ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Prvi smo u Hrvatskoj i prvi u korporaciji Ericsson
t.gif (43 bytes)

ERICSSON NIKOLA TESLA DOBITNIK EUROPSKOGA CERTIFIKATA ZA POSLOVNU IZVRSNOST (RECOGNISED FOR EXELLENCE)

Na konferenciji Ericssona Nikole Tesle za novinare, održanoj 27. listopada 2003., obznanjeno je da je naša kompanija dobila europski certifikat za poslovnu izvrsnost (Recognised for Excellence).
ETK je tako postala prva hrvatska kompanija, prva kompanija u korporaciji Ericsson, i među malobrojnima u Europi kojoj je Europska zaklada za upravljanje kvalitetom (EFQM - European Foundation for Quality Management) iz Bruxellesa dodijelila certifikat Prepoznat po izvrsnosti. Certifikat objektivno potvrđuje da ETK već godinama ostvaruje izvrsne poslovne rezultate i zaslužuje uvrštenje među malobrojne kompanije s tim priznanjem.

Uz predstavnike medija, konferenciji za novinare prisustvovali su članovi najužega menadžmenta naše kompanije i gosti iz Hrvatskoga društva za kvalitetu i Hrvatskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj, koji su ujedno i predstavnici uglednih tvrtki u našoj zemlji kao i predstavnici sveučilišne zajednice. Skupu su bili nazočni i stručnjaci svih organizacijskih jedinica ETK koji su sudjelovali u izradi dokumentacije potrebne za aplikaciju za ovaj visoki europski certifikat.
Posebni gost bila je Dunja Konjevod, direktorica Sektora za međunarodne odnose Hrvatske gospodarske komore.
Ake Enell, predsjednik naše kompanije, pozdravio je prisutne, poželio im dobrodošlicu u kompaniju poslovne izvrsnosti, i upoznao ih s razvojem, misijom i ciljevima ETK. Dr. Ivica Oslić, menadžer za kvalitetu ETK, govorio je o našem putu do certifikata za poslovnu izvrsnost i preduvjetima koje je bilo potrebno zadovoljiti. Prisutnima se također obratila i Dunja Konjevod, direktorica Sektora za međunarodne odnose Hrvatske gospodarske komore
koja je menadžmentu i svim zaposlenima čestitala na postignutom uspjehu izrazila je zadovoljstvo što je i Hrvatska gospodarska komora ove godine prepoznala ETK i dodijelila mu "Zlatnu kunu" kao najboljoj, među velikim tvrtkama, u zemlji.
Činjenica da je naša kompanija prva u Hrvatskoj dobila europski certifikat za poslovnu izvrsnost (Recognised for Excellence) pobudila je veliku pozornost medija. Informaciju o tome zabilježile su sve novine, veći broj radio postaja, HRT i OTV. Uz to, naši su menadžeri, ponajprije Ake Enell i dr. Ivica Oslić, dali brojne intervjue.
   


Važne prednosti ETK kao dobitnika europskoga certifikata Recognised for Excellence

Osmogodišnjom upornom primjenom samoprocjenjivanja i traženjem priznanja za dosizanje druge EFQM razine izvrsnosti Ericsson Nikola Tesla polučio je značajne koristi unutar same kompanije, koje garantiraju bolje poslovne odnose s njenim partnerima, a na dobrobit su svih polagatelja prava. To su:

  • Sustavno i postupno uvođenje upravljanja cjelovitom kvalitetom (Total Quality Management-TQM). To znači sve veće uključivanje svih zaposlenika kompanije u aktivnosti za poboljšavanje kvalitete proizvoda, usluga, procesa i poslovanja.
  • Sustavan i ozbiljan pristup neprestanom poboljšavanju poslovanja.
  • Postizanje konsenzusa o dugoročnijem usmjerenju kompanije i o zadaćama svakoga zaposlenika sukladno kompanijskim politikama, ciljevima i strategijama.
  • Integriranje i zorno prikazivanje mnogih kompanijskih inicijativa, pristupa, modela i alata korištenjem odgovarajućih aspekata modela izvrsnosti.
  • Objektivno ocjenjivanje vlastitih postignuća i uspoređivanje s postignućima drugih kompanija.
  • Usmjeravanje raspoloživih resursa na akcije poboljšavanja za najveću korist.
  • Povećanje motiviranosti zaposlenika za postizanje izvrsnih rezultata poslovanja.

 

Dobro došli u kompaniju poslovne izvrsnosti koja zapošljava izvrsne stručnjake

"Želim vam dobrodošlicu u kompaniju poslovne izvrsnosti koja zapošljava izvrsne stručnjake", rekao je Ake Enell, predsjednik naše kompanije, odmah na početku svoga obraćanja gostima i predstavnicima medija, na konferenciji ETK za novinare.

On je ukratko predstavio Ericsson Nikolu Teslu naglasivši da je naša kompanija sastavni dio Ericssonove grupe i globalnih telekomunikacija koja je okrenuta suvremenim načinima komunikacije. ETK je danas, uz kontinuirani uspješan razvoj dug 54 godine, moderna tvrtka koja u prvome redu "proizvodi" znanje - razvija softver i usluge te isporučuje najsuvremenija cjelovita komunikacijska rješenja za globalne operatore fiksne i mobilne telefonije te velike poslovne korisnike diljem svijeta. Ericsson Nikola Tesla je sada u potpunosti okrenut novome svijetu komunikacija koji karakteriziraju rješenja i usluge za mobilni Internet te višeuslužne komunikacijske mreže. Kao sastavni dio korporacije, kompanija nudi svojim kupcima kompletnu Ericssonovu listu telekomunikacijskih proizvoda, rješenja i usluga.

