|
Fiksne telekomunikacije u tržišnoj jedinici Srednja Europa
Kako
bi se proaktivno prilagodio tržišnoj situaciji na području
fiksnih telekomunikacija Ericsson je nedavno unio promjene u način
funkcioniranja kanala prodaje fiksnih proizvoda. Uspostavljena je
MUX organizacija koja je počela djelovati 15. studenoga ove
godine. Odluka o konsolidaciji resursa u području fiksnih
telekomunikacija donijeta je nakon što je zabilježen značajan
pad broja narudžbi za fiksne sustave i usluge. To je područje
koje je Ericssonu tradicionalno donosilo značajna sredstva. Širokopojasni
pristup koji trenutačno kotira kao investicijsko područje otvara
mogućnosti za rast, ali se još nije potvrdilo kao područje
velikoga obujma poslovanja. Stoga se još uvijek puno očekuje od
fiksnih telekomunikacija. Ericssonov odgovor na taj izazov bila je
MUX organizacija.
Više
o njoj saznajemo od Thomasa Svanefalka koji je član rukovodećega
tima za MUX na razini tržišnoga područja Europa, Srednji Istok
i Afrika (EMEA) kao odgovorni KAM za fiksne telekomunikacije u
Srednjoj Europi te Istočnoj Europi i Srednjoj Aziji.
Konsolidacijom
fiksnih telekomunikacija u okviru MUX organizacije Ericsson
nastoji ponovno uspostaviti kontrolu na tim područjem.
Ericssonova MUX organizacija djeluje na tri tržišna područja -
Azija i Pacifik, EMEA te Sjeverna i Južna Amerika. U toj novoj
organizaciji, u kojoj će tržišne jedinice biti nositelji
odgovornosti za poticanje rasta prodaje fiksnih sustava i usluga,
ključno je uspostavljanje dobre suradnje između KAM struktura i
stručnih timova za komunikacijska rješenja. U tom pogledu MUX
organizacija nije donijela ništa revolucionarno novoga, ali je
donijela novi način razmišljanja o aktivnome kreiranju poslovnih
prilika, kontroli financija i dinamici tržišta.
Vodeća
uloga ETK u dvije tržišne jedinice
Kao
istaknuti dobavljač fiksnih sustava i usluga Ericsson Nikola
Tesla je također zahvaćen novom organizacijom. Na koji način,
saznajemo od Thomasa Svanefalka, odgovornoga rukovoditelja
za MUX u dvije Ericssonove tržišne jedinice - u Srednjoj Europi
te Istočnoj Europi i Srednjoj Aziji.
"MUX organizacija osmišljena je s ciljem da se suprotstavi
trendu pada prodaje fiksnih komunikacija. U situaciji u kojoj se
broj narudžbi na tom području počeo znakovito smanjivati
Ericsson je mogao napraviti dva poteza - mogao je ili prestati se
baviti fiksnim komunikacijama ili to područje ponovno oživjeti
novom organizacijom i konsolidacijom. Korporacija je, naravno,
odlučila napraviti ovo drugo te je tako stvoren MUX. Nova se
organizacija fiksnih telekomunikacija usredotočuje na alokaciju
troškova te postizanje učinkovitije kontrole financija. To u
prethodnoj organizaciji nije bilo tako, a nadam se da ćemo vrlo
skoro početi osjećati pogodnosti novoga sustava koji se temelji
na profitabilnosti i djelotvornosti. MUX će nam, također, omogućiti
da sa kupcima ostvarimo tješnju suradnju te da njihove zahtjeve i
želje podržimo na učinkovitiji način. MUX je veoma mlada
organizacija pa svi detalji oko njenoga funkcioniranja nisu još
jasno definirani. No, u jedno možemo biti sigurni: nova
organizacija Ericssonovih fiksnih telekomunikacija temeljit će se
na stručnim timovima posvećenima uspjehu i centrima kompetencija
u području fiksnih komunikacija koji su spremni na profitabilan
način zadovoljiti potrebe kupaca. Kada je riječ o Ericssonu
Nikoli Tesli, činjenica da smo dobili odgovornost kao centar za
fiksne telekomunikacije na tržištima Srednje Europe te Istočne
Europe i Srednje Azije znači da su naše kompetencije i
profesionalnost prepoznati u korporaciji. Međutim, u novoj ćemo
organizaciji biti usmjereni na građenje internoga partnerstva s
drugim organizacijama u području fiksnih telekomunikacija u dvije
tržišne jedinice na kojima ćemo imati vodeću ulogu, ali i
unutar cijele EMEA regije. ETK prodaja i marketing na području
fiksnih sustava i usluga nastavit će raditi na dosadašnji način.
