišnoj jedinici Srednja Europa usmjerenoga na kreiranje strateških smjernica koje bi Ericsson u regionalnim okvirima trebao slijediti kako bi udovoljio zahtjevima kupaca, naročito onima koji se odnose na uvođenje mreža nove generacije. Uz ovaj, predstavljeni su i neki drugi projekti čija je zadaća pokrenuti Ericssonov poslovni rast u okvirima cjelovitih rješenja kupcima u Europi, Srednjem Istoku i Africi: Stefan Karlson, Traffic Growth Business Manager iz poslovne jedinice Sustavi govorio je o značajnom utjecaju GPRS usluga na rast poslovanja i prodaje, a Bjarne Andersson, New Account Sales Manager na području Azije i Pacifika predstavio je, na temelju svojih iskustava stečenih na projektu Ericssona u Australiji za kompaniju Telstra, učinkovite načine i taktiku za povećanje prodaje softvera. Fabio Pasquazi, potpredsjednik tržišne jedinice Italija odgovoran za rješenja kupcima i podršku prodaji, prezentirao je uspješne aktivnosti ostvarene u Italiji na području prodaje usluga i integracije sustave.

Komentari sudionika
Po završetku Foruma sudionici su izrazili zadovoljstvo njegovom organizacijom, sadržajem, otvorenom diskusijom te su naglasili potrebu da se među centrima izvrsnosti i dalje njeguje uska suradnja.

"Tijekom sastanka postalo mi je sve jasnije u kojoj mjeri centri izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja pridonose Ericssonovom poslovnom rastu. Impresioniran sam tom snagom," komentirao je, primjerice, Lennart Nordvall, potpredsjednik za rješenja kupcima i podršku prodaji u tržišnoj jedinici Iberia.

Alan Slater, menadžer za Network Consulting u Sjeverozapadnoj Europi, naglašava svoje zadovoljstvo s dobrim izborom sveobuhvatne teme sastanka - izvrsnost.

"Svi smo Forum napustili osnaženi novom energijom i odlučniji podržati rad centara izvrsnosti usmjerenih na poticanje Ericssonovoga poslovnoga rasta," zaključio je Noel Reid odgovoran za rješenja kupcima u tržišnoj jedinici Izrael i Turska.

Tomislav Migotti, potpredsjednik za rješenja kupcima i podršku prodaji u tržišnoj jedinici Istočna Europa i Centralna Azija komentirao je:"Još je jednom potvrđeno kako tek uz istovjetni pristup i korištenje zajedničkih resursa i kompetencija na području cjelovitih komunikacijskih rješenja Ericsson može krenuti prema naprijed. Tek na taj način ćemo moći uspješno poslovati. Ovaj Forum pomoći će u realizaciji toga cilja."

Fabio Pasquazi, kaže: "Izložene teme i diskusije tijekom Foruma bile su veoma zanimljive. Susret s predstavnicima poslovnih jedinica bio je veoma koristan za daljnji razvoj naših tržišnih strategija. Drago mi je što i naši kolege iz poslovnih jedinica imaju pozitivan pristup prema našoj tješnjoj suradnji te što su pokazali spremnost za otvorenu raspravu o svim aspektima te suradnje. Sam Forum vrijedna je inicijativa te bi ga ubuduće trebalo redovito pripremati."

Nils Torstensson, odgovoran za upravljanje poslovanjem i poticanje prodaje u korporativnoj jedinici Sustavi, koji je zajedno s Gordanom Kovačević, imao i ulogu domaćina Foruma govorio je o stavu predstavnika poslovnih jedinica: "Naš je cilj bio poboljšati suradnju s organizacijama za cjelovita komunikacijska rješenja. Do sada smo mi iz poslovnih jedinica više komunicirali s KAM strukturama, no sada želim uključiti i timove za cjelovita komunikacijska rješenja budući da oni imaju izravan kontakt i s KAM-ovima i s kupcima na tržištu." 

Korak dalje
Najznačajniji zaključak sastanka, međutim, odnosio se na potrebu još tješnje suradnje centara izvrsnosti i poslovnih jedinica. To bi, naime, trebao biti novi korak prema povećanju djelotvornosti centara izvrsnosti koji podrazumijeva izvjesne promjene u tradicionalnom pristupu prodaji i povećanje značaja komunikacijskih rješenja postignuto aktivnim kreiranjem poslovnih prilika i privlačenjem kupaca spremnih na investiranje u rast i razvoj mreža. U tom smislu treba u ovom razdoblju u kojemu se nazire novi Ericssonov uzlet i u kojemu se planiraju aktivnosti za iduću godinu iskoristiti brojne inicijative, programe i ideje iz raznih dijelova Ericssonove grupe te ih profesionalno usmjeriti na stvaranje dodatne vrijednosti za kupce, a time i za sam Ericsson.

                                                            J. Lončar

 

 

[Izlaganje Björna Olssona, potpredsjednika Ericssona za Sustave, na Solutions Forumu]

[Gordana Kovačević, odgovorna za vođenje rada triju centara izvrsnosti u Europi, Srednjem Istoku i Africi naglašava kako je operativna izvrsnost u današnjim tržišnim uvjetima jedini put koji vodi prema uspjehu.]

Tehnička podrška

©Copyright    

07-11-2003