Predsjednik je također naglasio da su ciljevi naše kompanije :profitabilnost i rast prodaje, biti najbolji poslovni partner i isporučitelj rješenja , stalno unaprjeđivati produktivnosti i efikasnosti, biti najbolji poslodavac i imati vodeću ulogu u informatičkome društvu okrenutome Internetu.
Da bismo u tome uspjeli, rekao je Ake Enell, poslovna strategija naše kompanije podrazumijeva kontinuirani proces promjena u skladu sa zahtjevima tržišta što u današnje vrijeme znači stalno unaprjeđenje znanja, kontinuirane strukturalne promjene, upravljanje resursima, njegovanje kulture koja uvijek vuče naprijed, kontrola poslovanja, povećanje razine internoga i eksternog komuniciranja te razvijanje samostalnosti, odgovornosti i lojalnosti.
Ake Enell je zatim ukratko predstavio European Foundation for Quality Management iz Bruxellesa (EFQM), neprofitnu organizaciju koja dodjeljuje europske certifikate za kvalitetu, protumačio fundamentalni koncept izvrsnosti, kriterije EFQM modela po kojima se vrednuju kompanije i prednosti koje ETK dobiva kao kompanija prepoznata po poslovnoj izvrsnosti.

"Isključivo dobivanje certifikata, ma koliko nas on veselio, nije bio glavni cilj dugogodišnjega procesa samoprocjenjivanja. Certifikat je rezultat neprestanoga i sustavnog dugogodišnjeg poboljšavanja kompanije u koja su bili uključeni svi zaposlenici. Naravno, da ćemo certifikat izdašno koristiti u našim aktivnostima prema kupcima i društvu. Od tih akcija očekujemo korist za kompaniju, ali i za širu društvenu zajednicu. Želja nam je da u društvu najboljih u Europi, ne ostanemo godinama sami, već da nam se u sljedeće dvije do tri godine pridruži još koja izvrsna hrvatska kompanija", rekao je na kraju Ake Enell, predsjednik ETK, prisutnim gostima i novinarima.
   

Ukratko o organizaciji EFQM

European Foundation for Quality Management iz Bruxellesa (EFQM), kao neprofitnu organizaciju, osnovalo je 1988. godine četrnaest vodećih kompanija Europe. Misija EFQM-a je promicanje kvalitete i održive izvrsnosti u europskim kompanijama kako bi one bile što konkurentnije na svjetskome tržištu. U siječnju 2001. godine EFQM je već imao više od 800 članica iz gotovo svih država Europe. EFQM je vlasnik modela izvrsnosti (EFQM Excellence Model) i upravlja procesom natjecanja i dodjeljivanja Europske nagrade za kvalitetu. Više o tome pogledajte na EFQM Internet stranicama.
  

Europski certifikat - rezultat višegodišnjega sustavnog poboljšavanja

Pojašnjavajući EFQM model izvrsnosti, dr. Ivica Oslić, menadžer za kvalitetu ETK, je naglasio da model predstavlja sustavni pristup koji usko povezuje različite aspekte izvrsnosti u jednu integriranu strategiju poboljšavanja, tj. u istodobno usklađeno i dugoročnije primjenjivanje više inicijativa, alata ili modela. Taj pristup povezuje usvojene misije, vizije, politike i strategije poboljšavanja s planovima operativnih akcija, upravljanjem postignućima, vanjskim uspoređivanjem s najboljima u klasi (Benchmarking), te s nagrađivanjem zaposlenika primjerenim njihovim rezultatima.
Temeljni koncept EFQM izvrsnosti leži u orijentaciji na rezultate, orijentaciji na kupce, vodstvu i stalnosti namjera, vođenju procesima i činjenicama, razvoju i uključivanju ljudi, neprekidnoj orijentaciji na učenje/inovacije i poboljšavanja, razvoju partnerstva i odgovornosti prema javnosti.
Ericsson Nikola Tesla je put prema modernoj kompaniji osigurao provedbom široke primjene suvremenih pristupa, modela i alata, kao što su: poslovna programska podrška SAP R3, procesna organizacija izrazito orijentirana prema kupcima, uravnotežena karta postignuća (Balanced Scorecard), mjerenje zadovoljstva kupaca i zaposlenika, mjerenje utjecaja na okoliš i društvo, primjenom ISO sustava upravljanja i elektronskim komuniciranjem unutar i izvan ETK.
Za objektivna mjerenja postignuća već 1996. godine primijenjen je u kompaniji EFQM model izvrsnosti i samoprocjenjivanje primjenom upitnika. Upitnik za samoprocjenjivanje objektivno otkriva potencijale za poboljšavanje, te se njegovom višegodišnjom primjenom kompanija sigurnije i prepoznatljivo približava poslovnoj izvrsnosti, zaključio je dr. Ivica Oslić.

 

 

[Predsjednik kompanije tijekom prezentacije]

[Dr. Ivica Oslić, menadžer za kvalitetu ETK, svojom je upornošću pridonio dobivanju europskoga certifikata]

[Prva hrvatska kompanija s priznanjem "Prepoznat po kvaliteti" pobudila je interes medija]

[Dr. Ivica Oslić, menadžer za kvalitetu ETK i Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija. Dr. Oslić ima razloga za veselje - svojom je upornošću pridonio dobivanju europskoga certifikata]

Tehnička podrška

©Copyright    

19-04-2007