|
|
|
Prvi
smo u Hrvatskoj i prvi u korporaciji Ericsson |
|
|
|
ERICSSON NIKOLA TESLA DOBITNIK EUROPSKOGA CERTIFIKATA ZA POSLOVNU
IZVRSNOST (RECOGNISED FOR EXELLENCE)
Na
konferenciji Ericssona Nikole Tesle za novinare, održanoj 27.
listopada 2003., obznanjeno je da je naša kompanija dobila
europski certifikat za poslovnu izvrsnost (Recognised for
Excellence).
ETK je tako postala prva hrvatska kompanija, prva kompanija u
korporaciji Ericsson, i među malobrojnima u Europi kojoj je
Europska zaklada za upravljanje kvalitetom (EFQM - European
Foundation for Quality Management) iz Bruxellesa dodijelila
certifikat Prepoznat po izvrsnosti. Certifikat objektivno potvrđuje
da ETK već godinama ostvaruje izvrsne poslovne rezultate i zaslužuje
uvrštenje među malobrojne kompanije s tim priznanjem.
Uz
predstavnike medija, konferenciji za novinare prisustvovali su članovi
najužega menadžmenta naše kompanije i gosti iz Hrvatskoga društva
za kvalitetu i Hrvatskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj,
koji su ujedno i predstavnici uglednih tvrtki u našoj zemlji kao
i predstavnici sveučilišne zajednice. Skupu su bili nazočni i
stručnjaci svih organizacijskih jedinica ETK koji su sudjelovali
u izradi dokumentacije potrebne za aplikaciju za ovaj visoki
europski certifikat.
Posebni gost bila je Dunja Konjevod, direktorica Sektora za
međunarodne odnose Hrvatske gospodarske komore.
Ake Enell, predsjednik naše kompanije, pozdravio je
prisutne, poželio im dobrodošlicu u kompaniju poslovne
izvrsnosti, i upoznao ih s razvojem, misijom i ciljevima ETK. Dr.
Ivica Oslić, menadžer za kvalitetu ETK, govorio je o našem
putu do certifikata za poslovnu izvrsnost i preduvjetima koje je
bilo potrebno zadovoljiti. Prisutnima se također obratila i Dunja
Konjevod, direktorica Sektora za međunarodne odnose Hrvatske
gospodarske komore
koja je menadžmentu i svim zaposlenima čestitala na postignutom
uspjehu izrazila je zadovoljstvo što je i Hrvatska gospodarska
komora ove godine prepoznala ETK i dodijelila mu "Zlatnu
kunu" kao najboljoj, među velikim tvrtkama, u zemlji.
Činjenica da je naša kompanija prva u Hrvatskoj dobila europski
certifikat za poslovnu izvrsnost (Recognised for Excellence)
pobudila je veliku pozornost medija. Informaciju o tome zabilježile
su sve novine, veći broj radio postaja, HRT i OTV. Uz to, naši
su menadžeri, ponajprije Ake Enell i dr. Ivica Oslić, dali
brojne intervjue.
|
|
|
|
|
|
|
|
Važne prednosti ETK kao dobitnika
europskoga certifikata Recognised for Excellence
Osmogodišnjom
upornom primjenom samoprocjenjivanja i traženjem priznanja za
dosizanje druge EFQM razine izvrsnosti Ericsson Nikola Tesla polučio
je značajne koristi unutar same kompanije, koje garantiraju bolje
poslovne odnose s njenim partnerima, a na dobrobit su svih
polagatelja prava. To su:
- Sustavno
i postupno uvođenje upravljanja cjelovitom kvalitetom (Total
Quality Management-TQM). To znači sve veće uključivanje
svih zaposlenika kompanije u aktivnosti za poboljšavanje
kvalitete proizvoda, usluga, procesa i poslovanja.
- Sustavan
i ozbiljan pristup neprestanom poboljšavanju poslovanja.
- Postizanje
konsenzusa o dugoročnijem usmjerenju kompanije i o zadaćama
svakoga zaposlenika sukladno kompanijskim politikama,
ciljevima i strategijama.
- Integriranje
i zorno prikazivanje mnogih kompanijskih inicijativa,
pristupa, modela i alata korištenjem odgovarajućih aspekata
modela izvrsnosti.
- Objektivno
ocjenjivanje vlastitih postignuća i uspoređivanje s postignućima
drugih kompanija.
- Usmjeravanje
raspoloživih resursa na akcije poboljšavanja za najveću
korist.
- Povećanje
motiviranosti zaposlenika za postizanje izvrsnih rezultata
poslovanja.
|
|
|
|
Dobro
došli u kompaniju poslovne izvrsnosti koja zapošljava izvrsne
stručnjake
"Želim
vam dobrodošlicu u kompaniju poslovne izvrsnosti koja zapošljava
izvrsne stručnjake", rekao je Ake Enell,
predsjednik naše kompanije, odmah na početku svoga obraćanja
gostima i predstavnicima medija, na konferenciji ETK za novinare.
On
je ukratko predstavio Ericsson Nikolu Teslu naglasivši da je naša
kompanija sastavni dio Ericssonove grupe i globalnih
telekomunikacija koja je okrenuta suvremenim načinima
komunikacije. ETK je danas, uz kontinuirani uspješan razvoj dug
54 godine, moderna tvrtka koja u prvome redu "proizvodi"
znanje - razvija softver i usluge te isporučuje najsuvremenija
cjelovita komunikacijska rješenja za globalne operatore fiksne i
mobilne telefonije te velike poslovne korisnike diljem svijeta.
