|
Upravljanje
ljudskim potencijalima u funkciji realizacije poslovne strategije
U
organizaciji InfoForuma održana je, u listopadu, prva godišnja
konferencija HR menadžera kojoj su prisustvovali predstavnici
svih značajnijih kompanija u Hrvatskoj. Ana Jožinec, direktorica
Upravljanja ljudskim potencijalima i Siniša Krajnović, pomoćnik
direktora Instituta za telekomunikacije, predstavljali su Ericsson
Nikolu Teslu i održali zapažene prezentacije.
U
sve konkurentnijoj tržišnoj okolini sazrela je spoznaja da
intelektualni kapital i funkcija ljudskih resursa, u iole
ambicioznijoj tvrtki, ima jednu od ključnih uloga u poslovanju.
Upravljanje ljudskim potencijalima značajno pridonosi realizaciji
poslovnih planova, strategije, misije i vizije. Upravo zbog toga u
Hrvatskoj se nametnula potreba održavanja skupa menadžera koji
se bave tim područjem kako bi se stekao uvid u primjenu modernih
alata za upravljanje ljudskim resursima, prezentirali teorijski
koncepti te razmijenila međusobna praktična iskustva.
Naglasak
ovogodišnje konferencije HR menadžera bio je na dvije teme:
sustavu nagrađivanja kao čimbeniku motivacije zaposlenih te važnosti
izgradnje kvalitetnoga menadžmenta za pokretanje inovativnih
promjena u korporaciji kroz strukturalni sustav revizije. Skup je
imao oko 170 sudionika, a to su, uz našu kompaniju, bili
predstavnici jakih tvrtki poput Lure, Croatia Airlinesa, VIPneta,
Hrvatskoga Telekoma, Plive, Coca Cole Beverages, Addenda
zdravstvenoga osiguranja, Agrokora, Belupa, Euroherca, HRproa,
HEP-a, Hrvatske pošte, Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje,
Istraturist Umaga, Janafa, Končara, Podravke, Privredne i
Reiffeisen banke, Ekonomskoga fakulteta, raznih ministarstva i
drugih kao i predstavnici inozemnih konzultantskih kuća
specijaliziranih za područje upravljanja ljudskim potencijalima.
Nagrađivanje
i motiviranje zaposlenika na primjeru ETK
Ana
Jožnec,
direktorica Upravljanja ljudskim potencijalima u ETK održala je
za sve prisutne zanimljivu prezentaciju zbog specifičnoga načina
nagrađivanja u našoj kompaniji. Ona je naglasila da je proces
nagrađivanja, motiviranja i razvoja kadrova važan segment
procesa poslovanja koji svojom kvalitetom uvelike pridonosi uspješnosti
ostvarivanja ukupnih ciljeva kompanije. U Ericssonu Nikoli Tesli
nastoje se stimulirati vrsni stručnjaci koji osobnim doprinosom
najviše daju ostvarenju poslovnih rezultata i kompanijskih
ciljeva. Istodobno, takav sustav od menadžera traži promjenu načina
razmišljanja o nagrađivanju, a od zaposlenika promjenu odnosa i
vlastite odgovornosti prema rezultatima rada. Pojedinci se
razlikuju, dakle, i odgovarajuće nagrađuju, samo prema razlika u
vrijednostima koje su stvorili tj. temeljem odnosa učinjeno-planirano.
Plaća ovisi o kompetencijama kojima pojedinac raspolaže te o važnosti
tih kompetencija za kompaniju. Svakom zaposleniku pružena je mogućnost
da neprestano razvija svoje kompetencije što znači da nema
ograničenja niti u napredovanju niti u zaradi, glavna je poruka
prezentacije Ane Jožinec koja se temelji na praksi naše
kompanije.
Siniša
Krajnović,
pomoćnik direktora ETK Instituta za telekomunikacije u svojoj
prezentaciji «Iskustva iz Irske» osvrnuo se na neka iskustava o
ulozi odjela ljudskih resursa u provođenju kompanijske
strategije, poglavito u uvjetima krize u industriji i nužnoga
smanjenja troškova s tim u vezi, ali i razvoja poslovanja u sferi
odgovornosti i kompetencija. Određene vidove odnosa s
djelatnicima u uvjetima restrukturiranja S. Krajnović je obradio
kroz primjere otpuštanja te povećanja plaća s kojima se susreo
u praksi.
D. Kobsa
|
|