Manje promjene možemo očekivati samo u strukturi naših
kompetencija."
Prilika
za dokazivanje
Thomas
Svanefalk nastavlja nizati prednosti koje će naša kompanija uživati
uz istaknuti položaj u MUX organizaciji. Najznačajnija među
njima svakako je činjenica da su svojim angažmanom stručnjaci
naše kompanije, obuhvaćeni MUX-om, osigurali zaposlenje u idućem
razdoblju, što u vrijeme krize kroz koju prolaze
telekomunikacije, nije lako postići. MUX nije prijetnja, već
prilika za sudjelovanje u regionalnim naporima da se području
fiksnih komunikacija vrati stari sjaj te da se poveća Ericssonova
međunarodna djelotvornost privlačenjem novih kupaca.
"Ne bih sudjelovao u pokretanju MUX organizacije kada u nju
ne bih vjerovao. Vjerujem da će, dugoročno gledano, ova
organizacija donijeti niz pogodnosti za Ericsson Nikolu Teslu. S
druge strane, ova kompanija ima dugu tradiciju izvoznih aktivnosti
i stručne kompetencije koje za Ericsson imaju veliki značaj.
Budući da MUX organizacija trenutačno izaziva veliku pozornost u
Ericssonu i budući da se od nje puno očekuje, nas će, kao
istaknute igrače na području fiksnih komunikacija, pažljivo
promatrati iz Stockholma. Usudio bih se reći da će MUX za
Ericsson Nikolu Teslu imati ulogu velikoga izložbenoga prostora
na kojemu će se kompanija moći u najboljem svjetlu predstaviti
korporaciji. Ne sumnjam da ćemo biti jedan od najboljih centara
za fiksne komunikacije u EMEA regiji Na taj ćemo način i onima,
koji do sada nisu bili svjesni naših vrijednosti, dokazati da
imamo kompetencije i snagu za realiziranje i najzahtjevnijih zadaća.
Sada govorimo o području fiksnih komunikacija, ali zamislite
kakvi su tek potencijali na GSM području i u bežičnim
komunikacijama. I to su područja na kojima smo prisutni i na
kojima uspijevamo ostvariti dobre kontakte s kupcima. Mislim da ćemo
uskoro biti svjedoci istoga scenarija na području mobilnih
komunikacija."
MUX
EMEA Konferencija o prodaji i marketingu
Krajem
prošloga mjeseca Thomas Svanefalk sudjelovao je u Konferenciji
posvećenoj prodaji i marketingu te razvoju poslovanja koja je
bila održana u Stockholmu. Bilo je korisno čuti izlaganja i
razmišljanja kolega iz različitih dijelova EMEA regije:
"Na temelju izvještaja koje sam čuo na Konferenciji mogu sa
sigurnošću potvrditi da smo mi u Hrvatskoj na dobrome putu. U
mnogo čemu smo i ispred drugih, te su neki od prezentiranih slučajeva
govorili o načinima poslovanja koja mi već otprije koristimo.
Konsolidirane Ericssonove kompanije slijede Ericsssonove smjernice
do najsitnijih detalja, a mi kao nekonsolidirana kompanija tu
imamo nešto više slobode pa se učinkovitije i brže možemo
prilagoditi tržišnoj situaciji. Potrudit ću se da, kao
odgovorni KAM za područje fiksnih komunikacija na dvije tržišne
jedinice u EMEA regiji, spomenute prednosti Ericssona Nikole Tesle
dođu do punoga izražaja u korporaciji. U Srednjoj Europi te Istočnoj
Europi i Srednjoj Aziji djeluju i drugi kompetentni timovi na
području fiksnih komunikacija, ali treba naglasiti da je Ericsson
Nikola Tesla kompanija koja isporučuje cjelovita rješenja te
kupca prati na svakom koraku njegova puta."
J.
Lončar
|
|