Ericsson Nikola Tesla je sada u potpunosti okrenut novome svijetu
komunikacija koji karakteriziraju rješenja i usluge za mobilni
Internet te višeuslužne komunikacijske mreže. Kao sastavni dio
korporacije, kompanija nudi svojim kupcima kompletnu Ericssonovu
listu telekomunikacijskih proizvoda, rješenja i usluga.
Predsjednik
je također naglasio da su ciljevi naše kompanije :profitabilnost
i rast prodaje, biti najbolji poslovni partner i isporučitelj rješenja
, stalno unaprjeđivati produktivnosti i efikasnosti, biti
najbolji poslodavac i imati vodeću ulogu u informatičkome društvu
okrenutome Internetu.
Da bismo u tome uspjeli, rekao je Ake Enell, poslovna
strategija naše kompanije podrazumijeva kontinuirani proces
promjena u skladu sa zahtjevima tržišta što u današnje vrijeme
znači stalno unaprjeđenje znanja, kontinuirane strukturalne
promjene, upravljanje resursima, njegovanje kulture koja uvijek vuče
naprijed, kontrola poslovanja, povećanje razine internoga i
eksternog komuniciranja te razvijanje samostalnosti, odgovornosti
i lojalnosti.
Ake Enell je zatim ukratko predstavio European Foundation
for Quality Management iz Bruxellesa (EFQM), neprofitnu
organizaciju koja dodjeljuje europske certifikate za kvalitetu,
protumačio fundamentalni koncept izvrsnosti, kriterije EFQM
modela po kojima se vrednuju kompanije i prednosti koje ETK dobiva
kao kompanija prepoznata po poslovnoj izvrsnosti.
"Isključivo
dobivanje certifikata, ma koliko nas on veselio, nije bio glavni
cilj dugogodišnjega procesa samoprocjenjivanja. Certifikat je
rezultat neprestanoga i sustavnog dugogodišnjeg poboljšavanja
kompanije u koja su bili uključeni svi zaposlenici. Naravno, da
ćemo certifikat izdašno koristiti u našim aktivnostima prema
kupcima i društvu. Od tih akcija očekujemo korist za kompaniju,
ali i za širu društvenu zajednicu. Želja nam je da u društvu
najboljih u Europi, ne ostanemo godinama sami, već da nam se u
sljedeće dvije do tri godine pridruži još koja izvrsna hrvatska
kompanija", rekao je na kraju Ake Enell, predsjednik
ETK, prisutnim gostima i novinarima.
|
|
|
|
Ukratko
o organizaciji EFQM
European
Foundation for Quality Management iz Bruxellesa (EFQM), kao
neprofitnu organizaciju, osnovalo je 1988. godine četrnaest vodećih
kompanija Europe. Misija EFQM-a je promicanje kvalitete i održive
izvrsnosti u europskim kompanijama kako bi one bile što
konkurentnije na svjetskome tržištu. U siječnju 2001. godine
EFQM je već imao više od 800 članica iz gotovo svih država
Europe. EFQM je vlasnik modela izvrsnosti (EFQM Excellence Model)
i upravlja procesom natjecanja i dodjeljivanja Europske nagrade za
kvalitetu. Više o tome pogledajte na EFQM Internet stranicama.
|
|
|
|
Europski
certifikat - rezultat višegodišnjega sustavnog poboljšavanja
Pojašnjavajući
EFQM model izvrsnosti, dr. Ivica Oslić, menadžer za
kvalitetu ETK, je naglasio da model predstavlja sustavni pristup
koji usko povezuje različite aspekte izvrsnosti u jednu
integriranu strategiju poboljšavanja, tj. u istodobno usklađeno
i dugoročnije primjenjivanje više inicijativa, alata ili modela.
Taj pristup povezuje usvojene misije, vizije, politike i
strategije poboljšavanja s planovima operativnih akcija,
upravljanjem postignućima, vanjskim uspoređivanjem s najboljima
u klasi (Benchmarking), te s nagrađivanjem zaposlenika
primjerenim njihovim rezultatima.
Temeljni koncept EFQM izvrsnosti leži u orijentaciji na
rezultate, orijentaciji na kupce, vodstvu i stalnosti namjera, vođenju
procesima i činjenicama, razvoju i uključivanju ljudi,
neprekidnoj orijentaciji na učenje/inovacije i poboljšavanja,
razvoju partnerstva i odgovornosti prema javnosti.
Ericsson Nikola Tesla je put prema modernoj kompaniji osigurao
provedbom široke primjene suvremenih pristupa, modela i alata,
kao što su: poslovna programska podrška SAP R3, procesna
organizacija izrazito orijentirana prema kupcima, uravnotežena
karta postignuća (Balanced Scorecard), mjerenje zadovoljstva
kupaca i zaposlenika, mjerenje utjecaja na okoliš i društvo,
primjenom ISO sustava upravljanja i elektronskim komuniciranjem
unutar i izvan ETK.
Za objektivna mjerenja postignuća već 1996. godine primijenjen
je u kompaniji EFQM model izvrsnosti i samoprocjenjivanje
primjenom upitnika. Upitnik za samoprocjenjivanje objektivno
otkriva potencijale za poboljšavanje, te se njegovom višegodišnjom
primjenom kompanija sigurnije i prepoznatljivo približava
poslovnoj izvrsnosti, zaključio je dr. Ivica Oslić. |
|
|
|
|
|
|
|
|